Az első, méltán népszerű Twingo 1993-ban debütált, a második, Szlovéniában gyártott generációból 2007-es bevezetése óta közel 650 ezer példány fogyott. A frissítéssel és a sok-sok fényszóróval egyszerre mókás és karakteres a Renault szuperminije
A hátsó lámpák is osztottak, módosult a lökhárító, feljebb került az embléma
Ahogy a
Scenic egyterű, úgy a Renault miniautója is felfrissül a 2012-es modellévre, sőt a gyártó közleménye szerint a Twingo-féle stílusirányzat lesz a márka új formanyelve a közeljövőben. A piacra hamarosan érkező Twingo orra három részre tagolt és a sok-sok fényszóróval karakteresebb is lett, a lámpákat hátulján is szétválasztották. Feljebb kerültek és nőttek a Renault-gyémántos emblémák, módosították a lökhárítókat, s több új szín jelenik meg a palettán.
A Fiat 500 által kitaposott úton kismillió variációs lehetőség közül választhat a Twingo-tulaj, jelzésértékű, hogy például csak könnyűfém kerékből 24 féle lesz elérhető, de csíkok és mindenféle tetőmatricák garmadája is várja az egyedi autóra vágyókat. Az
első generáció napfényteteje a sajtóanyag alapján visszatér, bár korábban már mi magunk is láttunk ilyet a
Miss Sixty tesztautóban. A személyre szabhatóság kánaánja az utastér különböző kárpitjaival és színeivel teljesedik ki. A polgári verziókon túl továbbra is ütős a kőkemény RS és a GT-ként, illetve RS-ként elérhető, exkluzív Gordini kivitel.
Mindent egybevéve mintegy 300 ezer variációban készülhet majd az új Twingo. Balra és középen egy-egy csíkos vagy tetőablakos Gordini, jobb oldalon az RS
Ami a felszereltséget illeti, divatos multimédia-egységet kap a Twingo, Bluetooth-kihangosítóval és USB-csatlakozóval, az audiorendszerhez opciósan iPhone- és iPod-dokkoló is kérhető lesz. Érdekes, hogy a "hifi" a kocsi egyéb berendezéseivel Bluetooth-on át kommunikálva élő egyenes adásban segíti a sofőrt környezettudatosan vezetni, s teszi ezt úgy, hogy figyelmeztet a váltás szükségességére, szól, ha fölöslegesen nagy gázadást érzékel, plusz tudósít a szokásos fogyasztási adatokról is .
Színes, csíkos, betétes, a külsővel harmonizáló is lehet a négyszemélyes beltér. Praktikus a tologatható hátsó sor, a Twingo továbbviszi a kívül kicsi, belül nagy elvet
[kepallobal=421681]Takarékoskodni is segít az új multimédiás egység[/kepallobal]
A 2,37 méteres tengelytávolságú, 3,69 méter hosszú és 1,65 méter széles Twingo marad olyan praktikus, mint volt, a Renault szerint a szegmens legtágasabb szuperminije, hátsó lábtere például 23 centis a tologatható hátsó üléspár leghátsóbb helyzetében. Ekkor 165 literesre zsugorodik a második sort előretolva 285, az üléseket felhajtva 959 literes csomagtartó.
A Twingo frissítésével mindegyik erőforrását tisztább üzeművé alakították: a 16 szelepes, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor átlagfogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 104 g/km, míg a 8 szelepes, ugyancsak 75 lovas 1.5 dCi turbódízel vonatkozó adatai 3,2 l/100 km és 85 g/km. Az izmosabb erőforrások (1.2 TCe 100, 1.6 RS 133, 1.5 dCi 85) is takarékosak, az RS emellett 8,7 mp alatt gyorsul 100-ra, végsebessége kétszer ennyi. Robotváltó a legkisebb benzineshez kérhető. A hazai megjelenés akár már az idei év utolsó heteiben is lehetséges.
Szuper, de elvesztette báját, ami a régi VW bogarakat, Fiat 500, 600-asokat, 850-eseket is jellemezte, és az újak közül csak keveset, mint a Twingót is a kerek béka szemeivel.
Nekem még ilyen szempontból tetszett a Nissan Micra két verziója és a Lancia Y a kilencvenes évekből. Több kedves kinézetű autóról nem tudok, csak a legújabb Fiat 500-as.