Küvé is lehet jó! Infiniti Q30 menetpróba
Infiniti Q30 - nem csak dögös, vezetni is élmény!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mercedes, Nissan és Renault is van benne, így született meg az Infiniti első kompaktja, a Q30, ami természetesen a prémiumligában indul.
900 autó minden eddigi legjobb szeptember volt az Infinitinél. Ez persze nem meglepő, bő egy éve hónapról hónapra eddigi legjobb számait kapja a márka. Most pedig egy új szegmensbe, a növekvő kompakt, természetesen prémium-kompakt szegmensbe is beszáll, a Q30 új löketet adhat a márkának. A 2013-as Frankfurti Autószalonon látott tanulmányhoz nagyon hű modell - kevéssé hangoztatott módon - a Mercedes-Benz A-osztály MRA nevű, moduláris platformjára épül. Tengelytávja (ami amúgy meglehetősen nagy, 2,7 méter) megegyezik az A-osztályéval, s a karosszéria teljesen egyedi, merész vonalai alatt is felismerhető az A-osztály sémája.
Infiniti Q30 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4425 | 1805 | 1495* | 2700 | 368 |
Érdekesség, s talán csalódást is okozhat, hogy bár az Infiniti nagyon hangsúlyozza, hogy a Q30 a prémiumvilághoz illően egyedi autó, már ismerősnek tűnhet, hiszen nem csak karosszériaváza, motorpalettája is egyéb modellekben látott, s beleülve is temérdek Mercedesből átvett kapcsolót ismerhetünk fel, s a komplett műszerblokk is onnan van. Ez persze nem baj, nem egy rossz pedigré, hogy temérdek elem Merciből való. Az ok pedig egyszerű: 2010-ben a Renault-Nissan szövetség a Daimlerrel is komoly kapcsolatot létesített, azóta láttunk már Renault Kangooból született Mercedes Citant, de a Renault remek 1.5 dCi motorjai az A-, B és CLA osztályokban is megjelentek, s az aktuális smart fortwo és forfour, Renault Twingo is e házasság gyermeke.
A Q30 pedig egy merész, egyedi - nyilván szubjektív, de szerintem tetszetős - forma, a márkák legjobb kompakt komponenseinek összeválogatásával. Persze még a „raktárból” válogatáshoz is bőven költött fejlesztésre az Infiniti. A munka Japánban kezdődött, Európában fejeződött be, miként a gyártás is „itteni”, a Nissan sunderlandi üzemét 250 millió fontos beruházással bővítették hozzá, 300 új munkahelyet teremtettek ott a Q30 gyártáskezdetével, s 4000 alkalmazottat okítottak, hogy miként is kell prémiumautót gyártani.
Bepillantás a fejlesztésbe, hogy a futómű optimális hangolásának megtaláláshoz több mint 50 variációt próbáltak ki. A portugáliai menetpróba szerint valóban nagyon jóra, komfortosra, mégis stabilra sikerült az elöl MacPherson, hátul multilink rendszer hangolása. Mi lehet a titok? Például a hagyományos kompakt karosszériához társított viszonylag jelentős, 21, a Sport verziók esetén 19 centis hasmagasság, meg persze az is, hogy az összes motorvariációhoz egyedi beállítást alkalmaznak, hogy az eltérő tömegek ne variálják a karakterisztikát. De a hangolás motorfüggő is, a kisebb motorokhoz komfortosabb hangolás jár, a nagyobbakhoz egy kevéssel feszesebb, de a Sport kivitelek 15 mm-rel ültetett futóművet, 7%-kal keményített rugókat is kapnak, meg persze 19 colos alufelniket.
A Premium szinthez is 18 colos alufelni, a báziskivitelhez pedig 215/60-as abroncsokat hordó 17 colos kerék jár, egyedül utóbbi nem könnyűfém, de az is egészen formás. Hajtást pedig nem csak az első, a hátsó kerekek is kaphatnak – az erősebb motoroknál. A paletta alsó fertálya mindenképp fronthajtású, ilyen a Mercedes-féle 1.6-os turbós benzines, ami alacsony nyomású feltöltővel 122, erősebbel 156 lóerőt ad, illetve az 1.5d, ami persze a Renault 1.5 dCi-je, 109 lóerővel. Csak az alapverziók kézi váltósak, de kisebbik dízelhez is opció a 7 sebességes duplakuplungos (7DCT) robotváltó, ami már a 156 lóerős 1.6-os és a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, 211 lóerős benzinesekhez, valamint a 2.2-esnek mondott, valójában 2,1 literes, 170 lóerős, a váltóhoz hasonlóan a Mercedestől származó dízelhez is alapáras. A nagyobb méretű motorokhoz felárért kérhető a lamellás kuplungcsomagos (Haldex elvű) összkerékhajtás, ami akár a hajtás 50%-át hátra küldheti, de természetesen „változó osztásarányú”, azaz alapesetben előre adja a nyomatékot.
