Itthon a Peugeot 2008, alapára 3,79 millió forint

Nem kell ide 4x4 - első próbán a Peugeot 2008

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb kihívó ácsingózik az egyre népszerűbb kis crossoverek tortájára, s a Peugeot 2008-nak az első kóstoló alapján mindene megvan ahhoz, hogy ki tudja harapni a maga szeletét.


Megérkezett, már rendelhető is a Peugeot 2008. Ez egy 208-alapú kisméretű crossover, s egyben a 207 SW utódja is. Tehát a 208-asból nem lesz kombi, mert az illetékesek a városi szabadidő-autós vonulatra szavaztak. Érthetően, mert ez a kategória most a menő, míg a hagyományos karosszéria-változatok már korántsem olyan népszerűek, mint a dicső régmúltban. A márciusi Genfi Autószalonon debütált 2008 az első próba szerint mindent tud, amit tudnia kell, ergo ha résmodell is, de szép sikerre hivatott - a Peugeot 2015-től - világviszonylatban - évi 200 ezer darabos értékesítésben reménykedik. Rivális persze bőséggel akad, elég, ha csak a szintén vadiúj Renault Capturre, a Chevrolet Traxra, ennek testvérére, az Opel Mokkára vagy a Nissan Juke-ra gondolunk. Plusz jön a Fiat 500L Trekking, a Ford EcoSport, a Suzuki SX4 és a Volkswagen Taigun, no meg a Dacia Duster és még egy rakás modell állítja - édesen - nehéz feladat elé azt a kevés vásárlót, aki képes és/vagy hajlandó új autóra áldozni. Picit terepjárós külsejű, magas építésű, magas üléspozíciójú, "szubkompakt" méretben is tágas és ügyesen variálható utas- és csomagterű autóra.
Hirdetés
A szubkompakt elnevezést a 2008 budapesti bemutatóján hallottuk Mocsai Zoltán termékfelelőstől, aki azt is elmondta, hogy a projekt 2010-ben startolt, s alig három év kellett a kivitelezéshez. Valamint egy halom pénz: a 2008-asnak csak a gyártása például 400 millió euró befektetéssel indult el Mulhouse-ban (Franciaország), Wuhanban (Kína) és Porto Reálban (Brazília). Mint megtudtuk, a Peugeot álláspontja szerint a 2008 egyesíti a kombik, a hobbiterepjárók és az egyterűek legjobb tulajdonságait is, s teszi mindezt nem túl nagy külső méretekkel. Az alapjául szolgáló 208-asnál ugyan jelentősen, 200 mm-rel hosszabb, ám így sem nyúlik túl 4,16 méteren, s a gyarapodás a hátsó lábteret, illetve a csomagtartót érinti. A hasmagasság 160 mm, ami 25-tel több a 208-asénál.
Átlagtermetű sofőr mögött tényleg több mint elégséges a hátsó helykínálat, s a belmagasság is rendben van. A raktér 360 literes (ez 75 literrel übereli a 208-as, 12-vel a kompakt 308-as vonatkozó adatát), pereme alacsony (mindössze 60 centire van a földtől), nyílása széles, osztott támlahajtással egyszerűen és síkpadlósan 1,2 köbméteresre bővíthető, csúsztatósínekkel, gyűrűkkel szintén ellátott. A padló rejtekében még 22 liternyi helyre lehet rámolni.
Az Allure-féle sportülések elöl igen kényelmesek és kellően formázottak is, ami bár a hátsókra nem annyira igaz, de azért a második sorban sincs nagyon miért panaszkodni. A magas kardánalagút ellenére sem - öten úgyis ritkán utaznak egy ekkora autóban, s ha mégis, egyen-ketten ebből gyerekek, gyerekülésben.
Peugeot 2008 - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4159 x 1739 x 1556
Tengelytáv [mm] 2538
Csomagtér [l] 360-1194

Ahogy a karosszéria, úgy a beltér is elegáns, kellemes, gusztusos, modern. Szemre, tapintásra, minőségérzetre, dizájnra. A kormány hasonlóan kormányka, mint a 208-ban, a műszerfal fölötte látható kinek tökéletesen, kinek kevésbé jól. Beállítás, testalkat és üléspozíció kérdése. Az üléspozíció egyébként a legalsó állásban is magas - ezt szeretik állítólag a népek. A kilátás hátra-oldalra egész jó, előrefelé az A-oszlop kissé vaskos, mint a mai autók uszkve 99%-ánál. Rakodóhelyből amennyi és amekkora kell, annyi és akkor van, a kézifék karja meg még a kormánykánál is trendibb. És még helytakarékos is. Az opciós (sajnos fix) panorámatetőn keresztül ömlő fény mindig remek hangulatjavító, s az is melegséggel töltheti el a kis szívünket, hogy széria egyebek mellett a menetstabilizáló elektronika, a 6 légzsák, a LED-es nappali menetfény,az elektromos ablakemelő elöl, az elektromosan állítható és fűtött visszapillantó, a távirányítós centrálzár, a négy irányban állítható kormányoszlop, még a sebességhatárolós tempomat is.

