Új benzinesével is próbáltuk a friss Golfot
Menetpróba: Volkswagen Golf VII facelift
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Máris vezethettük a 7-es Golf frissített változatát a legújabb TSI-vel, erős GTD és GTI változatban is, kombit és ferdehátút egyaránt.
A friss hetes. Életének felénél tart a Volkswagen népautójának 7. generációja, így nem csoda, hogy egy komolyabb frissítést is beiktattak a 2017-es modellévre. Összesen 33 millió, Európában tavaly 580 000 eladott példánnyal a Golf a Toyota Corolla után a második legkeresettebb alsó-középkategóriás autó a mai napig. Nem hiába a Golf-osztály gúnynév. Bár látszólag nem sokat dolgoztak a 7-es Golf külsején, azért meg fogjuk ismerni. Talán pont ez a legnehezebb mérnöki feladat, az előd tipikus jegyeit megtartva olyat alkotni, amire ha ránézünk, egy másik modellt látunk. A frissített Golf mutatósabb, mint valaha, az új, alapáron is LED-es nappali menetfény szögletes rajzolata magabiztosságot sugall. Szintén alap a hátsó diódás lámpa, opciósan a fényszórók is full-LED-esek, amik egyben indexként is szolgálnak, ahogy azt a konszernen belül megszokhattuk. Újak a lökhárítók, leginkább a légbeömlők rajzolata különbözteti meg az egyes modellváltozatokat.
Volkswagen Golf VII facelift, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
3 és 5 ajtós | 4258 | 1790 | 1492 | 2620 | 380-1270 |
Variant | 4567 | 1799 | 1515 | 2620 | 605-1620 |
Digitális tér. Az utastérben akár két méretes képernyő varázsolhat a kompaktok között eddig ismeretlen, szokatlan digitális világot. A menetpróba tesztautói természetesen fullos Highline felszereltséggel kényeztettek, így megkapták az Audiból jól ismert virtual cockpit, pontosabban a VW-nél Active Info Display nevezetű 12,3 colos képernyőt a sofőr elé. A hagyományos műszereket így mellőzi, ám ez egyáltalán nem zavaró, amíg mindezt ilyen gyönyörű felbontással teszi. A két műszer mérete változtatható, közéjük temérdek információ, a navigáció képe vagy a GTI esetében például köridőmérő is kerülhet. A táblák között a kormányon elhelyezett gombokkal ugrálhatunk, és például fixen látjuk a navi képét, míg a család a központi képernyőt nyomkodja. A központi Discover Pro infotainment rendszer gesztusérzékelős, ujjunk közelítésére jelenik meg a menü, addig nem zavarja a képet, nem mellesleg hangvezérléssel is irányíthatjuk. Felülete üveg, apró érintésre is reagál, a rendszer gyors, logikus és összetett, kihelyezett gombjai szintén érintésre reagálnak. MirrorLink, Apple CarPlay és Andorid Auto kompatibilis, a főképernyő widgeteit külön-külön is kezelhetjük a felületen. Bár valószínű nem a csúcsfelszereltségből fog a legtöbb fogyni itthon, a tudása elismerendő. Az alsóbb szinteken 5 col helyett, már 6,5 colos képernyők járnak.
Csatlakoztat. Szuper kiegészítője lehet még a Wi-Fi hotspot, ami egy routerré teszi Golfunkat. Amerre járunk, rendelkezésre áll majd internet, és ettől kinyílik a világ. Az utastér anyagi egyébként változatlanok, elöl a legtöbb helyen a kategóriaátlagnál is puhább, hátrébb egyre keményebb műanyagokat találunk. Az akár félig alcantara borítású ülések kényelmesek, a vezető pozíciója pontosan beállítható, a sofőrülésre akár masszívan masszírozó funkció is rendelhető, a középső visszapillantó-tükör a Passat után itt is keret nélküli, praktikus tárolórekeszekből nincs hiány, ellenben USB-csatlakozóból csak egyet találtunk. A hátsó lábtér megfelelő, a csomagtér továbbra is 380 literes, 60:40 arányú támladöntéssel 1270 literesre bővíthető. A kombi Varianté alapból 605, bővítve 1620 literes. Újdonság, hogy már minden motorváltozat automatája 7 sebességes DSG lesz, így átlagosan 0,3 liter/100 km-rel takarékosabbak az automatával felszerelt változatok.
