A legszebb kombi? SEAT Leon ST
Itthon próbáltuk: SEAT Leon ST
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már Magyarországon is kapható a SEAT első kompakt kombija. A Leon ST úgy ad hatalmas csomagteret, hogy közben elég jól is néz ki.
Tavaly őszi frankfurti debütálását követően Magyarországra is megérkezett a VW-konszern harmadik kompakt kombija, a SEAT Leon ST. ST, mint Sport Tourer. A SEAT-nak ez az első kompakt kombija, s a Leon ST-vel nem csak a mamutcég alsóközepes puttonyosait soroló csapata, de a Leon-família is háromtagúvá bővült azáltal, hogy nagytestvért kapott az SC utónevű három-, illetve az ötajtós Leon. Utóbbi tesztje 1.2-es TSI benzinmotorral és DSG automata váltóval itt olvasható, míg a mostohafivérek, a Skoda Octavia Combi és a Volkswagen Golf Variant egymásnak eresztése ezen a linken idézhető fel.
Bizony helytálló a mostoha szó használata, de főleg szegény spanyol barátunkra, mert bár a műszaki alap, az MQB platform azonos, harmadiknak jönni jóval a többiek után nyilván nem a legszerencsésebb. Pláne úgy, hogy presztízsben a SEAT sehol nincs a Volkswagennel és a Skodával összevetésben, sőt, a Leon ST csomagtere is bronzérmes a maga 587, üléshajtással bővítve 1470 literes térfogatával. Ez mondjuk kizárólag elméleti vereség, mivel a gyakorlati különbség elenyésző (Octavia Combi: 610-1740, VW Golf Variant: 605-1620 l). Na jó, a bővítés utáni értékek közti differencia nem is olyan parányi.
Persze máshogy is lehet nézni: a Leon ST raktere közel 200 literrel öblösebb az ötajtósénál. Családos, sokat utazó és cuccoló márkabarátok tuti választása a kombi. Ami 27 centivel hosszabb a ferdehátúnál – igen, a hátsó túlnyúlásával. A raktérnyílás óriási, a csomagtér rakodópereme 65 centire van a földtől (a rekorder ebben a formailag finoman szólva is megosztó Honda Civic Tourer a maga 56,5 centijével). A hátsó üléseket egy-egy kallantyúval hátulról is le lehet dönteni. Naná, hogy osztottan. A padló majdnem teljesen sík. Mit érdemes még tudni a puttonyról? Kétszintes, és a padlót meg is lehet fordítani. A kalaptartót a helyéről kiszedve dedikált helyre lehet dugni, remek. Az anyósülés vízszintesbe hajtásával közel 2,7 méteres valami is befér, ez is remek.
SEAT Leon ST – méretek
Hosszúság [mm] | 4535 |
Szélesség [mm] | 1816 |
Magasság [mm] | 1454 |
Tengelytáv [mm] | 2636 |
Csomagtér [l] | 587-1470 |
Az utastér nem hoz meglepetést annak, aki az aktuális Leont (vagy a Golfot, vagy az Octaviát) már ismeri. Helyből bőven van elöl és hátul is, az anyagok és a kidolgozás minősége érzetre sokkal jobb az előző Leon-generációhoz képest. A felszereltségi listából mazsolázva: a belépő-becsali Entry verzió is menetstabilizálós, 7 légzsákos, a többszörös ütközést megelőző rendszerrel ellátott (törésteszt-eredmény: fényes 5 csillag), isofix-csatlakozók a két szélső-hátsó helyen várják a gyereküléseket, első elektromos ablak és elektromos tükör van, klíma nincs. Légkondi a Reference szinttől jár (a Style-nál és az FR-nél kétzónás automata). A nagyon látványos Full LED-es első (és hátsó) lámpa Style-tól fölfelé rendelhető, miként például még a navigáció is (akár már magyar nyelvű) a Media System Plus 5,8 colos színes érintőkijelzővel - alapvetés, hogy a Style és az FR szintek már tejben-vajban fürösztenek, de a Reference is élhető, korrekt. Még egy vonatkozó mondat: adaptív tempomat, front assist forgalomfigyelő, fényszóró-asszisztens, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő, panorámatető, alcantara sportülés, 18-as felni, adaptív felfüggesztés, progresszív kormány, szinte minden elérhető jó pénzért.
