Máshogy jó az új Renault Clio R.S.
Itthon az új Renault Clio R.S., alapára 6,4 millió forint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett az új Clio R.S., s bár vezetni sajnos még nem volt alkalmunk, de azért így is megelőlegezzük neki a legjobb kisméretű hot hatch címet. A Renault zsebrakétája turbósan, kétkuplungos automatával és ötajtósan kapható, csakis.
Renault Clio R.S. - méretek
Hosszúság | 4090 mm |
Szélesség | 1732 mm |
Magasság | 1432 mm |
Tengelytáv | 2589 mm |
Nyomtáv elöl/hátul | 1504/1500 mm |
Hasmagasság | 120 mm |
Saját tömeg | 1204 kg |
Csomagtartó | 300-1146 l |
Renault Clio R.S. - műszaki adatok
Motor fajtája | Közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor |
Hengerűrtartalom | 1618 cm3 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltó | 6 fokozatú EDC kétkuplungos automata manuális üzemmóddal, kormány mögötti váltófülekkel |
Fék | Elöl hűtött tárcsafék (320/28 mm), hátul tárcsafék (260/8 mm) |
Kerékméret | 205/45 R17 - 205/40 R18 |
Teljesítmény | 200 LE (6000 1/p) |
Nyomaték | 240 Nm (1750 1/p) |
Végsebesség | 230 km/ó |
Gyorsulás 0-100 km/ó | 6,7 mp |
Vegyes fogyasztás | 6,3 l/100 km |
CO2-kibocsátás | 144 g/km |
Üzemanyagtartály | 45 l |
Mit csináljunk majd, hogy minél hamarabb kiautózzuk a már csak 45 literes tankot? Már a gázpedál padlózásán túl. Nyomkodjuk át serényen az üzemmódválasztó gombot Normalból Sportba, majd Race állásba, s a gázreakció élesebb, a kormány direktebb, a hang élvezetesebb, a váltó fürgébb, az ESP engedékenyebb, illetve inaktív lesz. Felárért az R.S. Monitor 2.0 adta adatokat is elemezgethetjük és pendrive-ra menthetjük köridőtől, nyomatéktól, vízhőfoktól keresztirányú- és hosszanti gyorsuláson át váltóolaj-hőmérsékletig vagy kerékkipörgésig, mert miért is ne. Az R-Link cucc a Bass Reflex hangszórókon keresztül Renault Alpine A110, R8 Gordini vagy Nissan GT-R hangokat imitál - remélhetőleg egyszer el tudjuk majd mesélni, van-e ennek értelme, s szükségeltetik-e éppenséggel azért, mert a rezonátoros turbómotor orgánuma mondjuk túlságosan is ványadt...
Mark Webber, a Red Bull-Renault F1-pilótája Ausztráliában már próbálta és természetesen élvezte is az új Renault Clio R.S.-t.
A hajtott tengely továbbra is nyilván az első. A Renault Sport mérnökei az első pszeudo-MacPherson rugóstagot megtartották ugyan, de masszívabb komponensekből még feszesebbre hangolták. Hátul is masszívabb a stabilizátor, még a Clio III R.S.-éhez és nem csak a polgári Clióéhoz viszonyítva is. Az első féktárcsa hűtött, 320 mm átmérőjű. Mechanikus sperr helyett elektronikus a differenciálzár, s elvileg minden helyzetben és kanyarban ideális sebességgel forgatja és fékezi az ívbelső és -külső első kerekeket.
Renault Clio R.S. - alapár, felszereltség, extrák árai
Listaár | 6 390 000 Ft |
Felszereltség | 17" ezüst alufelni, mélységében is állítható bőrkormány, R.S. Drive 3 üzemmóddal, R.S. differenciálzár, rajtautomatika, menetstabilizáló, 4 légzsák, automata Renault kártya, tempomat, LED-es nappali menetfény, eső- és fényérzékelő, automata klíma, elöl-hátul elektromos ablak, sötétített hátsó ablakok, tolatóradar, R-Link multimédia és navigáció, Bluetooth-kihangosító |
Metálfényezés | 110 000-470 000 Ft |
Bőrkárpitozás | 320 000 Ft |
Ülésfűtés elöl | 60 000 Ft (bőrkárpithoz) |
R.S. Monitor | 75 000 Ft |
Tolatókamera | 130 000 Ft |
Cup csomag | 340 000 Ft (18" fekete alufelni, ültetett Cup futómű, piros féknyergek) |