Biztonsági rendszerek. Aktív sávtartóval, országúton próbáltuk a vészhelyzet-asszisztenst. Ha nem nyúlunk a kormányhoz, először hangjelzéssel szól ránk, később hosszabb sípolással, majd ha erre sem reagálunk, egy apró vészfékezéssel kelti fel a kókadó sofőrt. Komolyat ránt, erre bárki felriad, ám ilyenkor arra is kell számítani, hogy utunkra enged, a sávtartó nem aktív tovább. Mindez kb. 20 másodperc alatt történik. A gyáriak szerint ezután állóra lelassít, de ezt jelen körülmények között nem volt esélyünk kipróbálni. Gombnyomásra parkolóhelyet keres, ahova be és ahonnan ki is tud állni, mostantól merőlegesen is. Aktív adaptív tempomat és sávtartó esetén araszoló-asszisztens lehet még segítségünkre, ami 60 km/h-ig önvezető. Vészfék-asszisztense természetesen gyalogos felismerős, elérhető lesz továbbá volánpörgetős tréler-asszisztens és a hátsó keresztforgalomra is figyelmeztető holttérfigyelő is.
Az új benzines. A mallorcai menetpróba legnagyobb érdekessége természetesen a vadiúj négyhengeres 1.5 TSI Evo volt, ami kétféle változatban is érkezik és az 1.4 TSI-t hivatott leváltani. Mi az erősebb, 150 lovas, a takarékosság jegyében két henger lekapcsolására is képes változatot próbáltuk; jelesre vizsgázott. Meglepően erős, amiben turbó is segítségére van. Ha előzésre adnánk a fejünket, mindig talál elég erőtartalékot, mindemellett kulturált is. Alapjáraton hangtalan, de máskor is csendes, legalábbis az utastérben mindenképp. Turbólyukat nem igazán éreztet, ha akarjuk, nyugodtan, ha akarjuk, dinamikusabban tudunk autózni veke. Profilját Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual módokkal változtathatjuk, a Sport módnál kissé közvetlenebb lesz a gázreakció, tényleg hatásos. A frissített Golf úttartása mindig épp elég stabil, kényelmesen puha a futómű. 6 sebességes kézi váltójával próbáltuk, új élményt nem adott, simán és pontosan kapcsolható, ahogy eddig is megismertük.
Az új 1.5 TSI Evo műszaki adatai
1.5 TSI Evo | |
Emissziós norma | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy DSG/7 |
Teljesítmény [LE] | 150 (5000-6000) |
Nyomaték [Nm] | 250 (1500-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,3 |
Végsebesség [km/h] | 216 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 116-114 |
Saját tömeg [kg] | 1294 (Variant: 1360) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1790 (Variant: 1890) |
Vad családapáknak. A sportosabb vonal megismerését a GTD Varianttal kezdtem. Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki imádja a sportkombikat, a GTD Variant hosszú puttonya ellenére is vadító, szürke fényezésében enyhén sleeper. Mélyről jövő morajlással hörög fel a 184 lóerős 2,0 TDI, morgós vadsággal és hihetetlen könnyedséggel repíti a kombi testet. Futóműve és kormányzása kissé feszesebb a hagyományos társakénál, az úttartás persze hibátlan. Látszatra jobban ült, mint a GTI, ezért kiállása is komolyabb. Sport módban érdemes használni, itt egy kicsit még mérgesebb lesz a hangja, amire valószínűleg hangszóró segít rá. Itt volt esélyem kipróbálni az új 7 fokozatú, olajos kuplungos DSG-t is. Visszaváltáskor némi gondolkodásra van szüksége, de ilyenkor legalább hallgathatjuk, ahogy pakolja a sebességet, ezzel azt az érzést keltve, hogy komoly rendszer dolgozik alattunk. GTD egyébként a 3 és 5 ajtós Golfokból is készül. Az élmény össze sem hasonlítható a GTI-vel, a dízelfanok imádni fogják.
A híres GTI. A végére hagytuk a lényeget, a mallorcai menetpróba legerősebb verzióját. A Golf GTI 10 lóerőt izmosodva 230 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal ejt rabul, bár a kettő csúcstartománya nem találkozik. Bár nem a legkomolyabb hot hatch, még a Golf-családban sem, élményben kompenzálja a hiányzó lóerőket. Az alapmodellnél kissé keményebb futómű, a sokkal jobb tartású és kényelmesebb skótkockás ülések és a feszesebb kormányzás gondoskodnak róla, hogy többnek érezzük, mint 230 lóerő. A turbónyomás érkezésétől kezdünk el mosolyogni, a Golf GTI pedig sportos orkánon, de nem túl hangosan tudatja velünk tudását. 6-sebességes kéziváltóval kaptuk, ami sokkal könnyedebbnek bizonyult az alapmodell váltójánál, GTI-hagyomány szerint golflabda fejet kapott. A kipörgésgátló kikapcsolható, sportfokozatában még kezesebb lesz a GTI. Szerpentineken próbáltuk, egyáltalán nem volt kényes, a német turisták is büszkén hallgatták, ahogy le-fel járkálunk termékükkel.
