Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t
Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.
A legerősebbek. Legutóbbi Golf menetpróbánk folytatása következik. Mallorcán megtapasztalhattuk, hogy mennyire sokoldalú a Volkswagen kompakt népautója, hiszen egymás után vezethettük a legerősebb, már-már kész versenyautó Golf R-t és az emissziómentes e-Golfot. Persze a szuper GTE és a nagy hagyományokra visszatekintő GTI is ott volt, utóbbiból ráadásul a Performance csomagos, sperr-diffis változatot hozták el a németek. Egy cikk nem is volt elég, hogy mindent elmondhassunk róluk, így most nézzük, milyen érzés volt az erőmodelleket hajtani.
GTI Performance. Legutóbb még a Tramuntana szerpentinjeire is elvittük a Golf GTI-t, így csak egy rövid körre terveztem elkérni a vadított, 15 lóerővel erősebb Performance kivitelt. Végül az lett belőle, hogy egy kanyargósabb, dimbes-dombos szakaszt legalább tízszer megismételtem, mert nem akartam elhinni, hogy ennyivel harapósabb a Performance csomaggal már 245 lóerős GTI, mint az „alap”, 230 lovas testvére. Még bőven bennem volt, milyen vezetni az alap GTI-t, így döbbenten kapcsolgattam a feszesebben gangolható golflabda váltógombbal, miközben kettesben még bőven kipörgött a kerék. Aztán egy körforgalom kellett, hogy végre kimondjam: ez adja!
Az első differenciálzártól összehasonlíthatatlanul jobb kanyarodási tulajdonságokat kapott a GTI Performance.
Az erőtöbblet csak halványan, de érződött, főleg az immáron 370 Nm-nek köszönhetően. Feszesebb, idegesebb, a nagyobb, 340 mm-es fékektől pedig a megállás is biztosabb volt. Ez tényleg fel akarja tépni az aszfaltot, Sport módban pedig gázelvételre nagyokat szusszan a turbó. Ami hiányzott a visszafogottabb, de akár flottaautónak is tökéletes alap GTI-ből, azt a Performance csomag megadja.Volkswagen Golf GTI Performance facelift, 2017 - műszaki adatok
Emissziós norma | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1984 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy DSG/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 245 (4700-6200) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 370 (1600-4300) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,2 |
Végsebesség [km/h] | 250 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,5-6,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 148-150 |
Saját tömeg [kg] | 1387 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1860 |
Miután kijózanodtam a pálya tulajának nagyszerű DTM-autó gyűjteményéből, a sötétkék Golfok következtek, amiknek abroncsain már kevésbé maradt futófelület, ellenben nagyszerű fék- és kuplungszag keverék terjengett. Az alaphangulatot már ez megadta. Beülés után az első dolgom volt kikapcsolni a stop-startot, tanulva a kollégák eseteiből, hiszen simán leállította a motort izzó turbóval is. Természetesen Sport módban csapattunk, a profi instruktor előttünk autózva mutatta meg a helyes íveket. Folyamatosan növeltük a tempót, nekem és szlalomversenyző kollégámnak lehetőséget adtak, hogy sport módba tegyük a menetstabilizátort is. Na ekkor jött ki a Golf R valódi arca. A közvetlen befecskendezésű négyhengeres motor turbója kigyorsításokon hatalmasakat szippantott, turbólyukat nem igazán éreztetett, bár ez a pár kör kevés volt a motor tulajdonságainak kitapasztalására.
Volkswagen Golf R és Golf R Variant facelift, 2017 - műszaki adatok
Golf R 4Motion | Golf R Variant 4Motion | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1984 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy DSG/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 310 (5500-6500) | |
Nyomaték [LE (1/min)] | 380 (2000-5400) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,1 (DSG: 4,6) | 4,8 |
Végsebesség [km/h] | 250 | |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,9 (DSG: 7,0) | 7,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 180 (DSG: 163) | 164 |
Saját tömeg [kg] | 1483 (DSG: 1505) | 1593 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1960 (DSG: 1990) | 2110 |
GTI TCR. Érdekességként, hogy lássunk valódi autót is, elhozták az új Golf GTI TCR versenyautót, amiről már korábban is írtunk. Vele szemléltették, mit képes a gyári Volkswagen Motorsport kihozni egy Golfból. A címvédő túraautóban 2,0 literes 350 lóerős benzines és első sperr-diffi dolgozik, ráadásul az egész pilótával együtt is csak 1285 kilogramm. Érdekesség, hogy a gyári lámpákat és a váltókart továbbra is benne hagyják. Mostantól ráadásul nem csak az alap átprogramozott DSG-t, de 6 sebességes szekvenciális váltót is kaphatnak a TCR Golfok. A méretes kézifékkar utóbbira enged utalni, tehát ez már a friss modell. Idén 30 darabot terveznek gyártani ügyfeleiknek, és a TCR International Series hazai futamán élőben is láthatunk majd párat.
