Ha unalmas a limuzin, új SUV is van a Lexusnál!
Láttuk, tapintottuk, bele is ültünk: Lexus ES és UX
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden eddiginél jelentősebb a prémiumautók piaca hazánkban, a Lexus már most megmutatta, milyen újdonságokat hoznak nekünk jövő évben.
Nem csak az autóeladások mennek feljebb és feljebb hazánkban, egyre jelentősebb a prémium autók részesedése is, a piac 9 százalékát adják már, ami mintegy 13 ezer példányos eladást jelent. Ezeken belül pedig mind több a Lexusé, ami idén is nagyjából a piaci átlagot jelentő, több mint 20 százalékos növekedést ért el - még úgy is, hogy két igazi nagyágyúját csak most mutatta be, statikusan, s ezek igazából csak jövőre lépnek piacra. Oké, a legkomolyabb Lexus, az LS már az idei évre itt volt, de volumenben sokkal jelentősebb lesz az új, hetedik generációs, s az öreg kontinensre hivatalosan először érkező ES, valamint a teljesen új kompakt prémium SUV/crossover UX.
A márka persze így sem panaszkodhat hazánkban, hiszen 6,2 százalékos - prémiummárkák közötti - piacrészével így is mintegy négyszeres eredményt tudhat magáénak az európai átlaghoz mérten. Ehhez fog most, pontosabban inkább jövőre csatlakozni a két említett, s mindjárt részletesebben is bemutatott modell, valamint a tavaly érkezett szegedi értékesítési pont mellé egy debreceni is.
Azt nehéz megjósolni, hogy a felső-középkategóriába érkező ES vagy a minden eddigi Lexus SUV-nál kisebb, valójában inkább crossover UX (az elnevezés az urban crossover, azaz városi crossover szavakra utal) lesz-e nagyobb volumenű, hiszen az első LS után közvetlenül érkezett, ám eddig leginkább az Egyesült Államokban forgalmazott ES a Lexus legnagyobb példányszámban értékesített limuzinja. A hetedik generációval pedig Európában is váltja a GS-t, aminél 4975x1865x1445 mm-es méreteivel 9,5 centivel hosszabb, 2,5 centivel szélesebb, miközben 2,87 méteres tengelytávja is nőtt 2 centit. Teteje kupésabb, így magassága hajszálnyit, 10 mm-rel szerényebb.
Lexus ES - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4975 | 1865 | 1445 | 2870 | 454 |
Az ES hazánkban egyetlen verzióban lesz kapható, ez pedig a márkára jellemzően hibrid. A hajtáslánc az NX-ből (illetve akár a Toyota RAV4-ből is) ismert. 2,5 literes négyhengeres, ami önmagában 178 lóerős és 221 Nm nyomatékot adó, a villanymotor 120 lóerőt és 202 newtonmétert ad, a rendszerteljesítmény pedig 218 lóerő, ám a lényeges, hogy a 100-ra gyorsulás 8,7 másodperc, természetesen e-CVT váltóval. A hajtás csakis elöl lehet az ES-ben (szemben a hátul hajtó GS-sel), s a végsebesség is kissé kompromisszumos: 180 km/óra. A Lexus viszont az Audi A6/BMW 5-ös 2,0 literes, dízel-automata verziói ellen indítaná az ES-t, aminek valóban megvan az az előnye, hogy hibridként gyakorlatilag minimális hibalehetőség van benne, hiszen nincs benne se turbó, se nagynyomású befecskendező-rendszer, se kettős tömegű lendkerék, se önindító, stb. A 0,26-os alaktényezőjű karosszéria (és persze a hajtáslánc) kedvező, 4,7 l/100 km kombinált fogyasztást ígér.