Még több Golf jön. A most debütáló 1.5 TSI Evo motor egyébként érkezik egy gyengébb, 135 lóerős BlueMotion változatban is. Az már a hibridekhez hasonlóan vitorlázáskor is képes lekapcsolni a motort, így még takarékosabb. A két új négyhengeres benzines érkezésére még várnunk kell, körülbelül a Sportsvan frissítésével egy időben jelenhet meg. A modellbevezetéskor tehát egyelőre meg kell elégednünk az 1.4 TSI-vel, ám nem érdemes várni, a Golf minden más fejlesztése már most elérhető. A Trendline alapfelszereltség listaáron 5,5 millió forinttól indul, a csúcsnak számító Highline már 6,4 milliótól. A GTI-nek is van már ára, 8,2 millió forintért szerepel a listában. Végül mindegyik Golftól pozitív élményekkel váltunk el. A Volkswagen népautója továbbra is kategóriaelső kiegészítőkkel kényezteti vásárlóit, emellett mégis meg tudott maradni klasszikus értelemben vett autónak. Már az e-Golf, a GTE, a GTI Performance és R-változatok debütálására sem kell sokat várni, őket márciusban hozza majd a Volkswagen.
Na végre, egy elégedett VW tulaj, nem kell mindig szidni a márkát 🙂
Harmadik golfomat veszem. A listaárakból 10-20% engedmény kapható motortól, felszereltségtől függően. A mostani autóm 1,4Tsi 125LE Confortline variant elég jó felszereltséggel (dynaudió hifi, Ergoaktív félbőr ülés masszírozással, radarok, tolatókamera, digitklíma, esőszenzor…) 5 575 eFt-volt. Ez az ár nem több, mint bármely hasonló paraméterekkel bíró konkurenciája. Szervízbe a Skodához hordom, jóval olcsóbb mint a VW szervíz. 100 eKm-el az előző autóm hiba nélkül futott, még egy izzó sem égett ki rajta. Mondjuk félidőben 15eKm-enként cserélem az olajat. Csak ajánlani tudom mindenkinek. A motor pedig élvonal beli, Jó menetdinamika, alacsony fogyasztás mellett (átlag 5,4L/100km).
Nézd én nem akarom másoktól elvenni annak a lehetőségét hogy maguk is megtapasztalják mi hogy működik a konszernnél, (nem csak az Audiról van szó), de aki dolgozott vagy dolgozik ott egy kis időt hamar megtapasztalja a saját bőrén. Még az sem kell hogy a kollégákat kérdezze, jönnek a dolgok maguktól, a nem túl jó helyeken csőstől.
Van akinek van gyomra ehhez, nekem se nem a pénz se nem a munkahely maga nem tántorított el onnan, hanem az emberi morál mondatta hogy lépjek.
A technikai részről meg annyit, hogy az autó optikája a látszat, kívül belül, a gyártási folyamatoknál sőt már a bejövő alkatrészeknél meg kibuknak olyan szarvashibák amelyek a tervezést minősítik. Természetesen kijavítanak dolgokat, de azt tudni lehet hogy a “külcsin” mindennél előbbrevalóbb ekkor már.
A belbecs (kitűnő működés) meg akár éveken át is ugyanazoktól a hibáktól szenved mintha csak kódolva lenne a hiba és ezekről a dolgokról tudnak.
Én nem a priváttól zárkózom el, de más máshogy láthatja ezeket a dolgokat, és nem szeretnék befolyásolni, én csak véleményként írom.
Ha valoban igy van, akkor viszont szivesen egyeztetnek vagy cserelnek eszmet veled privatban is, erdekelnenek a tapasztalataid.
Nem tudom milyen mod van erre itt.
Más márkák szervize arányaiban más, sokszor duplája vagy triplája a VW konszern-é.
A végét eltaláltad a rálátással kapcsolatban.
