Miniből is a nagy a jó? Íme, az új Clubman
Nem vicc, már itthon is kapható a hatajtós Mini Clubman
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak hosszabb, szélesebb is a többi Mininél a Clubman. Nem csak tágasabb, jobb útfekvésű is lett. Családi élményautó, különc farral.
Milyen a fara, ha már mindenki egyedinek, különlegesnek mondja? Olyan, mint egy furgoné, függőleges osztással kétszárnyú ajtót tárhatunk jobbra és balra, mégsem egy dobozos áruszállító jut eszünkbe a Clubmanről. Már csak azért sem, mert van easy opening, azaz láblendítéses nyitás funkció, s ha hagyományos módon, kilinccsel nyitjuk az ajtókat, akkor is maguktól tárulnak ki azok. Sajnos csak 90 fokban, a 180 fokos nyitás lehetősége nincs meg. Kötött a zárási sorrend, de az ajtók védettek, egymással nem tudjuk összeütni őket. Szóval két ajtó van hátul, kettő-kettő a karosszéria két oldalán - szemben az előző Clubmannel, ami 3+2 ajtós volt, a sofőroldalon csak első ajtóval.
Mini Clubman - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4253 | 1800 | 1441 | 2670 | 360-1250 |
A Clubman így most egy kicsit konzervatívabb lett, mint elődje, ugyanakkor annál is nagyobb, s a Mini így most először a kompakt kategóriában indul; a Golf, illetve az 1-es BMW konkurense lett. Utóbbi következő generációjával azonos padlólemezre, az UKL platformra épül. Tengelytávja épp úgy 2670 milliméter, ahogyan az ugyanezen építőkészleten álló 2-es Active Toureré. S ez a tengelytáv a Golf osztályában bizony a nagyobbak közé tartozik. Maga a Clubman persze nem óriás, az említett, az ötajtós Miniénél 10 centivel hosszabb tengelytávhoz társuló, az ötajtóshoz mérten 27 centivel növelt, összesen 4,25 méteres hosszúsággal még mindig erőteljesen a sarkokba tolt kerekeket jelent. A 9 centivel (1,8 méteresre) duzzasztott szélesség pedig azt, hogy tényleg sokkalta tágasabb lett az utastér. Mini még soha nem volt ilyen nagy, ennek ellenére most sem túlméretes.
Bár a Mini öt teljes értékű ülésesnek hirdeti a Clubmant, már csupán a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámla is elárulja, hogy a hátsó középső hely (mint a valódi egyterűk kivételével mindenben) korlátozott. Négy felnőtt és csomagjaik azonban gond nélkül beférnek, az alapesetben 360 literes csomagtér az ötajtós Miniénél is közel 100, a háromajtósénál pedig csaknem 150 literrel nagyobb. Ez azért nem szerény, miként az 1250 literes bővített méret sem. Az utastérben számos különféle színvilág, akár steppelt bőrkárpit, s a prémiumvilágból szinte minden elérhető. Írásfelismerős iDrive, head-up display ugyanúgy szerepelhet, mint akár automata reflektoros LED fényszóró vagy gyalogosfelismerős koccanásgátló.
A motorpaletta a már ismert. 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős, természetesen TwinScroll, azaz kettős megfúvású turbós benzines az alapmotor 136 lóerővel, a 2,0 literes négyhengeres Cooper S már 192 lóerős, a dízelek 2,0 literesek, 150, illetve 190 lóerővel. Mininél most először érhető el a nyolcfokozatú automata váltó (egyedül az alapgép nem azt kapja). Képességeiről sokat mond, hogy vele jobb gyorsulási és fogyasztási értékek adódnak.
Mini Clubman - kínálat
Cooper | Cooper S | Cooper D | Cooper SD | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1499 | 1998 | 1995 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/6) | kézi/6 (automata/8) | ||
Hajtás | elsőkerékhajtás | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 136 (4400) | 192 (5000) | 150 (4000) | 190 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (1250) | 280 (1250) | 330 (1750) | 400 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,1 | 7,2 (7,1) | 8,6 (8,5) | 7,4 |
Végsebesség [km/h] | 205 | 228 | 212 | 225 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,3 | 6,3 (5,9) | 4,4 | 4,6 (4,4) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 123 | 147 (137) | 115 | 122 (117) |
Saját tömeg [kg] | 1300 (1320) | 1360 (1390) | 1320 (1360) | 1385 (1405) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1870 (1890) | 1930 (1960) | 1910 (1945) | 1960 (1980) |
Alapár [Ft] | 7 035 000 (7 634 000) | 8 126 000 (8 958 000) | 7 604 000 (8 253 000) | 8 727 000 (9 376 000) |
Az alapérték, a Mini lényege azonban már az alapverzióban is megvan. A hazai bemutató menetpróbáján úgy ültem be a Cooperbe, hogy nem is tudtam, hogy mibe huppantam. Tökéletesen, dinamikusan vitte az autót a háromhengeres 1,5 literes, s az országúti tesztkörön simán tudta hozni gyári vegyes fogyasztási értéket. Úgy, hogy közben remekül gyorsít, mélyről húz, hiszen 220 Nm nyomatéka már 1250 1/perc fordulatnál megvan, váltója szokás szerint jó. Miként az alapdízel, szintén háromhengeres Mini Cooper D, úgy a Clubman Cooper is egy tökéletesen szerethető autó már. Kényelmes futóművel, közvetlen kormányzással. Egészen praktikus karosszériával és nem hivalkodó, kedves megjelenéssel. Oké, nem olcsón, alaphangon is 7 millió forintba kerül, ám ilyen a kompakt prémiumszegmens, pláne egy kis trendiséggel és örökös stílussal megspékelve.
Ez volt a leggyorsabb. Szeretnél ennél komolyabbat is? Szívesen mutatok neked, de ahhoz először nagyon vissza kell venned.
Részemről nincs harag, nem tudtál valamit, gyorsan kétszer sem, ezért ott, ahol normális srácok vannak, egy “kösz” a válasz.
Tőled ez nagyon meglepne, hozd csak a saját szinted, így nem okozol csalódást.
Persze, utánanéztél(nyilván a Wikipediában:), és most hű, de okos vagy. Amihez nincs szükség észre, ott mindig brillírozol:)
Pont mint a Fiat pick-up. 😀
Rengeteg új dolog van még neked. Lehetnél hát szerényebb.
Igen, ez most új volt. Tudtam, hogy “jó” szokásodhoz híven egyből itt teremsz majd, ahelyett, hogy mondjuk valami hasznosat csinálnál: pl. falevél-gereblyézés?:)
Nem csak azt nem tudtad, hanem azt sem, hogy a közvetlen elődből is volt Van verzió.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=v_GUzwLqU8w[/url]
Köszönöm. Nem tudtam, hogy az ős Miniből volt haszonjármű-verzió. Akkor lehet, hogy ezt újra elsütik majd.
Az elődjéből volt Clubvan. Lehetséges, hogy ebből is kijön majd.
Nem terveznek ebből egy haszonjármű-verziót? Simán el tudnám képzelni “van” kivitelben. A neve is lehetne Mini Clubvan:)