Jaj a Passatnak? Itt az új Volkswagen Golf Variant
VW Golf Variant: 605 literes csomagtér, 4,5 milliós alapár
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hetedik generációs VW Golf kombijának gigászi 605 literes a csomagtartója, a legzöldebb, nálunk nem kínált dízel pedig 100 km-en 3,3 liter gázolajjal is beéri.
A Variant a ferdehátúhoz viszonyítva 31 cm-rel hosszabb és 3-mal magasabb, szélességük és tengelytávjuk egyforma. Raktérben 225 l a kombi fórja. És a Passat Varianttal összevetésben? Hoppá: 605-603-ra nyer a Golf, tehát nincs mínuszban azzal együtt, hogy a nagytestvér karosszériája 21 cm-rel hosszabb, 2-vel szélesebb és 3-mal magasabb. Tengelytávban a még "régi" építésmódú Passat 8 cm-rel nagyobb, s komolyabb lábteret kínáló.
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4562/1799/1481 |
Tengelytáv (mm) | 2635 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1549/1520 |
Csomagtartó (l) | 605-1620 |
A Passat-párhuzam formailag is áll, a hátsó lámpa bezzeg fekszik - a Golf Variantnál először lett vízszintes elhelyezésű. A dizájn kívül-belül elegáns, letisztult, s ha izgalmasnak nem is, de tetszetősnek nyugodtan nevezhető. Megálmodói törésvonalakkal, tetőspoilerrel és fekete betétes hátsó lökhárítóval igyekeztek új, sportos, modern színben feltüntetni a különben csak teherhordó státuszban szenvedő kombit, de hogy azért kritikával is illessük már a belteret: magas maradt a hátsó-középső utas életét megkeserítő kardánalagút, s az ülés kialakítása is olyan, hogy hosszabb távokon ott senki nem szeret majd utazni.
A műszerfal, a felszereltség és a végtelen - ültetett sportfutóművet, elektronikus lengéscsillapítás-szabályzást, városi vészfékező rendszert, adaptív tempomatot, holttérfigyelőt, sávtartó vagy épp parkoló automatikát is soroló - extralista, a "normál" Golféra rímelő, (csakis turbós) motorból viszont kezdetben kevesebb közül válogathat a Variant-vásárló. A kombihoz nincs egyelőre a hengerlekapcsolós, 140 lovas 1.4 TSi ACT, nincs a 90 lóerős 1.6 Tdi, továbbá Variant GTI-ről és GTD-ről sem hallottunk még, de nem fogunk meglepődni, ha jönnek majd. Még valami: miként a három- és ötajtósból, úgy a kombiból is készült szuperspórolós, 110 lóerős, hibrideket zavarba hozó 1.6 TDI BlueMotion 3,3 l/100 km-es fogyasztási ígérettel és 0,27-es légellenállási együtthatóval, ezt a típust azonban a magyar importőr nem forgalmazza abból kiindulva, hogy az előző generációs Bluemotion felárát itthon senki nem fizette meg.
Műszaki adatok
Zárójelben a DSG-s értékek
1.2 TSi 85 | 1.2 TSI 105 | 1.4 Tsi 122 | 1.6 TDi 105 | 2.0 TDI 150 | |
Motor | benzin | benzin | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197 | 1197 | 1395 | 1598 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6, DSG/7 | kézi/6, DSG/7 | kézi/5, DSG/7 | kézi/6, DSG/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] |
85/4300- 5300 |
105/4500- 5500 |
122/5000 | 105/3000- 4000 |
150/3500- 4000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] |
160/1400- 3500 |
175/1400- 4000 |
200/1500- 4000 |
250/1500- 2750 |
320/1750- 3000 |
Végsebesség (km/h) | 180 | 193 | 204 | 193 | 218 (216) |
Gyorsulás (0-100 km/h, s) |
12,6 | 10,7 | 9,7 | 11,2 | 8,9 |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 6,0/4,3/5,0 | 6,0/4,4/5,0 (5,8/4,5/5,0) | 6,9/4,4/5,3 (6,3/4,4/5,1) | 4,9/3,3/3,9 (4,8/3,5/4,0) | 5,1/3,7/4,2 (5,4/4,1/4,5) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 115 | 117 (115) | 124 (118) | 102 (104) | 108 (119) |
Saját tömeg (kg) | 1289 | 1297 (1324) | 1329 (1350) | 1395 (1410) | 1436 (1454) |
Zárójelben a DSG-s értékek
Amint az táblázatunkból is kiolvasható, papíron az összes motor rendkívül gazdaságos és környezetbarát üzemű, s a 85 lóerős 1.2 TSi kivételével mindhez alap a 6 fokozatú manuális váltó. Ugyanilyen leosztásban és nem szerény felárért 6 vagy 7 sebességes DSG automata is rendelhető, a 2,0 literes dízel hátsó futóműve pedig ugyanúgy igényes multilink és nem holmi olcsó csatolt lengőkaros, mint a ferdehátúnál.
Mindez mennyiért? Az ötajtósnál durván 200 ezerrel drágább Golf Variant alapára 4,5 millió forint, ilyet (1.2 TSi 85 Start) persze ember nem fog venni, szóval ildomosabb a már 105 lóerős és Trendline szintű 1.2 TSI 5,6 milliós árát kiindulópontnak tekinteni. A legolcsóbb dízelért ezen felül is még vagy 700 ezret kér a Volkswagen, hogy aztán a vevőkör eldöntse, megér-e 3-400 ezres felárat a márkanév, az etaloni imázs az Octavia Combival szemben.
