475 lóerő, 315 km/h-s végsebesség: Porsche 911 GT3
Közúti versenyautó, megjött a vadonatúj Porsche 911 GT3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 911-es sorozat megjelenésének 50. évfordulóján új, unortodox sportváltozattal lepte meg magát a Porsche.
A Porsche 911 GT3 története a 996-os szériával kezdődött, gyártója pedig a 911-es széria 50. születésnapjára és persze a Genfi Autószalonra időzítette a legsportosabb 911-es ötödik generációjának premierjét. Természetesen az újdonság is viseli elődjeinek jellegzetes külső jegyeit, mint a fix hátsó szárny, a nagyméretű légbeömlőkkel tagolt első lökhárító, vagy az egycsavaros felnik, de a héj alatt számtalan fontos módosítást hajtottak végre.
Szakítottak például a még léghűtéses motorból kialakított korábbi erőforrással, mely helyét a Carrera S-ben is dolgozó, közvetlen befecskendezéses 3,8 literes hathengeres továbbfejlesztett változatának adta át. A Porsche állítása szerint csak pár alkatrész maradt közös, a GT3 motorja többek között egyedi főtengelyt, szelepeket, titánból készült hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat kapott. Maximális fordulatszáma 9000 1/perc, és a belőle érkező 475 lóerős maximális teljesítménynek köszönhetően az autó tömeg/lóerő aránya így 3 kg/LE lett. Álló helyzetből 100 km/h-ra 3,5, 200-ra kevesebb, mint 12 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig eléri a 315 km/h-t.
Ráadásul már a Nordschleifén is végigkergették, ahol 7 perc 30 másodpercnél jobb időt futott. Ez különösen annak fényében gyors, hogy korábban maga Walter Röhrl ment 7:32-t a GT2-vel és 7:28-at a Carrera GT-vel: mindkét típus erősebb nála. Ugyanakkor legyen bármilyen gyors, már ennél a majdnem versenyautónál is tapasztalható a puhulás, legalábbis nyersességéből mindenképp veszít: elektronikus szervokormánnyal és manuális helyett hétfokozatú, duplakuplungos PDK váltóval szállítják. A más Porschékban is dolgozó váltót kicsit azért megtuningolták, így kapcsolásai már kevesebb, mint 1 tizedmásodpercet vesznek igénybe.
Másik jelentős változás az aktív hátsókerék-kormányzás bevezetése: a hátsó tengelyen levő kerekek sebességtől függően az elsőkkel megegyező, vagy ellentétes irányba fordulnak el, így fokozzák az autó stabilitását és agilitását. A futóműben nem csak a magasság, hanem a kerékösszetartás és a kerékdőlés is állítható, a hátsó tengelyre pedig elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet szereltek. A 20 colos kerekeken gördülő sportgép augusztustól lesz megvásárolható, hazájában 137 303 eurós alapáron. A brit Evo magazin mellékelt videójában a Porsche Motorsport vezetője, Andreas Preuninger magyarázza el a hagyományokkal szakító fejlesztések értelmét és eredményeit, s igyekszik igazolni, hogy a módosítások ellenére továbbra is a legkeményebb 911 maradt a GT3.