Itthon a Peugeot 2008, alapára 3,79 millió forint
Nem kell ide 4x4 - első próbán a Peugeot 2008
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb kihívó ácsingózik az egyre népszerűbb kis crossoverek tortájára, s a Peugeot 2008-nak az első kóstoló alapján mindene megvan ahhoz, hogy ki tudja harapni a maga szeletét.
Átlagtermetű sofőr mögött tényleg több mint elégséges a hátsó helykínálat, s a belmagasság is rendben van. A raktér 360 literes (ez 75 literrel übereli a 208-as, 12-vel a kompakt 308-as vonatkozó adatát), pereme alacsony (mindössze 60 centire van a földtől), nyílása széles, osztott támlahajtással egyszerűen és síkpadlósan 1,2 köbméteresre bővíthető, csúsztatósínekkel, gyűrűkkel szintén ellátott. A padló rejtekében még 22 liternyi helyre lehet rámolni.
Az Allure-féle sportülések elöl igen kényelmesek és kellően formázottak is, ami bár a hátsókra nem annyira igaz, de azért a második sorban sincs nagyon miért panaszkodni. A magas kardánalagút ellenére sem - öten úgyis ritkán utaznak egy ekkora autóban, s ha mégis, egyen-ketten ebből gyerekek, gyerekülésben.
Peugeot 2008 - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4159 x 1739 x 1556 |
Tengelytáv [mm] | 2538 |
Csomagtér [l] | 360-1194 |
Peugeot 2008 - benzinmotoros kínálat
1.2 VTi | 1.2 e-VTi 2TR | 1.6 VTi | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | 1199 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | robotizált/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 82/5750 | 82/5750 | 120/6000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118/2750 | 118/2750 | 160/4250 |
Végsebesség [km/h] | 169 | homologizáció alatt | 196 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5 | homologizáció alatt | 9,5 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9 | 4,3 | 5,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114 | 99 | 135 |
Saját tömeg [kg] | 1045 | 1055 | 1080 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1582 | 1593 | 1644 |
Utóbbi csak az Allure kivitelhez és csak a manuális váltósokhoz választható. És nem más, mint egy többféle ESP- és kipörgésgátló-hangolást kínáló, kerékfékezgetős 4x4-imitátor elektromos differenciálzár hóba, sárba, homokba. Négyévszakos abroncs is dukál mellé, az üzemmódok forgókapcsolóval aktiválhatóak. A röpke menetpróbán nem volt szükség a tudására, miként az "életben" sincs sokszor, de néha talán jól jöhet - vegye hát, kinek kell egy kis plusz biztonság.
Peugeot 2008 - dízelmotoros kínálat
1.4 HDi | 1.6 e-HDi 92 | 1.6 e-HDi 2TR 92 | 1.6 e-HDi 115 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1398 | 1598 | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | robotizált/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 68/4000 | 92/4000 | 92/4000 | 115/3600 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160/1750 | 230/1750 | 230/1750 | 270/1750 |
Végsebesség [km/h] | 159 | 181 | 180 | 188 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,9 | 11,5 | 13,3 | 10,4 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,0 | 4,0 | 3,8 | 4,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 104 | 103 | 98 | 105 |
Saját tömeg [kg] | 1090 | 1160 | 1170 | 1180 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1622 | 1684 | 1692 | 1708 |
Milyen motorok vannak? Kicsik, elég erősek, felettébb takarékosak. A belépő benzines az 1,2 literes VTi 82 lóval és 3 hengerrel - korrekt. Rövidesen robotizált váltóval és stop-start rendszerrel is jön, s úgy elvileg 4,3 litert eszik 100 km-en. Az azért nem egyszerű. (Apropó stop-start és típusnevek: ami e-VTi vagy e-HDi, az automatikus motorleállító és -újraindítóval szerelt.) Az 1.6 VTi-t jövőre turbós ezerkettes e-THP fogja nyugdíjazni 110-130 lóerővel.
Dízelből 1,4 és 1,6 literes a kínálat, nyilván szerény fogyasztással és károsanyag-kibocsátással, a legizmosabbhoz már nem 5, de 6 fokozatú a különben egész jó kis váltó. A 115 lóerős és 270 (túltöltéssel 285) Nm nyomatékú gázolajos fölényesen viszi a nem túlsúlyos, 1045-1180 kg saját tömegű 2008-at, "csupán" a felára szól ellene. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű relatíve komfortosra hangolt, a kormány az átlagosnál közvetlenebb, mind a négy kereket féktárcsa lassítja.
Peugeot 2008 - bevezető listaárak (Ft)
Access | Active | Allure | |
1.2 VTi | 3 790 000 | 4 195 000 | |
1.2 e-VTi 2TR | 4 415 000 | ||
1.6 VTi | 4 545 000 | 5 045 000 | |
1.4 HDi | 4 330 000 | 4 735 000 | |
1.6 e-HDi 92 | 4 975 000 | 5 475 000 | |
1.6 e-HDi 115 | 5 170 000 | 5 670 000 | |
1.6 e-HDi 2TR 92 | 5 695 000 |