Kicsit új, nagyon nagy. Felfrissült a Skoda Superb
Vezettük a frissített Skoda Superb zászlóshajót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nemsokára lesz új Superb, addig is a Skoda frissített egy jót a zászlóshajó második szériáján, hiszen ez a szokás. És még elegánsabb, na meg jóval takarékosabb is lett.
A méreteivel az egyébként szintén nem apró és bestseller Octaviát messze lepipáló Superb nyilván megkapta a márka aktuális arculatát (és emblémáját): elöl-hátul újak a lámpák és a lökhárítók, új a köfényszóró, a géptető is, s amennyiben bi-xenon és LED-es nappali menetfényesekről van szó, egy diódás C fémjelzi ugye a Rapidot, kettő az Octaviát, s három a Superbet. Ha másképp nem is, ezáltal bizonyost meg lehet különböztetni őket. Hasonlóképp kevésbé fontos, de vannak új metálszínek (Fémszürke és Holdfehér), 16-18 colos dísztárcsák és felnik, már az utastérben friss kárpitok, dekorelemek meg minden - például esernyő is a bal hátsó ajtóban.
Méretek
A Skoda csúcsmodellje továbbra is rendelhető limuzinként vagy kombiként, DSG kétkuplungos automata váltóval és Haldex-kuplungos összkerékhajtással is (4x4 az 1.8 TSI-hez, a 3.6 FSI-hez és a 2,0 literes dízelekhez van). A négyajtós verzió továbbra is felfogható ötajtósként akár, mert a Twindoor megoldással az autó hátulja kétféleképpen is nyitható: csak fedelestül, vagy a szélvédővel együtt. Kezelése elvileg könnyebbé vált, mivel az ajtó minden pozíciója számára már külön gomb áll rendelkezésre (az eddigi többállású kapcsolót felváltva). Gyakorlatilag a bemutatón nem sikerült abszolút mértékben elsajátítani a metódust, mindenesetre tény, hogy baromi praktikus tud lenni az így is, úgy is nyitható csomagtérfedél.
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4833/1817/1462 (kombi: 1511) |
Tengelytávolság (mm) | 2761 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1545/1517 |
Súly (kg) | 1467-1726 |
Csomagtér (l) | 595-1700 (kombi: 633-1865) |
Megítélés kérdése amúgy, de míg a frontrész kifejezetten szépre sikeredett, a hosszú tető okán eleve fura arányú limuzin fara csöppet bumfordi az új lámpával és az összekötő krómcsíkkal. A Combi kombi harmonikusabb, tetszetősebb. A duplafenekű raktér befogadóképessége, variálhatósága és bővíthetősége ennek is, annak is parádés, a non plus ultra a kombi 633, külön ülőlap- és üléstámla-hajtással növelve 1865 literes értéke. Hátfala elektromosan is mozgatható.
Új a 3 vagy 4 küllős kormánykerék, a Laurin&Klement fényűző felszereltsége barna és elefántcsont színvilágú beltérrel gazdagodott. Az extralistára felkerült az automatikus parkoló-asszisztens (Automatic Parking Assistant) legújabb változata, ami az úttal párhuzamos parkolóhelyek be- illetve kiállási manőverein túl a merőleges helyekre tolatás során is segédkezhet. Parkoláskor a napelemes, elektromos mozgatású panorámatető szolárcelláinak energiája ventilátort hajthat meg, s ez a fémtetős autókhoz képest akár 25 Celsius fokkal is csökkentheti az utastér hőmérsékletét. Kulcs nélküli nyitás és indítás, hátul is fűthető ülés, négyféle hifi, 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és 30 GB kapacitású merevlemezes meghajtóval működő Columbus navigáció, tényleg sok minden kapható a Superb faceliftes kiviteléhez, ahogyan az el is várható már ebben a kategóriában.
