Visszatért a Honda HR-V
Új modellel bővült a crossover szegmens, mindent tudunk az új Honda HR-V-ről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda idén már harmadik autóját mutatja be az új HR-V személyében, amely a crossover kategórián belül jó eséllyel száll harcba a versenytársakkal. Mutatjuk a részleteket.
Közel 10 év kihagyás után tér vissza a Honda HR-V, amely 1999-ben mutatkozott be. Az első generációs modellt 2006-ig gyártották, ezt követően pedig hosszú szünet következett a modell történetében. A japán mérnökök nemrégiben úgy gondolták, hogy a megváltozott piaci viszonyok miatt jó lesz ismét ceruzát ragadni és megtervezni a crossover újabb változatát. 9 év pihenő után újult erővel robban be a piacra a HR-V, amely komoly teret kíván magának hódítani a szegmensben.
A külsőt dinamikus és erőteljes vonalak uralják, a sportos kinézethez a kupésan lejtő tetővonal is hozzájárul. A gondosan megtervezett formának köszönhetően az autó kategóriájának legjobb aerodinamikai értékét hozza. Az alacsony légellenállás és az alsó burkolatok kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményeznek. A beltérben a Mágikus Ülésrendszer sokoldalú variálhatóságot ad az utastérnek, emellett pedig kellő hely áll rendelkezésre az utasoknak és a csomagoknak egyaránt. Utóbbiaknak alapesetben 470 literes csomagtér áll rendelkezésre, amely a hátsó ülések ledöntésével 1533 literig bővíthető.
Honda HR-V méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (liter) |
4294 | 2019 | 1605 | 2610 | 470-1533 |
A különböző funkciók kezeléséről a 2015-ös CR-V-ben bemutatott Andorid alapú, érintőképernyős Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer gondoskodik, ami alatt a klíma kezelőszervei helyezkednek el. Utóbbiakat szintén érintésérzékeny gombokkal kezelhetjük. Az infotainment rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni az okostelefonokkal és egyéb multimédia-eszközökkel, ezzel lehetőség van arra, hogy az autó központi kijelzőjén jelenítsük meg a telefonunk képernyőjét. A navigációról a Garmin szoftvere gondoskodik, amely a legmagasabb felszereltségi szinthez alapból jár, a többinél pedig extraként rendelhetjük.
A motorpalettát illetően mindössze két lehetőség közül választhatunk. A benzines pártiak 1,5 literes, 130 lóerős szívó blokkal, a dízelrajongók pedig 1,6 literes 120 lóerős turbóssal rendelhetik az autót. Előbbi nyomatéka 155 Nm, amely az autó tömegéhez és frontfelületéhez mérten nem nagy érték. Aki a dinamikusabb haladást részesíti előnyben, annak mindenképpen érdemes lesz a 300 Nm-rel bíró dízelt rendelni, amely vegyes fogyasztásban 4,0 l/100 km átlagot ígér. Váltók szempontjából alapesetben mindkét motorhoz hatfokozatú kézi társul, míg a benzineshez rendelhetünk fokozatmentes CVT-t is. Meghajtás szempontjából csak elsőkerékhajtású modell érhető el.
Honda HR-V - motorkínálat
Motor | 1.5 i-VTEC (130 LE) |
1.6 i-DTEC (120 LE) |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 | 1597 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy CVT | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] |
130 (6600) | 120 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 155 (4600) | 300 (2000) |
Végsebesség [km/h] | 192 | 192 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
10,7 | 10,1 |
Fogyasztás vegyes [l/100 km] | 5,6 | 4,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 130 | 104 |
Saját tömeg [kg] | 1241-1313 | 1324-1404 |
A mai kor elvárásainak megfelelően a HR-V-ben is számos vezetést támogató rendszer segíti a biztonságos és balesetmentes közlekedést. A kis sebességű ütközések elkerülése érdekében az autó minden felszereltségi szintje megkapja az aktív városi fékrendszert. A fejlett vezetéstámogató rendszer öt aktív menetbiztonsági eszközt foglal magában, melyek a következők: frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, közúti jelzőtábla felismerő rendszer, intelligens sebességhatároló, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus távolsági fényszóró asszisztens.
Felszereltségi szintek tekintetében három választási lehetőség kínálkozik. Már az alap Comfort változat is magába foglalja az automatikus klímát, a tempomatot és az sötétedésre automatikusan felkapcsolódó fényszórókat. Az eggyel magasabb Elegance kivitel ezen felül tartalmazza az esőérzékelős ablaktörlőt, az első és hátsó parkolóradart, a hathangszórós audiorendszert és a Smart Touch névre keresztelt érintőképernyős kijelzővel ellátott kétzónás klímát. A kínálat csúcsán az Executive kivitel áll, amely már bőrkárpitot, kulcs nélküli nyitást és indítást, tolatókamerát, panoráma üvegtetőt és 17 colos felniket kínál.
Honda HR-V - árak
Comfort | Elegance | Executive | |
1.5 i-VTEC | 5 499 000 Ft | 5 999 000 Ft | 6 899 000 Ft |
1.5 i-VTEC (CVT váltó) | 6 299 000 Ft | 7 199 000 Ft | |
1.6 i-DTEC | 6 199 000 Ft | 6 699 000 Ft | 7 599 000 Ft |
A HR-V alapára 5,499 millió forintról indul. A dízel felára 700 ezer forint, míg a benzines modellnél a CVT váltó 300 ezer forintért érhető el. Ebben a szegmensben ezek az árcédulák abszolút versenyképesnek bizonyulnak, kíváncsian várjuk az első találkozást és tesztet, hogy a valóságban mire lesz képes a második generációs HR-V. Az autó idén ősszel érkezik a márkakereskedésekbe.
Blokkolnám!