Reszkess középkategória! 6,49 milliótól itt a Hyundai i40
Piacon a koreai Mondeo-verő, azaz a Hyundai i40
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Immár a hazai piacon is elérhető a Hyundai vadonatúj középkategóriása, az elsőként csakis kombiként kapható i40.
Amióta megjelent a mai, tavaly frissített Ford Mondeo, azóta letaszíthatatlan a középkategória eladási listájának éléről. Érthető, hiszen tényleg gigászi méretű, praktikus, széles motorpalettával rendelkező gépről van szó. A szakértők szerint persze nem csak utóbbi tényezők sora, hanem a Ford megnyerő flottapolitikája szól a márka mellett – és utóbbi mindennél fontosabb ezen, hazánkban jelenleg magánvásárlót alig regisztráló kategóriában.
Most azonban a Hyundai olyan erősítést ígér, amivel megszorongathatja a német versenyzőket, a japánokat pedig nem titkoltan le is kívánják hagyni a márka vezetői. Azaz a dél-koreaiak már akkor is boldogak lesznek (első körben), ha az élen álló Ford Mondeót nem is tudják trónjáról letaszítani, de a kategória ötödik helyén álló Toyota Avensist lepipálják majd számaikkal. Erre minden esély meg is van, hiszen a Hyundai jön fel, mint a talajvíz, a sokáig az eladási listák utolsó harmadában mozgó márka Európában is 29 hónapja folyamatos növekedésben van, itthon pedig az első félévben a 2,8 százalékos előirányzott növekedését 0,2 százalékkal túlszárnyalva a 10 legkelendőbb autómárka közé került, azaz a lendület megvan, és erre az i40 csak rátehet egy lapáttal.
Egyértelmű persze, hogy az i40 legfőbb ütőkártyája nem a helykínálat lesz, a márka pozícionálása szerint „sportos prémiummodellről” van szó, azaz az utastér passzentos, jó minőségű. És ez nem csúsztatás, valóban kellemes, puha, jó tapintású anyagokból épül a műszerfal, az első ülőpróba alapján kényelmesek az ülések és temérdek olyan „fícsör” található, ami már valóban prémiummárkákat idéz. Az árak és a felszerelés ismertetése előtt azonban nézzük, mi hajtja az i40-et! Már az alapmotor is tisztességes, 135 lóerős, ugyanakkor mindössze 1,6 literes, azaz takarékos (értékek a táblázatunkban), közvetlen befecskendezésű benzines, választható 2,0 literes (turbó nélkül) 177 lóerős is, persze az eladások zömét nyilván a dízelek adják majd. Utóbbiak mindenképp 1,7 literesek, 115, vagy 136 lóerősek, s jön majd dupla turbós 175 lóerő körüli teljesítményű is. A Hyundai ez utóbbival válaszol a nagyobb motorért sóhajtozóknak, és már most megjegyzik, az erősebbik 1,7 literes is hozza a konkurens 2,0 literesekét megközelítő, 325 Newtonméteres nyomatékot, ellenben fogyasztásával igazi aszkétának számít.
A Hyundai i40 motorkínálata
*: automata váltóval
Motor | Teljesítmény [LE(1/perc)] | Nyomaték [Nm(1/perc)] | 0-100 km/h | Végsebesség [km/h] | Vegyes fogyasztás [l/100 km] | CO2 [g/km] |
1.6 GDI | 135(6300) | 164(4850) | 11,6 | 195 | 6,4 | 149 |
2.0 GDI | 177(6300) | 213(4700) | 9,7 (10,8)* | 210 (200)* | 6,8 (7,5)* | 159 (176)* |
1.7 CRDi LP | 115(4000) | 260(1250-2750) | 12,9 | 190 | 4,6 (Blue Drive: 4,3) | 122 (Blue Drive: 113) |
1.7 CRDi HP | 136(4000) | 325(2000-2500) | 10,6 (12,0)* | 198 (190)* | 4,7 (5,6)* | 124 (149)* |
Egyértelmű tehát, hogy ha nem is csábít feltűnően kedvező belépő árral az i40, adott (és legtöbbször el is várt) ellátmánnyal és teljesítménnyel, konkurenseinél olcsóbb lesz - ha vételárában nem is kimagaslóan, de 5 év, kilométer-korlátozás nélküli általános garanciájával és ugyanilyen idejű védőszárny-szolgáltatásával, valamint évenkénti ingyenes átvizsgálásával, s az utóbbiakból eredő, a kategória egyik legjobbjának számító értéktartásával a flottavásárlók legfőbb kérdésének számító finanszírozási havidíjaival már jelentősebben. Az i40 állítólag 3 évesen, órájában 90 ezer kilométerrel, újkori árának 43,5 százalékát éri majd, s ennél egyedül a jóval drágább, tehát abszolút értékben nagyobb összegű amortizációt jelentő Volkswagen Passat ígér jobb, 45 százalékos értéket. Ezek alapján a márka piacszerzési tervei még pesszimistának is tekinthetők, költségek alapján ugyanis valóban nyerő az i40, s a heteken belül az autószalonokban is mustrálható széria várhatóan megjelenésével sem szerepel majd rosszul. Addig pedig böngészhető a cikkünk alján PDF-ben is elérhető ár-/felszerelés lista.
A Hyundai i40 Wagon 2011. július 1-től érvényes árlistája
Hajrá Hyundai!