Cserélhető üléshuzattal és egyedi fiókkal jön a Renault Captur

Renault Captur: kisautós alapokon sok egyediséget hoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Terjed, leginkább lefelé a SUV-őrület, a Renault a kisautók mezőnyébe csap bele a Clio IV-alapú, emelt hasmagasságú Capturrel.

Be kell látni, Európa autópiaca zsugorodik, a Jato Dynamics adatai szerint idén februárban negyedannyi autó sem kelt el a kontinensen, mint a válság előtti, 2008-as év azonos időszakában. Mit tehetnek a gyártók? Összeszorított fogakkal, de újabbnál újabb résmodelleket hoznak ki annak érdekében, hogy még több vevőt megnyerjenek. Ilyen például a városi miniterepjáró. Ezen kategóriában hódít a Nissan Juke, az Opel Mokka, s érkezik a Chevrolet Trax is, illetve a Renault Captur (ejtsd: káptür), mely bizonyára a szegmens egyelőre nem ismert, de legalacsonyabb árával, meg persze néhány eddig nem látott újdonság bedobásával kíván majd hódítani.
A Clio IV alapjaira épülő, annál 4,12 méteres hosszával 6 cm-rel terebélyesebb, 1,77 méteres széltével 4 cm-rel vállasabb, s 1,57 m magasságával 12 cm-rel nőtt nagyobbra, hasmagassága is jóval nagyobb, kereken 20 cm. Bár a Renault egyelőre nem reklámoz moduláris platformot, a Clio padlólemezébe azért gond nélkül beletoldottak 4,5 centiméternyi tengelytávolságot, így lett az 2624 mm-es. Ez mondjuk az utastérben nemigen érezhető, a Captur beltere passzentos, persze ezen könnyű segíteni, 16 cm-es úton tologatható a hátsó ülés, s így variálható a hátsó lábtér kicsi és nagy, a csomagtér 377 és 455 liter között.
Hirdetés

A Captur utastere leginkább két dologról, a praktikumról és a személyre szabhatóságról szól. Az alacsonyabb felszereltségi szinteken négyféle fixen rögzített kárpitozás kérhető, a felső kettő pedig lecipzározható üléshuzatokat kap, utóbbiban a szövetek nem csak sérülés esetén, hanem például ruhakollekció-, divat-, évszak- vagy tulajdonosváltás esetén is cserélhetők a nyolctagú „Zip Collection” üléskárpit-csomag bármelyikére. A kárpitozás színén túl választható színes betét a szellőzőrostélyokhoz, a középkonzolhoz, a hangszórókhoz és a fiókos, 12 literes űrméretével és hozzáférhetőségével is újat hozó „Easy Life” kesztyűtartófiókhoz is. Van továbbá a Captur tanulmányautóból szériagyárátásba hozott hálós zseb az első ülések háttámláján, kívülről pedig a belsővel akár harmonizáló vagy azzal kontrasztos kétszínű fényezés, körkörös műanyagburkolat, több színű keréktárcsa-kollekció, s opcióként díszítő grafika a motorházfedélen, a csomagtér-, s a karosszériatetőn.
Pakolórekeszeket nem csupán az egyedi, nem csak könnyen hozzáférhető nagy kesztyűtartófiókkal, hanem az első ülések közötti 1,6 literes kiemelhető tárolóval, s az akár 1,5 literes palackokat elbíró ajtózsebekkel is nagykanállal ad a Captur. Csomagtere alapesetben is a kisautókén túlmutató, 455 literes maximális alapméretével már-már középkategóriás méretű. Utóbbi nem csupán az üléstologatással, hanem a kétszintű raktérpadlóval is variálható, a padlólap különlegessége, hogy nem csak két szintbe, hanem kétoldalasan, felfelé nézve szövet- vagy műanyagburkolattal tehető be. Jól fog ez jönni a természetesen aktív életmódhoz ajánlott, szabadidő-autós autóhoz.
Hajtásláncból a Captur extrapénzért sem kínál összkerekest, nyilván tudja a Renault, hogy a mini-SUV szegmens vevőinek sokkal inkább kedvező árra és vonzó felszeltségre van szüksége. Az árról egyelőre nem tudunk szólni, de a Cliót ismerve biztosan nem lesz rossz, az alapellátmány pedig 6 légzsákos, visszagurulásgátlós ESP-s, de még tempomatot, Bluetooth- és USB-csatlakozást, (első-hátsó) elektromos ablakot, fűthető villanytükröt, négy irányban állítható kormányoszlopot is ad, s a tologatható hátsó ülés, valamint a kesztyűtartófiók is megvan mindegyik Capturben.

Motorból csakis turbós szerepelhet, benzinesből a 0.9 TCe 90 lóerővel (113 g/km CO2, 4,9 l/100 km) vagy a már négyhengeres 1.2 TCe 120 pacival (125 g/km, 5,4 l/100 km), dízelből az 1.5 dCi 90 lóerővel (95 g/km, 3,7 l/100 km). Az alapmotor kivételével kérhető lesz a fogyasztást alig növelő, 6 fokozatú EDC (kettős kuplungos) automata váltó, a növelt méretei ellenére a Clio – nem túl magas tömegét – ígérő Captur még kuplungpedál nélkül is nagyon takarékosnak ígérkezik. Tavasz végére állítólag a hazai piacra is befut a Renault további, Genfben szintén látott újdonságaival, a Clio Grandtourral, valamint a frissített, s Xmod néven a Capturhöz hasonló, szintén csak fronthajtású, de előrejutását speciális ESP-vel is segítő szabadidő-autós verzióval bővített Scénic sorozattal, valamint az először ötajtós Clio R.S.-sel, s az új arcú Kangooval együtt. Nincs megállás, a Renault csőstül hozza újdonságait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?