Listaárak (Ft)
Start | Trendline | Comfortline | Highline | |
1.2 TSi 85 | 4 489 680 | |||
1.2 TSI 105 | 5 641 570 | |||
1.2 TSI 105 DSG | 6 134 330 | |||
1.4 Tsi 122 | 5 868 900 | 6 133 060 | ||
1.4 Tsi 122 DSG | 6 356 580 | 6 620 740 | ||
1.6 TDi 105 | 6 349 910 | 6 614 070 | ||
1.6 TDi 105 DSG | 6 843 940 | 7 108 100 | ||
2.0 TDI 150 | 7 711 820 | |||
2.0 TDI 150 | 8 199 500 |
Vagy a több mint 1 millióval húzósabb árú Passat bukja majd a kérőit? Így vagy úgy, a Golf Variantként is Golf, egészen bizonyosan olyan finom és közel tökéletes autó, mint amilyen az általunk tesztelt ötajtós 1.4 TSi Highline DSG példány is volt - 9,5 milliós árcédulával... Népautó - nálunk - nem lesz, sajnos.
Akkor abban megegyzetünk, hogy az alapfelszereltség jó, de legalábbis nem mondható gyengének. Abban egyetértek, hogy a vásárlók túlnyomó része nyilván nem az alapmotorral fogja venni, ennek legfőbb oka, hogy vásárlók 80%-a céges vásárló, akik szerintem dízellel veszik, vagy legalább 1.4 TSI-vel. Ha azt nézzük, hogy az autó könnyebb, mint a 4-es Golf kombi, amit sokan 1.4-es szívó benzinessel vettek, ami 75 LE volt (később, ha jól gondolom 80 LE), akkor ez az 1.2 TSI 85 LE-vel, nagyobb nyomatékkal jó lehet a könnyebb kasztniban. Én is legalább 1.4 TSI-vel venném, de édesapámnak, vagy a nagybátyámnak bőven jó lenne az alap 1.2 TSI is (nagybátyámnak jelenleg Octavia II-ese van 1.4 80 LE motorral és teljesen elégedett vele).
Én magam a kormányt sosem néztem. Jelenleg a cégnél sokszor vezetek egy 1.4 TSI-s VW-t 6-os manuális váltóval. És nekem a 6 sebesség nagyon szokatlan, hiszen több mint 2 évtizede vezetek 5 sebességes autókat, és érdekes módon több munkatársam is így van vele. Ettől persze még jó a 6-os váltó csak kicsit furcsa, vagyis nekem nem lenne gond az 5-ös sem.
Maga az alapfelszereltség valóban nem rossz. A megállapítás arra vonatkozott, hogy az autó tudása, extralistája és presztízse alapján egy műanyag kormányos és 5-ös váltós, “csak” 85 lóerős benzines kevés. És a vásárlók túlnyomó többsége nem is ilyet vesz. Különben a 85 lóerős motor szerintünk is remek (legfeljebb kisebb kasztniba), próbáltuk már párszor és szeretjük.
Teljesen egyetértek. Régebben a VW-nél valóban tejesen fapados volt az alapfelszereltség, de az utóbbi időben ez pozitívan változott. A cikk szerzőjének illett volna áttekinteni a felszereltséget, bár az, hogy kinek mi a méltatlan akár szubjektív is lehet. Az alap “Start” felszereltség – a teljesség igénye nélkül – a következőket tartalmazza: 9 légzsák, távirányítás központi zár, ködlámpa elől-hátul, mechanikus klima, elekromos ablakok elől, érintőképernyős rádió, ABS, ASR, ESP, guminyomás visszajelző, start-stop rendszer. Ez a felszereltség teljesen vállalható, a motor pedig turbo benzines, nem lehet rossz, a gyakorlatban kellene látni, érezni, hogy mit tud.
“aki beéri 85 lóerővel, 5 fokozatú váltóval és méltatlan felszereltséggel, az már 4,5 millióért megkaphatja”
Méltatlan felszereltség? Megnézve a hivatalos honlapot, nincs miért szégyenkeznie az alap Golfnak sem.
“1.2 TSi 85 Start persze ember nem fog venni”
A 12 sec gyorsulás nem rossz érték, egy konkrét teszt után illik ilyen kijelentést tenni.
Kíváncsi is lennék rá…
Ez nagyon jól sikerült. A 605 literes csomagtartó az nem semmi ebben a kaetegóriában. A minőség nyilván kifogástalan. Nekem az Octavia is tetszik, a 3-400 ezer Ft árkülönbség lényegtelen. Ha azt nézzük, hogy 5-6 milliós árról beszélünk, akkor ez a különbség csupán 6-8%. Szóval nem valószínű, hogy az ár lesz a döntő, inkább az, hogy kinek melyik tetszik jobban, esetleg melyik tud egy-egy testhezállóbb felszereltséggel előállni.
Pár hónapja volt itt az oldalon egy “teszt”, amiben e-mail-ben kerestek meg VW márkakereskedéseket, és egy meghatározott felszereltségű Golfra kértek árajánlatot. Volt olyan kereskedés, amelyik kapásból 1,1 millióval olcsóbban ajánlotta a kért autót. Vagyis, ha ezt vesszük alapnak, akkor egy 1.4 TSI-t Comfortline felszereltséggel meg lehet kapni 5 millió körül, ami nagyon nem rossz ár. Persze nyilvánvaló, hogy ezt az engedményt csak a jobban felszerelt típusoknál lehet elérni, és nem fogják az alaptípust a listaárnál sokkal olcsóbban adni.