Mire cserélnéd az egyik legkomolyabb kisautót?

Menetpróba: hazai utakon próbáltuk a vadiúj Honda Jazzt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Honda Jazz negyedik generációja az elődök nagyságát viszi tovább, közben persze mindenben jobbnak ígéri a Honda. És tényleg az is.


Rögtön egy kis helyesbítés, rá is csapok a számra hiszen a Honda ezt az új Jazzt csak a harmadiknak számítja. Pedig volt egy korai Jazz, a City európai változata ami 1983 és 1986 között készült, de hozzánk már csak olcsó, nyugatról levetett minaiutóként jutott el. Annak késői utódja volt a Honda Logo, ami még ma is jópofa. Egy teljesen más autó a Jazz. Az "igazi", amit ismerünk és szeretünk 2001-ben mutatkozott be Európában, más piacokon Fit néven jött. A hagyományos kisautókkal szemben a legnagyobb újítása a buborékforma volt. Magas üléspozíciójával, kellemes vezethetőségével és nem utolsósorban külső méretéhez képest hatalmas belső terével hódított.
Hirdetés


A Jazz rögtön siker lett ezzel a koncepcióval. Nyolc országban gyártották és összesen 2 millió példány fogyott belőle. A 2008-ban megjelenő második generációból még több kelt el. 3,5 milliót adtak el belőle, ebből 781 ezret itt, Európában. A Jazz így már átlépte az 5,5 milliós darabszámot, vélhetően az új generáció okozta keresletnövekedéssel hamar meglesz a kerek 6 is. Az elődöt 1.2-es és 1.4-es motorok hajtották, a teljesen új generációt már 1.3-as hajtja, és a hossza, szélessége, illetve a tengelytávja is megnőtt. Élesebbek lettek a külső vonalai, maradt viszont a lendületes, egy vonallal megrajzolható forma, amiről felismerhető maradt a Jazz.

Műszaki adatairól, méreteiről és áráról már részletesen írtunk, de eddig nem tudhattuk, hogy ez a növekmény mit is jelent a gyakorlatban. A harmadik generációban két centivel nagyobb lett az első ülések közötti távolság, azaz a sofőr és a vezető komfortosabban ülhet, kevésbé vannak egymás szájában. Vállmagasságban mérve a növekmény a Honda szerint már 3 centi, tény, hogy az ülések elég kényelmesek, ezzel jócskán rávernek a kategóriában átlagosra. A második üléssor 8 centivel került hátrébb, amivel a térdeknek jutó hely is bővült 6,5 centivel. Mindemellett a nőtt a csomagtér is, így már alaphelyzetben is 354 literes, 1,3 köbméterig bővíthető.


Kisautóhoz mérten jó a vezetői környezet. Lehetne szídni az androidos tabletet, ami a középkonzolon kapott helyet, de ebben a méretosztályban mind a szolgálatatásai, mind a kialakítás és a funkciók is jók. Örüljünk, hogy a Honda kezdi elhagyni a régebbi modellekben alkalmazott több kijelzős modellt. A fedélzeti számítógép azért itt is elég fapados, de minden lényeges infót megjelenít, és a kisautók között ez még így sem rossz. A klímavezérlés szerencsére külön panelt kapott, minden berendezés készre esik és hamar megszokható. Motorból - mint már írtuk - egyféle van, a 102 lóerős és 123 Nm nyomatékú 1.3-as benzines. Hogy menjen, pörgetni kell, de jobban áll neki a takarékoskodás. Főleg a mindhárom felszereltségi szinten, 300 ezer forint felárért elérhető CVT automataváltóval.


