Sárdagasztás 177 lóval és 380 Nm nyomatékkal
Új, nagyobb dízelt kapott a Nissan X-Trail
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre a kategóriához illő 2,0 literes, automataváltóval és összkerékhajtással is párosítható turbódízelt kapott a Nissan X-Trail. Változatos körülmények között próbáltuk.
Hogy a Nissan X-Trail sikeres, az nem kérdés. A már két évvel ezelőtt második generációjába lépett szabadidő-autó tavaly is 50 százalékkal tudta növelni eladásait, pedig eddig csakis 1,6 literes (turbós benzines és dízel) motorokat kínált. Szinte minden tesztben elhangzott, hogy kellene hozzá nagyobb motor is, igaz, én nemrégiben tökéletesen megvoltam a belépőnek számító benzinessel is. Az viszont igaz, hogy a szegmens vevőinek kell a nagyobb motor, ők európai átlagban 46%-ban, nálunk 35%-ban nagyteljesítményű dízellel választják autójukat. Így aztán a Nissan is meghallgatta a vevői igényeket, és immár 2,0 literes, 177 lóerős, 380 Nm nyomatékú dízellel is kínálja az X-Trailt. Ráadásul egy fontos verzió, az összkerékhajtású és egyben automataváltós is csak most jelent meg. Az 1.6 dCi vagy automata vagy összkerekes lehet – a benzineshez hasonlóan alap fronthajtású kéziváltós mellett.
A Nissan X-Trail méretei
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4640 | 1820 | 1710 | 2705 | 135-445/550-1982 |
A már Renault modellekből is ismerős (hamarosan a mostani Espace-ba, a Talismanba, meg a Traficbe is bekerülő), de eredendően Nissan fejlesztésű M9R dízel láncos vezérlésű, korábbi verziói megbízhatóságukról híresek, itt a hatfokozatú kézi mellett X-Tronic fantázianevű CVT váltóval is társítható. Érdekesség, hogy a kéziváltós mindenképp összkerékhajtású, a CVT-s pedig lehet fronthajtású is, úgy pont annyit fogyaszt, mint a kéziváltós összkerekes. A terepbetéteket is jócskán tartogató bemutatón persze csakis összkerekeseket vezethettünk, megjegyzem, olyan nagyon nagy szükség utóbbira nem volt. A CVT automataváltót viszont feltétlenül ajánlom az X-Trailhez (is)!
Az új dízel csúcsváltozat műszaki adatai
2.0 dCi Xtronic |
2.0 dCi 4WD |
2.0 dCi Xtronic 4WD |
|
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1995 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltó/hajtás | CVT/2WD | 6 fokozatú kézi/4WD | CVT/4WD |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 177 (3750) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 380 (2000) | ||
Gyorsulás 0-100 km/h | nincs adat | nincs adat | 10 |
Végsebesség [km/h] | 199 | 204 | 196 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,6 | 5,6 | 6,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 148 | 149 | 158 |
Saját tömeg [kg] | 1595-1650 | 1615-1670 | 1665-1720 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2170-2330 | 2190-2350 | 2240-2400 |
Sokan ódzkodnak a fokozatmentes automatától, pláne dízelmotornál szokatlan annak használata, de hibátlanul teszi a dolgát, a próbált autók közül pedig sokkalta csendesebb is volt az automataváltós. Nincs kellemetlen motorbőgés, hangos dízelkerepelés sem gyorsításkor, kisimítja a sofőr hibáit. Terepen és dugóban is óriási áldás a kuplung nélküli üzem. Az összkerékhajtás a már ismert: kapcsolható. Az X-Trail alapból, de még automata módban is zömében elöl hajt, szükség szerint oszt nyomatékot hátra is, de kapcsolható fix, 50:50 arányú nyomatékosztás is. A beállítás, illetve akár a nyomatékosztás mértéke is látható a műszerfalon.
Annyi biztos, hogy az eddigieknél nagyobb dízellel érezhetően dinamikusabb lett az X-Trail. Még a CVT-s összkerkes verzió is 10 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, végsebessége 196 km/óra. Ugyanakkor 160 km/óra felett már elégé zajos az X-Trail. A növelt teljesítmény mellett legalább ilyen fontos, hogy az 1.6 dCi-énél csaknem 20%-kal nagyobb nyomatékkal az X-Trail vontatási képessége 2 tonnára nőtt (a kéziváltós esetén, az automatáknál csak 1,65 tonna). Utóbbi ugyanúgy selling point lehet, ahogyan az automataváltó és az összkerékhajtás együttes választhatósága.
Az X-Trail az új motoron túl amúgy pontosan ugyanazt tudja, mint eddig: felárért 7 üléses, középső üléssora 60:40 arányban tologatható és szabályozható támladőlésű, természetesen a raktér síkjába is hajtható, úgy 1982 literes, 5 ülés mögött az ötülésesnél 550, a hétülésesnél 445 literes csomagteret ad, míg hétülésesként használva 135 litereset. Csomagtér-ajtaja lehet elektromos mozgatású, a sofőrt holttérfigyelő, táblafelismerő és 360 fokos kamerarendszer, valamint parkolóautomatika és reflektorkapcsolásával is automata fényszóró is segítheti. Továbbá szerepelhet nyitható panorámatető, LED beltéri világítás, bézs vagy fekete bőrkárpit, meg persze az ahhoz elengedhetetlen ülésfűtés is. Az extrák csomagokban kaphatók, ám ennek előnye a viszonylag rövid szállítási idő. Aki most megrendeli csúcsmotoros X-Trailjét, az már jövő év elején átveheti. A 2.0 dCi motor felára nem szerény, 950 ezer forint, így az alábbi kedvezményes árakkal lehet számolni.
A Nissan X-Trail csúcsmotoros verzióinak árai (Ft)
Acenta | N-Vion | Tekna | |
2.0 dCi Xtronic 2WD | 9 290 000 | 10 109 000 | 11 009 000 |
2.0 dCi 4WD | 9 440 000 | 10 259 000 | 11 159 000 |
2.0 dCi Xtronic 4WD | 10 040 000 | 10 859 000 | 11 759 000 |