A Nissan Micra is tagadja elődjét, vezettük az újat

Nem jött be a világautó, ezért kapott erősen új arcot a Nissan Micra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromévesen szinte kötelező a modellek megújulása, a Micra esetében azonban a szokásos ráncfelvarrásnál komolyabb a frissítés: a világautóból ugyanis számunkra, Európa számára fazonírozott modell lett.

Nem egész 3 évvel ezelőtt futott be a hazai piacra a Nissan Micra, amelyet világautónak szánt a Nissan, ám most bevallja: nem ment annyira, mint amennyire a földrészenként eltérőre fazonírozott elődök. Ami pedig nem megy, azt nem kell erőltetni, így a Nissan felhagyott a világautó koncepciójával, s most ismét kontinensenkénti dizájnnal látta el kisautóját, a márka harmadik legnépszerűbb modelljét. Noha a frissített verzió egyértelműen a korábbin, a 2010-ben érkezett K13-as Micrán alapul, a megszokottnál jelentősebb, az ajtókon kívül az összes karosszériaelemet érintő frissítés után a Nissan egyenesen újnak nevezi a modellt, ami már itthon is kapható, s amit már ki is próbálhattunk. Miként az új Note kapcsán is fennen hirdetett, hogy az a korábbival ellentétben már nem egyterű, hanem kisautó, a Micra is tagadja az alapjait adó, ám új köntösbe rejtett elődjét.
Nissan Micra 2013 - méretek
Hosszúság [mm] 3825
Szélesség [mm] 1665
Magasság [mm] 1520
Tengelytáv [mm] 2450
Csomagtér [l] 265-1132
Komoly változásokra nem kell számítani, az arc továbbra is felismerhető, a részletek persze mind újak. Belül is frissek a kárpitok és a középkonzol, az USB- és aux-csatlakozó továbbra is a kesztyűtartó tetejénél érhető el. Az opciós navigáció a korábbinál nagyobb színes és érintésérzékeny kijelzős, a jobb példányokban a motor gombnyomásra, zsebben hordható intelligens kulccsal indítható.
Motorból továbbra is csakis benzines és csakis háromhengeres érhető el, az alap 80, a közvetlen befecskendezésű kompresszoros verzió 98 lóerős. Utóbbi nem csak az erősebb, hanem a takarékosabb egység is, talán a csakis hozzá, de hozzá automata váltóval is adott stop-start rendszer miatt. Ha már automata: mindkettő kapható a fokozatmentes (CVT) automatával, az alap kézi váltó 5 sebességes.
Nissan Micra 2013 - műszaki adatok
1.2 1.2 DIG-S
Motor benzin benzin
Hengerűrtartalom [cm3] 1198 1198
Hengerek/szelepek száma 3/12 3/12
Váltófajta/-fokozat kézi/5 (CVT) kézi/5 (CVT)
Teljesítmény [LE (1/min)] 80 (6000) 98 (5600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 110 (4000) 147 (4400)
Gyorsulás 0-100 km/h 13,7 (14,5)* 11,3 (11,8)*
Végsebesség [km/h] 170 (161)* 183 (175)*
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 6,1/4,3/5,0
(6,7/4,6/5,4)*
5,2/3,7/4,3
(5,9/4,5/5,0)*
CO2-kibocsátás [g/km] 115 (125)* 99 (115)*
Saját tömeg [kg] 1001 (1020)* 1030 (1082)*
Megengedett össztömeg [kg] 1425 1435 (1530)*
Emissziós norma Euro5 Euro5
* automata váltóval
A 2,77 millió forinttól már itthon is kapható megújult Micrát kvázi csúcsverziójával, a CVT-s DIG-S kivitelben, ráadásul a leggazdagabban felszerelt Tekna kivitelben vezethettük. Ez már igen húzós áron, 4,84 millióért kapható, s a napfénytetőn, valamint a metálfényezésen túl már minden létező extrát megad. Nem rossz gép, de az átlagos kisautóknál szerényebb méreteivel, rendkívül kicsiny (9,3 m átmérőjű) fordulókörével elsősorban városba való, oda kiváló, némi kompromisszummal, jól azonosíthatóan kisautós futással országúton, s akár még autópályán is vállalható.
Hirdetés
Városi használatát a csúcsverziónál parkolóradar, illetve parkolóhely-felmérő is segíti, utóbbi hasznos lehet, hiszen a 3825 mm hosszú (csakis ötajtósként kapható) kisautó meglepően kicsiny helyekre is beférhet. Ezt a modellt amúgy elsősorban női autóként aposztrofálja a Nissan, szerintünk férfiaknak is jó lehet, de elsősorban második autónak. Ha családi használatra (is) alkalmas járgány kell, a Nissan kínálatán belül sem komoly az új Note felára, s az nem csak nagyobb, érezhetően frissebb autó is, hiszen utóbbi vadonatúj, a Micrát pedig hiába mondja újnak a Nissan, inkább csak frissített.
Nissan Micra 2013 - árak
Visia Acenta Tekna
1.2 2 770 000 Ft 3 370 000 Ft 3 930 000 Ft
1.2 CVT 3 290 000 Ft 3 690 000 Ft -
1.2 DIG-S 3 560 000 Ft 3 960 000 Ft 4 520 000 Ft
1.2 DIG-S CVT - 4 280 000 Ft 4 840 000 Ft
Extrák
Komfort csomag (manuális légkondi, CD-rádió + USB + Bluetooth) 300 000 Ft S S
Auto AC csomag (automata légkondi, eső- és fényszenzor, fényes középkonzol) - 150 000 Ft S
Nissan Connect (5,8" színes érintőkijelzős navigáció, 6 hangszóró) - 150 000 Ft S
Parkolás csomag (parkolóhelymérő rendszer, parkolóradar) - 90 000 Ft S
Napfénytető - - 170 000 Ft
Metálfényezés 110 000 Ft 110 000 Ft 110 000 Ft
Kiterjesztett garancia (3 év/100 000 km helyett 4 év/100 000 km) 40 400 Ft 40 400 Ft 40 400 Ft
Kiterjesztett garancia (3 év/100 000 km helyett 5 év/150 000 km) 94 300 Ft 94 300 Ft 94 300 Ft


A 2,77 milliós alapárért 6 légzsákkal, ESP-vel, fedélzeti számítógéppel, távirányítós központi zárral és elektromos első ablakokkal felszerelt a Micra, ami klímával és Bluetooth- és USB-kapcsolatos hifivel 3,17 millióért kapható meg. A további 200 ezer forintos lépcsőt jelentő Acenta szint a 14 helyett 15 colos kerekekért, a tempomatért, a fényezett külső tükrökért és kilincsekért, a külső tükrök elektromos állításáért, az állítható magasságú vezetőülésért, az első-hátsó könyöktámaszokért, a fényes középkonzolért, valamint a bőr borítású kormánykerékért és váltógombért, de talán leginkább a hátsó ülés osztott dönthetőségéért, továbbá az extracsomagok (lásd táblázatunkban) rendelhetőségéért lehet érdekes. A Tekna az összes csomag alapáron adásával, továbbá ködfényszóróval, elektromosan behajtható, fűthető külső tükrökkel és intelligens kulccsal, valamint a napfénytető rendelhetőségével csábíthat. Hogy pontosan hány embert, az nyilván csak tippelhető, ám a Nissan számításai szerint többeket, mint a korábbi verzió.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?