Megnőtt és lefogyott – íme az új VW Touran

Újdonság: megérkezett a Volkswagen Touran harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A leköszönő Touran kategóriájának egyik legnépszerűbb modellje volt Európában. Vajon megőrzi az előkelő pozíciót az új modell is?


A Volkswagen 2003-ban úgy döntött, hogy az addigi nagyméretű egyterűje, az idén szintén frissített Sharan mellé egy kisebbet is piacra dob. Megszületett a Touran, amely kisebb mérete ellenére továbbra is a családokat célozta meg. A modell hét évet követőn 2010-ben megújult, a második generációt pedig idén tavasszal a Genfi Autószalonon egy újabb váltotta. A megújult Touran elődjéhez képest nagyobb, belül tágasabb, ugyanakkor könnyebb, a technikai fejlődésnek és a mai kor elvárásainak megfelelően okosabb és biztonságosabb lett.
Hirdetés


Külső szempontjából nem sok változás történt, az átrajzolt lámpák és módosított lökhárítók mellett sokkal fontosabb, hogy a teljes hossz 130 mm-rel nőtt. A megnyúlásból a legtöbbet a tengelytáv profitált, egészen pontosan 113 mm-t, amely jótékony hatással lett a hátul ülők terére is. Az ötüléses mellett elérhető a hétszemélyes változat is, a harmadik üléssor ugyanakkor inkább csak gyerekek számára add kellő férőhelyet. A második üléssor persze előretolható, ilyenkor már elfogadható méretű a hely leghátul, az előretolt üléseken viszont szűkebb. Dönteni kell tehát, hogy vagy a középen vagy a hátul ülők lesznek nagyobb kényelemben. A csomagoknak is több hely áll rendelkezésre, mint az elődmodellben. Az ötüléses kivitel 48 literrel kínál nagyobb rakteret, ezzel 743 literes a csomagtere alaphelyzetben. A plafonig pakolva ez a térfogat 1040 literre nő, ha pedig ledöntjük síkba az üléseket, akkor 20 liter híján 2 köbméteres rakteret kapunk. Mindezen méretnövekedések ellenére az autó súlya 62 kg-mal lett szerényebb, köszönhetően az MQB platformnak.
Volkswagen Touran 2016 méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (liter)
4527 1829 1659 2791 743-1980

A külsőhöz képest a belső már jóval nagyobb mértékben változott az elődhöz képest. A cockpit leginkább az aktuális Golf műszerfalára hasonlít, aki nincs elég mélyen a mai Volkswagenek belső kialakításában, könnyen hiheti azt a fotók alapján, hogy Golffal van dolgunk. Mindez ugyanakkor nem hátrány, hiszen megjelent a nagyméretű infotainment kijelző, amely képes Apple és iPhone okostelefon integrációra, ezenkívül pedig újdonság, hogy akár GoPro kamerát is csatlakoztathatunk hozzá, így könnyen figyelemmel kísérhetjük a hátul ülő gyerkőcök viselkedését.

A motorpaletta eddig is csakis turbós egységeket sorolt a Touran esetén, ez nem változott, a kínálat kicsit, a fogyasztás és az emisszió természetesen csökkent. Számok szempontjából könnyű dolgunk van, egyelőre kettőt kell megjegyezni: 110 és 150. Lóerőben. Két benzines és két dízel áll rendelkezésre ezekkel a teljesítményszintekkel. Később érkezik majd az 1.8 TSI 180 lóval és a 2.0 TDI csúcsváltozata 190 lóerővel. Az új motorok kapcsán a VW egy dologra nagyon büszke, ami nem más, mint a 1.6 TDI fogyasztása. A 110 lóerős egységgel és DSG váltóval szerelt egyterű kategóriájának "4 literes autója", azaz 4,1 liter elegendő neki 100 km-re. Hogy a valóságban ez mennyire reális, azt majd a tesztek során kiderítjük (amennyiben ilyen autót kapunk), a gyári értékeket ugyanis a legtöbbször kellő fenntartással kell kezelni. A mindennapi közlekedésben ésszerű vezetési stílusban az esetek döntő többségében nem teljesíthetők a papíron megadott fogyasztási adatok.
Volkswagen Touran 2016 - motorkínálat
Motor 1.2 TSI
(110 LE)
1.4 TSI
(150 LE)
1.6 TDI SCR
(110 LE)
2.0 TDI SCR
(150 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 1395 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat hatfokozatú kézi hétfokozatú DSG hatfokozatú kézi
Teljesítmény
[LE (1/min)]
110 (4600-5600) 150 (5000-6000) 110 (3200-4000) 150 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 175 (1400-4000) 250 (1500-3500) 250 (1500-3000) 340 (1750-3000)
Végsebesség [km/h] 189 209 187 208
Gyorsulás
0-100 km/h
11,3 8,9 11,9 9,3
Fogyasztás város/főút/vegyes
[l/100 km]
6,8/4,5/5,4 6,5/4,8/5,4 5,2/3,9/4,4 5,2/3,9/4,4
CO2-kibocsátás [g/km] 124-128 125-129 115-118 115-118

