Néhány innovációra még ekkoriban is futotta, így a Town & Country nevet viselő, oldalán faléces, kilenc személyes luxuslimuzin kifejlesztésére, vagy DeSoto modellek billenő fényszóróinak megalkotására. 1951-re megérkezett a legendás V8-as motorsorozat első tagja, a HEMI! A kor vívmányai között szerepelt a léghűtéses fék, a kormányzást segítő technológia, valamint a nem túl sikeres torziós felfüggesztés. Ugyanekkor könnyed, emlékezetes formatervek láttak napvilágot, és bulvárhírekben sem mutatkozott hiány. 1955-ben a frissen bemutatkozó Chrysler 300C-t kitiltották a Nascarból, mert túl erősnek ítélték; Egy évvel később pedig bemutatták a Plymouth Fury-t, amelynek korszerűsített változata Stephen King regényének (Christine) köszönheti világhírét.
1960-ban végérvényesen elterjedt az önhordó karosszéria, az Imperial kivételével minden Chrysler modell ilyen korszerű formában készült. A csökkenő eladásokra jó hatással volt a Fordtól elcsábított tervező 1963-as Engelbird típusa, és a kétajtós, jellegzetes Plymouth Barracuda, amelyet néhány héttel a Ford Mustang előtt dobtak piacra. 1965-től zajlott a célirányos terjeszkedés az Öreg kontinensen, megalakult a Chrysler Europe, amely azonban összeomlott (1977), a maradványok pedig a PSA-konszernhez kerültek - nem sokkal később a Chrysler Australia a Mitsubishihez vándorolt. A hazai földön tombolt az izomautók korszaka, a mértéktelen lóerő-pazarlásnak csak az 1973-as olajválság vetett véget, és ekkor a Chrysler megrokkant. A Cordoba mellett nem álltak rendelkezésre a hirtelen megváltozott piaci igényeket kielégítő gazdaságos modellek, így csak az amerikai kormány segítségével, valamint a Fordtól 1978-ban átigazoló gazdasági zseni, Lee Iacocca közreműködésével sikerült elkerülni a csődöt. Az 1980-as évekre rendeződött a Chrysler anyagi helyzete, futó modelljei – LeBaron, New Yorker, Concorde, Dodge Intrepid - sikeresek voltak, így felvásárolhatták a Jeep típusokat gyártó American Motors Corporationt (AMC). Az 1990-es években újra próbálkoztak az európai piacon, majd 1998-ban, az addig leányvállalataival szorosan együtt működő vállalatból a Daimler-Benz AG-vel egyesülve született meg a DaimlerChrysler. A profiltisztítás során a Plymouth márkát megszüntették, és az attraktív külsejű Chrysler Crossfire elsőként kapott Mercedes-Benz alkatrészeket. 10 éves házasság után került sor válásra, a Daimler-Benz ment, a FIAT pedig érkezett, amely a csőd után felvásárolta a hajdanán szebb napokat látott Chrysler márkát.