Cseh László: Lassan lehet, hogy kombira váltok
A sajtótájékoztatón tiszteletét tette a többszörös olimpiai érmes, világ- és Európa-, no meg magyar bajnok úszó Cseh László is, akit évek óta támogat a SEAT. Laci jelenleg az augusztus végi berlini Eb-re készül - itthon. Naponta kétszer-kétszer 30-30 kilométert autózik, s teszi ezt egy ötajtós, fehér, 105 lóerős 1.2 TSI benzinmotoros Leonnal, DSG automata váltóssal. Mint elmondta, 2003 óta SEAT-ozik, a benzines Leonok hadát volt, hogy dízel Altea törte meg. Az autókat szereti, néha majdnem eggyé válik a kocsival, zenét hallgat, s úgy repül az idő. Automatapárti, mert kényelmes, nem kell kuplungolni, és hát a DSG gyorsabb is, mint ő - tette hozzá nevetve.
És lassan elképzelhető, hogy kombira, ilyen ST-re váltana, mert eljut "abba a korba és alakulóban a család", s alkalmasint kellhet a jókora csomagtartó. Tetszik neki nagyon az ST, mert nem az a régimódi hodálykombi, hanem sportos, dinamikus a formája. Dinamikus, ahogy ő vezet, na nem letolósan, de nem is tötymörgősen. Az 1.2 TSI-t értékelve, ami még csak rövid ideje van nála, azt várja tőle, hogy megdönti vele a gazdaságossági csúcsát, ami az ő esetében nem l/100 km-ben érdekes, inkább hatótávban. Előző 1.4 TSI Leonjával volt, hogy 800 kilométerre is elégségesnek bizonyult egy tank üzemanyag, ezzel 900 kilométer a "cél". Közben meglepően klasszul megy, gazdagon felszerelt, tökéletes partnere a felkészülésben.
A sajtótájékoztatón tiszteletét tette a többszörös olimpiai érmes, világ- és Európa-, no meg magyar bajnok úszó Cseh László is, akit évek óta támogat a SEAT. Laci jelenleg az augusztus végi berlini Eb-re készül - itthon. Naponta kétszer-kétszer 30-30 kilométert autózik, s teszi ezt egy ötajtós, fehér, 105 lóerős 1.2 TSI benzinmotoros Leonnal, DSG automata váltóssal. Mint elmondta, 2003 óta SEAT-ozik, a benzines Leonok hadát volt, hogy dízel Altea törte meg. Az autókat szereti, néha majdnem eggyé válik a kocsival, zenét hallgat, s úgy repül az idő. Automatapárti, mert kényelmes, nem kell kuplungolni, és hát a DSG gyorsabb is, mint ő - tette hozzá nevetve.
És lassan elképzelhető, hogy kombira, ilyen ST-re váltana, mert eljut "abba a korba és alakulóban a család", s alkalmasint kellhet a jókora csomagtartó. Tetszik neki nagyon az ST, mert nem az a régimódi hodálykombi, hanem sportos, dinamikus a formája. Dinamikus, ahogy ő vezet, na nem letolósan, de nem is tötymörgősen. Az 1.2 TSI-t értékelve, ami még csak rövid ideje van nála, azt várja tőle, hogy megdönti vele a gazdaságossági csúcsát, ami az ő esetében nem l/100 km-ben érdekes, inkább hatótávban. Előző 1.4 TSI Leonjával volt, hogy 800 kilométerre is elégségesnek bizonyult egy tank üzemanyag, ezzel 900 kilométer a "cél". Közben meglepően klasszul megy, gazdagon felszerelt, tökéletes partnere a felkészülésben.
SEAT Leon ST – műszaki adatok benzinmotorokkal
Zárójelben a DSG-s adatok.
1.2 TSI 86 | 1.2 TSI 105 S&S | 1.4 TSI 122 S&S | 1.4 TSI 140 S&S | 1.8 TSI 180 S&S | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1197 | 1197 | 1395 | 1395 | 1798 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 vagy DSG/7 | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 vagy DSG/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 86 (4300-5300) | 105 (4500-5500) | 122 (5000-6000) | 140 (4500-6000) | 180 (5100-6200) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (1400-3500) | 175 (1400-4000) | 200 (1400-4000) | 250 (1500-3500) | 250 (1250-5000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,1 | 10,3 (10,3) | 9,6 | 8,4 | 7,8 (7,7) |
Végsebesség [km/h] | 178 | 191 (191) | 202 | 211 | 226 (224) |
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] | 5,2 | 4,9 (5,0) | 5,3 | 5,3 | 5,9 (5,7) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 119 | 114 (115) | 123 | 121 | 137 (132) |
Saját tömeg [kg] | 1233 | 1254 (1280) | 1269 | 1275 | 1355 (1372) |
Zárójelben a DSG-s adatok.