A CVT okos, spórol helyettünk, vele a kéziváltósnál is kevesebbet fogyaszt a Jazz. Az alapnál jobb kivitelekhez ráadásul váltófülek is járnak. Ezzel sem lesz persze a fokozatmentes váltóval sportkocsi a Jazz, de aki akarja, hét előre programozott áttétel közül választhat manuálisan is. Van sportmód is, amiben eleve magasabb fordulatról indítunk meg mondjuk egy előzést, de a legális kertek között így is elég az 1.3-as ereje. A CVT-vel lassabb lesz a kocsi, de mivel városi és családi autó lesz úgyis, ez nem áll neki rosszul. A kormány jó fogású, de sok visszajelzést nem ad, pedig a futómű partner lenne egy kis kanyargásban, határozottan tart, nem pattog el és az úthibákat is megfelelően tompítja. Nem lehet engem azzal vádolni, hogy a CVT rendszerek pártfogója lennék, sőt, bevallom, alapból gyűlölöm őket. A hagyományosan jó Honda kéziváltó ellenében én mégis ajánlanám, mert más alternatíva híján (hibrid már nincs) vele lesz a városi jazzezés a lehető leginkább stresszmentes. A kétpedálos vezetés mellett több figyelmünk juthat a magunkkal hozott családra, barátokra, vagy az autóba férő meglepően méretes cuccokra. Ez a kocsi ugyanis erről szól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Az Altimának az ég világon semmi köze nincs a Renyóhoz – amihez van, az többnyire vagy kis köbcentis turbós vagy dízel, ami ott nem rúg labdába. A Renault szerintem nagyon-nagyon haloványan él az ottani emlékekben, még a ’80-as évekből, és kb. a Yugo-színvonalat képviselte. Az 5-ös volt a Le Car, a 9-es az Alliance, a 11-es meg az Encore. Más modell talán nem is volt kapható. Az Amerikában kapható Nissanok “japán Nissanok”, az Infiniti is – a “francia” Nissanok(amitől már sokan félnek is:) meg jönnek hozzánk, Spanyolországból, Angliából, jó kis minőségi szórással. Nem lett az a tipikus “vérsz*r” márka, de nincs meg az az Almera, Primera, Sunny, bakancs-Micra-feeling, hogy ezt nem lehet megölni. Hírhedtebb lett, mint valaha, de talán sikeresebb is, mint valaha. Ember legyen a talpán, aki ezt érti.:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Ok, elégedett vagyok! De miért minősítesz, s ítélkezel” b.meg”? Ez már kényszeres hogy nem tudod tolerálni a különvéleményt? A múltkori ömlengésed kapcsán ez a mondat azért tőled több mint érdekes “Nem véletlen, hogy ez a laposztás. A Nissan Altima olyan presztízzsel bír, mint az Accord vagy a Camry” . Ez már csak azért is furcsa, mivel a Nissan egy “szar európai gyártóval bútorozott össze” , mégis sikeres tudott lenni az Amcsi piacon. Hogy is van ez?

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Mondom én hogy paranoid skizofrén szegény, na mindegy úgyse tudjuk meggyőzni az ellenkezőjéről! Melyik megye/városból írsz? Ha megadjuk mind ketten a várost, akkor manonk rákérdezhet egy levél formájában a Szerkesztőségnél -mivel ők látják az ip-címet-, így számára is bizonyítást nyerne hogy nem vagyunk egy személy!

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Jézusom, ki ne derüljön, hogy nő vagy, Vipi! Az sok mindent megmagyarázna…a mondataid felettébb nőiesek, az tény, de az autókhoz való hozzá nem értésedet mindenképp megmagyarázná! “Lécci.” Elnézést kérek, hölgyem, hogy zavartam. De talán inkább a Kiskegyedet kellene lapozgatnia.:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Ez a csávó valami nagyon durvát kaphatott, mert minden vitapartnerét összegyúrja egy személlyé.
    Tudd, hogy mi ugyanaz vagyunk még vagy további két nick névvel.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    “Kvázi jelen van ott is Renault.” Persze, te meg kvázi bolond vagy, b*meg:)

    A VW 1 millió autót nem tud eladni az é-amerikai piacon, akkor a Renyó mennyit tudna szerinted? Nem véletlen, hogy ez a laposztás. A Nissan Altima olyan presztízzsel bír, mint az Accord vagy a Camry.

    Legyél elégedett, és maradj márkahű! De a te fajtád van kisebbségben, mert hát a Renyónak nem igazán van jó híre errefelé, és a piac is oda árazza őket, ahova valók. Ettől még te lehetsz boldog.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Köszi, valóban. Oroszországot Európához soroltam, de idén nyári tapasztalataim alapján Törökországban is gyanús hogy közel annyi Renault és Dacia talál évente gazdára, mint egész Európában.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    S ne feledkezzünk meg Orosz piacról sem, ahol szintén jelen vannak, s bevásáoltak az Avto Vaz (lada) cégből is. Mellesleg a kínai piacon is ott van “A Renault-csoport a Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) létrehozásáról 2012 elején írta alá a megállapodást, de a végleges szerződés megkötéséhez több mint egy évet kellett várni a kínai hatóságok engedélyére. – See more at: http://www.autoszektor.hu/hu/content/renault-megnyitja-elso-gyarat-kinaban#sthash.uMMT0Kzg.dpuf