Szóval sok minden van (például az ausztriai tesztvezetésen nem is egyszer szünetet javasoló fáradtságérzékelő), ellenben mondjuk tolatókamera meg modern sofőrsegédek garmadája még nincsen (adaptív tempomat, ráfutásgátló, holttérfigyelő, sávtartó, stb.), ezek bevezetését vélhetően a következő generációra tartalékolja a Skoda. Vagy a VW-főnökség nem engedte még el a gyeplőt? Mindegy, a csehek aduja úgyis a szédületes helykínálat. A hátsó lábtér félelmetes, a Superb sofőrös autónak dettó kiváló a helyen túl azzal is, hogy hátulról elektromosan mozgatható az anyósülés meg azzal, hogy kis lábtartó teheti még kényelmesebbé, még pihentetőbbé a főnök utazását.
Benzinmotoros kínálat*
* Ahol van különbség (limuzin vagy kombi, front- vagy összkerékhajtás, kézi vagy automata váltó), ott a szélső értékeket tüntettük fel
1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 FSI V6 4x4 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 6/24 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390 | 1798 | 1984 | 3597 |
Váltó | kézi/6 | kézi/6 vagy DSG/7 | DSG/6 | DSG/6 |
Teljesítmény (LE 1/p) | 125/5000 | 160/4500-6200 | 200/5100-6000 | 260/6000 |
Nyomaték (Nm 1/p) | 200/1500-4000 | 250/1500-4500 | 280/1700-5000 | 350/2500-5000 |
Végsebesség (km/ó) | 203-204 | 218-222 | 238-240 | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) | 10.5-10.6 | 8.2-8.5 | 7.7-7.8 | 6.4-6.5 |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | 5.9-6.1 | 6.8-8.1 | 7.9 | 9.3 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 138-142 | 158-187 | 178 | 215-217 |
* Ahol van különbség (limuzin vagy kombi, front- vagy összkerékhajtás, kézi vagy automata váltó), ott a szélső értékeket tüntettük fel
Dízelmotoros kínálat*
* Ahol van különbség (limuzin vagy kombi, front- vagy összkerékhajtás, kézi vagy automata váltó), ott a szélső értékeket tüntettük fel
1.6 TDI CR | 2.0 TDI CR 140 | 2.0 TDI CR 170 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1968 | 1968 |
Váltó | kézi/6 vagy DSG/7 | kézi/6 vagy DSG/6 | kézi/6 vagy DSG/6 |
Teljesítmény (LE 1/p) | 105/4400 | 140/4200 | 170/4200 |
Nyomaték (Nm 1/p) | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Végsebesség (km/ó) | 192-197 | 208-212 | 218-228 |
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) | 12.1-12.3 | 10.0-10.4 | 8.6-8.8 |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | 4.2-4.7 | 4.6-5.3 | 4.6-5.7 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 109-122 | 119-139 | 120-149 |
* Ahol van különbség (limuzin vagy kombi, front- vagy összkerékhajtás, kézi vagy automata váltó), ott a szélső értékeket tüntettük fel
A menetpróbán egy (7 fokozatú) DSG-s 1.8 TSI kombihoz, illetve egy kézi váltós 2.0 TDI CR limuzinhoz volt szerencsénk. Mindkettő fronthajtású volt. Utóbbi, a 140 lovas dízel a Magyarországon legnépszerűbb (tavaly 38 százalékban így vették a népek). Melyik tetszett jobban? Egyértelműen a 160 lóerős, picit gyorsabb, picit finomabb, picit könnyedebben mozgó, szebb hangú, a DSG-vel kényelmesebb benzines. Spórolós üzemmódban 7 liter alatti is elketyeg, remek. De a dízel is finom, a manuális váltó pontosan kapcsolható, a fogyasztása meg lazán 5 liter körül tartható. Az ülés pompás, a vezetői pozíció tág tartományban állítható. A minimum 1,5 tonnás bálna elöl MacPherson, hátul multilink futóműve komfortra hangolt, az utastér nagy sebességnél is csendes és vibrációmentes. Szűk fordulókban, szerpentinen kissé esetlen, viszont a Superb kedvence az autópálya, s oda nem igen kell se több, se jobb, se elismertebb, se prémiumosabb, se drágább.
