Benne van az X-faktor az új Opel Mokkában
Opel Mokka X menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Harmonikusabb külsőt, LED lámpákat és mindenekelőtt új nevet kapott az Opel megújult kis SUV-ja. Végre ki is próbáltuk.
Opel Mokka X, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4275 | 1781 | 1658 | 2555 | 356-1372 |
Manapság főleg a kis SUV-k között szokványos az a trend, miszerint inkább csak megjelenésükben szabadidő-autók némely típusok, tudásukban jóval közelebb állva a hagyományos személyautókhoz, mint a terepjárókhoz. Úgy értem ezt, hogy a Mokka X egy-két konkurense egyáltalán nem is kapható összkerékhajtással, nagy, peres abronccsal viszont annál inkább. Az Opel viszont továbbra sem ezt az irányt követi, a menetpróbán is büszkén hangsúlyozta a típus 4x4-es képességeit. Ezt ugyan csak egy enyhén saras erdei úton megtett néhány kilométer erejéig tehettük próbára, ám előtte és utána is tartogatott izgalmas pillanatokat a Mokka X-szel megtett néhány száz kilométer.
Opel Mokka X - benzinmotorok
1.4 Turbo | 1.4 Turbo aut. | 1.4 Turbo 4x4 | 1.4 ECOTEC 4x4 aut. | 1.6 ecoFlex | 1.4 Turbo LPG | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1364 | 1399 | 1598 | 1364 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/6 | kézi/6 | automata/6 | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (4900- 6000) |
140 (4900- 6000) |
140 (4900- 6000) |
152 (5600) | 115 (6200) | 140 (4900- 6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (1850- 4900) |
200 (1850- 4900) |
200 (1850- 4900) |
245 (2200- 4400) |
155 (4000) | 280 (1850- 4900) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,9 | 10,7 | 9,9 | 9,7 | 12,5 | 10,2 |
Végsebesség [km/h] | 196 | 191 | 186 | 193 | 170 | 197 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,9-6,0 | 6,2-6,5 | 6,4-6,5 | 6,4-6,5 | 6,6-6,7 | 6,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 138-140 | 144-149 | 149-152 | 148-150 | 153-155 | 142 |
Saját tömeg [kg] | 1394 | 1409 | 1445 | 1481 | 1355 | 1450 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1828 | 1843 | 1879 | 1915 | 1789 | 1842 |
Az utak Skóciában sem mindenhol hibátlanok, bőven akadnak a hazaihoz hasonló minőségű szakaszok, így hamar kiderült, hogy a Mokka X futóműve rossz úton is helytáll, hatásosan tompítja az úthibákat. Száraz úton, aszfalton egyébként csak az első kerekek hajtottak, s csupán szükség esetén továbbítja a rendszer a hátsó kerekekhez a nyomaték maximum 50 százalékát. A fent említett erdei szakaszon azt is megtapasztalhattuk, hogyan állja a sarat az újdonság, szó szerint. A könnyű, mindössze 65 kilós többletterhet jelentő összkerékhajtás élvezetes autózást biztosított sáros úton, részben azért is, mert a nyomatékot a hátsó kerekekhez talán kissé lassan továbbító rendszer jóvoltából készségesen csúszkált a Mokka kanyarról kanyarra.
Opel Mokka X - dízelmotorok
1.6 CDTI 110 LE | 1.6 CDTI 136 LE | 1.6 CDTI aut. | 1.6 CDTI 4x4 | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | automata/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 110 (3500) | 136 (3500-4000) | 136 (3500-4000) | 136 (3500-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (1750-2000) | 320 (2000-2250) | 320 (2000-2250) | 320 (2000-2250) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,9 | 9,9 | 10,9 | 10,3 |
Végsebesség [km/h] | 181 | 190 | 188 | 187 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 3,9-4,0 | 4,1-4,3 | 4,9-5,0 | 4,5-4,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 103-105 | 106-114 | 128-132 | 119-124 |
Saját tömeg [kg] | 1449 | 1449 | 1462 | 1504 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1883 | 1883 | 1896 | 1938 |
Az összkerékhajtás - vagy a hatfokozatú automataváltó - a bevált 140 lóerős, 1,4 literes turbófeltöltős benzinmotorhoz és a Skóciában is próbált, 136 lóerős, 1,6 literes dízelhez rendelhető. Ez utóbbi remek partner, ha a fordulatszámmérő mutatója elhagyja a 2000-es számot. Mellettük az Astrában megismert új, közvetlen befecskendezéses, 152 lóerős és szintén 1.4-es, turbós benzinmotor párosítható a 4x4-es rendszerrel, akár hatfokozatú automataváltóval is. A kínálat legolcsóbbja az 1,6 literes, benzines szívómotorral hajtott, elsőkerék-hajtású és egyedüliként ötfokozatú váltós alapmodell, 5,09 millió forintért.
1460Kg? Nehéz mint a sár, nem megy az Opelnek a könnyítés nagyon.