Mindent lát és erősen spórol az új Nissan Qashqai

Két új Nissan: Juke Shiro és Qashqai 1.6 dCi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két új Nissan jelent meg a hazai piacon: a Juke Shiro eleganciájával, a Qashqai 1,6 literes dízelmotorjával és kamerarendszerével kér magának figyelmet.

Sok az egyben rendezvényt tartott a Nissan-importőr - a sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy már itthon is rendelhető a Juke Shiro limitált széria, egy másik, a márka legnépszerűbb crossovere, a Qashqai pedig már az erősen tiszta üzemű 1.6 dCi motorral, és a nem kevesebb mint négy kamerával dolgozó AVM-rendszerrel is kapható. Bónuszként kiderült, mikor ér ide a Leaf elektromos autó, láttunk egy faceliftes Note egyterűt, no meg egy halom GT-R-t, de azoknak a kulcsait valamiért alaposan eldugták a sajtómunkások elől. [kepallobal=412302]Fekete-fehér, örökzöld - ilyen a Juke Shiro bőrös beltere[/kepallobal] Hogy ne is a felvezetőben említettekkel kezdjünk, a rendezvényen lehetőség nyílt szimulátorok kipróbálására is, hiszen van egy GT Akadémia, ami a PlayStation és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo5 játék virtuális világát felhasználva hozzák felszínre a való világban is érvényesülő autóversenyző-tehetségeket. Tavaly több mint 90 ezer európai játékos vett rész az online időmérő selejtezőn. A következő szinten, Silverstone-ban a legjobbak Nissan autókkal bonyolított intenzív versenyprogramon okultak, a vezető bíró Eddie Irvine, korábbi F1-es versenyző volt. A győztes ezt követően - egy amerikai kollégával együtt - megszerezte a nemzetközi engedélyeket, és most kapják meg a fődíjat: egy versenykivitelű 370Z GT4-essel körözhetnek a dubaji 24 órás viadalon. A 2011-es GT Akadémia már a harmadik ilyen gigarendezvény volt. (Michelisz Norbert neve mond valamit? Ő is szimulátoron kezdte...)
De, hogy visszatérjünk a Föld bolygóra, annak is Magyarország nevű kis szigetére: már itthon is kapható a Juke Shiro. Ő egy limitált szériája a legapróbb Nissan-crossovernek, s amiről megismerni: sötétszürke, 17 colos az alufelnije, ezüstös a tükre és a kilincse, "éjlila" a fényezése, fényes a B-oszlopa. Bent fehér a középkonzol, s a kartámasz egy része, fehér varrású a kormány és az ülés bőrözése, dizájnolt a küszöbvédő és a könyöklő (ami van, nem úgy, mint eddig). Az üléspárnán és a háttámlán kétrétegű a bőrbevonat, melynek fehér háttérrétege áttűnik a perforált felső borításon keresztül. A japán shiro szó amúgy fehéret jelent - valaki esetleg már kitalálta?
A Juke Shiro a legmagasabb, Tekna felszereltségen alapul, és háromféle motorral kapható: 1,5 dCi dízel 110 LE, 1,6 szívó benzines 117 LE, illetve 1,6 DIG-T turbós, közvetlen befecskendezéses benzines 190 LE. Utóbbi összkerékhajtással is megrendelhető, melyhez a legújabb CVT-váltó kapcsolódik. A gazdag alapfelszereltség része a Nissan Connect rendszer, a fejlett média- kommunikációs és navigációs központ, a tolatókamera, az intelligens kulcs, a fény- és esőszenzor, a behajtható külső visszapillantó tükör vagy a sötétített hátsó üvegezés. Szintén széria a Nissan Dinamikus Vezérlő Rendszer, amelynek segítségével optimalizálhatók az autó egyes funkciói. A biztonsági felszereltség része az ESP, a 6 légzsák, az ABS az EBD-vel és a fékasszisztenssel együtt.