Infiniti Q30 - műszaki adatok
Motor | 1.6t (122 LE) | 1.6t (156 LE) | 2.0t (211 LE) | 1.5d (109 LE) | 2.2d (170 LE) |
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1595 | 1991 | 1461 | 2143 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | DCT/7 | kézi/6 (DCT/7) | DCT/7 | |
Hajtás | FWD | FWD/AWD | FWD | FWD/AWD | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 122 (5000) | 156 (5300) | 211 (5500) | 109 (4000) | 170 (3400-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (1250-4000) | 250 (1250-4000) | 350 (1200-4000) | 260 (1750-2500) | 350 (1400-3400) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,4 | 8,9 | 7,2 (AWD: 7,3) | 12,0 (11,9)* | 8,3 (AWD: 8,5) |
Végsebesség [km/h] | 200 | 215 | 235 (AWD: 230) | 190 | 220 (AWD: 215) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,7 | 5,8 | n. a. (AWD: 6,7) | 3,9-4,1 (4,1)* | n. a. (AWD: 4,7)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 133 (n. a.)* | 134 | 156 | 103-108 (109)* | n. a. (AWD: 122) |
Saját tömeg [kg] | 1407 (1470) | 1470 | 1477 | 1434 (1497) | 1522 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1920 | 1920 | 1940 | 1960 | 2020 |
De miért is jó nekünk az Infiniti Q30, ha kivétel nélkül egyéb modellekben is elérhető motorokat kapunk tőle? Azért, mert egy újabb vonal, egy újabb lehetőség a prémiumautók vevőkörének. Nem mellesleg nagyobb is az A-osztálynál, jelentősebb, egészen tisztességes méretű, jól pakolható a csomagtere is, meg aztán a hasmagassága is nagy, ugyanakkor mégsem egy szabadidő-autó, majd egyébként az is lesz belőle, Q30X néven. Minőségi kidolgozású,és ami itt a legjobb, az a vezethetőség, a futáskultúra. Ennek nyilván meghatározója a nagyon jelentősen lecsökkentett futászaj, melyet a nagyobb motoroknál, a 2.2-es dízelnél és a 2,0 literes benzinesnél aktív zajszűréssel értek el. Valódi motorhangot így aztán utóbbitól sem várhatunk, csak távoli búgást, van viszont hozzá hanggenerátor. Fontosabb, hogy az alapdízel, az 1.5d is döbbenetesen halkan dolgozik itt, ilyen vastag habszivacsot mondjuk még nem láttam dCi-n, mint itt. Örüljünk neki, mert szépen teszi a dolgát, nyeli a zajt.
Bár az 1.5d-vel döbbenetesen takarékos, a gyakorlatban is 4 literes fogyasztású is tud lenni a Q30, legalább ennyire fontos, hogy végállásai között mindössze 2,5 fordulatot író (temérdek egyéb beltéri elemhez hasonlóan) Mercedesből való kormánykerekével élvezetesen irányítható. Természetesen progresszív rásegítésű az elektromos szervo, hogy a középállása is jó legyen, és jó is! A menetpróbán 18 colos felnivel és kézi váltóval lehetett próbálni az alapdízelt, már az is tökéletesen ment, én gond nélkül javasolnám, persze leginkább a DCT-váltóval. Nem kérdés, hogy még jobb a már 19 colos felnivel, fehér bőrkárpitos, Premium Tech Gallery White felszereltséggel vezetett 2.2-es, 170 lóerős, de teljesítménye, nyomatéka gyakorlatilag kiautózhatatlan, s esetében már egy 12 millió forintos autóban ültünk.
A nagyobbik dízel felára 870 ezer forint, de ugyebár csakis DCT-váltóval kapható, így annak, az 1.5d esetén 660 ezer forintos árát is meg kell hozzá fizetni. A dízelmotor persze már eleve feláras, az 1.5d is 530 ezer forinttal drágább az alap, 1.6t, 122 LE motornál. Utóbbival és alaphangon 6 355 000 forintot kell kifizetni a Q30-asért, de a második, Premium felszereltség felára kapásból bő egymillió forintos tétel, s a további szintek árát is jócskán megkérik és nem is kapható mindegyik motor mindegyik ellátmánnyal. A 2.0t csúcsverzió például csakis Sport szinten, alsó hangon 11,41 millió forintért kérhető. Természetesen gazdag ellátmánnyal, de például olyan megkötéssel, hogy parkolóasszisztens, holttérfigyelő, távolságtartós tempomat hozzá nem is kérhető. A legerősebb benzinest „vezetni” kell.
