AUDI A4

(2000 - 2008)

Pozitív


Szinte tökéletesre csiszolt minőségérzetű, igazi technokrata kisugárzású beltér. Remek quattro hajtás, 2005-ös facelifttől jobb hangolású futómű, takarékos és erős dízelek.

Negatív


Nem annyira élvezetesen vezethető, mint a 3-as BMW, drága szervizelni, a tolvajok is kedvelik. Kemény járású PD TDI-k, sok a karambol után helyreállított példány.

Méret, kényelem, kidolgozás

A csillag levonás csupán a helykínálat miatt: a kardánalagút lényegében kétszemélyessé teszi a hátsó ülést, és amúgy sem tartozik kategóriájának különösen tágas képviselői közé. Ellenben az egyik legminőségibb, precízen összerakott utastér az övé. Ebben a tekintetben etalonnak számít. Létezik nála praktikusabb, vagy sokoldalúbb, de egy Audit birtokolni szinte jobb mint vezetni, pedig azt sem rossz. Az embert egyfolytában átjárja az a jóleső érzés, amit csakis csúcsminőségű használati tárgyak képesek ébreszteni.

Különleges felszereltség

Persze, akad 1.6-os fapados is, de azt inkább hagyjuk, nem illik az A4 hangulatához, amúgy meg a szériafelszereltség nem sok kivetnivalót hagyott maga után. Főleg a 2005-ös alapos ráncfelvarrás utáni modellek az alapból szépen felszereltek, de az Audit újonnan vásárlók nem sajnálták a pénzt az extrákra, így rengeteg a kvázi hiánytalanul felpakolt darab.

Ajánlott motor

A legjobb középutas az 1.8-as turbós, ez alá ne nagyon menjünk, a 2.0 TFSI szintén remek, a V6-osok fincsik, csak fent kissé nyersek, az S4 és a lúdbőröztető hangú V8-as RS4-es külön kategória, csak gazdagoknak. Dízelekből bármelyik ajánlható, ha csak spórolni akarunk, gyengébb sornégyes, ha haladni is nagyon, akkor V6-os.

Fenntartási költség

Egy megkímélt, karbantartott, pár éves A4-essel csupán a nem túl gyakran következő kötelező szervizekre kell pénzmagot félreraknunk, a szervizek csillagászati árakon dolgoznak, az alkatrészárak úgyszintén igen húzósak.

Biztonság

Már majdnem ötcsillagos, de mindenképpen dicséretes NCAP törésteszt eredmény. Amúgy az ezen a szinten szokásosan elvárható: merev karosszéria, stabil fékek, különféle menetstabilizáló, segítő elektronikák, légzsák-arzenál.

Típustörténet

Bemutatkozik a lépcsős hátú

Avant néven jön a kombi

Modellfrissítés

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre