Olcsóbb lett, s már nem Passat a Volkswagen CC
Passat nélkül puccosabb az új Volkswagen CC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már itthon is rendelhető, a kereskedésekbe pedig tavasszal érkezik a Volkswagen megújult négyajtós kupéja, a Passat nevet elhagyó CC.
A növelt hangszigetelésnek hála a korábbinál jóval csendesebbnek ígért új (nem Passat) CC egy kivétellel turbós, kivétel nélkül fékenergia-visszanyerős motorpalettája voltaképp változatlan, a legnépszerűbb, BlueMotion technológiás, stop-startos dízelek legtakarékosabbja manuális váltóval 100 kilométeren - gyárilag - mindössze 4,7 liter gázolajat fogyaszt. Nálunk egyelőre nem szerepel a kínálatban, de Németországban például már most árulják a csak 2014 szeptemberétől élő Euro6-os károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő BlueTDI technikás verziót is. A váltó szériában 6 fokozatú kézi, borsos, több mint 600 ezer forintos felárért 250 Nm-ig 7, fölötte 6 sebességes, duplakuplungos automata. A többi benzineshez hasonlóan közvetlen befecskendezéses, Haldex-kuplungos, V6-os csúcsgép csakis ilyen DSG-vel, és nem kevés sportmodellt megszégyenítő 5,5 másodperces 100-as sprintidővel várja dízelgyűlölő gazdáit.
A Volkswagen CC benzines kínálata
Zárójelben az 1.8-asnál 7, a többinél 6-os DSG-vel szerelt kivitelek - eltérő - értékei
1.8 TSI (DSG) | 2.0 TFSI (DSG) | 3.6 V6 DSG 4Motion | |
Lökettérfogat (ccm) | 1798 | 1984 | 3597 |
Teljesítmény (LE/ford.) | 160/5000-6200 | 210/5300-6200 | 300/6600 |
Nyomaték (Nm/ford.) | 250/1500-4200 | 280/1700-5200 | 350/2400-5300 |
Végsebesség (km/h) | 223 | 242 (240) | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 8,5 | 7,3 | 5,5 |
Vegyes fogyasztás(l/100 km) | 7,1 (7,2) | 7,3 (7,8) | 9,3 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 165 (167) | 171 (182) | 215 |
Alapár (Ft) | 9 374 250 (9 985 120) | 9 962 730 (10 572 330) | 12 536 120 |
Zárójelben az 1.8-asnál 7, a többinél 6-os DSG-vel szerelt kivitelek - eltérő - értékei
A jól kistafírungozott négyajtós és kombi Passatnál durván 1-1,3 millió forinttal drágábban mért CC a regisztrációs adó csökkenése miatt minden kivitelével olcsóbb lett a tavalyi állapotokhoz viszonyítva, így azoknak, akik már belekóstolnának az elegáns luxusba, de - konszernen belül - a vitán felül prémiumos Audi A7, sőt az A5 Sportback is elérhetetlen, a népautó Comfort-Coupéja maga a racionális választás.
A Volkswagen CC dízelkínálata
Zárójelben a 6 fokozatú DSG váltóval szerelt kivitelek - eltérő - értékei
2.0 CR TDI BMT (DSG) | 2.0 CR TDI BMT (DSG) | |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 | 1968 |
Teljesítmény (LE/ford.) | 140/4200 | 170/4200 |
Nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Végsebesség (km/h) | 214 (212) | 227 (220) |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 9,8 | 8,6 |
Vegyes fogyasztás(l/100 km) | 4,7 (5,3) | 4,9 (5,5) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 125 (139) | 129 (144) |
Alapár (Ft) | 9 206 610 (9 823 830) | 9 601 580 (10 220 070) |
Zárójelben a 6 fokozatú DSG váltóval szerelt kivitelek - eltérő - értékei
Nem tudom hogy jön ide a hibrid meg az elektromos autó. A teljesítményről beszéltünk.
normális közlekedésre a hibridek vagy a full elektromos autók jók
szerintem ezt mindenki magasról lekakálja:D még 1 épített szuzuki is odaverne 😀 Talán a legtöbb ember intelligensem próbálja felhasználni a maradék erőforrásokat, ebbe a cc-be bőven elég egy 1.8T is normális közlekedésre.
[i]“nagyon odaverném szegényt 720 nm nyomatékommal “[/i]
Ez nem mindenkit érdekel. Utcára bőven jó még az 1.8tfsi is ~160 lóval.
jólvan 100 as sprint még oké addig kvittek vagyunk de utánna nagyon odaverném szegényt 720 nm nyomatékommal vw ből engem inkább az egyedi épített autók nyűgöznek le azok azért már feladják a leckét nekem
Én keresem belőle a nagyobb dízelt, ami a konkurenseknél létezik. Szerintem 2 literes dízellel gyenge lesz…
Közlekedni az 1.8Tfsi vagy 2.0 CRTDi is bőven jó.
Amúgy meg R36: http://www.youtube.com/watch?v=VzzgfDkIYwM
a3.6 v6 os még éppen jó a többi viszont gyenge. még kettő feles biturbó dízelt rakhattak volna bele