Lexus ES 300h - adatok
Benzinmotor | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2487 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Kompresszióviszony | 14,0:1 |
Furat x löket [mm] | 87,5x103,4 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 178 (5700) |
Nyomaték [Nm) | 221 |
Hibrid rendszer | |
Hibrid akkumulátor fajtája | Nikkel-metál hidrid |
Villanymotor teljesítménye [LE] | 120 |
Villanymotor nyomatéka [Nm] | 202 |
Rendszerteljesítmény [LE (1/min)] | 218 (5700) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,7 |
Végsebesség [km/h] | 180 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 106 |
Saját tömeg [kg] | 1680-1740 |
Megengedett össztömeg [kg] | n. a. |
Bár az első ES-ek csak decemberben futnak be hazánkba, már most rendelhető, alapból is igen bőséges ellátmánnyal, alapból Bi-LED fényszóróval, 17 colos alufelnivel, szintetikus bőr kárpitozással, fűthető ülésekkel, távolságtartós tempomattal, napfénytetővel és temérdek mással. A bázisár a 1,5 millió forintos árkedvezménnyel 12,34 millió forint. Az árlista felsőbb tartományában egyebek mellett a kategória legnagyobb head-up display-e (vetített kijelzője), adaptív lengéscsillapítás és persze sportos F Sport verzió is elérhető. A vetélytársakhoz mérten adott ellátmánnyal mindenképp kedvezőbb ár adódik, olyannyira, hogy a legdrágább ES jelenleg 19,25 millió forint (már a 400 ezer forintos) metálfényezéssel. Ha egy fullextrás A6 vagy 5-ös BMW árára gondolunk, ez bizony bajnok. S bár a felszereltségek kötöttek, a 12 féle külső szín és 30 féle beltér kombinációjából azért több mint 100 különböző ES rakható össze.
Lexus ES 300h - árak
Listaár | Promóciós ár | |
Elegance | 13 840 000 Ft | 12 340 000 Ft |
Prestige Plus | 16 150 000 Ft | 14 650 000 Ft |
F Sport Plus | 15 760 000 Ft | 14 260 000 Ft |
A Lexus másik komoly újdonsága, az UX, ami a még idén is másfélszeresére nőtt kompakt prémium SUV szegmensbe érkezik. Bár a márka leírása szerint ez az első modell a Lexus "vadonatúj" GA-C (Global Architecture Compact) padlólemezén, elég jól látszik a rokonság a hatalmas slágerré nőtt, s hazánk legnépszerűbb környezetbarát autójának számító Toyota C-HR-hez mérten. Az UX feladata nem csak újabb és újabb vevők vonzása, hanem a vevőkör fiatalítása, s a márkához láncolása. Az ugyanis már-már csaknem köztudott tény, hogy aki egyszer Lexust vesz, az jellemzően marad is a márkánál, s ezt tovább gondolva a Lexus számára az lenne a legjobb, ha nem csak az óvodába, iskolába mennének Lexusban a gyerekek, hanem a fiatal (és persze jómódú) felnőttek találnának megfizethető és persze kellően vagány modellt is a palettán. Nos, ez lesz az UX, 4,5 méter alatti hosszúsággal, szögletes "kerékjárati ívekkel" és a márkához hűen (belső égésűből) csakis benzinmotorral.
Lexus UX - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4495 | 1840 | 1520 | 2640 | 220 |
A kínálat egy új, 2,0 literes (171 LE, 205 Nm) szívó benzinessel nyit, ami fronthajtással és CVT váltóval lesz elérhető. De természetesen itt is lesz hibrid, utóbbin alapuló, de csak 146 lóerős, 180 Nm nyomtékú benzinessel és 109 lóerős, 202 Nm nyomatékú villanymotorral, ami szokás szerint e-CVT osztóművön keresztül hajtja az első kerekeket. A rendszerteljesítmény 178 lóerő, így már tudható, ez lesz az új Corolla izomhibridje is. Opcióként választható az e-Four összkerékhajtás, a hátsó kerekeket hajtó 72 lóerős, 55 Nm nyomatékú villanymotorral. Az UX árai még nem ismertek, ugyanis gyártása csak jövőre indul, a hazai bevezetés pedig jövő év márciusára tehető.
