Nem kötötték fel magukat, inkább Malibut hoznak 5 év garival
Új vevőkért tornászik a Chevrolet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkba is megérkezett a Chevrolet új nagyautója, mellyel eddigi vevőinél pénzesebbeket keres az importőr.
Nem csak az importőr, a vevők is jól járnának pedig, ha tudnának most autót venni, a soha ilyen mértékű piaci verseny ugyanis akár a nullszaldó alá tolja az árakat, miközben a Chevrolet modelljei is fényévnyit fejlődtek.
A Chevrolet Malibu méretei
- Hossz/szélesség/magasság: 4865 x 1855 x 1465 mm
- Tengelytáv: 2737 mm
- Csomagtér: 545 l
Utóbbi több okból ismerősnek tűnhet, neve a Chevrolet és egyben a középkategória legnagyobb kort megélt elnevezése, a megszólított modell alapja pedig nem más, mint az Opel Insignia. A 2737 mm-es tengelytáv utóbbiból való, a 4865 mm-es hossz 3,5 cm többlet az Insigniához mérten. A futómű elöl MacPherson, hátul multilink - itt azonban nincs opcióként adaptív csillapítás, összkerékhajtás és az egyéb opciók hosszas sora.
Amerikásabb a forma, camarósak a hátsó lámpák és nem utolsósorban: az Opeléhez mérten az utastér hátul szellősebbnek, elöl-hátul kevésbé prémiumosnak érződik. Belül is visszaköszön a tengerentúl hangulata, nem csak a formákon az európai modellekénél hajszálnyit puritánabb anyagminőségen is. Opcióként persze szerepelhet érintőképernyős navigációs rendszer, hangvezérléses Bluetooth kihangosító is, hat légzsák, visszagurulás-gátlós ESP és 5 Euro NCAP csillagos utasvédelem pedig alapáron jár.
A Chevrolet Malibu kínálata
*: zárójelben az automata váltós értékek
2.4 | 2.0 D | |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 167/5800 | 160/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 225/4600 | 350/1500 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 7,8-(8,0)* | 5,3-(6,3)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 184 (188)* | 139 (167)* |
Végsebesség (km/h) | 204 (206)* | n. a. |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,5 (10,2)* | n. a. |
*: zárójelben az automata váltós értékek
Képességeiket táblázatunk mutatja, a kétszer két kilométeres városi próbaút után túlzottan komoly megállapításokat fölösleges írni, pláne, hogy a Malibu megítélésének legfőbb mozgatórugója, azaz ára egyelőre ismeretlen. Utóbbira akár már a jövő héten sor kerülhet, akkor kiderül: vajon a Chevrolet legnagyobb modelljének, a Malibunak lehet-e esélye a nála elmaradottabbnak tűnő, ám hathengeres benzinesekkel kínált Epica vevőiből néhányat visszanyerni. Vélhetően igen, ám ez egyelőre nem más, mint feltételezés. Az azonban már biztos, hogy kulcs nélküli nyitó-, indítórendszerével, 5 év/150 ezer kilométeres általános garanciájával és dízelével új vevők, akár a piac zömét uraló flottavásárlók ésszerű választása is jó eséllyel lehet majd a Malibu. Jöjjön hát majd az ár, és akkor kiderül, érdemes lesz-e a koreai limóval számolni.
Jó-Jó, de miért nem lesz hibrid is belőle mint az Usában ?
Üdv!
Most tudtunk néhány hete beleülni egy fiatal Epicába. 2.0D, 2008-as. Én ott látom a modell sikertelenségének okát, hogy nem volt jelentősen olcsóbb a konkurens modelleknél (Mondeo, Passat, stb.), márpedig a vásárlók nagy része még mindig idegenkedik (amúgy feleslegesen) a koreai autóktól. Maga az autó viszont jó. Nem tudom, hogy ez a Malibu mennyiben ugrásszerű fejlődés az Epicához képest, de egy mai átlag családnak igenis elegendő szolgáltatást nyújt az elődmodell is. Ahogyan a képeket nézem, sok esetben fejlődés látható, de például a csomagtérfedél zsanérja az Epica dupla zsanéros megoldásához képest konkrétan visszalépés. Persze, apróság, de akkor is. A műszerfal nekem konkrétan nem tetszik. Értem én, hogy idézzük meg a 60-as, 70-es évek amerikai autóit, de akkor sem. Motor: ez a 2.4 benzines motor vélhetően a Captiva alapmotorja, namost, ez volt az a verzió, amiből alig adtak el, inkább a dízel ment jobban. Én meghagytam volna benne az Epica sokat dicsért 2.0 sorhatos motorját, ha már Amerikát idézzük. Végül: az árra én is kíváncsi leszek: az Epica volt 5.5-6.5 millió közt motortól és felszereltségtől függően, namost, ha nem lesz a Malibu ennél olcsóbb (és miért lenne?), akkor ennek sem jósolok túl nagy sikert. Az Epicát legalább a taxisok vették szép számmal, mert az a helykínálat és az a felszereltség Passatban-Mondeóban jelentősen drágább volt.
DA
Azért ez a 2.4es motor egy vicc! Nem hiszem hogy normálisabb benzinmotor ne lenne a kínálatukban. Ezzel a 2.4-el a kutya se fogja megvenni!
Jó ez ide, falura:)!