BMW Z3

BMW Z3

(1996 - 2002)

Pozitív


A klasszikus angol iskola alapján épített roadster, ritka, egyedi formájú kupé, mesés soros hathengeresek. Kiváló értéktartás.

Negatív


Eleinte minőségi problémák, gyenge alapmotor és nem túl élvezetes futóműhangolás, nyitott változatnál kis csomagtartó, átázó vászontető.

Méret, kényelem, kidolgozás

Nem túl tágas, de minden a helyén, csodálatos ülések, picit magas üléspozíció. Jól összerakott utastér, megfelelő számú és kialakítású pakolóhellyel, az első két év után már a minőség is stimmel. Kicsi csomagtér, de ezt könnyen elfeledteti vezethetőségével. A csupán egyrétegű vászontető komoly esőben vagy akár mosóban beázhat, a gyári keménytető se mindig porszáraz.

Különleges felszereltség

Az ESP csak 97 végétől széria, a négy légzsák csak 98-tól. Amúgy tisztességes alapfelszereltség, főleg a 2000-es ráncfelvarrást követően. Tartós beltéri anyagok.

Ajánlott motor

Bár az alap 1,8-as nem egy tornádó, azért egész jól mozgatja a kasztnit, egy fokkal jobb az 1,9-es, a hathengeresekkel az igazi a Z3. A 3,2-es, bő 300 lóerős M-es igazi vadállat, csakis értő kezekbe való!

Fenntartási költség

Nem túl szervizigényes a gép, a gyári alkatrészek azonban drágák - sok esetben nincs utángyártott. A futómű és a világítás alkatrészei az átlagosnál érzékenyebbek.

Biztonság

EuroNCAP eredménnyel nem rendelkezik, ABS-el, ESP-vel (M csak 2001-től), négy légzsákkal már '98-tól igen. Nagyon jók a fékek.

Típustörténet

Megindul a forgalmazás 1,8 (115 LE) és 1,9 (140 LE) literes négyhengeresekkel

Megérkezik a hathengeres 2.8i (192 LE), bemutatkozik az M Roadster (321 LE)

Coupé karosszéria, csak hathengeres motorokkal rendelhető

Modellfrissítés, 2.0i (150 LE) hathengeres motorral is választható

Új motorok: 2.2i (170 LE), 3.0i (231 LE)

Leáll a sorozatgyártás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre