5,5 milliótól hazavihető az új Suzuki Swift Sport
Villámpróba: Suzuki Swift Sport, 2018
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Első ízben turbómotoros, első ízben nem magyar termék, harmadik generációjával Japánból érkezik a Swift Sport. Kipróbáltuk, megszerettük.
Változik a világ: a SUV-lázban akkora sláger lett a Vitara, és olyan jól fogy a crossover SX4 S-Cross, hogy a tavaly érkezett harmadik generációs Global Swift gyártása már nem fért volna el Esztergomban. A Swift ismét japán autó lett. Viszont ez alig látszik meg az árán, még a Sport sem lett vészesen drága, persze 5,5 millió forintos kedvezményes és 5,99 milliós listaárával nyilván többe kerül, mint amennyiért a már közel 2 éve kifutott elődjét adták. Viszont: ma már mindenképp ötajtós, motorja első ízben turbós, felszereltsége pedig olyan szinten fullos, hogy még a radaros vészfékrendszer és a távolságtartós tempomat is benne van.
A lényeg persze a vezethetőség, meg az említett turbómotor, ami ugyanúgy 1,4 literes és 140 lóerős, mint például a Vitara S motorja, ám annál is nyomatékosabb, 230 Nm-t adó, s ez a leginkább hangsúlyozott jellemzője. Míg az előző SSS 160 Nm-t adott 4400-as fordulaton, ez 230 Nm-t mozgósít, már 2500-tól. Gyakorlatilag indulástól leszabályzásig húz, amivel a 100-as sprint 8,7-ről 8,1 másodpercre csökkent.
Suzuki Swift Sport, 2018 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3890 | 1735 | 1495 | 2450 | 265-947 |
A tököli vezetéstechnikai pályán tartott rövid próba alapján nem csak a helykínálatnak, a vezethetőségnek is jót tett a tengelytáv 2 centis növelése, ahogyan az útfogásnak a nyomtáv 4 centis szélesítése. Az Swift Sportként sem kap fájóan nagy kerekeket, a 17 colos, egyedi dizájnos, méhsejtmintás alufelnikre 195/45-ös abroncsok kerülnek, a tesztautókon ContiSportContact5 abroncsok voltak, amikkel igencsak meggyőző volt a viselkedése. A méhsejtminta az egyedi első lökhárítón is visszaköszön. Ügyes csel, hogy mivel a lökös a teljes frontrészt jelenti, annak átrajzolásával az orr magasabb, agresszívabb megjelenésű lett. Alapáron járnak a LED-es, automata reflektoros fényszórók - nem csak a kellő fényerő, hanem az "autópályatisztító" arc érdekében is. Hátul is nagyrészt LED-es a lámpa, egyedi, Swift Sport hagyomány szerint két valódi kipufogóvéges a lökhárító. Utóbbi persze csak a látvány, igazi hangja sem a kipufogónak, sem a villanymotoros simasággal járó motornak nincsen.
A sportos hangulatot így a megjelenés, az alapáras sportülések és a belső díszítőelemek adják. Feltűnően jó fogású a piros cérnával varrott, alul lapított kormánykerék, kellően közvetlen maga a kormánymű is, ugyanakkor a tényleg nagyon rövid, s inkább a határhelyzetekben is nagyon szelíd, kikapcsolt ESP-vel is jóindulatú viselkedés bemutatásáról szóló első próba után úgy tűnik,
a Swift Sport - megjelenésén és vezethetőségén túl - elsősorban teljes értékű használatóságával, meg persze bajnok ár/érték arányával szerezhet majd híveket.
Egyelőre 20 példány érkezett belőle hazánkba, 10 példány az importőri flottába került, a másik 10-et a rendelési lehetőség megnyitását követően 15 percen belül lekötötték a dílerek. Az autók tehát néhány helyen már meg is tekinthetőek, rendelni pedig az összes Suzuki kereskedésnél lehet. Mivel Nyugat-Európa is éhesen harapott rá az új szériára, a várakozási idő a Japán gyártástól megszokottnál is jelentősebb lehet. Mondjuk alighanem érdemes kivárni, mert bár 140 lóerős teljesítményével a hot hatch kategóriát csak alulról súrolja, a kategóriaátlagnál, illetve elődjénél is szerényebb, 975 kilogrammos tömegével 4,2 kg/Nm arányt ad, amivel bajnoknak ígérkezik. Hogy mennyire, azt a közeljövőben tüzetesebben is megvizsgáljuk.Suzuki Swift Sport, 2018 - adatok
Motor | 1.4 Boosterjet |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1373 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (2500-3500) |
Végsebesség [km/h] | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,1 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135 |
Saját tömeg [kg] | 975 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1445 |
Abroncsméret | 195/45 R17 |
Alapár [Ft] | 5 990 000 (kedvezménnyel 5 490 000) |
Nagyon szimpatikus kis autó, bár a 136 lovas szívó már levett a lábamról.
Nehezen hiszem, hogy annál sokkal jobb lenne.
Mivel már az is kevesebb mint 8mp alatt volt 100-on, így ez már közelítheti a 7mp-et, ami elég komoly idő a lehetőségeihez mérten.
Ja csak már akkor ott a clio rs, nagyobb, szebb, gyorsabb. használt árakkal meg már nem is merek jönni, golf6r kijön ennyiből ső…. 😀 😀 😀 persze demagóg használt árral jönni, de akkoris, az még azért kellőképpen új gép….és az inkább nevezhető sportnak, egy sima remappal 4.5 seces 0-100.
az előző swift még nem volt rossz külsőre, sőt, jól néz ki, de ezzel nem tudom mitörtént, szabályszerűen bántja a szemem, amilyen rusnya.
5,5millió egy ilyen semmirevaló jószágért??? Atya Úr Isten…
Tény és való, hogy drága. Ezt el kell ismerni.
Viszont szépen megy és ha valami megint tartós lesz, akkor ez a Suzuki. Turbós motorral is maga lesz a megbízhatóság. Legalábbis a motor része, a többit nem tudom, abban azért nem lennék biztos.
akkor meg? az előző verzió jobban nézett ki, ez szimplán gnóm. főleg amellett, hogy azért ilyen összegek körül lehet mást is választani, érthetetlen….