CITROEN C5

(2007 - 2015)

Pozitív


Attraktív, stílusos forma, elődhöz képest jobb összeszerelési és anyagminőség, márka hagyományaihoz hű extravagáns, technokrata kisugárzás, kényelmes futómű, remek dízelek.

Negatív


Kissé szintetikus kormányzási érzet, nem túl informatív futómű, várhatóan átlagon fölüli értékvesztés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Minőségi anyagok, szép formák. A túl sok gomb elsőre alapos ismerkedést követel meg, de a szokatlan megoldások mindig is szervesen hozzátartoztak a márkához. Követve a manapság divatos kupés tetőívet 1,80-as testmagasság fölött megszűnik a hátsó fejtér a limuzinban, de az ülések jók, a helykínálat közepes. A C5-ben már a második generációs fix közepű kormány található, számos funkcióval, amelyek rövid tanulást követően megkönnyítik a gépezet kezelését. Tárolóhelyből lehetne több, de ami van az jól használható, ha mégsem lenne elég, ott a gyönyörű Tourer kombi (csomagtér 535-1490 l) verzió. A négyajtós hátsó szélvédője konkáv, így egész méretes csomagtérnyílást (befogadóképesség 470 l) biztosít.

Különleges felszereltség

Az alapcsomagot úgysem nagyon veszi senki, így a soron következő, és méltán népszerű Dynamique szint az ami végképp ajánlható, hiszen lényegében teljesnek mondható (légzsákok, légkondi, tempomat, Isofix rögzítési pontok stb.). Feljebb lépve már beköszön a hidropneumatikus rugózás, automata/robotizált váltóval, laminált üvegekkel, elektromos rögzítőfékkel. De az már súlyos pénz (9-10 millió Ft) egy C5-ért.

Ajánlott motor

Kínálnak a második C5-öshöz benzines erőforrásokat is, de csak a rend kedvéért, úgyis mindenki dízelt vesz. Az 1,6-os 260 Nm-el elegendő, a kétliteres 138 lóerővel a legjobb ár-érték arányú választás, a 2.2-es csak 30 Nm-el tud többet (370), de a V6-os HDi (2,7 illetve 3,0 literes) egy igazi csúcsmotor.

Fenntartási költség

Hiába volt régen viszonylag olcsó az alkatrész, a nem valami makulátlan megbízhatóság miatt kellett is bőven. Mostanában a Citroen e tekintetben javuló tendenciát mutat, így minden ok megvan a bizakodásra. Ha kis eszünk van, úgyis kétliteres dízelt veszünk, az pedig egy takarékos és strapabíró motor.

Biztonság

Egyre inkább divatba jön, sőt, lassan kötelező érvényűvé válik a vezetőoldali térdlégzsák, ezt a C5 is hozza, mint ahogy a szintén egyre magától értetődőbb ötcsillagos Euro NCAP értékelést. Külön kiemelendő a kiváló kanyarfényszóró.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre