Egyterűs helyett vagány lett az új Hyundai i20
Több mint ígéretes: piacon az új Hyundai i20
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már rendelhető az új Hyundai i20. Remek kisautónak ígérkezik, a márka mégsem reméli, hogy slágermodell lesz. A lassú piacszerzésben hisznek.
Tavaly 350 darab Hyundai i20 fogyott a hazai piacon, a második generáció minden szempontból jobb, ám a Hyundai képviselői mégis csupán 300 példány magyarországi értékesítésével számolnak. Vajon miért? Egyszerű a válasz és az ok: a vevők árérzékenysége. A korábbi, kicsit egyterűs, praktikus, de nem épp friss verziót jól felszerelten, kifejezetten vonzó áron tudták értékesíteni, míg a sokkal jobb, de valamivel drágább újdonsághoz nehezebb lesz vevőket toborozni. Ezt kevesebb kuncsaft fogja tudni megengedni magának, s a piacot uraló flottás beszerzéseknél is több esetben húzhatják meg alatta a vonalat. Aki viszont megteheti, az ismerkedjen vele, mert az első, még statikus próba alapján több mint ígéretes az a második generációs i20.
Érdekesség, hogy a modell őseként nem csak a 2008-ban debütált, már i-szériás i20-ast említi a gyár, hanem a 2002-ben érkezett, még nagyon más Getz, illetve TB Get kisautót. Azzal együtt már több mint egymillió B-szegmensű modellt értékesített Európában a márka. Az új kapcsán pedig az éves cél 100 ezer példány az öreg kontinensen. Bátor, de nem alaptalan várakozás, mert az i20 európai tervezés és európai gyártás. A márka németországi központjában álmodták meg, Törökországban készül. Közvetlen elődjénél 4 centiméterrel hosszabb, 2,4-gyel szélesebb, magassága viszont 1,6 centit csökkent. A tengelytáv 4,5 centivel nagyobb a korábbinál, a hátsó túlnyúlás 0,5-tel apadt. Utóbbi ellenére is jelentősen nőtt a csomagtér, az alapméret immár 326 liter, ami a kisautók körében az egyik legjobb.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4035 | 1734 | 1474 | 2570 | 326-1042 |
A sajtóanyagból idézve elmondható, hogy az elődmodellel összehasonlítva nőtt a beltér helykínálata és az ülések mérete is. Ami viszont fontosabb, hogy beülve tényleg meglepően komfortos és igényes autóban találjuk magunkat. A sajtóanyag még a prémium jellegű minőséget is említi, aminek a zamata valóban be tud férkőzni az utastérbe. A beltér színvilága felármentesen négy különböző (szürke, bézs, szürkéskék és barna) árnyalatból választható ki. Míg a megkülönböztetett színű plasztik a műszerfalon puha, az ajtókon kemény, de ott is kellemes tapintású. Ajtózsebek elöl-hátul vannak, az elsőkbe 1,5, a hátsókba 0,5 literes palackok férnek.
Említhető fokozott karosszériamerevség és zajszigetelés, a korábbiaknál könnyebb, ám merevebb acélok bevetésével tömegcsökkentés, jobb légellenállás, Samsung Galaxy és iPhone készülékekhez opciós műszerfali dokkolás, de az opciók között 7 colos gyári navigáció is elérhető. Opcióként van sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, nyitható panorámatető, első-hátsó parkolóradar is, fontosabb azonban, hogy 6 légzsák, meg persze ESP és TPMS alapáron jár és van visszagurulásgátló, központi zár, elektromos első ablakmozgatás is a bázisverzióban. Meg persze az sem mellékes, hogy az alapár 2,9 millió forint. A klímás belépőmodell (Life A/C) 3,3 millióért már elektromos tükörmozgatást, színezett ablakokat, összehajtható kulcsot, MP3-olvasós hifit is ad. A felszereltséget variálni leginkább csomagokkal lehet, Bluetooth kihangosító, fűthető ülés és kormánykerék, valamint sok egyéb elérhető még. A keddi körképünkben keresett, már kihangosítós példány (Comfort ellátmánnyal, sok más mellett hátul is elektromos ablakokkal és ködfényszórókkal) 3 674 000 forintért kapható. Ezzel olcsóbb mint az ottani legdrágább Mazda, viszont drágább, mint az európai tucatmodellek.
Az ellátmánynál azonban sokak számára érdekesebb lehet a motorpaletta, melynek egésze már most Euro 6 normás és az összes egység láncos vezérlésű. Jó hír, hogy a belépő benzines is négyhengeres, 1,25 literes, 75 lóerős. Az előbbi blokk 84 lóerősen is kérhető, továbbá 1,4 literes, 100 lóerős benzines választható még. Míg a kisebb benzinesek ötsebességes váltót kapnak, utóbbi már a dízelekhez hasonlóan hatfokozatút kap, s opcióként négysebességes automatával is kérhető. Dízelből 1,1 literes háromhengeres 75 lóerős és 1,4 literes négyhengeres, 90 lovas választható. Az eladások zömét az 1.25-ös benzinestől várja az importőr – magam sem választanék mást.
