Alig fogyaszt, s a gyerekre is vigyáz az új Ford Fiesta
Kipróbáltuk a Ford Fiesta 2013-as kiadását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult a piac legnépszerűbb és sok szempontból legjobbnak is számító kisautója, s olyan szolgáltatásai vannak, amelyek jövőbeli sikerét is garantálják. Ford Fiesta menetpróba.
A 2008-ban bemutatott generáció faceliftje lézermetszésű, LED-es nappali menetfénnyel is rendelhető fényszóróból, aston martinos, trapéz alakú hűtőrácsból, „erőteljesen domborodó” motorháztetőből, átformált lökhárítókból, nagyobb hátsó szárnyból áll. Meg persze új színekből, felnikből, matricákkal trendin személyre szabhatóságból. A hátsó kerékjáraton apró légterelő elem jelent meg, hasonló ahhoz, amilyet az új Renault Clión is látni. A méretek nem változtak, vagy csak milliméterekkel: a hossz maradt 4 méter alatt, a mankókerekes csomagtartó ezentúl is 276 literes, átlagos, a praktikusan állítható magasságú polccal és az osztottan dönthető hátsó üléstámlával majd' egy köbméteres, síkpadlós rakodást is engedő.
Ford Fiesta 2013 - méretek
- Hosszúság: 3969 mm
- Szélesség: 1764 mm
- Magasság: 1495 mm
- Tengelytávolság: 2489 mm
- Csomagtartó: 276-974 l
A minap derült ki amúgy, hogy az autó 5 csillagosra vizsgázott az Euro NCAP töréstesztjén, a szervezet nagyra értékelte a hangvezérlést, Bluetooth-adatátvitelt, SMS-olvasást is lehetővé tevő, a Microsofttal együtt készített SYNC rendszer vészhelyzeti segélyhívóját is. Ez ugye arra remek, hogy ha külföldre megyünk, s nem beszéljük a nyelvet, baleset esetén a számítógép rögvest felveszi a kapcsolatot az illetékesekkel, és előre felvett üzenetben, a GPS-egység jele alapján tájékoztatja a segélyvonal munkatársát a jármű pozíciójáról.
Ford Fiesta 2013 - műszaki alapadatok
Lökettérfogat (cm3)/henger | Teljesítmény (LE) | Nyomaték (Nm) | Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | Fogyasztás (l/100 km) | CO2 (g/km) | |
1.0 Ti-VCT | 999/3 | 65 | 105 | 16,8 | 4,6 (4,3)* | 105 (99)* |
1.0 Ti-VCT | 999/3 | 80 | 105 | 14,9 | 4,6 (4,3)* | 105 (99)* |
1.0 EcoBoost | 999/3 | 100 | 170 | 11,2 (10,8)** | 4,5 (4,3*, 4,9**) | 105 (99*, 114**) |
1.0 EcoBoost* | 999/3 | 125 | 200 | 9,4 | 4,3 | 99 |
1.25 Duratec | 1241/4 | 60 | 109 | 16,9 | 5,2 | 120 |
1.25 Duratec | 1241/4 | 82 | 114 | 13,3 | 5,2 | 120 |
1.4 Duratec | 1387/4 | 96 | 128 | 12,2 | 5,7 | 130 |
1.4 Duratec LPG | 1387/4 | 92 | 128 | 12,2 | 7,2 | 114 |
1.6 Ti-VCT* | 1597/4 | 105 | 150 | 10,5 | 5,9 | 138 |
1.5 TDCi | 1498/4 | 75 | 185 | 13,5 | 3,7 | 98 |
1.6 TDCi | 1560/4 | 95 | 200 | 11,7 | 3,6 | 95 |
1.6 TDCi ECOnetic | 1560/4 | 95 | 200 | 12,9 | 3,3 | 87 |
- * Stop/start rendszerrel
- ** 6 fokozatú Powershift kétkuplungos automata váltóval (a többi 5 sebességes manuális)
További biztonsági újítás a MyKey, ez az én kulcsom holmi például szülői távfelügyeletre ad módot. Tegyük fel, hogy a friss jogosítványos, még tapasztalatlan, s a baleseti statisztikák szerint különösen veszélyeztetett gyerek megkapja új Fiestáját, apa/anya meg átadja neki az ő kulcsát/jeladóját. Miután azzal beállította, hogy a büdös kölök ne mehessen gyorsabban 140 km/h-nál, egy bizonyos hangerőnél ne tekerhesse feljebb a hifit, hogy egyáltalán ne is hallgathassa, míg be nem kötötte magát, s hogy ne kapcsolhassa ki a menetstabilizáló elektronikát. Az is rögzíthető, hogy az alap 80-hoz képest mikor, mennyivel előbb javasolja Big Brother a tankolást. Okos, csak hát 140 km/h a minimum, miközben egy Fiesta általában városban rohangál, ahol 50-70 a megengedett, s nem ritkán túllépett tempó... Különben széria az ESP, széria a 7 légzsák, széria az Amerikában már pár éve bevezetett, Európában most - már második generációsként, továbbfejlesztve - debütáló MyKey rendszer is.