Motorból, csakis turbós, jobbára stop-starttal és a fékezési energia visszanyerésével takarékoskodó motorból nem kevés van benzines és dízel is, az importőr az 1.2 és 1.4 TSI változatokat, valamint az 1.6-os TDI-t várja volumenmodellnek. Ahogy a kombi is volument kell, hogy növeljen a fejlődő SEAT eladásait tekintve. A VW-konszern spanyol tagozata világszerte tavaly 350 ezer autót értékesített, ami 10,6 százalékos emelkedés. Négyszáz új alkalmazottat vettek fel, az oly' fontos flottaeladásaik is nőttek, biztató a helyzet - ahogy Papp Zoltán márkavezető fogalmazott.
Az esetleges Leon ST melletti döntésben nem feltétlen ez lesz a perdöntő, de jó tudni, hogy a SEAT kompakt kombija a kategória legkönnyebbike: az alapsúly: 1233 kg, alig 45-tel több, mint az ötajtósnál. Az új kombi légellenállása ugyanolyan, mint a ferdehátúaké. Rövidesen hengerlekapcsolós 1.4 TSI ACT benzines is megjelenik a kínálatban 140 lóerővel, továbbá 4Drive utónévvel összkerékhajtású Leon ST is jön elsőként a 105 lovas 1.6 TDI dízelmotorhoz. Lesz CNG-s Leon, nyáron nálunk is boltokba kerül a Cupra. Nem kizárt, hogy a kombinak is lesz Cuprája, várjuk.
SEAT Leon ST – műszaki adatok dízelmotorokkal
Zárójelben a DSG-s adatok.
1.6 TDI 90 | 1.6 TDI 105 S&S | 1.6 TDI 105 S&S 4Drive | 1.6 TDI 110 Ecomotive | 2.0 TDI 150 S&S | 2.0 TDI 184 S&S | |
Hengerűr- tartalom [cm3] |
1598 | 1598 | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Hengerek/ szelepek száma |
4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/ -fokozat |
kézi/5 | kézi/5 v DSG/7 | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 v DSG/6 | kézi/6 v DSG/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] |
90 (2750- 4800) |
105 (3000- 4000) |
105 (3000- 4000) |
110 (3200- 4000) |
150 (3500- 4000) |
184 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] |
230 (1400- 2750) |
250 (1500- 2750) |
250 (1500- 2750) |
250 (1500- 3000) |
320 (1750- 3000) |
380 (1750- 3000) |
Gyorsulás 0-100 km/h |
13,0 | 11,1 (11,0) | 12,0 | 10,6 | 8,6 (8,6) | 7,8 (7,8) |
Végsebesség [km/h] | 178 | 191 (191) | 187 | 199 | 215 (211) | 228 (226) |
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] |
4,1 | 3,8 (3,9) | 4,5 | 3,3 | 4,1 (4,5) | 4,3 (4,7) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 108 | 99 (102) | 119 | 87 | 106 (119) | 112 (122) |
Saját tömeg [kg] | 1326 | 1331 (1351) |
1471 | 1280 | 1350 (1380) |
1415 (1435) |
Zárójelben a DSG-s adatok.
Saját vezetési élményről most még nem számolnánk be, mert a néhány kilométeres budapesti araszolgatás egy különben 2.0 TDI 150 DSG példánnyal minden volt, csak kellő tapasztalatgyűjtésre alkalmas nem - rövidesen hosszabb tesztre fogjuk az ST-t.
Az autó hazai áráról is még csak keveset tudunk, alábbi táblázatunk mutatja, melyik változat mennyibe kerül most, a forgalmazás kezdetén. Az összegek "akciósan ingyenes" kiegészítő csomagostul értendőek, ahogy mondani szokás, részletek a márkakereskedésekben.
SEAT Leon ST – kezdeti listaárak (Ft)
Entry | Reference | Style | FR | |
1.2 TSI 105 | 4 199 000 | 5 065 000 | ||
1.4 TSI 122 | 5 995 000 | |||
1.4 TSI 140 | 6 800 000 | |||
1.6 TDI 105 | 5 851 000 | 6 509 000 | ||
2.0 TDI 150 | 8 238 000 |
Kár, hogy a 159-es kívól nagy, belül meg picike. A Leonra visszatérve, az itthoni árképzés egy dolog, valószínüleg felmérték, hogy a hazai piac jelentéktelen, itthon amúgy is a Skoda tarol.
