Itt az első csakis elektromos Mercedes
Új időszámítás kezdődött a Mercedesnél, megérkezett az első kizárólag elektromos autójuk, az EQC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Temérdek beharangozó és egy a végleges modellhez nagyon hasonló tanulmányautó után most megérkezett az első elektromosnak tervezett Mercedes. Az EQC 400 négy elektromotort és 450 km-es hatótávot ígér.
Egy új harc veszi kezdetét az európai prémiumhármas között, és az Audi csúsztatása miatt a Mercedesé az elsőség, hogy bemutathassa középkategóriás elektromos SUV-ját.
Az Audi e-tron érkezéséig még van két hét, a Mercedes EQC viszont már itt van - friss, letisztult, és rendkívül áramvonalas formatervével.
A csillagosok nem cserélik kamerákra a tükröket, legalábbis még, az új modell ennek köszönhetően egészen hagyományos SUV-nak mutatkozik. Az EQ modellcsalád bemutatása ezennel kezdetét vette, az Electric Intelligece szlogenből eredeztethető elnevezés most először mutatkozik sorozatgyártott autón, de nem utoljára.Az EQC 400 különleges formai jegyeket hoz, a "hűtőmaszkkal" látszólag egybeolvadó LED-es fényszórók jól megkülönböztetik majd a németek egyéb modelljeitől. A nappali menetfények forradalmát is hozta az EQC, a fényszórókat összeköti egy látványos LED csík a maszk felső élénél, ezzel szintén egyedi megjelenést hoz. 19-20 colos méretű felniket kap, természetesen egytől-egyig különlegesen kis légellenállású kiképzéssel. Az EQC 400 egyből sportosabb köntösben is érkezett, a két modell között jelentős különbséget alkotnak a lökhárítók és a felnik is.
Az utastér egészen hasonlít a jelenlegi Mercedes modellekéhez, és ahogy az A-osztályhoz, úgy az EQC-hez is alapáron két 10,21 colos monitor jár a műszerfalra. A központi multimédiás fejegységen az új, tanulni képes intelligens MBUX rendszer fut, melyet kiegészítettek az EQ modellcsalád menüivel és plusz szolgáltatásaival, és persze a "Hey, Mercedes" felszólítással hangvezérelhető is. Nincsenek kerek légbeömlők, ezen a téren teljesen egyedi az EQC műszerfala, ráadásul az Electric Art felszereltséggel mindegyik légrostély belső elemei különleges rozéarany színt kapnak. A háromküllős kormány viszont családi örökség, a hagyományos Mercedesekből érkezik. Hangulatvilágítás és újrahasznosított anyagból készült üléskárpitozás várja az EQC tulajokat, akik indigókék és bézs színt választhatnak a környezettudatos anyagból.
Hajtáslánc terén az EQC négy elektromos motort használ, melyek összesen 300 kW teljesítményt adnak le, vagyis 402 lóerőt, 765 Nm azonnali nyomaték mellett. Az elektromos Mercedes gyorsulása ezzel 5,1 másodperc 0-100 km/h-ra, végsebessége pedig 180 km/h. A hajtás további egysége egy a padlóba épített 80 kWh-ás, 384 cellából álló lítium-ion akkumulátorcsomag, melyben 450 kilométeres hatótávra elég energiát tárol, ezt az értéked NEDC ciklus szerint teljesíti az EQC 400. Mivel számmegjelölést is kapott, vélhetően további verziók is érkeznek majd eltérő teljesítménnyel és hatótávolsággal. Az EQC 400 töltéséről egy 7,4 kW-os vízhűtéses fedélzeti töltő gondoskodik, ám a Mercedes mindenképp ajánlja a tulajdonosoknak az otthoni fali töltő kiépítését, mellyel akár 110 kW-tal is tölthető az EQC, ezzel harmadára csökkenthető a töltési idő (nyilván nem használható végig a növelt töltőáram).
A Mercedes-Benz Wallbox használatával akár 40 perc alatt is elérhető a 80%-os töltés 10%-ról való indulástól számítva.