Mert a Superb azzal együtt értékarányosnak, kvázi olcsónak is titulálható, hogy alapára (leheletnyivel drágulva) 6,4 millió forint. Ez az 1.4 TSI Active kivitel limuzinként (széria ESP-vel, visszagurulás-gátlóval, 6 légzsákkal, klímával, LED-es hátsó lámpával), míg a Combi felára 300 ezer forint. A belépő (1.6 TDI) dízelért 6,6 milliót kér a Skoda. Egy 2,0 literes, 140 lóerős dízel szedán már komolyabb, Business Plus ellátmánnyal is megáll 7,5 millióban, és ez azért megfontolandó ajánlat a kormány mögött vagy jobb hátul ülve is.
Vezettem 2.0 TSI 200 LE VW-t. A vezetési élmény megkérdőjelezhetetlen. Nem is e téren merülnek fel kérdőjelek.
A cégnél nemrég kaptunk új kocsikat. Egy új VW, a motorja pedig az 1.4 TSI, kb. ezer km-t vezettem eddig, de ez a motor szerintem zseniális. Korábban is több céges VW-t vezettem már (kettes, hármas Golfok), azok általában dízelek voltak, de ezek után nekem nem kellene többet dízel. Igaz, ha a cég fizeti az üzemanyagot, az nem az én pénztárcámat terheli, de magáncélra is esetleg akkor kellene csak dízel, ha évente 35-40 ezeret mennék (de nem megyek). Az 1.4 TSI élménye után elkezdtem gondolkozni, hogy milyen lehet ezek után az 1.8 vagy esetleg a 2.0 TSI 🙂 🙂
A vezérműlánc problémáról én is olvastam már valahol, de nem tudom, hogy ez mennyire általános. Ha igaz, hogy 30-40 ezernél már jelentkezik, akkor nálunk biztos kell, hogy jelentkezzen majd, mert 50 db ilyen új VW van a cégnél, mind 1.4 TSI. Majd kb. egy-másfél év múlva kiderül.
Ne haragudj , de nem tudom Te mit olvastál . Én azt olvastam ,jó néhány beírás alapján , hogy csörög a motorban a szelep vezérlő lánc , ami állítólag gyártáshibás , de a gyár nem hajlandó elismerni . Ez nem tetszik a tulajoknak , és félnek egy nagyobb hibától , ami érthető , és ez nem növeli a VW elismertségét .
Biztos nincs benne TSI egy se!
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/a_briteknel_a_jaguar_vevoi_a_legelegedettebbek-10152
Semmi különösről nem beszél az a két ember. A többi elégedett meg csak megy az autójával. Neked mik a személyes tapasztalataid?
Ajánlom , olvassátok el az Index Fórum 1.4 TSI topicon miről beszélgetnek a tulajok . Mindjárt más megvilágítást kap ez a ” csúcstechnika ” !!
Kedves Jézuska / Télapó / Nyuszi / angyalka / manócska stb, légyszíves egy 1.4 TSI kéziváltós kombit hoz nekem legközelebb, ha jössz 🙂
Tényleg! Első olvasatra fel sem figyeltem rá, de nyilván előbb utóbb meg kell, hogy kapja, hiszen ez a Skoda zászlóshajója. Furcsa lenne, ha az Ocatviaban erősebb, és újabb motorok lennének.
Amúgy nekem tetszik, és jót tett neki a frissítés. A jelenlegi sedan hátulja nem nagyon tetszett, de ezzel az új (VW egyen) lámpával határozottan jobb lett. Én benzines TSI-vel venném, kézi váltóval.
Érdekes, hogy nem kapta meg az újabb motorokat, amik pl az új Octavia-ban vannak.