Kicsit kupés, nem olcsó, de a miénk: Mercedes CLA
Vezettük a kecskeméti Mercedest, a szebbiket. Meg még egy rakás másikat is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsit kupés, kicsit a miénk, nagyon menő és persze nagyon nem olcsó a CLA. A kecskeméti újdonságot egy sereg egyéb Mercedes modellel együtt vezettük. AMG-had, faceliftes E, Citan, minden volt.
A Mercedes-Benz Star Experience világjáró road show ügyfeleknek, nem sajtótájékoztató. Ezt azért tartom fontosnak rögtön az elején leszögezni, mert az egy dolog, hogy tucatnyi modellhez volt szerencsénk, de úgy és annyit egyiket sem vezethettük, hogy bármelyikről érdemben lehetne nyilatkozni. Mindenesetre - nem is egy példányával - megvolt a csakis Kecskeméten gyártott újdonság, a négyajtós kupénak mondott CLA, de próbáltam C 63 AMG-t, SLK 55 AMG-t, 48 milliós SL 63 AMG-t, CLS-t, frissített E-osztályt, A-t és C-t, több Citant, ültem továbbá CLS 63 AMG Shooting Brake-ben, Vianóban, GLK-ban is...
A legnagyobb élmény persze egyértelműen a jó öreg 6,2 literes szívó C 63 AMG volt a maga 457 lóerejével, vérfagyasztó hangjával és nagytestvéreihez képest könnyed játékosságával, bár az sem volt semmi, amikor az SL-be hárman igyekeztek beülni. Vagy az az SLK volt? Mindegy, egyikbe sem igen férnek kettőnél többen. A CLS 63 AMG Shooting Brake anyósülésén is vicces pár percet töltöttem, hiszen egy hatalmas bajuszú német úriember hihetetlen szenvedéllyel (és profizmussal) mutatta be a biztonság terén mindig is élenjáró Mercedes folyamatos sofőrsegédi fejlődését. A fáradtságérzékelő kvázi végtelen szempont alapján figyeli és figyelmezteti a lankadó figyelmű sofőrt, a távolságtartó tempomat kanyarban is pazarul működik, kamerásan és már nem radarral pedig 30 helyett 50 km/órás sebességről is automatikusan vészfékez, ha kell. Táblafelismerő, holttérfigyelő, minden van jó pénzért.
Milyen a törésteszten leszereplő Citan? Vészfékeztünk, s nem borultunk fel vele. Ennyi derült ki az adaptív ESP-vel operáló Renault-rokonról. Milyen a faceliftes E-osztály? Szenzációs, naná, sokkal-sokkal fimomabb, mint a CLA, de az A-osztály "magyar" négyajtósa sem rossz, se nem kényelmetlen, csak 180 centivel ne nagyon akaródzék hátraülni, mert kupés a tető, s a ki/beszállás is kihívás. Hogy elöl kapar? Valóban, s ennek nem örültünk a hátsókerekes élményautók után, sőt a "mezei" 4 hengeres turbómotorok hangja is porszívósnak tűnt a V8-as dübörgéseket követően. Mindazonáltal semmi baj nincs a csöppet orrtolós fronthajtással vagy az 1,6-2,0 literes benzinesekkel: a 156 lovas CLA 200 és a 211 lóerős CLA 250 is rendesen megy (a váltó 6 fokozatú manuális vagy 7 sebességes duplakuplungos automata), keret nélküli ablakostul is csendben, békésen, stílusosan, s ez a lényeg.
Mint megtudtuk, ősszel jön a 4Matic összkerekes és az AMG kivitel (4 henger, 2 liter, 360 LE) is, illetve a Renault-féle 1,5 literes dízelmotorral a mostaninál olcsóbban lehet majd CLA-ba ülni. A már itthon is rendelhető CLA pillanatnyi alapára 8,34 millió forint (122 lóerős benzinesen), míg a dízelé, a 136 lóerős 200 CDI-é 9,47 millió forint.
Láttam már pár CLA-t gyönyörű autó, nekem legalábbis nagyon tetszik. Ha ennyi pénzt szánnék kocsira, akkor inkább ezt választanám, mint egy hagyományos C osztályt, persze az is jó, végülis mégiscsak Merciről beszélünk.
Sokaknak furcsa, hogy Merci jelvénnyel jelenik meg egy Renault. Szerintem ez a Citan sztori még rendben van, végülis egy árúszállítóról beszélünk.
Ami már kicsit nekem is sok, az az, hogy “…a Renault-féle 1,5 literes dízelmotorral a mostaninál olcsóbban lehet majd CLA-ba ülni.” Hát ez azért durva! Lehet, hogy nem rossz az az 1.5 dCi, oké rendben, jó egy Clioba, egy Meganba, egy-két Nissanba. Na de itt egy sport Merciről beszélünk kérem szépen !!!!!!!!!! Az 1.5 dCi-vel viszont vicc kategória lesz.
Mercedes-Benz CLA teszt lesz külön??