Új Hyundai i20 - műszaki adatok
Motor | 1.25 LP | 1.25 HP | 1.4 MPi | 1.1 CRDi | 1.4 CRDi |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1248 | 1368 | 1120 | 1396 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 (automata/4) | kézi/6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (5500) | 84 (6000) | 100 (6000) | 75 (4000) | 90 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 122 (4000) | 122 (4000) | 134 (3500) | 180 (1750- 2500) | 240 (1500- 2500) |
Végsebesség [km/h] | 160 | 170 | 184 (170) | 159 | 175 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,6 | 13,1 | 11,6 (13,2) | 16 | 12,1 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,7 | 4 | 5,3 (6,7) | 3,3 | 3,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 109 | 109 | 122 (155) | 86 | 97 |
Saját tömeg [kg] | 1040 | 1040 | 1060 (1079) | 1143 | 1165 |
A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros - új bekötésekkel, módosított geometriával. Új az elektromos szervós, 2,7 volánfordulatos, 10,2 méter átmérőjű fordulókört adó kormánymű, a fékek elöl-hátul tárcsák, az alap felnik 15 colosak (185/65 R15 abroncsokkal), az opciós alufelnik 16 colosak 195/55 R16 gumikkal. Fontos, hogy a garancia, mint minden Hyundaira, kilométer korlátozás nélküli 5 év. A sokat autózóknak bizony erősen ajánlható a márka, az i20 pedig az első próba, illetve inkább szemle alapján azoknak, akik családi használatra is alkalmas kisautót keresnek, mert arra tökéletesnek, egészen kifinomultnak tűnik az új i20.
Új Hyundai i20 - akciós árak
1.25i LP 75 LE | Entry | 2 899 000 Ft |
1.25i LP 75 LE | Life A/C | 3 299 000 Ft |
1.25i HP 84 LE | Life A/C | 3 399 000 Ft |
1.4i MPi 100 LE | Life A/C | 3 599 000 Ft |
1.1 CRDi 75 LE | Life A/C | 3 999 000 Ft |
1.4 CRDi 90 LE | Life A/C | 4 199 000 Ft |
1.25i HP 84 LE | Comfort | 3 674 000 Ft |
1.4i MPi 100 LE | Comfort | 3 874 000 Ft |
1.1 CRDi 75 LE | Comfort | 4 274 000 Ft |
1.4 CRDi 90 LE | Comfort | 4 474 000 Ft |
1.25i HP 84 LE | LED | 4 149 000 Ft |
1.4i MPi 100 LE | LED | 4 349 000 Ft |
1.1 CRDi 75 LE | LED | 4 749 000 Ft |
1.4 CRDi 90 LE | LED | 4 949 000 Ft |
1.25i HP 84 LE | Panorama | 4 249 000 Ft |
1.4i MPi 100 LE | Panorama | 4 449 000 Ft |
1.1 CRDi 75 LE | Panorama | 4 849 000 Ft |
1.4 CRDi 90 LE | Panorama | 5 049 000 Ft |
ez a 12-es gyorsulás elég mammeresre sikerült…nyilván egy 60kg-s emberrel..nem egy családdal, öröm lehet az 1.25-össel az előzés…márha, a végére érnek…
Azért 1 fél mondatot megért volna, hogy a rali-vb egyik M-es résztvevője a Hyundai az i20 wrc-vel!
Csak azt nem értem,miért mindíg a full extrás autókat mutatják be egy tesztben,nem mindenki azt veszi,bár tudom,valahogy el kell adni az autót csak mikor a leendő tulaj be megy a szalonba,és meg nézi az alapot amit vesz akkor néz nagyot mennyivel puritánbabb,bár a sok elektronika amúgy is felesleges hibaforrás.
Csinos,jöhet
Kormányon csak 4 forgókapcsoló van? Pedig még 4 milyen király lenne. Amikor forduláskor mindent eltekersz a korábbi beállításokból. Jó is az. Forgókapcsolókat a népnek Béláim. Kormányküllőnként 5-öt!
Kétségtelen, hogy az IX20 az egyterű változat. Majd ha bemutatóautóként személyesen próbálhatjuk, fogjuk látni a különbséget. Feltételezem az új változat alacsonyabb lett, és ez különösen az üléspozícióra vonatkozhat. Azon kívül ahogyan az adatokat nézem, az új modell majdnem 200 kg-al könnyebb az elődnél.
Kinek mi a szimpatikus, nekem az egyterű jelleg, magasabb üléspozícióval.
Igy kell kinéznie egy belső térnek, szép és rendezett a műszerfal. Peugeot 208 tervezöinek ajánlani tudom.
Jó kis kocsi. A cikkben nem teljesen értem miért írják, hogy az előd modell egyterűs volt. Szerintem nem, az is hasonló felépítésű volt, az egyterű(s) ebben a szegmensben az IX20-as.
Megvenném
Blokkolnám…
Tiszteletem. Nagyon szeretnék magamnak egy Getz utódot I-20 személyében benzines változatban .kevés extrát szeretnék /Üvegtetőt/ -klimát-szervokormányt. minden más csak plusz de nélkülük is jol meglennék. DE DE DE nem találok . keresem auto-24 en is de hiába. már beérném egy GETZ CROSS al is üvegtetővel de azt se találok pedig van ! létezik ! valaki tudna segiteni merre keressem ? köszönöm Béla