4,5 literes fogyasztást hoz az ötödik generációs Toyota RAV4

Új Toyota RAV4 - elődjénél kisebb, mégis nagyobbnak tűnik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Toyota RAV4 hajszál híján elődje hosszát hozza, ám megjelenésével és tudásával sokkalta komolyabb lett. Alapáron LED fényszórót kap, középső visszapillantója digitális.


Valóságos újdonság-cunamit hozott a Párizsi Autószalonra a Toyota. A már ötajtósként és kombiként is látott Corolla, az új Camry, a jubileumi Yaris és a Supra mellett itt debütált a RAV4 ötödik generációja is. Az 1994-ben a szabadidő-autók kategóriáját megteremtő modell eddigi 4 generációjából több mint 8,1 millió példány kelt eddig el, de még tavaly is a világ legnagyobb (810 ezer) példányban értékesített SUV-ja volt. Az újdonság formájával és TNGA, GA-K platformjával is teljesen új.

Az ötödik generációs RAV4 4600 mm-es hosszával 5 milliméterrel rövidebb a korábbinál, miközben utas- és csomagtere tágasabb lett. Csökkentek ugyanis a karosszéria túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 3 centivel (2,69 méterre) nőtt. Kereken 1 centivel gyarapodott a szélesség, ugyanennyivel csökkent a magasság. A csomagtér a maga 580 literével 79 literrel nagyobb és jobban is pakolható a korábbinál.

Az élre vasalt dizájnnal összességében is sokkalta komolyabb lett az új RAV4, ami immár 19 centis hasmagasságot, s alapáron LED fényszórókat ad.


A legfontosabb persze, hogy a RAV4 továbbra is a legkisebb emissziójú SUV a kétféle - front- és összkerékhajtású - hibrid hajtáslánccal, de kapható lesz 2,0 literes benzines motorral (kézi vagy CVT automata váltóval) is. A hibridek közül a csak elöl hajtó 218, az összkerekes 222 lóerős rendszerteljesítményű, utóbbi 8,1, előbbi 8,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást tud, míg a végsebesség mindkettejüknél 180 km/óra, a CO2 emissziók 102, illetve 105 g/km értékűek, utóbbi is igen szép az összkerekestől. A hibridek 2,5 literes négyhengeres benzinese a Dynamic Force (dinamikus erő) fantázianevet kapta, kettős (szívócső- és közvetlen) befecskendezésű, 41 százalékos termikus hatásfoka pedig az iparág legjobbja. Az összkerékhajtás a korábbinál nagyobb hajtóerőt képes átvinni, a tapadását veszített kereket pedig immár elektronika fékezi, hogy a másik oldalira is jusson hajtás.
Hirdetés

Alapáras a Toyota Safety Sense sofőrsegéd-rendszer, aminek része a koccanásgátló és a gyalogosfelismerős vészfékrendszer, de még a távolságtartós tempomat és a sárga és fehér felfestéseket is látó sávtartó automatika, valamint a táblafelismerő is. Továbbá van egy különleges újítás is a piacra január-február környékén, a Toyota mostani újdonságai közül elsőként érkező RAV4-ben: középső visszapillantója hagyományos és digitális képet is adhat. Utóbbi előnye, hogy ha például teljesen koszos a hátsó ablak, vagy plafonig pakoljuk a csomagteret, akkor is látunk hátrafelé. Ja és még egy óriási dolog: minden utasnak jut USB-csatlakozó, 5 darabot építettek be, hogy senkinek se merülhessen le az okostelefonja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?