Minden kiderült a frissített Mercedes E-osztályról
Új turbómotort kapott a facelites E-klasse
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új karakterrel és zöldebb hajtásláncokkal folytatja életútját a W212-es széria, tavasztól lesz kapható a finoman frissített Mercedes-Benz E-osztály.
Röviddel azután, hogy megjelentek az első hivatalos fotók a faceliftes W212-esről, íme minden lényegi információ a 2009-ben bemutatott, félidős frissítésével a nagyközönség számára testközelből először a januári Detroiti, majd a márciusi Genfi Autószalonon látható Mercedes-Benz E-osztállyal kapcsolatban. Amit nem tudunk, az a szedánként azaz kombi karosszériával rendelhető felső-középkategóriás típus magyarországi ára, de remélhetőleg marad a mostani szint - listán pillanatnyilag 11,68 a benzines, 11,51 millió forint a dízel alapár (a T-modell esetében 12,58 és 12,4). A kupé és a kabrió ráncfelvarrása jövő nyáron esedékes.
A 2014-es modellévű, 4,87x1,85x1,47 m külső méretekkel bíró, 2,87 m-es tengelytávú újdonságnak főleg az orr-része változott: a dupla rombusz fényszórót szimpla és egyszerűbb, egybefolyatott, ugyanakkor divatosan LED-kontúros váltja (extraként full LED-es fényforrással), továbbá átdolgozták a géptetőt, a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, az elődtől fénytörő éleivel elütő oldallemezeket és a hátsó lámpatestet is. Új színek, felnik kerülnek a palettára, bent meg a CLS műszereivel és analóg órás középkonzoljával szemezhetünk tudva, hogy az anyagok is nyilván újak, még jobb minőségűek, illetve divatos díszek, betétek fokozhatják a prémiumos hangulatot.
A W212-es korábban sem fukarkodott az ultramodern kütyükkel, de ezután még rátesz egy lapáttal, ugyanis opciósan a következő S-Klasséhoz (is) fejlesztett sofőrsegédekből is kedvére válogathat az E-osztályos vevő. Az autó előtti történéseket már nem egy, hanem két kamera pásztázza 500 méteres hatótávval, 45 fokos szögtartománnyal, 3 dimenziós képet alkotva, a kereszteződéseket, a keresztforgalmat is csekkolva, elképesztő. Radaros követésitávolság-figyelés és sávtartás, szükség esetén, balesetet elkerülendő önálló sávváltás (!), tábla- és gyalogosfelismerés, 50 km/h-ig automatán állóra fékezés, adaptív fényszóróvezérlés, madártávlati képes pakolássegítés, semmi sem lehetetlen. S hogy élmény is legyen az autó vezetése, arról például változó áttételű Direct-Steer kormány vagy négyféleképp hangolható lengéscsillapítás gondoskodhat. Az Avantgarde-csomagos példányok futóműve 15 mm-rel ültetett.