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Hol írtam, hogy nem tőlem származnak a mondatok? Bumburnyák. 🙂 Akadj már le rólam, te hülye troll. Szerelmes vagy belém, vagy mi a francot akarsz? Szorítkozz a témákra, szopkodd a japán és a koreai autóidat és fejezd be a személyeskedést meg a provokálást. Lécci.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Ezeket te írtad, bumburnyák! Meg is maradtak a fejemben…Olyanok ezek, mint a “nem csak a húszéveseké a világ” stb. Vipo! Ha így folytatod, legenda leszel! És akkor tényleg befogom a számat – egy legendával nem fogok b*szakodni! Hogy jövök én ahhoz?:) Írj még valami igazán velőset, hadd merítkezzen belőle az utókor:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    [i]Európa tartja el magát a márkát(sőt a Dacia a Renault-t:)[/i]

    Lehet, hogy átaludtam valamit, de Dél-Amerikát, a Közel-Keletet, Afrikát ezek szerint hozzácsatolták Európához? Már nagyon régóta nem Európa a legfontosabb piaca a Renault-nak.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Tekintettel arra hogy Európában élek, marhára nem érdekel az Amerikai vagy az Ázsiai piac igényei. A Renault-Nissan szövetség laposztása szerint Észak Amerikában a Nissan és az Infiniti a főszereplő. Kvázi jelen van ott is a Renault. Az Infiniti egyes modelljeiben lévő 3.5 V6 motor is közös fejlesztés, tehát ha így nézzük igazam van. Egyébként mint már mondtam, 1.6 16v Grand Scenicem van, s marhára elégedett vagyok vele!

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Paranoid skizofrén az pont te vagy, főleg, hogy magaddal beszélgetsz. 🙂
    Nem kell erőlködnöd átlátok rajtad, csak hogy tudd.
    Mindig elfelejted, hogy a hosszú évek alatt már kiismertem a stílusod.
    Ebben leled örömöd, hogy több személyiséget próbálsz felvenni, és úgy hülyíteni a népet. Közben te fogsz meghülyülni még jobban. 🙂
    Csak idő kérdése, hogy lebukj. Így volt ez a holiday neveddel is, amit már nagyon hanyagolsz egy ideje, pedig vele is szívesen elcsevegnék a régi idők emlékére. :DDD

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Vipo, hány aranyköpésed lesz még? Már könvyet adhatnál ki belőlük:) Kedvenceim: “A japán kocsikhoz az alkatrészek drágábbak, így az autók fenntartása is drágább.” vagy “Hány Tico és Lanos maradt fenn? Nem sok.” illetve “A nepitelet.hu-ra érzelmi jellegű véleményeket írnak, arra nem vagyok kíváncsi.” Nemsokára a boltok polcain a Vipo Best Of, a neves szerző újabb nagyszerű kiadványa!:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Nekem nem jött be, de ettől függetlenül még lehet másnak jó! Ennyi pénzért használt középkategóriás autókat lehet venni, s ég és föld a különbség. Aki kis kategóriás autón szocializálódott, annak nyilván elég ez is. Számomra ezek a kis egyterűek sose voltak szimpatikusak, egyel-kettővel magasabb ligában viszont nagyon bejönnek az egyterűek. Az ülések variálhatósága is inkább egy nagyobb egyterűben számottevő. Ettől függetlenül nyilván van piaca!

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Látom elgurult a gyógyszered, te egy paranoid skizofrén eset lehetsz! Javaslom a legnagyobb jóindulattal, hogy kezdj el lottózni, s gazdag ember leszel! Sajnos nem ismerem kempelent, ahogyan téged se. Ha ismernénk egymást én és kempelen akkor bizonyára jó haverok lehetnénk, mivel hasonló felfogású/gondolkodásmódú mint én. S képzeld el, hogy egy “ilyen kis közösségben” is össze akadt két ilyen trollhunter mint kempelen és én! Hasonló stílus, hasonló szókincs, és azonos belső indíttatás a trollok vadászatára. A kérdésedre pedig a válasz az igen, igen a prolik (mint te) fogják venni-nincs ezzel semmi baj-! S élvezni fogod a Gyöngyösi emelkedőn hogy padlógázon 2-3 at visszagangolva üveghangon mész majd fel. Mi pedig kiélvezzük majd a turbós motor erejét/nyomatékát és alacsony fogyasztását is-tud az keveset enni is, ha tudod vezetni!-, szervizeltettük ha elromlik. S nem fogunk sírni….:-D

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    “Ha elromlik, megjavíttatjuk”. Na ez az, barátom:) Ez ám az eszmefuttatás! Csak kapkodom a fejem. A Rönyó az É-Amerikai piacon nem is kapható, sőt Európa tartja el magát a márkát(sőt a Dacia a Renault-t:) – a Honda meg legendás minőség: ergo minek hagyatkoznék bármiféle kutatásra? Mind az én igazamat támasztaná alá, Kopi!