Infiniti Q30 - árak
Kivitel | Váltó | Hajtás | Ár (Ft) |
Q30 1.6t (122 LE) | 6MT | FWD | 6 355 000 |
Q30 1.5d (109 LE) | 6MT | FWD | 6 985 000 |
Q30 2.2d (170 LE) | 7DCT | FWD | 8 515 000 |
Q30 1.6t (122 LE) Premium | 6MT | FWD | 7 347 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium | 6MT | FWD | 7 977 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium | 7DCT | FWD | 8 637 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium | 7DCT | FWD | 9 507 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium | 7DCT | AWD | 10 102 000 |
Q30 1.6t (122 LE) Premium City Black | 6MT | FWD | 8 415 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium City Black | 6MT | FWD | 9 045 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium City Black | 7DCT | FWD | 9 705 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium City Black | 7DCT | FWD | 10 575 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium City Black | 7DCT | AWD | 11 170 000 |
Q30 1.6t (122 LE) City Black Edition | 6MT | FWD | 8 785 000 |
Q30 1.5d (109 LE) City Black Edition | 6MT | FWD | 9 415 000 |
Q30 2.2d (170 LE) City Black Edition | 7DCT | AWD | 11 540 000 |
Q30 1.6 (122 LE)t Premium Tech | 6MT | FWD | 8 782 000 |
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech | 7DCT | FWD | 9 917 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech | 6MT | FWD | 9 412 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech | 7DCT | FWD | 10 942 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech | 7DCT | AWD | 11 537 000 |
Q30 1.6t (122 LE) Premium Tech Gallery White | 6MT | FWD | 9 227 000 |
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech Gallery White | 7DCT | FWD | 10 362 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech Gallery White | 6MT | FWD | 9 857 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Gallery White | 7DCT | FWD | 11 387 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Gallery White | 7DCT | AWD | 11 982 000 |
Q30 1.6t (122 LE) Premium Tech Café Teak | 6MT | FWD | 8 982 000 |
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech Café Teak | 7DCT | FWD | 10 117 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech Café Teak | 6MT | FWD | 9 612 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Café Teak | 7DCT | FWD | 11 142 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Café Teak | 7DCT | AWD | 11 737 000 |
Q30 1.6t (156 LE) Sport | 7DCT | FWD | 9 582 000 |
Q30 2.0t (211 LE) Sport | 7DCT | AWD | 11 410 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Sport | 6MT | FWD | 9 077 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Sport | 7DCT | FWD | 10 607 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Sport | 7DCT | AWD | 11 202 000 |
Q30 1.6t (156 LE) Sport City Black | 7DCT | FWD | 10 675 000 |
Q30 2.0t (211 LE) Sport City Black | 7DCT | AWD | 12 503 000 |
Q30 1.5d (109 LE) Sport City Black | 6MT | FWD | 10 170 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Sport City Black | 7DCT | FWD | 11 700 000 |
Q30 2.2d (170 LE) Sport City Black | 7DCT | AWD | 12 295 000 |
Az Infiniti mottója, hogy nem kíván szinte mindenkinek, szinte mindent kínálni, hanem csak néhányaknak, de nekik tényleg mindent. Aki a vezetési élményre vágyik, az felárért sem kap sofőrsegédeket. Érthető, de azért a Q30 Sport nagyon nem egy A 45 AMG. Ha utóbbiból is elkészülne az Infiniti adoptációja, tényleg leborulnék a modell előtt, ami persze nem olcsó, de mégis olcsóbb, mint csillagos kiadása, és mint már említettem, tágasabb, kényelmesebb, használhatóbb. Már hazánkban is rendelhető, az első bemutatóautók hamarosan megjönnek, az ügyfélautók érkezése nálunk jövő év elején várható, de a nyugat-európai kiszállítások már e hónapban megkezdődnek. Audi A3, BMW 1, Mercedes A-osztály, Lexus CT, Volvo V40 vásárlók figyelem, valóban új választási lehetőség érkezett, érdemes lesz megnézni!
Na igen, a lámpája meg az ötszögű hűtőrács az pont Kodo. A sziluett meg Guilietta. [url]https://i.ytimg.com/vi/BQl0H0Iacvo/maxresdefault.jpg[/url]
A műszeregység meg egy analógizált Volvo LCD egység.
Más kérdés hogy jobb mint az eredeti, kb mint amikor odatették a tervezők elé, hogy egy ilyet csináljanak,csak jobbat.