Egyszer vegyél belőle újat és rájössz hogy nem kel beszopni a 150.000 km re visszatekert valójában jó 400.000-500.000 km-et futott használt szarokat … valóban drága a hivatalos márkaszerviz mert 15.000 ft/óra tól indulnak a munkadíjak és a gyári alkatrész is horror. De pl ha elviszed egy olyan szerelőhöz akinek van Vw szervizjoga ott már 6.000 ft/óra a kezdő munkadíj . A lényeg hogy pecsét legyen a szervizkönyvben mert ez garanciális feltételnél fontos… ergo beviszed a kötelező szervizre egy minősített szerelőhöz ha garanciális problémád van meg beviszed a márkaszervizbe azt kész … Nekem most érett meg a kettős tömegű+ kuplung csere és 310.000 km felett van a kocsiban gyári cuccokkal … márkaszervizben csak az alkatrész kerülne 250+ 80 munkadíjba …minősített szerelőnél az egész kerül 150 be és ugyan azt kapom …
De egyébként van igazság abban amit írsz mert facelift előtt kíváncsiságból konfiguráltam egy Golf 7 et 1.4 tsi 150 lóval Higline felszereltséggel 8.5 re jött ki most meg ugyan az 9.5 szóval ennyit már nem ér meg szerintem egy Vw Golf . Pár millióval többért már kapsz Mercedes Benz A osztályt hasonló felszereltséggel és akinek van 9.5 egy városi kompaktra annak van még pár millió egy értéktartóbb “prémiumra” is .
Vw szerintem soha nem növi ki a népautó jellegét ahhoz képest pedig horror árakat írnak a számlákra …
Te hol elsz?
A 3000 Ft-t arra irtam, hogy dragak, lehuzosak a szervizeik szerinted…mert mas markaszervizek dolgoznak olcsobban??!!, pl. 3000 Ft-ert? Nem.
Ha lehet, le fogja az embert huzni a Toyota, Kia, Opel, vagy barmelyik masik marka is, kicsereltetik veled azt is, amit messze nem kell, plane ha ceges autorol beszelünk.
Tapasztaltad a VW-ek tartossagat, örülök neki. Hany ezer vagy millio eladott autorol van statisztikad?
Nekem nincsen, de nem is jelentem, ki, hogy sz..ar, ugy ahogy van.
Nekem nagyon sok kollegam van, akik VW-t vezetnek, es nincsenek rossz tapasztalataik, de meg ezt sem nevezem relevansnak, mert ez esetben is csak nehany tucat autorol beszelünk.
Szörnyü dolgokat hallottal a kollegaktol….erre irtam, hogy en akkor tudnek barmelyik ilyen nagy vallalalatrol nyilatkozni, ha ott egy megfelelö poziciobn lehuztam volna vagy 5-10 evet, es lenne ralatasom a müködesere. Ezek szerint te dolgoztal a VW konszernnel, olyan pozicioban, ahol lehet megfelelöen ralatasod a vallalat müködesere.
Azt a velemenyt, hogy nem minden területen egyforma, es nem minden konszern, osztom veled.
Nem vagyunk egyformak, nincs ezzel semmi baj.
Csak en ovatosabban nyilatkozom.
Van, volt rálátasom a dologra nem 1 nem 2 oldalról, nem kevés pont annyi aminél többet nem kérek a konszernből.
Fogalmam nincs másnál mi van csak volt kollégáktól hallani szörnyű dolgokat azokkal kapcsolatban.
Ami tény az viszont tény nekem nem kell bemutatni, persze nem minden területen egyforma ahogy az emberek sem azok.
Olvastál a VW-ek tartósságáról, olvastál. Én meg megtapasztaltam.
Jelentősek a grandiózus hibák, drága szervízköltségek más márkákhoz képest is 1,5-2 szeres. Én csak új és pár éves valós km-t futott autókról nyilatkozom.
3000? hol élsz te?
olcsony=olcson
A dizelbotrany miatt megerdemli a VW a büntetest, barmilyen jellegü is az. Egyetertek.
De nem hinnem , hogy maskepp lenne ez mas vallalatoknal is hasonlo esetben, szerintem biztosan volt mar erre a pelda. Elöször a kis fejek hullanak, aztan a nagyobbak, ha azok hullanak egyaltalan…
De nem hiszem, hogy a kepernyö mögött ülve barki itt a forumon meg tudna mondani, hogy hogyan müködik ez a konszern, hogyan kellene “megregulazni” a vezetöseget, es mennyire “talpnyalok a senkihazi közepvezetök”.
“Tudatlansag”…mert mi itt a fotelban ülve biztosan jobban tudjuk, hogy mit hogyan kellene/kellett volna csinalni..pff…
Ha majd 5-10 evet dolgoztal talpnyalo közepvezetökent a VW-nel, Peugeot-nal, Opelnel, vagy Toyota-nal, szerintem akkor gyere vissza es ird meg ujra a velemenyedet.
Az autoik megbizhatatlansaga…..en is sok rosszat hallottam, olvastam a VW-ek tartossagarol, problemairol, de erdekes modon megis több a pozitiv velemeny, amivel talalkozom.
