Olcsó és formás limuzin kellene? Itt az új arcú Renault Fluence
Itthon próbáltuk ki a frissített Renault Fluence limuzint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magára öltötte a márka aktuális imidzsét, valamint egy új motort és néhány friss felszereltségi tételt is kínál a megfiatalodott Renault Fluence.
A Renault Fluence méretei
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4618 x 1809 x 1479 |
Tengelytáv [mm] | 2702 |
Csomagtér [l] | 530 |
Kívülről - mily meglepő - leginkább a lökhárítók és a világítótestek újak, van LED-es menetfény a ködfényszóróval egy fészekben, krómcsík az átrajzolt hűtőmaszkon és az oldalablakok alatt, valamint a csomagtérfedélen is. Az utastérben frissek a kárpitok, felettébb kellemes hangulatot áraszt a világos árnyalat, a formák a Renault modelljeitől megszokottan kecsesek, újdonság az elektromos, visszagurulás-gátlós rögzítőfék és a részint digitális - Mégane-ból származó - műszerblokk, az viszont nem, hogy funkcionális extrákban bővelkedik a Fluence.
Már az alap Authentique ellátmány is központi záras, 4 légzsákos, manuális klímás, USB-csatlakozós, MP3-olvasós, távirányítós CD-rádiós, valamint Bluetooth-kihangosító is szerepel benne. A megújult Fluence árlistája még nem publikus, de kiszivárogtatott információk szerint a kifutó verziónál alig drágábban, kevéssel 3 millió forint felett hazagurítható lesz az 1,6 literes, 115 lóerős benzinmotorral. A második, Expression szint már 6 légzsákos, ESP-s, tempomatot és ködfényszórót is soroló, míg a LED-menetfény a Dynamique szinten jelenik meg 16 colos alufelnivel, automata Renault-kártyával és kétzónás automata légkondicionálóval. A csúcs Privilége tolatóradarral és elektrokróm (éjszaka a hátulról érkező vakító fényre sötétedő) tükörrel fejeli meg az ellátmányt. Opcióként először ebben a modellben rendelhető itthon az R-Link érintőképernyős, temérdek egyéb alkalmazást is kínáló navigációs rendszer, mely nagyságrendekkel könnyebben kezelhető, mint a korábbi, távirányítós TomTom egység.
A megújult Renault Fluence kínálata
*: EDC váltóval
1.6 16V 110 LE |
1.5 dCi 90 LE |
1.5 dCi 110 LE |
1.6 dCi 130 LE |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1461 | 1461 | 1598 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/8 | 4/8 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 110(6000) | 90(4000) | 110(4000) | 130(4000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 151(4250) | 200(1750) | 240(1750) | 320(1750) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,7 | 4,4 | 4,6 (4,4)* | 4,6 |
CO2 [g/km] | 155 | 115 | 120 (114)* | 119 |
Saját tömeg [kg] | 1300 | 1346 | 1360 (1389) | 1424 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1725 | 1771 | 1785 (1814) | 1850 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,7 | 13,0 | 11,0 (11,5) | 9,8 |
Végsebesség [km/h] | 185 | 180 | 185 | 200 |
*: EDC váltóval
A motorpalettán az egyedüli benzinest jelentő 1,6 literes szívómotor 115 lóerős, továbbra is 5 fokozatú váltós. A három további turbódízelmotor közül csak a 90 lóerős 1.5 dCi váltója 5 sebességes, a 110 lóerősé már 6 fokozatú, opcióként dupla kuplungos robotizált (EDC). A kínálat legfőbb újdonsága az 1,6 literes Energy dCi megjelenése. A 130 lóerős, 320 Newtonméter nyomatékú gázolajossal a Fluence 9,8 másodperces 100 km/órára gyorsulásra és akár 200 km/órás végsebességre képes, miközben nem torkosabb, mint a 110 lóerős 1.5-ös. A legaszkétább Fluence utóbbi, a robotizált váltóval. Nekem biztosan az a konfiguráció kellene, én persze maradok inkább használt egyterűmnél. A szedán azonban keresett modell, tavalyi 1098 példányával a Fluence a legkelendőbb szedán volt, s erre frissítése után is minden esélye megvan. Kedvelik a flottavásárlók, s még magánszemélyek számára is elérhető, a vásárlók aránya ezért e modell esetében a piacon tapasztalhatónál kedvezőbb, 80 helyett csupán 60 százalékban vásárolják cégek. A magánkuncsaftok zömében benzines, a cégesek túlnyomórészt dízelmotorral rendelik. Alighanem fogják a frissített, már 5 éves garanciával adott kiadást is, hogy pontosan mennyiért, arra pár napon belül fény derül.
Nagyon elcseszték, a váltóját az biztos, édes apámnak van ilyen motor, a Daciaban, egy hosszabb ötödiket elbírt volna, olyat,mint az 1,3 Suzukim, az 4000- megy 160-t, míg a Rönó váltó 130-t.
Sorry, a képeken látszik. No go.
Arról nem esett szó, hogy a dió- és bevásárló szatyor törő csomagtér zsalu megmaradt-e. Amíg ez így van szóba sem jön.
A koreai márkák az igazi kedvencek nálam,a Samsung is az,tehát nincs bajom ezzel!Ettől még a Fluence egy kimondottan szerencsés konstrukció.
A Renault Latitude pedig egy Samsung SM5-ös,de az nem sikerült ilyen jól.
Kormi, talán azért tetszik ez az autó oly-annyira neked, aki nem Renault rajongó, mert ez nem egy Renault. 🙂
Ez egy Samsung. 🙂
[url]http://www.autosvilag.com/index.php/Samsung-SM3-MY2013-Az-uj-Fluence.html[/url]
Az enyém egyhatos benzines, most már elmúlt két éves. Azért ez a motor nem egy erőművész és bizony autópályán haladva nem bánnám ha valami dízel motor lenne benne, mert eléggé pörög a motor már 130-nál is. De amúgy semmi bajom nincs és nem is volt vele, nagyon nem bántam meg. Az árát nagyon megérte.
Sosem voltam Renault rajongó,de a Fluance mindig is tetszett,szeretem a családi sedanokat.
A FRISSÍTÉS miatt szerintem modernebb lett az eleje,a felszereltség pazar(ezért az árért),az 1,6-os benzinesnél nem is kell nagyobb motor bele!A csomagtartó gigászi,ennyi pénzért nem is igen lehet belekötni,csak azt a digis műszeregységet nem tudom befogadni.
Nálam ez és Chevy Cruze a(sajnos képzeletbeli)befutó,hirtelen nem is tudnák választani….