Áttérve a felszereltségre, a belépő Ambiente sem szörnyű fapad, mert az említett ESP (visszagurulás-gátlóval) és 7 légzsák - és egyebek - mellett első elektromos ablakemelőt, fűthető, motorosan állítható tükröt, 4 irányban állítható kormányt, kormányról vezérelhető és USB-s hifit, osztottan dönthető hátsó üléstámlát, Isofix-előkészítést is ad. Trendtől fölfelé a kerék már nem 14, hanem 15-17 "-os, jár a MyKey, jár még például a klíma, a bőrkormány, a fedélzeti számítógép is. Szintúgy Trendtől fölfelé rendelhető - 97 ezer forintért - a SYNC, a LED-menetfény meg a Sport ellátmánytól széria. Bizonyos tételek felára így alakul: tempomat 50 ezer forint, tolatóradar 68 ezer, tolatókamera 85 ezer, ülésfűtés 43 ezer, fűthető első szélvédő 48 ezer, fény- és esőszenzor 60 ezer. A navigációt is tartalmazó ICE csomagok 173-330 ezer forintba kerülnek hifitől és felszereltségi lépcsőtől függően. Az Active City Stop is csomagban kapható (parkradarral és fűthető első szélvédővel együtt) 130 ezerért. Garancia? Teljeskörű 2 év km-korlátozás nélkül, +3 év 100 ezer km-ig.
Ezzel a lendülettel nézzük át az árakat is: az 5 ajtós karosszéria felára 80 ezer forint, a legolcsóbb, 3 ajtós Ambiente 3,3 millióba kerül. A műszaki adatos táblázatban látható kismillió variáns egyik-másika itthon nem elérhető, így a 65 lóerős, 3 hengeres szívó vagy az 1.4 LPG sem. A 80 lovas GDi és a 100 lovas GTDi januári gyártásból érkezik majd, ezekre tehát még várni kell egy kicsit. A legkedvezőbb árú dízel az 1.5 TDCi Trend 4,24 milliótól.
Ford Fiesta 2013 - magyarországi árak (Ft)
S hogy miért ez a tényleg temérdek motor? A felelős szakember azt válaszolta, hogy a számos, egymástól valamennyire el-eltérő piaci környezet okán. Az is elhangzott, hogy ennyi 100 g/km alatti CO2-kibocsátású erőforrása senki másnak nincsen, az is, hogy úgy számolnak, minden harmadik eladott, légellenállási együtthatójával is javított Fiesta környezetbarát turbós benzines lesz (lehetőleg stop-starttal, energia-visszanyeréssel és EcoMode vezetést segítő, takarékoskodó rendszerrel). Mint látható, benzinesként is elképesztően szerény fogyasztási értékeket ígér a Fiesta, az ültetett és gondosan burkolt padlós, hosszú végáttételes, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal felvértezett ECOnetic dízel 3,3 l/100 km-es és 87 g/km-os adata meg a hab a tortán.
Felszereltség | Típus | 3 ajtós | 5 ajtós |
Ambiente | 1.25 60 | 3 300 000 | 3 380 000 |
Trend | 1.0 GDi 80 | - | 3 850 000 |
1.0 GTDi 100 | 3 970 000 | 4 050 000 | |
1.25 82 | 3 710 000 | 3 790 000 | |
1.4 | - | 3 930 000 | |
1.6 Powershift | - | 4 454 000 | |
1.5 TDCi | - | 4 240 000 | |
ECOnetic | 1.6 TDCi | - | 4 555 000 |
Sport | 1.0 GTDi 125 | 4 765 000 | - |
1.6 TDCi | 4 810 000 | - | |
Titanium | 1.0 GDi 80 | - | 4 050 000 |
1.0 GTDi 100 | 4 170 000 | 4 250 000 | |
1.0 GTDi 125 | - | 4 560 000 | |
1.25 82 | 3 910 000 | 3 990 000 | |
1.4 | - | 4 130 000 | |
1.6 Powershift | - | 4 654 000 | |
1.5 TDCi | - | 4 440 000 | |
1.6 TDCi | - | 4 605 000 | |
Titanium X | 1.0 GTDi 125 | 4 880 000 | 4 960 000 |
1.4 | - | 4 530 000 | |
1.6 | - | 5 005 000 |
Etyekwood és villanyrendőrök Rómában
Róma belvárosában persze a zord idő ellenére is rengeteg turista bóklászott, s hogy vidáman mehessenek haza, majd jöjjenek vissza újra és újra némi apró áldozásával a Trevi-kútnál, rendőrök-polgárőrök védik a rendet és a polgárt. Hangtalan-szagtalan, emissziómentes elektromos autókban (Citroën C-Zero) pislogva. Maga a facelift ünnepe, a Fiesta meg a Cinecittában, az olaszok Etyekwoodjában volt, s nyilván amilyen mutatósak, olyan becsapósak is a történelmi filmdíszletek. Feltétlen érdemes megnézni, ha arra jár az ember. Vagy nem. A Forum Romanum, hogy csak egyet említsünk, jobb, igazibb.
Róma belvárosában persze a zord idő ellenére is rengeteg turista bóklászott, s hogy vidáman mehessenek haza, majd jöjjenek vissza újra és újra némi apró áldozásával a Trevi-kútnál, rendőrök-polgárőrök védik a rendet és a polgárt. Hangtalan-szagtalan, emissziómentes elektromos autókban (Citroën C-Zero) pislogva. Maga a facelift ünnepe, a Fiesta meg a Cinecittában, az olaszok Etyekwoodjában volt, s nyilván amilyen mutatósak, olyan becsapósak is a történelmi filmdíszletek. Feltétlen érdemes megnézni, ha arra jár az ember. Vagy nem. A Forum Romanum, hogy csak egyet említsünk, jobb, igazibb.
A kormány nem túlszervózott, s az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel még mindig az egyik legélvezetesebben vezethető kisautóvá teszi a Fiestát. A Titanium felszereltségű próbakocsi ülése kényelmes volt némi oldaltartást is nyújtva (csöppet talán lehetne mélyebbre engedhető). Átlagtermettel átlagtermetűre állított ülés mögött ha szűkösen is, de elférni, akinek nincs szüksége több helyre sem az utas-, sem a csomagtérben, a Focus vagy az egyéb nagyobb Fordok helyett szerintünk bátran nézze csak meg a Fiestát is, nem fog csalódni.