CHEVROLET SPARK

CHEVROLET SPARK

(2005 - 2015)

Pozitív


Fiatalos és modern formaterv, kedvező alapár, külső méreteihez képest tágas utastér, pörgős és takarékos benzinmotorok, jó passzív biztonság.

Negatív


Nem túl jó vezetési pozíció, nagy oldaldőlés kanyarban, rossz kilátás hátra, apró csomagtartó, olcsó anyagokból épített beltér. Csak az alapmodell igazán olcsó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Olcsó műanyagból készült a műszerfal, de a színes betétek és a forma feldobja. A külső méretekhez képest tágas, de csak négy embernek. A kormány az alapfelszereltségnél nem állítható, egyébként is csak függőlegesen. Éjszaka zavaró a műszerfal és a középkonzol túl erős kék háttérvilágítása. Vicces a motorkerékpárok stílusában készített műszeregység. Hátrafelé a széles C oszlop nehezíti a kilátást. A csomagtér átlagos, a bővítéshez előre kell húzni az első üléseket is, hogy le lehessen hajtani a hátsó ülést. Tárolórekesz van a váltó előtt, és a kesztyűtartó fölött is, az ajtózsebekbe 1,5 literes palack is befér.

Különleges felszereltség

Az alapmodellben is van szervokormány, ezen kívül csak rádió-előkészítéssel és hátsó ablaktörlővel büszkélkedhet. Az eggyel drágább Spark+ felszereltségben már a központi zár, az mp3-képes cd-s rádió, és az első elektromos ablakemelők is benne vannak. LS-szinttől már a tükröket és a kilincseket is fényezik, jár a ködlámpa, távirányítót kap a központi zár, és manuális klíma hűti le a kedélyeket nyáron. Az LS+-ban már hátul is motor húzza le az ablakot, a hifi a kormányról is vezérelhető, és tetősín is van. A leggazdagabb LT-szint ezeken felül tolatóradarral és automata klímával kényeztet, de ez már igen megdrágítja a Sparkot. Ha lehet, kerüljük a fapados modellt.

Ajánlott motor

Vadonatúj, 16 szelepes benzinmotorok mozgatják a Sparkot, az egyliteres 68, az 1,2-es 81 lóerős. Egyik sem túlzottan gyors, de kipörgetve azért elegendő dinamikát szolgáltatnak az egytonnás autócskának, azonban autópályán elfogy a tudományuk. Takarékosak és csendesek. Gyors haladáskor varrógépekre emlékeztető hangot hallatnak.

Fenntartási költség

Az Euro 5-ös benzinmotorok keveset fogyasztanak, sem az alkatrész, sem a szervizelés nem drága, és a biztosítónál sem kell vagyonokat hagyni miatta. A Daewoo-kból lett Chevrolet-k minősége még nem éri el a japán autóként, de nem is állnak túl messze tőlük. Egyszerű szerkezet, a garancia három év.

Biztonság

Már a legolcsóbb Sparkok is szinte hiánytalan biztonsági felszereltséggel gördülnek ki a gyárból Dél-Koreában. Széria a hat légzsák, a blokkolásgátló, és az ISOFIX gyerekülés-rögzítés. Csak 65 ezer forint a menetstabilizáló rendszer felára. Sajnos az öv magasságát elöl csak a csúcsfelszereltségnél lehet állítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre