Küvé is lehet jó! Infiniti Q30 menetpróba

Infiniti Q30 - nem csak dögös, vezetni is élmény!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mercedes, Nissan és Renault is van benne, így született meg az Infiniti első kompaktja, a Q30, ami természetesen a prémiumligában indul.

Mérföldkőhöz ért az 1989-ben alapított Infiniti, idén már az év első kilenc hónapjában elérte a 150 ezres eladási darabszámot, egészen pontosan 154 600 autót értékesített, amivel 16%-os növekedést produkált az előző év azonos időszakához mérten. Az idei év szeptembere pedig 29%-os többletet hozott a márkának, az akkor eladott 17
900 autó minden eddigi legjobb szeptember volt az Infinitinél. Ez persze nem meglepő, bő egy éve hónapról hónapra eddigi legjobb számait kapja a márka. Most pedig egy új szegmensbe, a növekvő kompakt, természetesen prémium-kompakt szegmensbe is beszáll, a Q30 új löketet adhat a márkának. A 2013-as Frankfurti Autószalonon látott tanulmányhoz nagyon hű modell - kevéssé hangoztatott módon - a Mercedes-Benz A-osztály MRA nevű, moduláris platformjára épül. Tengelytávja (ami amúgy meglehetősen nagy, 2,7 méter) megegyezik az A-osztályéval, s a karosszéria teljesen egyedi, merész vonalai alatt is felismerhető az A-osztály sémája.
Hirdetés

Infiniti Q30 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4425 1805 1495* 2700 368


Érdekesség, s talán csalódást is okozhat, hogy bár az Infiniti nagyon hangsúlyozza, hogy a Q30 a prémiumvilághoz illően egyedi autó, már ismerősnek tűnhet, hiszen nem csak karosszériaváza, motorpalettája is egyéb modellekben látott, s beleülve is temérdek Mercedesből átvett kapcsolót ismerhetünk fel, s a komplett műszerblokk is onnan van. Ez persze nem baj, nem egy rossz pedigré, hogy temérdek elem Merciből való. Az ok pedig egyszerű: 2010-ben a Renault-Nissan szövetség a Daimlerrel is komoly kapcsolatot létesített, azóta láttunk már Renault Kangooból született Mercedes Citant, de a Renault remek 1.5 dCi motorjai az A-, B és CLA osztályokban is megjelentek, s az aktuális smart fortwo és forfour, Renault Twingo is e házasság gyermeke.
A Q30 pedig egy merész, egyedi - nyilván szubjektív, de szerintem tetszetős - forma, a márkák legjobb kompakt komponenseinek összeválogatásával. Persze még a „raktárból” válogatáshoz is bőven költött fejlesztésre az Infiniti. A munka Japánban kezdődött, Európában fejeződött be, miként a gyártás is „itteni”, a Nissan sunderlandi üzemét 250 millió fontos beruházással bővítették hozzá, 300 új munkahelyet teremtettek ott a Q30 gyártáskezdetével, s 4000 alkalmazottat okítottak, hogy miként is kell prémiumautót gyártani.
Bepillantás a fejlesztésbe, hogy a futómű optimális hangolásának megtaláláshoz több mint 50 variációt próbáltak ki. A portugáliai menetpróba szerint valóban nagyon jóra, komfortosra, mégis stabilra sikerült az elöl MacPherson, hátul multilink rendszer hangolása. Mi lehet a titok? Például a hagyományos kompakt karosszériához társított viszonylag jelentős, 21, a Sport verziók esetén 19 centis hasmagasság, meg persze az is, hogy az összes motorvariációhoz egyedi beállítást alkalmaznak, hogy az eltérő tömegek ne variálják a karakterisztikát. De a hangolás motorfüggő is, a kisebb motorokhoz komfortosabb hangolás jár, a nagyobbakhoz egy kevéssel feszesebb, de a Sport kivitelek 15 mm-rel ültetett futóművet, 7%-kal keményített rugókat is kapnak, meg persze 19 colos alufelniket.
A Premium szinthez is 18 colos alufelni, a báziskivitelhez pedig 215/60-as abroncsokat hordó 17 colos kerék jár, egyedül utóbbi nem könnyűfém, de az is egészen formás. Hajtást pedig nem csak az első, a hátsó kerekek is kaphatnak – az erősebb motoroknál. A paletta alsó fertálya mindenképp fronthajtású, ilyen a Mercedes-féle 1.6-os turbós benzines, ami alacsony nyomású feltöltővel 122, erősebbel 156 lóerőt ad, illetve az 1.5d, ami persze a Renault 1.5 dCi-je, 109 lóerővel. Csak az alapverziók kézi váltósak, de kisebbik dízelhez is opció a 7 sebességes duplakuplungos (7DCT) robotváltó, ami már a 156 lóerős 1.6-os és a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, 211 lóerős benzinesekhez, valamint a 2.2-esnek mondott, valójában 2,1 literes, 170 lóerős, a váltóhoz hasonlóan a Mercedestől származó dízelhez is alapáras. A nagyobb méretű motorokhoz felárért kérhető a lamellás kuplungcsomagos (Haldex elvű) összkerékhajtás, ami akár a hajtás 50%-át hátra küldheti, de természetesen „változó osztásarányú”, azaz alapesetben előre adja a nyomatékot.
Infiniti Q30 - műszaki adatok
Motor 1.6t (122 LE) 1.6t (156 LE) 2.0t (211 LE) 1.5d (109 LE) 2.2d (170 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1595 1991 1461 2143
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 DCT/7 kézi/6 (DCT/7) DCT/7
Hajtás FWD FWD/AWD FWD FWD/AWD
Teljesítmény [LE (1/min)] 122 (5000) 156 (5300) 211 (5500) 109 (4000) 170 (3400-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (1250-4000) 250 (1250-4000) 350 (1200-4000) 260 (1750-2500) 350 (1400-3400)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,4 8,9 7,2 (AWD: 7,3) 12,0 (11,9)* 8,3 (AWD: 8,5)
Végsebesség [km/h] 200 215 235 (AWD: 230) 190 220 (AWD: 215)
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,7 5,8 n. a. (AWD: 6,7) 3,9-4,1 (4,1)* n. a. (AWD: 4,7)*
CO2-kibocsátás [g/km] 133 (n. a.)* 134 156 103-108 (109)* n. a. (AWD: 122)
Saját tömeg [kg] 1407 (1470) 1470 1477 1434 (1497) 1522
Megengedett össztömeg [kg] 1920 1920 1940 1960 2020