Lexus UX - adatok
UX 200 | UX 250h FWD | UX 250h AWD | |
Benzinmotor | |||
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1987 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Kompresszióviszony | 13:01 | 14:01 | |
Furat x löket [mm] | 80,5x97,6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 171 (6600) | 146 (6000) | |
Nyomaték [Nm (1/min)) | 205 (4800) | 180 (4400) | |
Hibrid akkumulátor fajtája | - | Nikkel-metál hidrid | |
Villanymotor teljesítménye [LE] | - | 109 | 109 + 72 (elöl+hátul) |
Villanymotor nyomatéka [Nm] | - | 202 | 202 + 55 (elöl+hátul) |
Rendszerteljesítmény [LE (1/min)] | 171 | 178 | 178 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 | 8,5 | 8,7 |
Végsebesség [km/h] | 190 | 177 | 177 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,6-5,8 | 4,1-4,3 | 4,5-4,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 132-138 | 96-103 | 106-114 |
Saját tömeg [kg] | 1460 - 1540 | 1540 - 1620 | 1600 - 1680 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1980 | 2110 | 2110 |
Ha csak a két újdonságot nézzük, a Lexus az ES-ből legalább 100, az UX-ből több mint 200 példány értékesítésével számol már jövőre, ezzel hazai számait a leginkább pesszimista számítások szerint is újból legalább ötödével fogja növelni.
Lexus EX ???
A hátsó kerekes Gs nincs többé … szóval akinek olyan kell az még raktárról gyorsan rendeljen . Van helyette viszont egy elsőkerekes Ex ami gyakorlatilag egy átmatricázott Toyota Camry bő 50% -os felárral és alig jobb anyagminőséggel ami nem indokolná ezt a magas felárat a Camryhoz képest tekintve hogy a két autó milliméterre teljesen ugyanaz még a hajtásrendszere is …
Az Ux is eléggé érdekesen árazzák be szerintem szóval ha az Nx hybrid áraiból indulok ki ami csúcs felszereltség esetén 19 és egy kis apró akkor az Ux hybrid valahol 16-17 körül lesz csúcsfelszereltséggel ami szerintem nagyon sok egy ilyen teljesítményű autóért ami ráadásul nem is plug-in-hybrid tehát semmi kedvezmény nincs rá én inkább megvárnám a Volvo Xc40 T5 Twin Engine tölthető Hybridet mert az is kb ilyen áron lesz zöld rendszámmal és jóval emészthetőbb formákkal a belsőről nem is beszélve …
Rajtad aztán ember ki nem igazodik… Most inkább megvárnád a Volvo-t, más cikkeknél meg “lekínaivolvózod”. A csapongás nagymestere vagy, ezt bárki észrevehette már, aki rendszeresen olvassa az eszmefuttatásaidat 🙂
Nem várok Volvót pusztán csak a plug-in-hibrid Xc40-et élhetőbb autónak tartom mint egy kb ugyanannyiba kerülő bő 60 lóerővel gyengébb CVT váltós nem tölthető hibridnél . Ha megnézed nem vagyok márka hű Vw-em van olvasd vissza hányszor ajnároztam azt a márkát ” soha” szerintem bőven nem éri meg az árát … de ha megnézem a többi márkát amik szintén nem érik meg az árukat , szóval ha csak olyanok közül lehet választani amik nem érik meg a kifizetett összeget nyilván olyant fogok választani ami jobban megéri . Ma az autógyártás a legnagyobb átbaszások közé tartozik elhitetik veled hogy azért ilyen drágák az autók mert annyi fejlesztés van bennük hogy indokolja ezt az árat … aztán elhitetik veled ha megveszed akkor majd a garanciális javításokat ingyen állják ” tapasztalat , hogy ez nem így van ” és még sorolhatnám milyen trükkökkel vernek át … Felmerül egy kérdés ha ez valóban így lenne és nem giganyereséget könyvelnének el az autógyártók a Vw csoport hogy volt képes közel 40 milliárd eurót ami Macedonia éves GDP adatának felel meg kifizetni