Akár téged is elkaphat – Renault Captur próba
Nesze neked, Juke! Itt a Renault új crossovere, a Captur
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az árát még nem tudjuk, de azt igen, hogy a Renault Captur akkor is komoly vetélytársa lesz a Juke-nak és a többi kis divatos crossovernek, ha csak szimpla fronthajtással jön.
LED-füzéres pofáján bődületes Renault-emblémát hord, s ki tudja, hogy lámpatestei vagy harsány színei vonzzák-e jobban a tekintetet. Utóbbiakból van néhány, s a dekorelemek, a felnifélék meg a tetőminták adta konfigurációs lehetőségek száma garantálja, hogy jó eséllyel mindig egyedi legyen az autó. Azok se búsuljanak, akiknek a forma bejön, de ódzkodnak a sokszínűségtől, hiszen egy-két verzió alul-felül azonos mezt hord, és hát az utastér szintén választható egészen kommersz kivitelben is. Meg fenemód csicsásakban is.
Méretek
Hosszúság | 4122 mm |
Szélesség | 1778 mm |
Magasság | 1566 mm |
Tengelytáv | 2606 mm |
Hasmagasság | 200 mm |
Saját tömeg | 1101-1180 kg |
Csomagtartó | 377-455-1235 l |
A személyre szabhatóság kánaánján és a már említett sínen tologatható második soron túl olyan megoldásokkal trükközik még a Captur, mint kihúzható fiókos kesztyűtartó, madzagos háttámlazsebek és cipzáros üléshuzat. Bekoszolódott? Lehúzod, kimosod, visszarakod. Meguntad? Lehúzod, kicseréled. Még egy majdani eladáskor is kapóra jöhet az ekképp frissíthető üléskárpit. „Természetesen” a csomagtartó is variálható: padlóbetétje két szintre helyezhető, 45 fokban is rögzíthető, s ha úgy adja, fonákjával, műanyag burkolatával felfelé is használható. Okos. És elég nagy is, mert alapból 377, ha meg a hátsó padot előretoltuk, 455 literes.
És akkor a helykínálatról: elképesztő! Próbáltuk, s a 190 cm magasra nőtt sofőrre állított ülés mögött még egy 190-es langaléta elfér. Remek ez a hátsó sori sínen tologathatóság! Ahogy ilyen szempontból a belmagasság is az. Hátul-középen mondjuk a Capturben sem lesz élvezet az utazás, de ez a nála jóval terebélyesebb autók zömére is igaz. Isofix gyerekülésrögzítő különben jobb elöl és hátul, a két szélen van, ami viszont nincs, az az első könyöklő. Cserébe tucatnyi rekesz és pohártartó fogadja a holmikat, még a műszerfal tetején is akad egy fedeles mélyedés.
Műszaki alapadatok
TCe 90 | TCe 120 EDC | dCi 90 | dCi 90 EDC | |
Motor | S3/12 benzin | S4/16 benzin | S4/8 dízel | S4/8 dízel |
Váltó | kézi/5 | automata/6 | kézi/5 | automata/6 |
Lökettérfogat (cm3) | 898 | 1197 | 1461 | 1461 |
Teljesítmény (Le 1/p) | 90/5250 | 120/4900 | 90/4000 | 90/4000 |
Nyomaték (Nm 1/p) | 135/2500 | 190/2000 | 220/1750 | 220/1750 |
Végsebesség (km/ó) | 171 | 192 | 171 | n.a. |
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) | 12,9 | 10,9 | 13,1 | n.a. |
Fogyasztás (l/100 km) | 4,9 | 5,4 | 3,6 | n.a. |
CO2-kibocsátás (g/km) | 113 | 125 | 95 | n.a. |
Menjünk végre - miután még megállapítottuk, hogy könnyű a ki/beszállás, az ülések meg átlagos méretűek, formájúak és tömésűek. S hogy a kormány le-föl, ki-be is tág határok közt mozgatható, továbbá a karosszéria átláthatósága egész jó a magas üléspozíciónak is hála. Tehát: motorból háromfajta van, mi a bemutatón az 1,2 literes benzinest és az 1.5 dCi-t vezethettük. Előbbi kizárólag 6 fokozatú, manuálisan is kapcsolható duplakuplungos automata váltóval érhető el, és utóbbihoz is kérhető lesz az EDC. Nem kiemelkedően gyors, nem egy DSG, de puhán váltogat, s elvileg a fogyasztást sem növeli.
