Sokan azt mondják, hogy unalmas a Latitude formája. Biztos igazuk van, de mindenki képzeljen el a Renault rombusz helyére egy VW karikát. Ugye...
Elegáns környezetben, Budapest egyik legszebb belvárosi szállodájának bankett termében várt ránk a Renault új zászlóshajója, a Latitude
A
Peugeot után a Renault sem váratott magára sokáig, hogy megismertesse a sajtó hazai képviselőivel a márka legújabb zászlóshajóját, a
nemzetközi szinten már bemutatott Latitude limuzint. A Laguna fölé pozícionált luxusautót egyelőre nem vezethettük, de ezen kívül minden más fontos részlet megvilágításra került. Amint megtudhattuk, a modell adu ásza a Renault autóira általánosan jellemző jó ár/érték arány, de itt, a felszerelések vonatkozásában máris felmerült egy reális kérdés. Mivel a Latitude közös Renault-Samsung termék, a gyártása Dél-Koreában történik, innen hajóznak be az európai kivitelek, és ez problémákat sejtet az opciós tartozékokkal egyedivé tett példányokkal kapcsolatban. Ám aggodalomra semmi ok, a német presztízsmárkákkal ellentétben a Latitude alapcsomagszerűen konfigurálható - Expression, Privilege és Initiale kivitelekben kapható -, és ezek tartalmát eleve úgy állították össze, hogy logikusan, lépcsőzetesen kövessék egymást. A külön rendelhető opció így nagyon kevés (például az Initiale csak az üveg tolótetőt nem foglalja magába), és emiatt nem nyúlik irreálisan hosszúra a várakozási idő, mert a kocsik kompletten kerülnek legyártásra. E taktika hátulütője csupán a motorválaszték. A belépő Expression csak a kétliteres, 140 lóerős benzinmotorral párosítható, a Privilege szinthez kétféle 2.0 dCi dízel jár, 150 és 175 lóerővel - utóbbi automata sebességváltóval -, míg az Initiale ugyancsak megkapja az erősebb 2.0 dCi-t, mellette pedig feltűnik a paletta gyöngyszeme, a Nissannal közös fejlesztésű 3.0 V6 dCi, 240 lóerővel.
Két LED megvilágítású kerek műszer alkotja a műszerparkot, közöttük pedig színes TFT kijelző informálja a vezetőt minden szükséges dologról
A három milliméter híján 4,9 méteres, belül feltűnően tágas Latitude formailag nem lázad, mint például az elmúlt évtized francia nagyautója, a Vel Satis, de küldetése változatlanul az utasok maximális kényeztetése. Ehhez többek között olyan trükköt vet be, mint a Take Care, amely nem más, mint a Renault saját, az autó komfortszintjét jelölő besorolása. Ennek részét képezi a háromzónás légkondicionáló a légtisztítást szolgáló Samsung Super Plasma ionizátorral, amely a választott Clean vagy Relax programoktól függően hoz létre aktív hidrogén atomokat és negatív oxigén ionokat. Van más is. Kettős patronnal oldalaként szabályozható az utastér illata, és ha megunjuk az aromákat, a Renault-hálózaton keresztül hatféle betét rendelhető. Végezetül említést érdemel a vezetőülés masszázsfunkciója, amely a teljes üléstámlán kényezteti a testet, gyengéden, erősen, ahogy a vezető kívánja – Expression szinten ez nem elérhető szolgáltatás, a Privilege vásárlók viszont 400 ezer forintért beikszelhetik a megrendelőlapon. Az Arkamys hangzásjavítóval rendelkező hifi minden Latitude fedélzetén megtalálható, de a Carminat TomTom navigációval kombinált BOSE prémium audio rendszer csak az Initiale kiváltsága, ahogy minden más is csak ehhez jár alapáron.
Balra a masszázsfunkciók kapcsolói, jobbra a huzatmentes Soft, és a gyors légcserét garantáló Fast üzemre kapcsolható háromzónás légkondicionáló kezelőgombjai
Bár a hazai autópiac még mindig árnyéka önmagának, és a Renault ezért igen bölcsen nem is támasztotta alá konkrét számokkal, hogy mennyit szeretne eladni ebből az autóból, szerintünk a Latitude esélyei nem rosszak. Ugyan a teljesen feltűnésmentes karosszériával most sikerült átesni a ló másik oldalára, a jó áron mért gazdag és meggyőzőnek tűnő tartalom eladhatja a modellt, hiszen akik nem szeretnének egy adott márkához kötődő emblémát extra áron megfizetni, ellenben igénylik a teljes körű kényelmi szolgáltatást, azoknak telitalálat lehet a Renault zászlóshajója. Számszerűen 6 490 000 forinttól indul az értékesítés (2.0i 16v Expression), a két dízel Privilege 7 790 000 (150 LE) és 8 440 000 (175 LE) forintért kelleti magát, míg az Initiale 9 340 000 forint a gyengébbik, és 11 900 000 forint a csúcsot jelentő 3.0 literes dízelmotorral, tokkal vonóval.
Egyelőre mi sem tudunk arról, hogy a Peugeot ilyen opciót kínálna, ellenben a Citroen C5 kényeztető ülését már próbáltuk, hamarosan jelentkezünk a teszttel. Előzetesen csak annyit, a Renault Latitude megoldása sokkal komolyabb és egyben hatásosabb.
Milyen divat lett ez a masszázs a francia kocsikban, Citroen, most pedig a Renaut. Sajnos a Peugeot, mint kedvenc márkám nem kínálja 🙁