Itthon az új Dacia Logan MCV és a frissített Duster
Jó autók, újonnan is olcsó autók: Dacia Logan MCV és Duster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Befutottak Magyarországra a vadiúj Dacia Logan MCV és a faceliftes Duster SUV első példányai, láttuk és próbáltuk őket. Egyik jobb, mint a másik - mármint a nem sznoboknak.
Két új modelljét mutatta be a Dacia magyarországi importőre. Az egyik közülük vadonatúj, ő a Logan MCV. Ami már nem egyterű, hanem kombi, s amiből már nincs hétüléses, hiszen hétszemélyesnek ott a gigászi Lodgy. A másik friss hús pedig a faceliftes Duster, s reá aztán igazán méltán büszke lehet márka. És a honi márkaképviselet.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Dacia a legjobban fejlődő márka, a Duster meg az ország kedvenc terepjárója. Vagy szabadidő-autója, mindegy. A Duster esetében tényleg mindegy, s nyugodtan hívhatjuk terepjárónak is, mert összkerekesen sok más riválisával szemben valóban elmegy kábé mindenhol. A zömében céges vásárlások uralta piacon a Daciának kimagaslóan sok a magánvevője, az emberek kezdenek úgy tekinteni a Daciára, mint a legjobb ár/értékű kocsi, s nem fitymálják le neve, a múltja miatt.
És akkor az újdonságokról: a Dustert ugye múlt héten volt szerencsénk külföldön kipróbálni - az elődjénél elegánsabb és jobb felszereltségű, benzines turbómotorral is kapható terepjáróról infók itt. De néhány kép erejéig ennek a cikknek a galériájában is látható, mire képes a "poroló". Még egyszer: a 4x4-es változat - nem ész nélkül hajtva - simán veszi az offroados akadályokat Auto üzemmódban is, Lockban pláne, de a több mint 20 centis hasmagasság révén a fronthajtású is megoldja az átlagfelhasználó napi gondjait.
Dacia Logan MCV - méretek
Hosszúság (mm) | 4492 |
Szélesség (mm) | 1733 |
Magasság (mm) | 1519 |
Tengelytáv (mm) | 2634 |
Hasmagasság (mm) | 153 |
Csomagtér (l) | 573-1518 |
A Logan MCV-ről szintén írtunk már bőséggel, legutóbb ki is veséztük, s jutányos áráról is értekeztünk. És most sikerült kicsit körbefotózni egy nem kicsit sáros példányt, "élőben" megnézni, milyenek is az arányai, milyen a formája (bizonyos szögekből rendben van, másokból bumfordi), mekkora a csomagtartója (hatalmas), később, remélhetőleg hamarost, majd egy teszt során megmutatjuk neki kedvenc útvonalainkat. Meg a budapesti dugót. Szokásos táblázataink mindenesetre most a Logan MCV-t írják le számokkal - mégiscsak ő az olcsóbb, s nem a Duster, s a Dacia az olcsó autózásról szól, a racionalitásról, a nem felvágásról, az egyszerűségről.
Dacia Logan MCV - műszaki adatok
1.2 16V | 1.2 16V LPG | 0.9 TCe | 1.5 dCi 75 | 1.5 dCi 90 | |
Motor | benzin | benzin | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1149 | 1149 | 898 | 1461 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (5500) | 72-75 (5500) | 90 (5250) | 75 (4000) | 90 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 107 (4250) | 105-107 (4250) | 135 (2500) | 200 (1750) | 220 (1750) |
Végsebesség (km/h) | 156 | 154 | 175 | 164 | 173 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,5 | 15,1 | 11,1 | 14,6 | 12,1 |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 7,6/4,9/5,8 | 7,6/4,8/5,8 (LPG: 9,8/6,2/7,5) | 6,4/4,3/5,0 | 4,3/3,5/3,8 | 4,3/3,5/3,8 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 135 | 136 (LPG: 120) | 116 | 99 | 99 |
Saját tömeg (kg) | 974 | 1031 | 998 | 1059 | 1033 |
Ezúttal csupán pár kilométert, ha vezettem a Logan (és némi ferdítéssel a Sandero) kombiját (különben 3 hengeres benzines turbómotorral az orrában), ez alapján nem minősíteném, azt azonban állítom, hogy így kéne, s nem szedánként vagy ötajtósként. Felára minimális, praktikuma meggyőző. Érthető, hogy a szedánosok a Logant, a normál kisautóra vágyók a Sanderót választják, de az ideális családi autó az MCV, ennyi.
Dacia Logan MCV - árak (Ft)
Access | Ambiance | Arctic | |
1.2 16V | 2 170 000 | 2 420 000 | 2 620 000 |
1.2 16V LPG | 2 670 000 | 2 870 000 | |
0.9 TCe | 2 920 000 | ||
1.5 dCi 75 | 3 220 000 | ||
1.5 dCi 90 | 3 320 000 |
En is gonolkozom rajta,nem konnyu,hisz szegeny Fokanak el kell koltoznie.
Viszont a Sandrero 5evre havi 40e es az eves bizti 40e(Foka havi bizt:30e)
5evig a kopo alkatreszeket vserelik benne ingyen olajjal egyutt es a muszaki benne volt
most 1akcioban…
Aki 5evre akar autot A-B-be nem kell neki minden csoda kutyu annak megeri…
Itt Németországban is vannak szép számmal Dákok, de azok zöme Duster. Csak így tovább, a Golf kategóriában nem lenne esélye ennek a márkának csak a kis és olcsó autó szegmensben. Ezzel itt a németeknél sikerült a bevándorlókat (auslandereket) magukhoz csábítani és jó páran nem egy 7-8 éves német autóba ülnek, hanem egy 5 év garanciával rendelkező új autóba!
BRAVÓ
Miert lenne vege?
Szerintem elegge szarnyalnak,de az furcsa hogy 2napja irodott a cikk es meg
senki sem romansz..ta le.
Marmint itt angliaban szarnyalnak tegnap munkaba menet 3al talalkoztunk.
Ami jó volt azt meg kell szüntetni. Itt vége a Logan sikerének.