Lehuzos szervizek…melyik markaszerviz dolgozik ingyen vagy olcsony? Citroen, Toyota, Ford, Opel???!!
Hol kerül a munkadij 3000 Ft+Afa-ba? Hol vannak olcso gyari alkatreszek?
http://www.vezess.hu/hirek/2017/02/21/fejek-hullanak-az-audinal/
Az tudatlanság, beképzeltség, és az undorító bunkó tuskóság ahogy ez a vállalat működik, Magyarországon méginkább.
Nincs aki megregulázza a vezetőséget, a talpnyaló senkiházi középvezetőket, a szemét módon leosztott lapokat a taknyosorrú tanulatlan haverbarátnak.
Az autóik megbízhatatlanságát, szemtelenül drága és lehúzós szervizeikkel együtt tükrözi a cég maffiára hasonlító működése.
[b[b]]Köszönöm szépen nem kérek többet ebből a márkából[[/b]/b] pedig adtam lehetőséget a bizonyításra bőven,nem megbízható,nem éri a pénzét,nem tartós,sokat fogyaszt mindenből:alkatrész…munkadíj…..készpénz…üzemanyag…stb.Az autószervizek álma mert csak fizetsz fizetsz fizetsz de akkor ez nekem kell egyáltalán?Egyre többen felismerték: nem jó autók rossz motorokkal, lehúzós szervizekkel,elképesztő költségekkel.
Megnézném én azt a 4,9es kombinált fogyasztást is. 😀
Biztos beleszámolták azt is amikor éppen a parkolóban pihen.
Kedves Márk!
A “Csatlakoztat” fejezet alján ezt írod: “Újdonság, hogy már minden motorváltozat esetén 7 sebességes DSG automatát kapnak a Golfok, így átlagosan 0,3 liter/100 km-rel takarékosabbak.” , lejjebb viszont kitérsz arra, hogy a 6-sebességes kézi váltó az alap. Szerintem így ellentmondásos egy kicsit, az első mondat alapján olyan, mintha már nem is lenne kézi váltó a kínálatban. Kérlek, javítsd, hogy egyértelműbb legyen!
Köszi.
Az autó amiről nem szabad rosszat írni! Elolvastam a cikket mert kíváncsi voltam milyen népbutító dumával istenítik ezt a kocsit. Szépen fogalmazott nyáladzás olvasható erről az autóról ami semmivel sem jobb mint a társaik.
A “fizettet hirdetés” lemaradt a a cikk elejéről! Talán nem is kell feltüntetni mert zsebből zsebbe megy!
hát én azt hiszem, ha látom. egyébként jól mondod, 350bár lesz ennek az 1.5-nek a befecskendezési nyomása…..én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, hogy megoldás lesz, de majd kiderül…és most kapott pont emiatt egy részecskeszűrőt is, hát bravó, még ha jóval gazdaságosabb, mint a dízeles akkoris..menjenek már a p-ba. Egy változó befecskendezéssel megoldhatták volna a koxosodást (persze hatásfokra sz@rabb, de akkor is..)
A Bosch azt mondta 350Barnál már nem fog kokszosodni
eddig 200-ról 250-re emelte a VW Konszern ha jól tudom.
Az új 1,5 TSI meg kérdéses mennyi a befecskendezési nyomás, de részecskeszűrője az lesz.
ha nincs autómata olajkeringetés leállítás után, akkor de. rossz minőségű benzinnel és rosszul használva pedig gondolom ez is koxosodhat. 1-2 problémát eltekintve ezek általános dolgok turbós közvetlenbefecsis motorokkal kapcsolatban, a usereknek a figyelmét pedig senki sem hívja fel rá (nyilván szándékosan) így a szervízek dörzsölhetik a tenyerüket.
valóban a 8.3 egyes márkáknál már sport verzió…….de még ettől lassabbak is már sportgépek bizonyos helyeken. A 8.3 nem egy rossz gyorsulás ettől függetlenül. persze felgyorsult világunkban ahol már 2.2-es időket mennek gépek ahhoz képest nyilván nem egy rakéta, de a 2.2-es gépek nem is népautók.
ez a kockás szövet hasonlóan kínosan erőltetett számomra mint a kínai izé japán, kvarcóra.
Fura , hogy egy 8,3 másodperc alatt gyorsuló autóra azt mondják éppen elég … 😀 Megnézném a tesztelő BKV bérletét mennyivel gyorsul …
Remélem, ez az új 1.5-ös tsi motor nem lesz olyan “zűrös”, mint az eddigiek.