Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavasztól a boltokban az új BMW M3, a kupét ugye már M4-nek hívják. A sorhatos motort két turbó lélegezteti, a tömeg és a fogyasztás csökkent, a dinamika javult.
Megannyi előzetes után ímhol az M3 Coupé utóda, az M4 Coupé. A nagyközönség először Detroitban láthatja jövő januárban, míg a szalonokba tavasz végén, nyár elején érkezik az ötödik generációs M3 Limousine-nal egyetemben
Hirdetés
Ha csak kemény 3 kg-mal is, de korábbi ígéretüket betartva a derék német mérnökök 1,5 tonna alá vitték az amúgy alacsonyabb és szerényebb méretű, de így is tágas rakterű kupé tömegét: az M4 Coupé üresen, vezető nélkül tehát 1497 kilót nyom (az M3 pedig 1520-at, ergo 80 kilós a fogyás az elődhöz képest)
BMW M3 Limousine/BMW M4 Coupé - méretek
BMW M3 Limousine
BMW M4 Coupé
Hosszúság (mm)
4671
4671
Szélesség (mm)
1877
1870
Magasság (mm)
1424
1383
Tengelytáv (mm)
2812
2812
Nyomtáv elöl/hátul (mm)
1579/1603
1579/1603
Hasmagasság (mm)
120
121
Csomagtér (l)
480
445
A szedán is elég agresszív, ráadásul praktikusabb a mindennapok során (a kabrió később jön). Itt is, ott is szénszálas műanyag a tető, az aerocsomag pedig minden részletre kiterjedő a tempó és a leszorítóerő növelése, valamint a légellenállás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében
A géptető és az első sárvédő alumíniumból van, acél helyett szintúgy könnyűfém a futómű fő alkotóeleme. Az első felfüggesztés már kettős ágyazású rugóstagos, az ötkaros hátsónak meg minden lengőkarja és függőcsapja kovácsolt alumínium. A toronymerevítő és a kardántengely karbonnal könnyített, a még nem közölt méretű, de persze lyuggatott, belső szellőzésű tárcsafék elöl négy-, hátul kétdugattyús nyereggel szereltek. Kerékméret: elöl 255/40 ZR18, hátul 275/40 ZR18. Opció a 19"
BMW M3 Limousine/BMW M4 Coupé - műszaki adatok
BMW M3 Limousine
BMW M4 Coupé
Hengerűrtartalom (cm3)
2979
2979
Hengerek/szelepek száma
6/24
6/24
Váltófajta/-fokozat
kézi/6 vagy dupla kuplungos automata/7
kézi/6 vagy dupla kuplungos automata/7
Teljesítmény [LE (1/min)]
431 (5500–7300)
431 (5500–7300)
Nyomaték [Nm (1/min)]
550 (1850–5500)
550 (1850–5500)
Végsebesség (km/h)
250 (opciósan 280)
250 (opciósan 280)
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
4,3 (automata: 4,1)
4,1 (automata: 4,1)
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km)
12,0/6,9/8,8 (automata: 11,1/6,7/8,3)
12,0/6,9/8,8 (automata: 11,1/6,7/8,3)
CO2-kibocsátás (g/km)
204 (automata: 194)
204 (automata: 194)
Saját tömeg (kg)
1520 (automata: 1560)
1497 (automata: 1537)
A motor már nem (420 lovas) szívó V8, hanem biturbó S6 percenkénti 5500-tól 7300-as fordulatig 431 lóerővel, illetve 1850-től 5500-ig 550 Nm-es nyomatékkal. Természetesen közvetlen benzinbefecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és vezérműtengely-állítással, továbbá stop-start rendszerrel, kovácsolt, magas torziós merevségű forgattyústengellyel, Euro 6-osan. A váltó alapból 6 fokozatú manuális, visszaváltásoknál automatán gázfröccsöket toló. Felárért 7 sebességes M DKG dupla kuplungos automata dukál a kormány mögül is kapcsolhatóan, rajtprogrammal. Automatán nyilván gyorsabb az M3/M4: a 100-as sprintidő 4,1 mp, kézivel két tizeddel rosszabb. Beszédes rugalmassági adat 80-ról 120 km/órára: negyedik fokozatban 3,5, ötödikben 4,2 mp... A végsebesség elektronika korlátozta 250, az M Driver's Package megrendelésével opciósan (még mindig elektronika korlátozta) 280 km/óra. Gyári minimumfogyasztás: 8,3 l/100 km...
Az M-es plecsnikben gazdag beltér naná, hogy inkább luxusautós, mint sportos (hogy később bőven legyen mit kidobálni), az extralista BMW-sen végtelen. Igen, karbon-kerámia fékszett is lesz. A legújabb divat szerint smokey burnout-funkció is lesz, gombnyomásra gumit is égethet a kedves ügyfél. Már amennyiben automata váltós a kocsija. A hűtőt úgy tervezték, hogy a pályanapok megpróbáltatásainak is fittyet hányjon (pl. közvetett töltőlevegő-hűtéssel, a turbóra külön elektromos szivattyúval ügyelve), a versenysportos karaktert erősítendő a márka két DTM-pilótája, Bruno Spengler és Timo Glock is tesztelte és finomhangolta a vasakat a Nordschleifén. Bár a premier (plusz a sok-sok vásárló) ugye az USA-ban lesz, a gyártás marad Németországban. Az M3-asok a többi 3-as szedánnal együtt Regensburgban, az M4-esek a többi 4-es kupéval egy helyen Münchenben születnek
Szóval a sorhat visszatért, de ő (pontosabban a szedán) az első M3 turbósan. Rögvest kettővel. Az oldalsó légbeömlő uralkodik, az élesebb szeműek, a rajongók persze még ezernyi apró részletben gyönyörködhetnek vagy szúrhatnak ki különbségeket az M3 és az M4, a khm, keret nélküli ablakos M4 között. A biztos látványos, de legfeljebb csak polgárpukkasztásra alkalmas burnoutolásnál fontosabb, hogy az elektromechanikus kormány karaktere és a lengéscsillapítás is állítható (Comfort, Sport, Sport+), a bitang hanghatásért különleges szeleprendszer felel. A vonóerő-átadási képességeket és a menetstabilitást elektronikus szabályzású lamellás zárral dolgozó aktív M differenciálmű növeli, ez teljes zárást is enged (egyrészt a kigyorsítást, másrészt a driftet támogatva). Árról még korai és nagyjából fölösleges is értekezni, viszont szurkolunk, hogy készüljön megint CSL kivitel, ami az über-M4 lehet