Egyébként az autó jó, sőt nagyon jó. Akinek a Civic kombi szebb, az már igazi okleveles ízlésficamos. Bár általános, hogy a népnek a csicsás, lágy formák jobban bejönnek, szép Mazdák, szép (gagyi csicsás) új Mercik, stb.
Nagyon jó vétel lesz majd egy ilyen Németországból behozva 3 évesen, mondjuk egy FR TDI 184LE-s DCC-s adaptív futóművel 4M körül. Egy hasonló Octavia RS jóval kényelmetlenebb, rázósabb.
1 legszebb kombi van az pedig a ALFA 159 SPORTWAGON!!!!
Megmondja nekem valaki, hogy ez a fosvágenezés mit eredményez annál, aki csinálja? Föláll neki az a kis szar a lába közt, vagy bizsereg a herezacskója, vagy mi? Igen tré egy élet lehet, ha valaki ettől élvez. nem is értem én ezt.
A SEAT ára itthon nagyon nincs rendben. Ez an bloc elmondható a teljes modellpalettára. Van egy tippem, hogy mi az ok, de az itt sokakat összezavarna az oktalan hányásban, így majd egyszer beszélgetünk róla, addig marad az autóskártya.
Nyert a Lola T srácok, vittem a csatát!
:-DDD
Ha vágynék egy kompakt kombira a VW hármasból ezt vinném el először egy tesztkörre. (+308-ast, Astrát és talán Focus-t)
A honda tourernél minden esetre SZEBB.Hogy jobb-e,azt sajnos nem tudom megmondani.Már beszáltunk egy cx-5-be igy ez majd talán 5-6 év múlva esedékes.(Már ha lesz még seat…)
A VW meg egy majdnem átcímkézett Audi. A Porsche meg kezd el-VW Audisodni. A sok ökör meg azt hiszi milyen sokféle színes formavilágú autót gyárt a konszern.
Szerintem maga az autó nem ronda, úgy ahogy a VW termékei sem, hanem egyformák mind az összes, ez is olyan mint egy VW, pont ez a baj vele. Ahogy a Skoda is. Ami a lemezek alatt van az meg teljesen ugyanaz. Az meg még nagyobb baj. A szomszéd ránéz, megkérdezi te is VW-t vettél?(idióta) Mondja a tulaj: nem ez Seat. Mondja a szomszéd: de az majdnem egy átcímkézett VW. :)))
Nagyon ronda lett ez a kocsi. Ennél még az előző széria is jobb volt. Látszik a tipikus német tervezés ami a külsejét illeti. A sok sarkosság, az élek, a szögletesség, a kockaforma. A lekerekítést nem ismerik. Független hátsó futómű helyett igénytelen csatolt lengőkaros. A Seat sportossága, ami kiemelte a nagy német és német érdekeltségű katyvaszból, mára már eltűnt. Ez a kocsi is csak a pökhendi német felsőbbrendűséget sugározza. De ízlésből megbukott. Unalmas mint egy volkswagen és az egész volkswagen konszern.
Valóban így van. Az 1.8 TSI csak FR felszereltéggel kapható, és az induló ára 7,249. Ez elég magas ár, ha azt nézzük, hogy az Octavia kombinál az 1.8 TSI 6,55 milliótól indul, ráadásul ebből van még 600 ezer kedvezmény, vagyis az 1,8-as Octavia kombi 5,95 milliótól indul. Ez azért jóval kevesebb, mint a 7,2, még akkor is, ha az FR magasabb felszereltségi szint. De a Skodánál az Elegance felszereltséggel is csak 250 ezerrel több az 1.8 TSI, vagyis 6,2 körül van. Golf Variantból meg nincs is 1.4 TSI.nél nagyobb, legalábbis ha jól néztem.
Szóval a Seatnak valamit lépnie kell az árakkal – pl. bevezető akció, ami aztán állandó marad -, ha nem akarják, hogy mindenki Skodát vegyen.
Ez az autó valóban szép és jó 3-5 év múlva használtan már jó árban meglehet majd kapni .
Valóban jól néz ki ez az autó, de a számomra érdekes 1,8-as változat ára a röhej kategóriája. Ezek is a fosvágentől tanulnak? 🙂
Nekem tetszik ez a Seat, pláne a pár napja tesztelt Civic kombihoz képest. Ahhoz, hogy az eladási számok jól alakuljanak olcsóbbnak kell lennie, mint a Golf és az Octavia. Sok múlik majd azon, hogy flottában mennyit tudnak eladni. Ahhoz képest, hogy 1-2 éve még “döglődött” a Seat egész szépen kezdenek magukra találni.