Aktív időtöltés, módjával– Kipróbáltuk a Fiesta Active-ot!
Próbára tettük a Fiesta emelt városi cirkáló kivitelét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Máshogy képzelik el a SUV vonalat a Fordnál, de nem feltétlenül rosszul. A Fiestából pont csak annyira csináltak crossovert, amennyi elég ahhoz, hogy a divat jegyeit magán hordozza.
Későn pattant volna fel a Ford az SUV vonatra, vagy csak kivártak? Inkább az utóbbira szavaznék, hisz tudnak ők jó SUV-t építeni, a Kuga elég népszerű, amit azért meg lehet érteni. Mi van emellett? Az európaiasított Edge, meg a szintén ránk fazonírozott EcoSport, semmi olyan, ami nagy befektetésnek tűnhet, mikor mindenki más orrán-száján érkeznek a SUV modellek. A Ford erre mit lép? Megemeli, körbeműanyagozza és vagányul tálalja a borostás Fiestát meg az új Focust úgy, hogy még csak nem is külön autóként, hanem egyszerű felszereltségként kínálják az Active-ot. Egyelőre most csak a kisebbikkel, a Fiesta Active-val ismerkedtünk meg.
Ford Fiesta Active - méretek
Hosszúság | Szélesség | Magasság | Tengelytáv | Csomagtér |
4068 | 1941 | 1498 | 2493 | 311-1093 |
Ne tévesszenek meg senkit a fotók, a nizzai szerpentinen vezettük az új Fiestát, de a végig szakadó eső miatt fotózásra nem volt lehetőségünk. A helyszíni fotók viszont kimondottan jól visszaadják azt, amiről a Fiesta Active szól, vagyis hogy a szabadban is mutassunk odaillően. A külső rengeteget számít, és most kimondottan sokat faragtak a Fiestán ez ügyben.
Egy centivel lett szélesebb a karosszéria, köszönhetően az összes alsó élén körbefutó natúr műanyagnak.
Ezektől nem csak a kerékjárati ívek és maguk a kerekek tűnnek nagyobbnak, de még magasabbnak is hat a karosszéria. Fizikailag is van gyarapodás, változtattak a futóművön, ami 18 milliméteres emelkedést eredményezett a karosszérián. Egészen másak a lökhárítói, az Active új arcot mutat elölről-, hátulról, oldalról pedig a felnik lesznek sajátos jegyek, az új 17 colos tárcsák ugyanis csak ehhez elérhetőek.Ford Fiesta Active - benzines motorkínálat
Motor | 1.0 100 LE | 1.0 125 LE | 1.0 140 LE |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 998 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100/4500-6500 | 125/6000 | 140/6000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 170/1500-4000 | 170/1400-4500 | 180/1500-5000 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11(12,8) | 10,4 | 9,4 |
Végsebesség [km/h] | 181(177) | 191 | 200 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,0(6,1) | 5,0 | 5,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114(139) | 114 | 119 |
Saját tömeg [kg] | 1241(1284) | 1241 | 1241 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1685(1690) | 1685 | 1685 |
A viszonylag nagy kerék már önmagában jelzi, hogy nem épp terepjárásra készült, ám akkor lesz egyértelmű a célterület, mikor meglátjuk az abroncsokat.