Áttérve a Qashqaira: a normál és a +2 változat is megkapta az eddig csak Renault-emblémás kocsiban elérhető 1.6 dCi dízelmotort. Ez a motor a sajtóanyag szerint a Nissan PURE DRIVE stratégiájának tökéletes példája: a korábbi 2,0 dCi blokk helyére egy sokkal jobb hatásfokú lép, amelynek nemcsak a károsanyag-emissziója alacsonyabb és az üzemanyag-fogyasztása mutat jelentős javulást, de a teljesítménye is eléri a nagyobb motorét. Az 1598 köbcentis, 130 lóerős és 1750-es percenkénti fordulatnál 320 Nm nyomatékú 1.6 dCi végsebessége 190 km/h, 100 km/h-ra 10,3 mp alatt gyorsul, gyári vegyes fogyasztása 6 fokozatú manuális váltóval, stop-starttal és elsőkerékhajtással 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 119 g/km. Az ugyanilyen hajtású Qasqhqai+2 emissziója 123 g/km, az összkerekeseké pedig 135, illetve 139 g/km.
Próbakör: Qashqai 1.6 dCi és AVM
Ha csak néhány kilométer erejéig is, de vezethettük az új dízelmotorral szerelt bestseller-crossovert. Hatos kéziváltóval, elsőkerékhajtással. Röviden: meggyőző volt. Csak egy picit hosszabban: érzésre, fülre halkabb, s nem csörög annyira, mint az 1,5 literes, simán megy úgy, mint a kétliteres, a fogyasztásáról, a start-stop rendszer remélhető finomságáról pedig majd egy teszt után számolunk be.
Az AVM tudásáról is megbizonyosodhattunk úgy, hogy "bedeszkázott" ablakú autók sötétkamraszerű utasterében csak a monitorra szegezett tekintettel lehetett és kellett teljesíteni a bóják és oszlopok által meghatározott szlalompályát. Nyilván hasznos cucc a parkoláskor bizonytalankodóknak.
Hirdetés
[kepallojobb=412296]Egy AVM-es Qashqai volánja mögött művészet lesz bénázni a parkolóban[/kepallojobb] Új felszerelési elemek is elérhetővé váltak, mint a frissített CVT-váltó és - első ízben a kompakt szegmensben - a négy kamerával dolgozó Körbetekintő Monitor (AVM, Around View Monitor). Európában az Infiniti EX és FX modellekben mutatkozott be a rendszer - az első hűtőrácsba, az autó hátuljára, valamint a két visszapillantó tükrére felszerelt kis kamerák által közvetített képet feldolgozva az AVM felülnézeti, 360 fokos képet jelenít meg a környezetről a Nissan Connect műholdas navigációs és infotainment egységének monitorán. A rendszer automatikusan bekapcsol a hátrameneti fokozat kapcsolásakor, vagy - legfeljebb 10 km/h sebesség mellett - a műszerfalon található kapcsoló működtetésével; az előre megadott sebesség elérésekor pedig kikapcsol. Igény szerint az összes kamera képe önmagában, külön is megjeleníthető, és a berendezés egyszerű tolatókameraként is használható - ilyenkor a megjelenített kép tartalmazza azokat a vezetővonalakat is, amelyek a kiválasztott parkolóhelyen segítik a megfelelő irány tartását.
Az 1.6 dCi motoros Qashqai (Visia) alapára 6 260 000 forint. A faceliftes Note egyterűé pedig 3 269 000 forint, ilyet tetszenek látni a mellékelt képen. Egyébként nagyjából minden modellre él némi akció, persze a listaárakat mindig csupán kiindulópontként érdemes - helyén - kezelni. Mit ígértünk még pár bekezdéssel följebb? Megvan, hogy eláruljuk, mikor lesz végre kapható Magyarországon is a tavalyi Év Autója, az elektromos Nissan Leaf. Nos, csak jövő tavasszal, már európai gyártásból (Sunderland, Anglia). Várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?