CITROEN C3

(2009 - 2015)

Pozitív


A C3-ast franciás, sikkes formája kiemeli a többi kisautó közül. Hatalmasat fejlődött a belső kidolgozás és anyaghasználat az elődjéhez képest. Futóműve talán a legkényelmesebb a kategóriában, és a csomagtartója is rekordméretű.

Negatív


Mivel a tengelytáv nem változott a régi C3-hoz képest, ezért hátul csak átlagos helykínálatot nyújt. Nem kapott maximális értékelést a töréstesztjére.

Méret, kényelem, kidolgozás

A C3 fő attrakciója a vezető feje fölé érő, 135 centiméteres szélvédő. Napfény ellen kihúzható rolóval és abból lehajtható napellenzővel lehet védekezni. Szép formájú és jó kidolgozású a műszerfal, az ülések puhák, nem túl nagyok, és kevés oldaltartást nyújtanak. Négy irányban állítható a kormány, az ülés magassága csak a jobban felszerelt modellekben állítható. A szellőzés kapcsolóinak állása nem mindig egyértelmű a vezetőoldalról nézve. A C3 egyik nagy erőssége a 300 literes csomagtartó, amely az egyik legnagyobb a kategóriában, a pakolást kampók és háló könnyítik meg. Bővítéskor nem sík a padló. Elöl jól el lehet férni a trükkösen kialakított, homorú kesztyűtartó miatt, de a hátsó utasok csak a nagy fejtérnek örülhetnek, mert a térdüknek kevés hely jut.

Különleges felszereltség

Az érezhető-tapintható minőség terén nagyot lépett előre a C3-as, már majdnem eléri az etalonnak számító VW Polo szintjét. Puha műanyagból készül a műszerfal, jutott textil az ajtókra, és a bőrborítású kormány tapintása is kellemes. A legolcsóbb Tendance csomag is tartalmazza a két elektromos ablakemelőt, a fedélzeti számítógépet, a szervokormányt, az elektromos tükröket és a központi zárat. Tendance Plustól manuális klíma és rádió is jár, az USB-csatlakozó és Bluetooth kihangosító azonban csak a még drágább Collection szinttől rendelhető, felárért. A Zenith szélvédő felára 109 ezer forint.

Ajánlott motor

A hengerenként kétszelepes benzinesek teljesítménye csak városban elegendő. Csúcstechnikát képvisel viszont a BMW-től származó 95 lóerős 1,4-es és a 120 lóerős 1,6-os, mindkettő kifejezetten dinamikusan mozgatja a C3-at, a kisebbik hét literrel is beéri városban. Hagyományosan jók a dízelmotorok, az 1,4-es 70 lóerős, az 1,6-ost 90 és 110 lóerővel lehet rendelni.

Fenntartási költség

A múltban a Citroënek nem éppen a megbízhatóságukról voltak híresek, azonban az új C3 a régire épül, így gyermekbetegségektől kár tartani. Növelheti a bizalmat, hogy a kötelező kettő helyett négy év garanciát vállalnak rá.

Biztonság

Az Euro NCAP-tól négy csillagot kapott a C3. Azért nem kapott ötöt, mert gyalogosvédelme gyenge, és a menetstabilizálója feláras (100 ezer forint), ráadásul az alapmodellekhez nem is kérhető. Utasvédelme jónak számít, csak a ráfutásos baleseteknél nyújt gyenge védelmet a nyaknak a fejtámla. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, így a gyerekülést fordítva is be lehet helyezni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre