Mindent lát és erősen spórol az új Nissan Qashqai
Két új Nissan: Juke Shiro és Qashqai 1.6 dCi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két új Nissan jelent meg a hazai piacon: a Juke Shiro eleganciájával, a Qashqai 1,6 literes dízelmotorjával és kamerarendszerével kér magának figyelmet.
A Juke Shiro a legmagasabb, Tekna felszereltségen alapul, és háromféle motorral kapható: 1,5 dCi dízel 110 LE, 1,6 szívó benzines 117 LE, illetve 1,6 DIG-T turbós, közvetlen befecskendezéses benzines 190 LE. Utóbbi összkerékhajtással is megrendelhető, melyhez a legújabb CVT-váltó kapcsolódik. A gazdag alapfelszereltség része a Nissan Connect rendszer, a fejlett média- kommunikációs és navigációs központ, a tolatókamera, az intelligens kulcs, a fény- és esőszenzor, a behajtható külső visszapillantó tükör vagy a sötétített hátsó üvegezés. Szintén széria a Nissan Dinamikus Vezérlő Rendszer, amelynek segítségével optimalizálhatók az autó egyes funkciói. A biztonsági felszereltség része az ESP, a 6 légzsák, az ABS az EBD-vel és a fékasszisztenssel együtt.
Áttérve a Qashqaira: a normál és a +2 változat is megkapta az eddig csak Renault-emblémás kocsiban elérhető 1.6 dCi dízelmotort. Ez a motor a sajtóanyag szerint a Nissan PURE DRIVE stratégiájának tökéletes példája: a korábbi 2,0 dCi blokk helyére egy sokkal jobb hatásfokú lép, amelynek nemcsak a károsanyag-emissziója alacsonyabb és az üzemanyag-fogyasztása mutat jelentős javulást, de a teljesítménye is eléri a nagyobb motorét. Az 1598 köbcentis, 130 lóerős és 1750-es percenkénti fordulatnál 320 Nm nyomatékú 1.6 dCi végsebessége 190 km/h, 100 km/h-ra 10,3 mp alatt gyorsul, gyári vegyes fogyasztása 6 fokozatú manuális váltóval, stop-starttal és elsőkerékhajtással 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 119 g/km. Az ugyanilyen hajtású Qasqhqai+2 emissziója 123 g/km, az összkerekeseké pedig 135, illetve 139 g/km.
Próbakör: Qashqai 1.6 dCi és AVM
Ha csak néhány kilométer erejéig is, de vezethettük az új dízelmotorral szerelt bestseller-crossovert. Hatos kéziváltóval, elsőkerékhajtással. Röviden: meggyőző volt. Csak egy picit hosszabban: érzésre, fülre halkabb, s nem csörög annyira, mint az 1,5 literes, simán megy úgy, mint a kétliteres, a fogyasztásáról, a start-stop rendszer remélhető finomságáról pedig majd egy teszt után számolunk be.
Az AVM tudásáról is megbizonyosodhattunk úgy, hogy "bedeszkázott" ablakú autók sötétkamraszerű utasterében csak a monitorra szegezett tekintettel lehetett és kellett teljesíteni a bóják és oszlopok által meghatározott szlalompályát. Nyilván hasznos cucc a parkoláskor bizonytalankodóknak.
[kepallojobb=412296]Egy AVM-es Qashqai volánja mögött művészet lesz bénázni a parkolóban[/kepallojobb]
Új felszerelési elemek is elérhetővé váltak, mint a frissített CVT-váltó és - első ízben a kompakt szegmensben - a négy kamerával dolgozó Körbetekintő Monitor (AVM, Around View Monitor). Európában az Infiniti EX és FX modellekben mutatkozott be a rendszer - az első hűtőrácsba, az autó hátuljára, valamint a két visszapillantó tükrére felszerelt kis kamerák által közvetített képet feldolgozva az AVM felülnézeti, 360 fokos képet jelenít meg a környezetről a Nissan Connect műholdas navigációs és infotainment egységének monitorán. A rendszer automatikusan bekapcsol a hátrameneti fokozat kapcsolásakor, vagy - legfeljebb 10 km/h sebesség mellett - a műszerfalon található kapcsoló működtetésével; az előre megadott sebesség elérésekor pedig kikapcsol. Igény szerint az összes kamera képe önmagában, külön is megjeleníthető, és a berendezés egyszerű tolatókameraként is használható - ilyenkor a megjelenített kép tartalmazza azokat a vezetővonalakat is, amelyek a kiválasztott parkolóhelyen segítik a megfelelő irány tartását.
Az AVM tudásáról is megbizonyosodhattunk úgy, hogy "bedeszkázott" ablakú autók sötétkamraszerű utasterében csak a monitorra szegezett tekintettel lehetett és kellett teljesíteni a bóják és oszlopok által meghatározott szlalompályát. Nyilván hasznos cucc a parkoláskor bizonytalankodóknak.