Hivatalos: itt a következő generációs Audi A4
Leleplezték a vadiúj Audi A4-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
120 kg-os tömegcsökkenéssel, sportos külsővel és nagyautós extrákkal érkezik az Audi új generációs középkategóriás limuzinja.
Azok után, hogy számos kémfotó és pletyka jelent meg az új generációs Audi A4-ről, a német gyártó hivatalosan is lerántotta a leplet a B9 kódjelű modellről. A szedán változat mellett egyidejűleg a kombi is bemutatkozott. A külsőt az elődhöz képest élesebb vonalak uralják, ami által sportosabb, az A6-osra emlékeztető megjelenést kapott az autó. A hűtőrács szélesebb lett, a lámpák formája is átalakult, melyekben a már jól megszokott LED-es nappali menetfény világít. Oldalnézetből a markáns övvonal és a kerékjárati ívek kiszélesedése teszi még sportosabbá a megjelenést. Hátul szintén LED-esek a lámpák, az Avanthoz pedig egy tetőre szerelt hátsó légterelőt is kapunk
Sokan azt mondhatják, hogy az új A4 csupán egy ráncfelvarrott modellként hat, valójában teljes egészében megújult. A B9 25 mm-rel hosszabb és 16 mm-rel szélesebb lett, a tengelytávja pedig 12 mm-rel nőtt. A teljes hossza így 4,73 méter, a szélessége 1,84 méter, míg a magassága 1,43 méter, tengelytávja pedig 2,82 méterre változott. A légellenállási együttható tovább csökkent, a limuzin esetében 0,23, míg a kombinál 0,26 értékek adódnak, melyek természetesen hozzájárulnak a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz is.
Akárcsak az újdonsült Q7, az A4 is könnyebb lett a korábbi modellhez képest. Egyes modelleknél akár 120 kg-os fogyás is tapasztalható, a belépőszintű 1.4 TFSI szedán vezető nélkül 1320 kg-ot nyom. Az Avant csomagtartója 15 literrel nőtt, így már 505 literes térfogat áll rendelkezésre, a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó ülések előre döntésével pedig 1510 literesre bővíthetjük a rakteret.
A beltér némileg tágasabb lett, köszönhetően a tengelytáv növekedésnek, a hátsó lábtér 23 cm-rel lett nagyobb. A bent ülőkre teljesen új tervezésű ülések várnak, a fejtámlát pedig a magassága mellett távolságban is állíthatjuk. A belső fényekért felelős LED-eket nem kevesebb, mint 30 különböző színben állíthatjuk. A vezető előtti műszerfal akárcsak a Q7-ben teljes egészében vetítetté vált. A 12,3 colos kijelző tartalma többféleképpen variálható, akár a Google Maps alapú navigációt 3D nézetben is megjeleníthetjük magunk előtt. A műszerfal középső részén egy 8,3 colos kijelző kapott helyet, amely támogatja a hangvezérlést, WiFi hotspotként is funkcionál, továbbá az Android vagy iOS alapú okostelefonunk képernőnyjét is képes klónozni. A hátul ülők oldalanként egy-egy 10,1 colos táblagépen élvezhetik a szórakoztató elektronikát, a zene rajongói pedig akár Bang & Olufsen hangrendszeren keresztül hallgathatják kedvenceiket.
Motorizáció szempontjából négy- és hathengeres erőforrások közül válogathatunk, utóbbi csak a 3.0 literes TDI esetén érhető el. Benzinesek közül a belépőszint az 1.4 TFSI lesz 150 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. A következő szint a 2.0 TFSI 190 és 252 lóerős változatban. Előbbi nyomatéka 320 Nm, utóbbié 370 Nm. Dízel fronton a 2.0 TDI 150 lóval és 320 nyomatékkal lesz az alap. Ugyanebből a motorból lesz egy 190 lovas verzió is 400 Nm forgatónyomatékkal. A csúcs dízel a 3.0 TDI lesz 272 lóerővel és brutális, 600 Nm nyomatékkal.
Az Avant kínálatában megjelenik a g-tron CNG-s kivitel is, amely egy 2.0 TFSI 170 lóerős, 270 Nm-t mozgósító motorral van felszerelve. Az autó alatti tank 19 kg földgázt képest tárolni 200 bar-os nyomáson, amely 500 km-es hatótávra elegendő. A tartály kiürülése után lehetőség van benzines módban továbbautózni, ilyenkor további 450 km-t tehetünk még meg.
A TFSI és a négyhengeres dízelek alapesetben egy újratervezett, 16 kg-os tömegcsökkenésen átesett hatfokozatú kézi váltót kapnak. A 272 lóerős dízelt kivéve az összes motorhoz elérhető lesz a 7 fokozatú S tronic duplakuplungos, míg a csúcs dízel egy szintén áttervezett 8 fokozatú tiptronic váltóval fog érkezni. Az új A4 Sedan és Avant idén ősszel érkezik a márkakereskedésekbe.
Engem az jobban zavar, hogy elölről simán össze lehet keverni az előző A4-el…. A designerek enyhén szólva nem erőltették meg magukat ismételten…
A hátsó lábtér 23 mm-re(l??) nőtt; 8 fokozatú t(r)ipt(r)onic váltóval… Kicsit összeszedettebben ! 🙂
Amúgy az A4 nem rossz, csak a hátulja néz ki kissé ostobán, a downsizing pedig borzasztó… csupa 4 hengeres motor – kivéve a 3.0 tdi-t -, hát mi ez ???!…