Peugeot 2008 - benzinmotoros kínálat
1.2 VTi 1.2 e-VTi 2TR 1.6 VTi
Hengerűrtartalom [cm3] 1199 1199 1598
Hengerek/szelepek száma 3/12 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 robotizált/5 kézi/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 82/5750 82/5750 120/6000
Nyomaték [Nm (1/min)] 118/2750 118/2750 160/4250
Végsebesség [km/h] 169 homologizáció alatt 196
Gyorsulás 0-100 km/h 13,5 homologizáció alatt 9,5
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,9 4,3 5,9
CO2-kibocsátás [g/km] 114 99 135
Saját tömeg [kg] 1045 1055 1080
Megengedett össztömeg [kg] 1582 1593 1644


[kepallobal=357243]4x4 helyett Grip Control[/kepallobal]Tehát már az Access belépő felszereltségi szint sem fapad, de hogy azért ne csak formára trendi, hanem ellátmányra is korszerű legyen a gép, az Active lépcső már klímás, kormányról vezérelhető hifis, jack és USB-csatlakozós, Bluetooth-kihangosítós, 7 colos érintőképernyős. Az Allure csomag pedig kanyarfényes ködlámpát, hátul szintén villanyablakot, utasoldalon ugyancsak állítható magasságú ülést, kétzónás légkondit, fény- és esőérzékelőt, sportülést, tolatóradart is ad. Pár extra ára: panorámatető 150 ezerért, City park parkolóautomata 145 ezerért, navigáció 130 ezerért, JBL erősítőrendszer 120 ezerért, Grip Control csomag 40 ezerért van.
Utóbbi csak az Allure kivitelhez és csak a manuális váltósokhoz választható. És nem más, mint egy többféle ESP- és kipörgésgátló-hangolást kínáló, kerékfékezgetős 4x4-imitátor elektromos differenciálzár hóba, sárba, homokba. Négyévszakos abroncs is dukál mellé, az üzemmódok forgókapcsolóval aktiválhatóak. A röpke menetpróbán nem volt szükség a tudására, miként az "életben" sincs sokszor, de néha talán jól jöhet - vegye hát, kinek kell egy kis plusz biztonság.

Peugeot 2008 - dízelmotoros kínálat
1.4 HDi 1.6 e-HDi 92 1.6 e-HDi 2TR 92 1.6 e-HDi 115
Hengerűrtartalom [cm3] 1398 1598 1598 1598
Hengerek/szelepek száma 4/8 4/8 4/8 4/8
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 robotizált/6 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 68/4000 92/4000 92/4000 115/3600
Nyomaték [Nm (1/min)] 160/1750 230/1750 230/1750 270/1750
Végsebesség [km/h] 159 181 180 188
Gyorsulás 0-100 km/h 14,9 11,5 13,3 10,4
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,0 4,0 3,8 4,0
CO2-kibocsátás [g/km] 104 103 98 105
Saját tömeg [kg] 1090 1160 1170 1180
Megengedett össztömeg [kg] 1622 1684 1692 1708


Milyen motorok vannak? Kicsik, elég erősek, felettébb takarékosak. A belépő benzines az 1,2 literes VTi 82 lóval és 3 hengerrel - korrekt. Rövidesen robotizált váltóval és stop-start rendszerrel is jön, s úgy elvileg 4,3 litert eszik 100 km-en. Az azért nem egyszerű. (Apropó stop-start és típusnevek: ami e-VTi vagy e-HDi, az automatikus motorleállító és -újraindítóval szerelt.) Az 1.6 VTi-t jövőre turbós ezerkettes e-THP fogja nyugdíjazni 110-130 lóerővel.
Dízelből 1,4 és 1,6 literes a kínálat, nyilván szerény fogyasztással és károsanyag-kibocsátással, a legizmosabbhoz már nem 5, de 6 fokozatú a különben egész jó kis váltó. A 115 lóerős és 270 (túltöltéssel 285) Nm nyomatékú gázolajos fölényesen viszi a nem túlsúlyos, 1045-1180 kg saját tömegű 2008-at, "csupán" a felára szól ellene. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű relatíve komfortosra hangolt, a kormány az átlagosnál közvetlenebb, mind a négy kereket féktárcsa lassítja.
Peugeot 2008 - bevezető listaárak (Ft)
Access Active Allure
1.2 VTi 3 790 000 4 195 000
1.2 e-VTi 2TR 4 415 000
1.6 VTi 4 545 000 5 045 000
1.4 HDi 4 330 000 4 735 000
1.6 e-HDi 92 4 975 000 5 475 000
1.6 e-HDi 115 5 170 000 5 670 000
1.6 e-HDi 2TR 92 5 695 000


A 2008 alapára 3,79 millió forint, a legolcsóbb dízel 4,33 millióba kerül. A már elég gazdag Active felszereltségű változatok felára 400 ezer forint. Amiket vezethettünk, 5-6 milliós kocsik voltak, azaz a Peugeot kis crossovere sem a minimálbüdzséből gazdálkodók autója lesz. Divattárgy, a divat meg mindig drága, s még azt se felejtsük el, hogy a 2008 is jeleskedik a személyre szabhatóságban - élénk színű tükrökkel, keréksapkával, csíkokkal, miegymással, utastéri dekorparádéval varázsolható kellőképp egyedivé és különlegessé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?