Amit tudni akartál az új Aurisról, de nem merted megkérdezni
Sok-sok adat a Toyota Auris második generációjáról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formáját és kissé bizarr, nemcserés reklámját már ismerjük, de most az eddigieknél sokkal több részlet is napvilágot látott.
Kimondottan a típus legfőbb piacának tartott Európa igényeit szem előtt tartva tervezte a Toyota a Corollát váltó Auris második generációját, ezért az sem meglepő, hogy Párizsban mutatják be, és Angliában, az Avensist is előállító burnastoni Toyota-gyárban fogják összeszerelni az új kompaktot. Már korábban megtudtuk, hogy 3 cm-rel hosszabb és 5,5 cm-rel alacsonyabb lesz a második generációs modell, mint az első, és annak ellenére, hogy tengelytávja továbbra is 2600 mm, a hátsó lábtér hosszát 2, a csomagtartóét pedig 9 cm-rel tudták megnyújtani.
A mostani előzetes csepegtetéssel főleg a motorokat illető információéhséget mérsékli a Toyota, s mint az várható ilyen válságos időkben, az összes modell a korábbinál alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással érkezik. Érdemes megemlíteni az Auris eddigi életpályája során bekövetkezett CO2-kibocsátás folyamatos csökkenését: 2007-es piacra lépésekor a széria átlaga 152 g/km volt, ami 2009-re 142-re, majd a hibridváltozat 2011-es piacra lépésével 125 g/km-re csökkent. A most bevezetésre kerülő generáció átlagadata viszont már csupán 109 g/km, vagyis az elődhöz képest 13%-os javulás történt.
Az 1,4 literes dízelmotorban a szelepfedélbe épített hidraulikus szeleppel csökkentik a súrlódást, újak a piezoelektronikus injektorok, és 1600 barra emelkedett a közös nyomócsöves rendszer üzemi nyomása. Így 95 lóerővel és 205 Nm-es nyomatékkal érkezik a belépő öngyújtós, mely stop-start rendszerrel és hatos kézi váltóval csupán 3,8 liter gázolajat éget 100 km-en, kombinált ciklusban pedig 99 g/km a széndioxid-kibocsátása. Ezen motor robotizált, kormány mögötti fülekkel is vezérelhető, illetve automata kapcsolást is kínáló M-MT váltóval is kapható lesz. A csökkentett súrlódású turbóval és stop-start rendszerrel egyaránt ellátott 2,0 literes D-4D dízel teljesítménye 124 lóerő, kombinált fogyasztása 4,3 l/100 km, 112 g/km-es emissziója pedig 19%-os előnyt jelent az elődhöz képest.