Továbbra is ugyanazok a Michelin Pilot Sport gumik feszülnek alatta, amik az alap Fiestán is, tehát nem máshová hangolták, mint aszfalt útra. Az Active ennek megfelelően is viselkedik, ahogyan azt már megismertük, úttartása, kanyarstabilitása egyszerűen kiváló ezekkel a papucsokkal. Menet közben szinte semmit nem érezni abból, hogy a karosszéria magasabban futna, nincsen plusz oldaldőlés, de egy nagy félelmem is eloszlott, ugyanis nem az történt, mint a Merci GLA-nál. A futómű emelgetésével nem keményedett fel a futás, sem az úthibák, sem a fekvőrendőrök nem dobják meg kellemetlenül az Active-ot. Mivel földúton nem jártunk vele, arról egyelőre nem nyilatkoznék, itthon ki fogjuk próbálni, hogyan teljesít akár sátorhely keresése közben.Zajkomfortja rendkívül jó, meglepően csöndes volt a menetpróbán, ami mind igaz a szélzajra és a gumik surrogására, pontosabban azok hiányára is. A motor zaja sem rondíthatott bele, mivel az 1.5 TDCi helyett a többszörös díjnyertes, háromhengerességét egész jól leplező egyliteres EcoBoosttal próbáltuk. Annak is legerősebb, 140 lóerős változatával, ami szeret pörögni, cserébe 2000 fölött egészen egyenletesen húz, nincsenek nagy lépcsők a teljesítmény leadása közben. Az Active felszereltségi szint a legtöbb motorhoz elérhető, így az EcoBoost gyengébbik verzióihoz is. A váltó kapcsolása továbbra is remek, a hatfokozatú kézivel egészen élvezhető a benzinmotoros párosítás és a sportgumik adta remek dinamika, de valójában a futómű és a kormányzás hangolása is inkább sportos, mintsem puhány hétköznapi beállítás.
A gázreakción, valamint a kipörgésgátlón mostantól egy egyszerű kapcsoló segítségével változtathatunk kicsit.
A menetmód-választó Normal, Eco és Csúszós Út beállításai közül utóbbira volt is szükségünk a töménytelen mennyiségű eső miatt, ilyenkor a kelleténél többet vesz el a gázból, ha szükséges és a gázreakció is jóval higgadtabbá változik. A kézifék melletti gomb egy kissé érdekes, ugyanis van rajta egy zászló, ami Sport módra utal, pedig ilyen nincs.Ford Fiesta Active - benzines motorkínálat
Motor | 1.5 85 LE | 1.5 120 LE |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1499 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 85/3750 | 120/3600 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 215/1750-2500 | 270/1750-2500 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,6 | 9,4 |
Végsebesség [km/h] | 170 | 190 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,0(4,2) | 4,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 103(108) | 112 |
Saját tömeg [kg] | 1261(1265) | 1279 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1690 | 1710 |
Az Active persze belül is picit más, a karbonszálas elemek mellett a külső Lux Yellow fényezésére remekül rímelő narancsos betétek és hasonló kárpit dekor kapott helyet. A szabadidős tevékenységek mellé divatos és fiatalos extrák tartoznak, így nem maradhat ki az angol nyelvű, Android Autót és Apple Carplayt is futtató, letölthető Waze navigációs SYNC 3-as infotainment rendszer. A multimédiát remek hangzású B&O Play hifirendszer egészítheti ki, a kényelemről alapáras automata klíma gondoskodik. Legalábbis a magyar árlista szerint, amit ugyanis eddig láttunk a hazai tesztautókban, abból egyik sem volt az. Hogy a sofőrnek kicsit egyszerűbb legyen, van városi koccanásgátló, egészen hatékony sávelhagyás-gátló, automata fényszórókapcsolás, ami a szemből érkező autót észrevéve is lekapcsolja a távolsági fényszórót.
Ford Fiesta Active felszereltségének alapárai
1.0 EcoBoost 100 LE | 5 395 000 |
1.0 EcoBoost 100 LE automata | 5 730 000 |
1.0 EcoBoost 125 LE | 5 645 000 |
1.0 EcoBoost 140 LE | 5 795 000 |
1.5 TDCi 85 LE | 5 605 000 |
1.5 TDCi 85 LE S/S | 5 665 000 |
1.5 TDCi 120 LE S/S | 6 015 000 |
Itt van egy további újdonság, az alap jellegzetes LED menetfényes projektoros halogénizzós lámpatestek helyett az Active-hoz és az ST-hez már rendelhető a teljesen LED technológiát használó fényszóró is, ami szabadidős Fiestához 274 000 forint felárat jelent. A Fiestát ezzel negyedik variációjában is kipróbálhattuk, és továbbra is határozottan igaz, hogy a szegmens talán legjobban kezelhető kis csapotthátúja, aminek masszivitása lehet a legkomolyabb ütőkártyája, ha a stílusa már megnyert volna. Az ötödik variáció már kicsit más, de kipróbáltuk azt is, méghozzá az új, már háromhengeres ST-t, hamarosan beszámolunk arról is!