Az EQC nem csak hajtásban és formatervben különleges, a legfrissebb vezetéstámogató rendszereket is hozza. Alapáron jár hozzá az Active Brake Assist csomag automata vészfékező funkcióval, valamint az araszolófunkciós távolságtartós tempomat legújabb verziója is elérhető lesz hozzá. Hosszútávú radarjai segítségével már messziről észleli az álló, vagy araszoló, esetleg autópálya tempónál jelentősen lassabban haladó kocsisort, mire a sofőr figyelmeztetésének érdekében automatikusan 100 km/h-ra lassít, majd felveszi a kocsisor tempóját.
Ha a sebesség 60 km/h alá esik araszoláskor, menekülősáv kialakítása érdekében automatikusan a sávfelfestés jobb széléhez húzódik.
A Mercedes-Benz EQC egyelőre egy konkurenssel áll szemben az európai piacon, ám a Jaguar I-Pace mellé heteken belül megérkezik az Audi e-tron, valamint vélhetően még idén a BMW iX3 is.
Szerintem egy hírt a Faraday Future is elbírna. Valószínűleg megoldódtak az anyagi gondjaik, elkészült az FF91-ből az első “pre-production car”, amit meg is ünnepeltek:
https://www.youtube.com/watch?v=hNgXIu-qSI0
A Tesla legjobban az amerikai és a kínai konkurencia miatt kell, hogy aggódjon. Az FF91 komolyabb autó lesz, mint a Model S, és ne feledjük, hogy a Lucid, a Nio és a Byton sem lazsál…
A Merci nem komoly vetélytárs.
az az ff91 viccnek is rossz , sztem nem kell aggodnia a teszlanak amiatt,lucidbol semmi nem lesz, azok hulladekok egy merci minőségehez kepest, ahogy a szétbomlo belsős teszla is.
nem ertem amugy a mercit, miert ezzel a teglaval jott. 180km/h meg eleg gagyi, ekkora teglaval bir szerintem par km-et ugy 😀 teszla legalabb 250, nyilvan 250nel hamar kifogy az elektromosság (de hagyjuk ezeket a nagy sebessegeket),palyan is csak 120szal mernek menni ezek a trolik (sztem ezzel a mercivel majd max 110et :Ddddddd), hosszabb tavra még mindig hulladékok az elektromos sz.rok es azok is maradnak.
Azt ugye láttad a videóban, hogy a Model S csúcsváltozatát, a P100D-t is legyorsulta, és mindezt magasabb építési módú autóként? Nyilván persze még korai nyilatkozni, de a Faraday-t a hírek szerint a Tata-konszern mentette meg(valószínűleg tulajdonrészt vettek belőle), a Lucid-ot pedig a szaúdiak(érdeklődtek a Tesla iránt is, de végül a Lucidhoz mentek). Van egy olyan sejtésem, hogy inkább Amerikát és valószínűleg Trumpot utálod, csak azért a tisztánlátásod jó lenne, ha megmaradna 😀
semmi bajom trumplival 😀 sztem az az ff91 csúnya és kész, sztem senki sem fog tesla helyett azt venni, az, hogy pár gyorsulásnyira esetleg 1-2 tizeddel jobb egy prototipus….hát nem tudom, aki amiatt vesz kocsit, sztem nem túl vastag réteg úgymond 😉
a lucid már emészthetőbb, de már az isten tudja mióta nyűglődnek….ha musk nem csődöl be, ezeket simán lenyomja, annyibol jobb talán, hogy a verseny megmarad.
egyébként, csak szólok a tisztánlátással, hogy nem b.za nagy luxus szedánokkal lehet nagy pénzt kaszálni, lásd tesla model 3 😉
illetve lehet kaszálni, ha csúnya is, de megvan a jól hangzó, minőség bejáratott név pl. RR, de az az említetteknek egyáltalán nincs meg 🙂
illetve azon szakadok még, hogy max 110-el tud majd menni 150-200km-et, nagy búza batár tégla (ez a merci), ami egyébként hatótávra max városba lenne jó, de városban meg csodálatos ilyen 6 méteres sz.rral grasszálni na és milyen környezet kímélő is a sok tonna 6 méteres tégla nagy akupakkal 😀 😀 😀 😀