Mindent elvisz – bemutatkozott az új Mercedes Vito
Mercedes-Benz Vito hazai bemutató és transzporter seregszemle
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon a piac egyetlen első-, hátsó- és összkerékhajtással is kapható kisárusszállítója. Vajon a melós vagy a szinte luxus kivitele jobb?
A Mercedes-Benz egy a szokásostól eltérő rendezvényen mutatta meg az autós sajtónak, hogy mije van. Ezúttal három modellből álló kishaszongépjármű flottájuk kapta a legtöbb figyelmet, persze azért a személyautókat is elhozták a saját kiállításra. A furgonok közül a legkisebb Citannal egy előtte számukra idegen szegmenst céloztak meg, eggyel följebb egy vadonatúj Vitót, a harmadik szériát prezentálták, még nagyobb méretben - a 4,6 tonnáig tartó királykategóriában - meg az idén 20 éves, 2013-ban felfrissült Sprintert.
A tavaly bejelentett és az idei évtől kapható W447-es kódú, harmadik generációs Mercedes-Benz Vito és az őt egy kicsit megelőző, már tesztelt V-osztály párossal a gyár célja az volt, hogy az eddigieknél jobban megkülönböztetett autókat csináljon. A nagy eltérés nem az, hogy a V és a Vito lökhárítója kicsit más formát kapott, a lényeg odabent van. Míg a V három-, addig a Vito ötféle motorral kapható. Hozzá elérhető két gyengébb, 1.6-os Renault eredetű dízel is, amiket a Mercedes szokásával szemben elsőkerékhajtással gyártanak. Ezek a változatok így olcsóbbak és könnyebbek tudnak lenni a nagyobb terheléshez optimális 2.1-eseknél. A Vito abban is több a V-nél, hogy őt lehet rövidebb és hosszabb változatban is kérni, a V tulajdonképpen a közepes Vitóhoz áll műszakilag a legközelebb.
Mercedes-Benz Vito Tourer, 2015 - méretek
Kivitel | Kompakt | Hosszú | Extrahosszú |
Hosszúság [mm] | 4895 | 5140 | 5370 |
Szélesség [mm] | 1928 | 1928 | 1928 |
Magasság [mm] | 1910 | 1910 | 1910 |
Tengelytáv [mm] | 3200 | 3200 | 3430 |
Csomagtér [l] | 580 | 990 | 1390 |
A rövid próbán a Vito Tourer személyszállító kivitelen túl a zárt áruszállítóval is mehettem, rajtuk kívül még ott van a kettő ötvözete, a két üléssoros, hátul dobozos Mixto is. Ha elég annyi férőhely, akkor az lehet a biztos megoldás. A tesztúton a hajtásláncokra figyeltem és bármennyire is meglepő, de a Renault kis dízeléhez kapcsolt hatfokozatú váltó tűnt kellemesebbnek. A hátsókerékhajtásról az árulkodik, hogy hol van a rükverc. Ha a kéziváltón bal alul találjuk a hátramentet, akkor ilyet vezetünk. Hiába kéne felépítése okén jobbnak lenni, nem tűnt pontosabbnak a szerkezet, de ez nem annyira fontos, mint például a 2.1-es motorok meggyőző nyomatéka. Még terheletlenül is durva volt a különbség, az erő rendelkezésre állása így a drágább változatok felé billenti a mérleg nyelvét.
Mercedes-Benz Vito Tourer, 2015 - műszaki adatok
Változat | 109 CDI | 111 CDI | 114 CDI | 116 CDI | 119 BlueTEC |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 2143 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/7 | |||
Meghajtás | elsőkerék | hátsókerék | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 88 (3800) | 114 (3800) | 136 (3800) | 163 (3800) | 190 (3800) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (1500-2000) | 270 (1500-2000) | 330 (1200-2400) | 380 (1400-2400) | 440 (1400-2400) |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 7,9/7,6/6,4 | 8,1/5,4/6,4 | 7,4/5,3/6,0 | 6,7/5,4/5,9 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 169 | 168 | 157 | 156 |
Nagyon nagyok lehetnek a különbségek az egyes kivitelek között. Egyrészt a furgont is telepakolhatjuk kényelmi extrákkal, másrészt a személyautó kivitel alapváltozata is epikusan fapados. A klubülésektől a hétgangos automataváltóig (ez kiemelkedő a kategóriájában) kérhető bele minden, de az alapváltozat külső tükreit kívülről nyomkodva kell állítani, a kormánykerék meg sajnos fix, persze azért forgatható. Ha eddig nem tűnt volna elég nagynak a választék, akkor vegyük még hozzá, hogy a Vitót három megengedett tömeggel lehet kérni. A legfeljebb kilencszemélyes Tourerből meg három felszereltség létezik; a Base, a Pro és a Select. Utóbbinak konfigurálásakor érdemes összenézni az árakat a szebb kivitelű, már luxusigényű V-osztályéval. Adott esetben az extráktól roskadó Vito helyett egy alapból drágább, de jobban felszerelt V-vel jobban járhatunk. Emiatt is nagyon kíváncsi vagyok a Vito Tourer tesztautóra, ami alig három hét múlva elér hozzánk is.
Mercedes-Benz Vito Tourer, 2015 - alapárak (Base, kompakt)
Motor | 109 CDI | 111 CDI | 114 CDI | 116 CDI | 119 BlueTEC |
Ár (Ft) | 8 228 240 | 8 526 690 | 9 264 230 | 9 584 270 | 11 009 210 |
Végezetül jöjjön a magyarázat a fenti képhez. A Mercedes-AMG GT egy igazi csodaverda, róla írtunk már. Ez viszont egy alapvetően haszonjárműves rendezvény volt, úgyhogy ehhez illően kellőképpen rápörögtem a vele szemben kiállított csibesárga Sprinterre. Ez egy normál tetős, rövid 208D, ahogy 1995 és 2000 között készült. A 79 lóerős alapmodell különlegessége az intaktsága, hiszen ezeket az alsó hangon is tizenöt éves furgonokat már évek óta csak igen lehasznált állapotban látni a forgalomban. A személyszállító változatok között több a megkímélt, emiatt így ahogy van ez a sárga ma már tulajdonképpen ritkaság. A Mercedes PR menedzsere osztozott a lelkesedésemben, de nem kunyerálhattam el egy rendhagyó használttesztre; este ment már vissza Németországba, hogy tovább vigyázzanak rá az utókornak.
A VW T6-tól annyira elájultak (azt írták a cikkben), hogy első ébredésükben ránéznek erre a mercire tuti vissza ájulnak.
Na, ennek legalább van arca, oldala.Kíváncsi lennék a VW marketing ezt hogy adná el, mert nagyságrenddel szebb, jobb mint a T6-juk.Még azt is meg kockáztatom, hogy áruszállítónak is praktikusabb.Azt hozzá teszem, nem vagyok kis áruszállítókban otthon annyira. Mercedes-Benz Vito Tourer, ezt azért rágtam egy kicsit, hogy is variálható? A T6 árát nem tudom mennyi, de ha kellene ilyen biztos ezt venném.Szép is jó is mi kell még?