Mert az azért nem rossz, hogy a Cliónál úgy egy „százassal” nehezebb Capturben 5,4 l/100 km a TCe 120 étvágya. Igen, T=turbó, a 120 meg a lóerők száma. És ez mégiscsak egy 4 hengeres, finoman járó motor. Rákérdeztünk, s nem tudták vagy nem akarták megmondani, hogy a Juke is meg fogja-e kapni. De az új Qashqai tuti.
Tetszett ez a motor, csak az EDC fogta meg egy kicsit. S a dízel? A 3 hengeres TCe blokkal együtt Energy-családos, stop-start rendszeres és fékezésienergia-visszanyerős dCi 3,6 litert fogyaszt – kell ennél több érv mellette? Sokaknak nem. Csöppet csörgős, csöppet turbólyukas és hamar el is fogy, de takarékos. Pláne az, ha Eco módban közlekedünk. Ekkor az EDC alacsonyabb fordulaton felvált, a nyomaték korlátozott, s a hűtés-fűtésnek is külön programja van. A műszerfalon vezetésistílus-jelző segít mindig tudni, hogy ecók vagyunk-e – az R-Linkkel rendelhető cucc zöld, sárga és narancs színekkel tájékoztat. Az R-Link meg pluszban diagramokkal. Ez a multimédiás tablet még internetkapcsolattal és sok egyéb mással is fokozza az utasok komfortszintjét.
Széria ESP-vel, 4 légzsákkal, visszagurulás-gátlóval meg a szokásos extrahaddal (kulcs nélküli nyitás és indítás, navigáció, tolatókamera, stb.) tehát május végétől itt a Captur. Meglátjuk, milyen áron.
T, miki ! Rendben majd 10 év múlva visszatérünk rá!
T. kopasz ! Erről egy közmondás jut eszembe : nyugtával dicsérjük a napot !
Elfogadnék egyet a Renault csoporttól, megszponzorálhatnának vele. A reklámot garantálnám !
Nekem is volt elektronikai problémám a Renaultnál és tessé lássék csodák csodájára a hibás alkazrész Német volt és Bosch! Mégse szídom a márkát teliszájból, mivel a beszállító volt selejtes!
Szerintem nagyon jó kis kocsi ez. Szívesen elfogadnám a jelenlegi Clio-nk helyett (igaz gond azzal sincs semmi). Kiváncsi leszek az árára. A Chevrolet Trax 3,94 milliónál kezdődik, szerintem ezt is valahova 4 millához lövik be.
Beszállitói hiba volt.Mint minden tipusú visszahívásnál.Autót senki sem gyárt kompletten.A sokat szidott vagy imádott német autókba 35% magyar gyártású termék van.
A forma meg mindenkinek szubjektív.
Ebből az autóból látszik a Renault erőssége a design. Lehet, hogy motorikusan már jó lett a Renault márka, de végre autót is kellene gyártaniuk és nem bizsukat.
Igen, gondolom ez is olyan jól sikerült mint a zárványos hajtókarcsapágy (gyári selejtes) a dci-be..
Az lehet, de valószínűleg laboratóriumi körülmények között. Kb. úgy, mint a gyári fogyasztást szokták mérni…Meg is van az eredménye.
A turbós motorok kétkedőinek meg annyit hogy a gyár 800ekm-ig tesztelte a Tce blokkot, tehát tartós lesz!
http://www.renault.hu/renault-valasztek/szemelyautok/scenic/uj-scenic/uj-energy-tce-115-motor/
Szimpatikus kis gép, bár szerintem a 90 lovas blokkok is elbírták volna a 6-ik fokozatot. Ennek ellenére korrekt kis gépnek tűnik, modern takarékos motorokkal.