    “Akkor költözz ki fiam az Usa-ba vagy Ázsiába…”

    Úgy beszélsz az autókról, mintha Európa egyenlő lenne a világgal. Csőlátású vagy, ember? Ezzel legyél már tisztában, hogy lassan egy elhanyagolható piac leszünk. Mennyi, de mennyi jó kis kocsi van a világon(ázsiai, amerikai, stb.), de ide nem hozzák el őket, mert sokan már jogsi meg kocsi nélkül képzelik el az életüket az öreg kontinensen. A francia autómániádat a design miatt még csak-csak megértem(azzal nagy baj sose volt), és ha netán Fluence-od van vagy Captur-öd, az jó, mert az koreai Samsung!:) Így már értem az elégedettségedet! Kijavítom magam: nem minden eu-s kocsi sz*r, de majdnem mind…

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Akkor költözz ki fiam az Usa-ba vagy Ázsiába, s élj ott boldogan! Ha nem tudsz fenntartani egy turbós autót, akkor ne vegyél olyat. Különben is bennünket nem zavar, az hogy idővel a turbó is csereszabatossá válhat kopó alkatrész ez is). Ha elromlik megjavítattjuk. 😀
    A Modus kapcsán meg ne gyere a Népítélettel, hanem lehetőleg egy olyan kutatásra hivatkozz, ami szociológiai értelemben validálható, tehát kvalitatív és kvantitatív kutatások eredményeire! Ahogyan kempelen is utalt rá. 15 év saját Renault-os tapasztalat után bátran kijelenthetem, hogy nem találkoztam elektronikai problémákkal, az un: “tökfőzelék” típusú váltókat pedig egyenesen imádom! Szeretem a francia autókat, és németeket se vetem meg, az életben nem vennék japánt vagy koreait, de ez szintén szubjektív.
    Ja és azért mert elmondtam egy szubjektív véleményt, azért még nem kell úgy érezned, hogy az életedre törtem! 🙂

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Hagyd a gyereket. Akinek az okoz örömet, hogy másnak tetsző dolgokat ócsárol, annak nem, hogy vitakultúrája, de ép esze sincs.
    Éri még majd őt sok kellemetlen meglepetés és akkor majd rájön, hogy valami nem attól jó, hogy a másik rossz.
    Tudod, a sas nem foglegyeket.
    😀

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Akkor vegyél egy csodás kis Modust, biztos azért van ilyen kegyetlen sok belőle, mert olyan bomba siker volt:) Az elektronikai hibáival meg a “kevergetem a tökfőzeléket” típusú jóféle francia váltójával pont a te fajtádnak való. A Honda nem fog eldobható autókat gyártani, ezért maradtak a szívómotorok mellett. Igazad van, boldogan veszik majd meg, mert baromira egyben lesz még akkor is, és nem lesz motorhibás, mint Európa turbós tákolmányai. Európa egy lófütty, az amerikai meg a kínai piac számít – ott meg hasít a Jazz(illetve Fit néven is árusítják). Az a kolléganő is azért vette meg, mert jó híre van – jól választott. Te minek piszkítottál bele?:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Azért az eladási darabszámok mégis azt mutatják, hogy megvan ennek az autónak a piaca. Neked nem tetszett, elfogadom, én sem hiszem, hogy valaha érdekelni fog, de nem azért mert rossz, hanem mert egyetlen olyan tulajdonsága sincs, ami nekem fontos, vagy nincs meg nekem jobban tetsző autóban. Számomra az ülésfricska lényegtelen (bár ügyes) dolog, mást meg nem tud a kocsi, amit nekem jobban tetszőkben ne találnék meg. De ez az értékéből szerintem nem von le semmit.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Valami bődületesen nagy arcod van. A trónusodból osztod itt az észt, te király, te! Kár minden szóért, te is tudod! Nincs egy épképzláb érved a Jazz ellen! Az még japán szinten is egy elmebeteg módon megbízható autó, a Yarist meg a Micrát is veri. A Tyúkólvágen meg hadd ne mondjam, ezek után hol helyezkedik el a rangsorban – valahol ott, ahol te vagy az ember fajban, a selejtek között, te akadémiai tag! Kempelen Farkas az volt, ki ne derüljön, hogy a szelleme még él és beléd költözött:):):)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Forráskritika.
    Hihetsz a VV-nek meg a BB-nek. a Blikknek és a Wiki-nek, levonhatsz ezekből végérvényes következtetéseket. Az akadémián mégsem ezekből kutatnak, szakkönyveket sem ezekből írnak és a tényleges véleményformálók sem ezekből alkotnak véleményt.
    Neked jó szórakozást a bulvár világában, van, akinek az is elég.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    esztelen kopasz kempelen