bírságra és nem rokkant bele a gyár nem kellett bezárni egy üzemet sem Győrben fejlesztik az új gyárat , sőt még az autó fejlesztésekről sem kellett lemondania ? Legnagyobb lehúzó a Tesla ők még konkrétan hazudik is az árbevételeiről és azt kommunikálja , hogy az autóin 5.000 dollár bukó van :DDDD ha így lenne a Tesla vezér már rég eladta volna a márkát senki sem olyan hülye hogy dollármilliárdokat bukjon évente és majd talán valamikor eljut oda az autózás hogy évtizedek múlva elektromos autók felé tendál . Hab lenne a tortán ha Elon Musk közösségi finanszírozással tarhála pénzt a Tesla túlélésére … mikor valójában az van , hogy a Tesla vastagon nyereséges csak a céghez kapcsolt vállalkozásokba amik veszteségesek átpumpálják a nyereséget és így lehet ” jogilag semmi kivetnivaló nincs benne ” azt kommunikálni , hogy ma veszteséges ez meg az … Én kérek mellnézést ha leírom amit gondolok erről … 😀
A GS-t high end piacra akarták küldeni, de Európában a prémium felsőközép négyhengeres dízelekkel és kombikarosszériával nyomul és a tömeges eladásokat 40.000 eur alatt érik el. A GS egyszerűen nem volt versenytársa ezeknek, és faramuci módon két légy után kapva mind az EU mind az USA piacon megbukott, és 20 év után megszűnt.
Az új ES már inkább érezhető egy belépő A6 vagy S90 konkurensének, persze a kérdés hogy a hibridek képesek lesznek-e a dízelek kiváltására, és hogy mennyire gondolják komolyan az árlistát a japánok.
Nem művészet prémium autót 20 millió fölé konfigurálni, a kérdés, hogy mit fognak kínálni realisztikus áron.
A Twin engine nem ellenfele ezeknek és sajna nem is úgy fogják beárazni. Viszont lesz elérhető árú dízellel.
Egyelőre a Volvo úgy általában nem volvósan áraz az új modellekkel, ami sok szempontból új helyzetet szül nekünk vevőknek.
Véleményem szerint és most olyant mondok amivel a fenti írásomat részben cáfolom nem lett annyira túlárazva mint némelyik konkurenciája . Ha abból indulok ki hogy Volvonál Suv kategóriában kb 3-4 millió forint a különbség egy ugyanolyan motorral szerelt egyel kisebb kategóriatársnál pl Xc90 T8 és Xc60 T8 akkor ebből lehet némi következtetést levonni az Xc40 T5 TwinEngin áráról . Xc 60 ban nemsokára megjelenik a szintén twin engin t6 os verzió ami annyiban más hogy a gyengébbik 245 lovas 2.0turbót szerelik bele és nem az erősebbik 310 lovas kompresszor+turbót az ugyanolyan elektromos rendszer mellé . Ha a V60 T8 és T6 ára közti differenciát nézem ami kb 3 millió forint akkor viszonyítani lehet a még nem beárazott Xc60 T6 árára … T8 27 fullra szerelve kb 24 körül lesz a Xc60 T6 ebből levonunk kb 4 millót a Xc60 és Xc40 közötti kategória különbséget marad kb 20 . Igen de az Xc40 T5 be nem a T5 ös 2.0 Turbó motort szerelik amit az Xc60 T6-ba hanem a jóval olcsóbb T3 motort ami tovább csökkenti a kb 20 milliós vételárat … én úgy kalkulálok és kíváncsi leszek mekkorát tévedtem , hogy egy full minden benne felszereltségű Xc40 T5 Twin Engin kb 18-19 millióban megáll . Ami nem csak a Volvoért sok pénz hanem minden autóért az … Viszont a konkurencia ennél még drágább lesz bele se merek gondolni a Mercedes Benz GLA 250e-t vagy egy Audi q3 plugint, BMW 1 25e-t hová fogják belőni … mert szerintem a 22-23 milliót úgy felszerelve ahogy a Volvo Xc40 T5 TE-van bőven karcolni fogja … Szóval ebben a felsorolásban beleértve a tesztelt Toyotát is én a Volvo Xc40 et választanám mert ár érték arányában szerintem ott van a legkevesebb bukó …