Gepárd ihlette, mégis 4,5 l/100 km étvággyal jön a Mazda CX-5
Kiderült, mit tud a Mazda CX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az először szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kiállított Mazda CX-5 immár csaknem összes műszaki adatával bemutatkozott, sőt, már az sem titok, ma mennyit kérnének az áprilisban érkező SUV-ért.
A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV ugyanis egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy nem titkoltan értelmetlenné is teszi a CX-7 jövőbeni gyártását, így (a még a Frankfurti Autószalonon szerzett információnk szerint) szép lassan ki is fogja szorítani azt a Mazda palettájáról.
Noha az ősszel már a CX-5 legfőbb paramétereit megismerhettük, a Mazdánál még bőven maradt információ, amit most, az áprilisi piacra lépésig félidőnek tekinthető időpontban szivárogtathattak ki. Ilyen például, hogy a vezetőülésben helyet foglalva a kategória legmagasabb szempozíciója élvezhető, de ami talán még fontosabb: meredekek az első (A) tetőoszlopok, a tükrök az ajtóra szereltek (így nem takarnak átlósan), mindezek eredményeként pedig a kategória legszélesebb látómezeje élvezhető.
A Mazda CX-5 kínálata
Örömhír, hogy az autópályán vagy szűk kereszteződésben is a legfontosabb aktív biztonsági tényezőnek számító kilátás jónak ígérkezik! Nincs hiány azonban elektronikai kütyükből sem: sávtartó, holttérfigyelő, automata reflektor és városi koccanásgátló egyaránt segíti a sofőrt, akit meg sem próbálnak átverni a gyáriak azzal, hogy érdemes lenne négy utast is maga köré gyűjtenie.
2.0 SKYACTIV-G | 2.2 SKYACTIV-D | 2.2 SKYACTIV-D | |
Lökettérfogat (ccm) | 1997 | 2184 | 2184 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 165/600; AWD: 160/6000 | 150/4500 | 175/450 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 210/4000; AWD: 208/4000 | 380/1800-2600 | 420/2000 |
Végsebesség (km/h) | 208; AWD: 202; AWD Aut: 194 | 202; AWD: 197; AWD Aut: 194 | 207; AWD: 198; AWD Aut: 204 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | AWD: 9,1 | nincs adat | nincs adat |
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) | 7,5/5,1/6,0; AWD: 8,1/5,8/6,6 | nincs adat | nincs adat |
CO2-kibocsátás (g/km) | 139; AWD: 155, | nincs adat | nincs adat |
Csak a műszaki adatok között említ öt ülést a Mazda, a részletes ismertetőben azonban pontosan ugyanazt írja, mint ami a legtöbb autóról őszintén elmondható: "négy felnőtt maximális kényelemben utazhat akár hosszú távon is". Ők viszont tényleg kényelmesen, a helykínálat elegendőnek ígérkezik, s az ülőhelyek száma helyett inkább azt hangsúlyozzák a gyáriak, hogy az ülések közötti könyöklők elöl-hátul kellően szélesek ahhoz, hogy mindkét oldalról támaszkodhassanak rájuk az autóban ülők. A hátsó ülés közepe azonban nem csak könyöklőfelülete miatt érdekes: ez az autóipar, de jó eséllyel a földkerekség első, távirányítással síkba dönthető, 40:20:40 arányú háttámlájának azon része, amelyen keresztül 25 cm széles tárgyak is áttolhatók – síelni tetőbox nélkül is bátran lehet majd indulni a CX-5-tel.
A karosszéria átrendezésének karakurisága nem csak a csomagtér felől karhúzásra lebillenthető hátsó ülésekben rejlik, különleges a raktértakaró ponyva is: az a csomagtérajtóval automatikusan emelkedik, de ha épp tetőig pakolnák az amúgy alaphelyzetében a pótkerékrekesszel 500, nélküle 490 literes, akár 1755 literig bővíthető rakteret, akkor egyszerűen a padló alá rögzíthető.
Míg az utas- illetve a csomagtérnél a karakuri a varázsszó, a műszaki elemeknél a SkyActiv. Ilyen az elöl MacPherson, hátul multilink futómű, a végállásai között 2,7 fordulatos, elektromos kormánymű és természetesen a 2,0 literes 160-165 lóerős benzines, valamint a 2,2 literes, 150 vagy 175 lóerős turbódízel motor is. Egységes a motoroknál a dízelnél rekord-alacsonynak, a benzinesnél viszont magasnak számító 14:1 kompresszióviszony. A dízelek már ma teljesítik a csak 2015-től kötelező Euro6 emissziós normát, de ami vélhetően többeket izgat a mai gázolajárakkal, a 150 lóerős, elsőkerékhajtású, manuális váltós alapverzió vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, szén-dioxid emissziója 119 g/km. Túlzottan egyébként a többitől sem kell félni, a „legtorkosabb” CX-5, azaz az összkerékhajtású, automata váltós benzines vegyes értéke 6,6 l/100 km (CO2=155 g/km). Az alapáras (állítólag az MX-5-ös csodás váltójának kapcsolási érzetét visszaadó) 6 fokozatú manuális helyett mindegyik CX-5 rendelhető lesz 6 fokozatú, új generációs, SkyActiv (a dupla kuplungosok és a fokozatmentesek előnyeit egyesítő) automatával is. Hogy mennyiért? Mai áron 6 880 000 forinttól, a január 1-jén életbe lépő 27 százalékos áfával 6 990 000 forinttól, 600 ezres dízel- és 550-es összkerék-felárral. Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, kezdődhet a reszketés!