    Szép kis nevet gyűjtöttél össze. 🙂
    A magadfajta egysejtű csak a turbót és az automata váltót tudja szajkózni.
    Egyébként majd pont te fogod eldönteni, hogy mi lesz sikeres és mi nem. Szánalmas egy fazon vagy te.
    Prolik fogják venni te szerencsétlen?
    Nem! Azok fogják venni, akik egy jól kihasználható, olcsón fenntartható és megbízható autót szeretnének még 10 éves kor után is. Az a kategória valóban nem a “fos” TSI motorokról szól.
    Azokat majd a hozzád hasonló dilettáns balfékek veszik. 🙂

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Kevés vagy te ahhoz, hogy felidegesíts.
    Milyen nagyok dolgáról beszélsz te? A hajam égnek áll az ilyen beképzelt általános iskolás-szintű májerkedő szövegektől. Ha a nagyot arra érted, akkora nagy barom semmiképp nem akarok lenni mint te, ebben igazad van. 😀

    Nem cserélsz te eszmét senkivel, mert lassan már mindenki kiismer, csak akkor reagálnak a baromságaidra, ha valakit provokálsz, vagy ha akkora ordas nagy f@szságokat írsz, hogy már nem lehet elmenni mellette szó nélkül.
    Hülye troll.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Hogy ez a szappantartó a” legkomolyabb kisautó” na ezért ne essünk túlzásokba!!! Az elődmodellhez egy kolléganőm révén 1 hétig volt szerencsém, hát nem estem tőle hasra. Az 1.4-es volt, de érzésre inkább 1.2-es. A belseje kopogósan kemény mint egy Daciáé, a futóműve pedig mint valami lovas szekéré. Minden úthibát éreztem a gerincemben. Csak akkor ment, ha a szemét is kinyomtam, egy erénye volt a takarékosság. Az új modell 1,3 asa is inkább visszalépés, mint fejlődés. Ezt a teljesítményt szintén takarékos üzem mellett, már 2004-ben tudta a Modus is (1.4 98 Le, 127 Nm). Modern turbós motorok és automata váltó nélkül, nem lesz belőle a piaci slágere! Persze a prolik imádni fogják, mivel szívó motorja van, s 10 év múlva használtan boldogan veszik majd meg!

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Nicsak, Vipi ideges! Chill out & relax, Vippy Boy! Ha nem tetszik, el lehet pályázni! A nagyok dolgába ne szólj bele – itt komoly témákról cseréünk eszmét, te ide kevés vagy. Persze, lehet venni ennél olcsóbban remek Fiatokat, mondjuk 500-ast, meg 500-ast, és ott van még a szintén remek 500-as:) Ha ilyet akarsz, siess, mert pár év múlva becsődöl a Fix It Again Tony nevű olasz csotrogánygyártó üzem! Csak hajrá! Nem állsz már messze te se attól, hogy moderáljanak, te Kempi klón:)

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Lhet, hogy nem ugyanaz az autó egy az egyben…

    copipéjszt – dacia.hu:

    DACIA Sandero
    Tér és kényelem, 5 teljes értékű hely verhetetlen áron
    Kezdőár: [b]2 120 000[/b] Ft

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Tényleg jó autó ez a jazz. Az ára tényleg nem kevés, de hely és praktikusság szempontjából akár egy kategóriával feljebb is sorolhatjuk… Lassan beledobhatnának egy turbós benzines motort is

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    [i]Kempi, Kopi, Vipi, lehet jönni károgni, hogy nem, ez hülyeség, mert a Polo, Clio, Panda, Fiesta, Corsa, stb. Csináljatok magatokból hülyét itt is!:):):)[/i]

    Te tényleg nem unod még? Mi a francért provokálsz embereket személyeskedve, már szinte minden hozzászólásodban? Hűtsd már le magad, öreg! Attól, hogy másnak eltér a véleménye a tiedtől, még nem feltétlenül hülye.

    Amúgy pont annyira jó kisautó a Jazz, mint amennyire drága. Csábító, de 4-5 millió forintért már nagyon sok mindent lehet kapni, nagyobb és erősebben motorizáltak között is bőven lehet válogatni.

  • 2017.10.28. at 13:22
    Permalink

    Nem tudom melyik Daciára gondolsz ami ugyan ekkora és fele ennyibe kerül??? Mert ebbe a kategóriába nincs nagyobb Dacia. A Ladával még inkább ne foglalkozzunk majd ha itt lesz.

Vélemény, hozzászólás?