“A legtöbb amit a Q30-as elérhet, az az hogy kivégzi a Guiliettát, és vele az Alfát… Meg esetleg a DS márkát is…” Ez a giccskupac maximum a kispadról nézheti a nagyok meccsét,sok vizet nem fog zavarni,ez egyértelmű:)
Tiszta Mazda 3 -a nyomorék C-oszlopot leszámítva-….a lámpák és az ívek főként.Eddig az Infinity egyedinek tűnt a szememben de ezzel elvágták magukat.
Mercedes-ről váltottam infinitire, nagy szerencsémre! Sok “szaki” bárgyú nyilatkozata nem tudott eltántorítani az infiniti vásárlástól, gondoltam, ha az amerikai hadsereg vezérkarának jó ez e vacak autó, nekem is jó lesz.
Negyedik éve használom és semmi probléma! Volt ML 320, BMV X5, Audi A6, BMV5, E merci, a gatyám ráköltöttem mindegyikre, az Infinitivel egy napon se lehet őket említeni! Szép különleges autó, sokat tud, robbanékony, keveset fogyaszt, persze nem egy tucat jármű, és “sajnos” sokan nem tudják mennyibe kerül és így a szomszédokat, bunkó haverokat nem lehet vele idegesíteni.
imádom, amikor emberek alaptalanul állítanak valamit. jó, akkor mutasd azt az alfát, amelyikre hasonlít a kodo. várom a linket, nyilván nem akarsz a szádból popót csinálni, h állítasz valamit és nincs rá bizonyíték. ha meg szubjektív állítod, akkor meg nem mondom azt, h teljesen értelmetlen, de max a te szinteden ragad ez meg csak.
az új kodo design, annyiból hasonlít az alfára, hogy harmonikus. nincs túltolva benne semmi. nem érződik az, h csak vonalzóval rajzolták, de az sem, h hogy csak “körzővel”. bár nekem az alfa saját véleményem szerint ebben rosszabb, mert több a gömbölyded rész, ami nem teszi túl férfiassá (az új sub/compact modelleknél nyilván) és komolyan vehetővé a sziluettet és az öszképet.
aki nem vak, az látja főleg a szembeni lámpás és hátsó lámpás képeknél, h mennyire passzol a sziluett, marginális különbség? az infiniti hűtőmaszkja, és a C oszlop / 5. ablak, amik szerény véleményem szerint túl győzikések, azzal a sok csűcsökkel meg ívvel. a V40-nel ez a design nem versenyezhet, a mazda 3 meg sokkal kultúráltabb. ennyi.
A Mazda3 egy jól sikerült Alfa hommage. Nagyon kevés eredeti vonással. Frankfurtban a Mazda stand csupa vörös autóval teljesen úgy nézett ki mintha az Alfáé lenne ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/07/uzenet_az_agynak_az_utolso_napon_es_hetvegen_ne_menjen_az_ember_autoszalonra[/url], [url]http://www.gettyimages.be/detail/nieuwsfoto%27s/general-view-of-mazda-motor-corporation-booth-during-the-nieuwsfotos/488285710[/url])…
Nagyon korrekt autó, ahhoz hogy valaki más márkát lásson bele ahhoz az kell hogy ne ismerjen más márkát. Egyrészt tipikus infitnitis részletekkel van tele, másrészt nem is nagyon téveszthető össze (feltéve hogy a szemlélő látott már Infinitit korábban).
Szerintem a gond itt azért a unique selling point hiányával van. A V40 egy sor újítással érkezett, mégsem lett azért egy őrült kasszasiker, bár azért ha összejön a 80.000-es eladás a facelift előtt az nem olyan gáz.
A legtöbb amit a Q30-as elérhet, az az hogy kivégzi a Guiliettát, és vele az Alfát… Meg esetleg a DS márkát is…
Nálad a pont.
na, komolyan érdekelne mi ebben a kecses, úgy néz ki mint egy összegyürt energiaitalos doboz :D:D:D:D:D egyébként, majdnem 100%-os mazda 3 klón, kicsit túltolva (egyébként én úgy tudom, hogy hivatalosan az volt az alap, nem a mercedes A !!!!) . ha valakinek ilyen kell, akkor inkább azt ajánlanám a 160 lovas motorral, sokkal könnyebb jobban vezethető autó, biztosabb motor, kevésbé giccses design.
Azért ha megnézzük a konkrenseket, látszik, hogy ebben van a legtöbb meló…A3-as Audi a kockafejeknek, 1-es BMW a béna formatervek kedvelőinek. A Merci nagyon nyit a fiatalok felé, ez szemmel látható, főleg az A-osztálynál, a Volvo V40 korrekt ellenfél, aki meg japán prémiumot akar, talán nagyobb ismertsége miatt a CT-t veszi. De kétségkívül egy üde színfolt, várom élőben.
Kicsit mazda,kicsit lexus…Amugy biztos nem lesz a lemezharkályok álma.:)