Gazdagabb alapfelszereltség. Visszatérve az utcai modellekhez, mivel a most tesztelt változatok kiemeltként szerepelnek a palettán, komolyabb alapfelszereltséget is kapnak. A Golf R-hez és a GTI Performance-hoz is felár nélkül járnak a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a GTI Performance esetén pedig még a hagyományos műszereket váltó Active Info Display is szériafelszereltség. Meg is van az áruk, az alap GTI 8 238 070 forint listaáron, a GTI Performance-nak egyelőre nincs ára a hazai konfigurátorban. A legerősebb Golf R már 11 815 660 Ft alapáron kínálkozik, és ezzel még mindig nem a legdrágább faceliftes hetedik generációs Golf. Utóbbi címet a GTE viseli.
és hol van itt porsche? 😀 sztem egy vw-ben sincs vízhűtés, meg úgy ebben a kategóriában tuti, hogy nincs, fölösleges lenne. Elég lenne az automata olaj hűtés…..ezeknek az öntvényeknek 6000rpm körüli utcai tempót bőven bírniuk kell.
Szerinted a Porschenál milyen vízhűtőrendszer van? Mert van.
A házat is érdemes hűteni egy versenysport autónál vajon miért? a deformáció végett. Nagyon nem is feltételeztem hogy itt ilyen lehet. Amúgy ugyanaz mint ami a hengerfejet is hűti, a hőfok így szerintem csak verseny esetén
Az olaj csak a csapágy részt hűti nehogy odakozmáljon, odakormoljon az álló olaj, ezért keringetik elektromos olajszivattyúval.
pár kép: aláírással:
https://www.google.hu/search?q=porsche+dtm+turbo+water+cooler&espv=2&tbm=isch&imgil=YjRpM5nDEiuB7M%253A%253BGk-9e1Yd4UURbM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.evoms.com%25252FEVOMS_Porsche_Performance_Turbo_Cooling_Lines_p%25252Fturgtwck.htm&source=iu&pf=m&fir=YjRpM5nDEiuB7M%253A%252CGk-9e1Yd4UURbM%252C_&usg=__nHRAlzuuOi7-yRME1P0sWc1SGSA%3D&biw=1024&bih=662&ved=0ahUKEwja44rc3rrTAhXEFJoKHX4QABIQyjcIKw&ei=mrP8WNquCMSp6AT-oICQAQ#q=porsche+dtm+turbo+water+cooler&tbm=isch&tbs=rimg:CWI0aTOZwxIrIjiBgGemFWA3DtdQrdet85mfKCzbnqzxF4J5062swYY6mOSdDXNeHdPh_1q40JVsQCq1lHwFOpn9MLCoSCYGAZ6YVYDcOERpPvXtWHeFFKhIJ11Ct163zmZ8R2h6lpdeh-mwqEgkoLNuerPEXghHMLKXBGqlFVyoSCXnTrazBhjqYETN5VA1B5UboKhIJ5J0Nc14d0-ERnHu9xxMfXQgqEgn-rjQlWxAKrRHWGc8f9jWW1ioSCWUfAU6mf0wsEfCN1yQd6uAK&imgrc=2uijxQz6Q4M3VM:
😀 és szerinted milyen víz tudja lehűteni a 800-900 fokos turbót? most őszintén kérdezem. (megoldás : olaj hűti) . fél perc kellene, hogy keringjen automatán, ennyi. De ha nem keringeti az olaj pumpa nagy hőterhelés után fél-1 percig, az qva gáz. utána kéne nézni, de mikor utoljára néztem a Golf R oldalát, véletlenül sem találtam ilyet.
Kérdés milyen vízpumpa van benne, ha elektromos és leállítás után is működik mint a porschenál, és keringeti a turboban is plusz még az olajpumpa is akkor nem baj hogy leállította.
Nem tudom, hogy mit tartalmazhat a listaár, de a 8,2millió Ft teljesen reális (szinte már olcsó) ár egy ilyen Golfért.
Az R ára sem elszállt, persze szintén kérdés, hogy mi van benne.
Bivaly kis autók , de azért inkább egy távol-keletit választanék mint egy VW Golfot. A bizalom sokat számít.
“hiszen simán leállította a motort izzó turbóval is”
ez maga a nagybetűs szégyen (és ez nem csak a vw-re vonatkozik).