Ma is mókás a felfrissült Nissan Juke
Próbán a megújult Nissan Juke
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vaddisznósabb, mint valaha, és új motorokat is kapott a Nissan Juke. Félmilliót már eladtak belőle, most még trendibb lett.
Szinte napra pontosan négy éve lehet már kapni a Nissan kisméretű crossoverét, a Juke-ot. Az autó eddig is igen erős karakter volt, vagy szeretni, vagy gyűlölni lehet csak, semleges választás nincsen. Még ma is megosztó ez a forma, ám a kötelező félidős rácfelvarrás alkalmával a Nissan tett rá még egy lapáttal. A kis kretén Juke-ot még jobban lehet szeretni és gyűlölni is. Külseje több ponton változott: áthelyezték a ködlámpákat, megváltozott a lökhárítóba épített kerek kiegészítő fényforrás optikája és a fő lámpatest formája is. Utóbbi kapott egy konkáv kiszögelést, a hűtőmaszkon meg hangsúlyosabb lett a lapított aljú, nissanos V-betű. Hátul is megváltozott a lámpa világítófelületének a formája, átrajzolták a lökhárítót, benne a fényvisszaverő és a fényezetlenen fekete rész is hangsúlyosabb, kamudiffúzorosabb már.
Mitől lesz a Juke érdekes? Formáján túl azzal, hogy 4 év alatt már 500 ezret eladtak belőle, amiben az a szép, hogy a vásárlók 85 százaléka más márkától csábult el. A Nissan megint dörzsölheti a tenyerét. A japánok prémiumnak nevezik a kicsi crossoverjüket, ami részben akár igaz is lehetne, de a prémiumosság igazából fejben dől el. A Nissan ma nem prémium, ezért két okból is furcsállottam, hogy az autó termékprezentációjában az Audi A1, az Alfa Romeo MiTo, a Citroën DS3 és a Mini ellenfeleként határozták meg. Rendben, a DS3 sem igazi prémium, de ezen nem is akadtam fel annyira, mint azon, hogy miért nem crossoverekhez hasonlítják? Pedig ott a Renault Captur, a Peugeot 2008, az Opel Mokka és igen, a Mini is, de neki a Countryman változata passzolna ide inkább.
Nissan Juke, 2014 - műszaki adatok
Motor | 1.6 | 1.6 Xtronic | 1.2 DIG-T | 1.6 DIG-T | 1.6 DIG-T Xtronic 4WD | 1.5 dCi |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1598 | 1197 | 1618 | 1618 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | CVT | kézi/6 | kézi/6 | CVT | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 94 (5400) | 117 (6000) | 115 (4500) | 190 (5600) | 190 (5600) | 110 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 140 (3200-5400) | 158(4000) | 190 (2000) | 240 (1600-5200) | 240 (1600-5200) | 260 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12 | 11,5 | 10,8 | 7,8 | 8,1 | 11,2 |
Végsebesség [km/h] | 168 | 170 | 178 | 215 | 200 | 175 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,0 | 6,3 | 5,6 | 6,0 | 6,5 | 4,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 138 | 145 | 129 | 139 | 153 | 104 |
Menetkész tömeg [kg] | 1163 | 1205 | 1236 | 1300 | 1431 | 1305 |
Van három új szín, ez a sárga, ami az autó bevezető színe és még egy új kék, valamint egy piros árnyalat. Újdonság, hogy négyféle színsémával is rendelhető, ami a tükrön, a lámpakereten, a felniken és a lökhárítóbetéten köszön vissza, meg a beltéri díszítőelemeken. Tartozékként ráadásul még többféle van ilyenből, így szépen testre lehet szabni a kocsit. Új a nyitható és kibillenthető üvegtető, amit az Acenta és a Tekna szinten lehet kérni 240 ezer forintért, és a kipróbált sárga autó hangulatához is nagyon jól passzolt. Nagyon komoly ütőkártya, hogy lett csomagtartó: 251 literről 354-ig sikerült bővíteni a puttonyt, ez majdnem 40 százalék plusz.
Kapott több új motort is, de a régiekkel is mintha jobban menne. Utasként a 190 lóerős, a Nismót leszámítva csúcsváltozatot is próbáltam. Vezetni a 110 lóerős dízelt tudtam - a Renault konfekciójából. Persze, hogy jobban megy, mint ahogy emlékeztem rá, hiszen még tavaly 260 newtonméterre növelték a régi és jó kis dízel nyomtékát. A korábbi 1.6-os benzines két teljesítménnyel maradt a kínálatban, alapmodellként és automataváltóval, de a legtutibb a most behozott új 1.2 DIG-T. A 115 lóerős turbós a Qashqaiban is épp elég, a Juke-ban meg nyilván még inkább. Új a Tekna szinthez járó 360 fokos parkolókamera, ami a holttérfigyelő, a sávelhagyás-figyelmeztető és a mozgó tárgyakat észlelő biztonsági rendszerekkel lesz korszerű kerek egész.
Nissan Juke, 2014 - árak
Visia | Visia Plus | Acenta | Tekna | |
1.6 | 3 745 000 Ft | 4 025 000 Ft | - | - |
1.2 DIG-T | - | - | 4 475 000 Ft | 4 990 000 Ft |
1.6 Xtronic | - | - | 4 750 000 Ft | 5 265 000 Ft |
1.6 DIG-T | - | - | 5 49 0000 Ft | 6 005 000 Ft |
1.6 DIG-T Xtronic 4WD | - | - | 6 270 000 Ft | 6 675 000 Ft |
1.5 dCi | - | 4 625 000 Ft | 5 010 000 Ft | 5 525 000 Ft |
A Juke a modellfrissítés után, karrierje féltávján is jó ajánlat. Konkurensei közül csak a Renault Captur olcsóbb nála, de az csakis 90 lóerős 1.5-ös dízellel kapható, ami az ötfokozatú váltójával dinamikában jócskán lemarad. Ha nem a dízel Juke, akkor a 115 lóerős benzines tűnik az autó megjelenéséhez is legjobban passzoló karakterű motornak. Mert a Juke nem sportkocsi, sokkal inkább dizájnautó, mégis élvezetes vezetni.
Az a logika, hogy az 1.2 turbós 115 lovas fogyjon jobban. Ahhoz van kézi 6-os váltó.
Kár hogy a 117 LE-s benzinesből nincs kézi 6 fokozatú. Eredetileg az volt az alap (5 fokozattal).