Akár jó is lehet, de olcsó aligha lesz a kínai Qoros 3
Jövőre piacon lesz a kínai Qoros, Genfben megnéztük első modelljét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Genfi Autószalon egyik legütősebb újdonságaként debütált a Qoros 3. Formás limuzin kínai-izraeli gyártótól, ára azonban nem várható extrán alacsonynak.
Viszonylag sok részlettel ismerhettük már február közepén is a Qoros 3-ast, Genfben pedig - a korábbi ígérethez hűen - ki is állították a 3-as szedánt, mellyel elsőként hódítani kívánnak, rögtön az európai piacon is. Az újdonsült gyártó ezzel talán még mindig elsősorban a kínai vevők felé nyit, hiszen számukra reklám lehet, hogy ez már egy olyan modell, amellyel gyártója az öreg kontinensen is mérkőzni kíván.
Hiába ugyanis az első tapogatás és ülőpróba alapján korrekt minőség és az igazából semmihez sem fogható, nem gagyi módon prémiumos, de azért érezhetően olcsó hangulat az utastérben, s hiába a 4615x1839x1445 mm-es, 2,69 méter tengelytávolságú, formára sem rossz karosszéria helykínálata, a 450 literes csomagtér - mint sokak számára fontos sarokszám - karcsú egy limuzintól. Persze még ez sem lenne probléma, ha az ár nyerő lenne. Utóbbiról egyelőre, ahogyan a standon megkérdezett Qoros-munkatárs elmondta, nincs konkrét információ, de 20 ezer euró alatt várható. Mennyi lesz valójában? 19 999 euró? Esetleg csak 19 ezer? Itthon 6 millió forint alá mehet majd a listaár a Renault Fluence kategóriájú kínai autó esetében? Így még akciós áron sem lesz ellenfele az olcsó szedánok szegmensében uralkodó Renault-nak.
Méretek
Kár érte, mert van benne spiritusz. A sablon, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműre állított Qoros 3 az 1,6 literes, 126 lóerős alapmotorján túl azonos méretű, 156 lóerős, 210 Newtonméter nyomatékát 2500-5000 1/perc között hozó turbós benzinest is kínálhat, mindkét motorjához ajánl opcióként 6 fokozatú dupla kuplungos automatát a szintén 6 sebességes manuális helyett. Érdemes költeni a turbóra, mert fogyasztásból és menetdinamikából is jobbat ígér, érdemes költeni a dupla kuplungos automatára, mert nem növeli a motor étvágyát, s nem csak kényelmesebbé teszi a vezetést, jobb gyorsulási értéket is eredményez.
Hosszúság x szélesség x magasság | 4615x1839x1445 mm |
Tengelytáv | 2690 mm |
Csomagtér | 450 l |
Hasmagasság | 12 cm |
Fordulókör átmérője | 11 m |
Az új márka első modelljének műszerfalára 8 colos kapacitív, tehát közelítésérzékelős érintőképernyő került, mely az audiorendszer, a navigáció és a fedélzeti számítógép összes gombját kiváltja, s nem csak klasszikus autós funkciókkal bír, hanem akár közösségi oldalak is böngészhetők róla - már az alapverzióban is. Az alapba továbbá légkondi, 6 légzsák, távirányítós központi zár, 4 elektromos ablak, 100 wattos, 4 hangszórós hifi is kerülni fog - utóbbira természetesen Bluetooth-szal csatolható a telefon, de az okostelefonok teljes tudásukkal is a központi képernyőre költözhetnek. Opcióként egyebek mellett tolatókamera, parkolóradar, xenon fényszóró, tempomat, elektromos ülésállítás, elektrokróm belső tükör és 6 hangszórós hifi is kérhető lesz majd a Qoroshoz.
Műszaki adatok
*: dupla kuplungos automata váltóval
1.6 | 1.6 T | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1598 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 126 (6150) | 156 (5500) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 155 (3800) | 210 (2500-5000) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,5 | 5,3 |
Saját tömeg [kg] | 1310 (1350)* | 1345 (1365)* |
Megengedett össztömeg [kg] | 1790 (1830)* | 1825 (1845)* |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,3 (10,5)* | 10,0 (9,5)* |
Végsebesség [km/h] | 195 | 215 |
*: dupla kuplungos automata váltóval
A kezdetben két (szívó és turbó) 1,6-os szívócső befecskendezésű benzinessel debütáló kínai autóhoz nem várható dízelmotor, a gyáriak helyette két, már fejlesztés alatt álló, majdan az Euro VI-os normát is teljesítő, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotort ígérnek. Egyikük 1,2 literes, háromhengeres (130 lóerős), másikuk 160 lóerős, 1,6-os lesz, s a kezdeti paletta leváltásával apasztott fogyasztást és emissziót hoznak majd. Összességében akár jó is lehet a kínai autó, várjuk, hogy egyszer ki is próbálhassuk, miként azt is, hogy fény derüljön végleges árára, s megtudjuk, olcsó is lehet-e?
Ez a kocsi -ránézésre nem rossz, magyarul pofás, a minőségről nem tudunk beszélni az ismeretlenség miatt- kb 3,5 max. 4 milliós áron lesz eladható nálunk. Lépjünk kicsit előbbre néhány évvel… mennyiért lehet eladni? Pár év múlva sem leszünk sokkal okosabbak az autóról (10-15 év talán szükséges a “bizonyításhoz”, magyarul fillérekért lehet eladni (megszabadulni?). Nem kedvez a forgalmazásnak a magyar autópiac helyzete sem. Nem egyszerű eset a versenyképes ár belövése az importőrnek…
Ui.: a 4 milliós ár az automata váltós modellre értendő
Bátraké a szerencse:))))
Nekem nagy a gyanúm,hogy nagyjából a sima szívó benzinesre szerelik rá a turbót,ami valószínűleg így bír még némi tartóssággal, különben szétmenne.Bár ha ugyan az a végsűrítése,az elég durva!:)Költségcsökkentés egy ilyen drága autónál:)
LPG-s kocsiknál ugyan ezt látom és remélem tévedek.Hagyományos benzinesekbe szerelnek utólag gázt a gyártók(Fiat,Citroen,VW,Dacia),miközben a motor nincs felkészítve rá gyárilag,csak bizonyos távon elviseli(Kivéve most az Opel az 1,4T motorjaival).Ezek komoly fejlesztések ám!:)
Jogos, de azért érthető volt remélem:)
Ilyen irányú mérőszámot korábban literteljesítménynek neveztek…
Ezt azért számold át mégegyszer, mert köbcentinként 1 lóerő esetében egy 1200 köbcentis kocsinak 1200 lóerősnek kellene lennie. szerintem te az 1 LE-t 10 köbcentinként gondoltad, ebben az esetben kellene lennie egy ezerhatos motornak 160 LE-snek.
Ha 6 millió lesz, az nagyon drága, annyiért már Octaviat, Insigniat és még sok minden mást is lehet kapni, sokkal jobb minőségben, kicsit nagyobb múlttal, jobb branddel.
Azért az durva, hogy turbóval sem sikerül elérni a cm3/1LE arányt, jobb mérnökök ezt szívó módban egy okosabb vezérléssel is elérik. De ha a turbó is kínai, én sem mernék rá bízni 0.2 bar-nál többet, akkor meg minek?:D