Vezetői támogatásból nincs hiány. Ahogy manapság azt már megszokhattuk, asszisztensek sora segíti a sofőrt, hogy még nagyobb biztonságban legyenek a bent ülők. A Touran is számos ilyen rendszert kínál, itt van például a városi vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, a sávtartó elektronika, valamint a tolatáskor hasznos kiállást segítő asszisztens, ami figyelmeztet a mögöttünk érkező keresztező forgalomra. Ha utánfutót húzunk, akkor a Trailer Assist lesz nagy segítségünkre, ami szintén hátramenetkor könnyíti meg a manőverezést.

Az új Touran a Volkswagennél jól megszokott három különböző felszereltségi szinttel érkezik. A Trendline és Comfortline mellett elérhető a Highline kivitel, amely már LED-es fényszórókat, háromzónás klímát, 17 colos felniket kínál, extraként pedig elérhető pl. az adaptív futóműállítás, az adaptív tempomat vagy a nagyméretű panoráma üvegtető is. A harmadik generációs Touran ősszel érkezik a hazai kereskedésekbe, árakat jelenleg még nem tudunk. A rendelkezésre álló információk alapján heteken belül elérhetővé válik, az elődmodellhez képest komoly változásra azonban nem kell számítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    [i”…]hiányzik belőlük a dizájn…”[/i]
    Na és milyen az, amiből nem hiányzik? Nem az érdekel, hogy szerinted melyik, hanem amelyik a világ összes embere szerint az, az idézett kijelentésedben ugyanis [b]minden kétséget kizáróan ezt állítod[/b]

    [i]“…a sok tudatlannak így adják el a szirszaraikat…”[/i]
    Ezt értsük úgy, hogy pár százmillió emberi döntést te itt most lefikáztál. Értem ezalatt azon emberek, cégek, államok beszerzési döntéseit, akik német autókat vásároltak az elmúlt évtizedekben? Bátor csávó vagy te. 😀

    [i]“…a lerúgott Saabjával átül egy ilyen Tsi-be…”[/i]
    A SAAB szerintem nem lerúgott, de ha az is, pont a te véleményed nem számít. TSI-m nincsen, viszont veled ellentétben látom az üzemeltetési költségeiket és tapasztalatokat. Pár száz autó csak, éppen annyi, amennyit te életedben nem látsz együtt.

    [b]Napszúrás, túladagolás vagy génhiba ez? Valaki vigye a megfelelő helyre ezt az alakot.[/b]

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Érdekes… kategóriája 4 négyliteres autója.
    Grand C4 Picassoból a 100 és 120 (BlueHDi), 115 (e-HDi), és a kétezres 150 lovas dízelek is beleférnek, 3,8(99g/km!)-4,0 literes mezőnybe; hagyományos bolygóműves automatával, robotizált hatossal meg kézivel is. Lehet hogy a 110 lóerős kategóriában vezet a Touran :).

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    szerintem az lehet az oka hogy ezt a sok baromságot pont a németek nyomják mert az autóik sivárak hiányzik belőlük a dizájn, a sok tudatlannak így adják el a szirszaraikat.
    csak olyanoknak mozgatja meg a fantáziáját egy ilyen szekér mint pernahajder kempel-en (campbell) akiknek semmi stílusa de fogalma sem az autókhoz és máshoz sem.
    a lerúgott Saabjával átül egy ilyen Tsi-be annál még lehet hogy ez is jobban ugrik, nem hiába még ez új autó, majd 50 ezer km múlva ebben az autóban is csak álló helyzetben kamerázgathatnak mert rossz turboval elszakadt vezérművel bekokszosodott szívóoldallal csak kamerázgathatja hogyan tolják le az útról a fosvágent.

Vélemény, hozzászólás?