De miért is jó nekünk az Infiniti Q30, ha kivétel nélkül egyéb modellekben is elérhető motorokat kapunk tőle? Azért, mert egy újabb vonal, egy újabb lehetőség a prémiumautók vevőkörének. Nem mellesleg nagyobb is az A-osztálynál, jelentősebb, egészen tisztességes méretű, jól pakolható a csomagtere is, meg aztán a hasmagassága is nagy, ugyanakkor mégsem egy szabadidő-autó, majd egyébként az is lesz belőle, Q30X néven. Minőségi kidolgozású,és ami itt a legjobb, az a vezethetőség, a futáskultúra. Ennek nyilván meghatározója a nagyon jelentősen lecsökkentett futászaj, melyet a nagyobb motoroknál, a 2.2-es dízelnél és a 2,0 literes benzinesnél aktív zajszűréssel értek el. Valódi motorhangot így aztán utóbbitól sem várhatunk, csak távoli búgást, van viszont hozzá hanggenerátor. Fontosabb, hogy az alapdízel, az 1.5d is döbbenetesen halkan dolgozik itt, ilyen vastag habszivacsot mondjuk még nem láttam dCi-n, mint itt. Örüljünk neki, mert szépen teszi a dolgát, nyeli a zajt.
Bár az 1.5d-vel döbbenetesen takarékos, a gyakorlatban is 4 literes fogyasztású is tud lenni a Q30, legalább ennyire fontos, hogy végállásai között mindössze 2,5 fordulatot író (temérdek egyéb beltéri elemhez hasonlóan) Mercedesből való kormánykerekével élvezetesen irányítható. Természetesen progresszív rásegítésű az elektromos szervo, hogy a középállása is jó legyen, és jó is! A menetpróbán 18 colos felnivel és kézi váltóval lehetett próbálni az alapdízelt, már az is tökéletesen ment, én gond nélkül javasolnám, persze leginkább a DCT-váltóval. Nem kérdés, hogy még jobb a már 19 colos felnivel, fehér bőrkárpitos, Premium Tech Gallery White felszereltséggel vezetett 2.2-es, 170 lóerős, de teljesítménye, nyomatéka gyakorlatilag kiautózhatatlan, s esetében már egy 12 millió forintos autóban ültünk.
A nagyobbik dízel felára 870 ezer forint, de ugyebár csakis DCT-váltóval kapható, így annak, az 1.5d esetén 660 ezer forintos árát is meg kell hozzá fizetni. A dízelmotor persze már eleve feláras, az 1.5d is 530 ezer forinttal drágább az alap, 1.6t, 122 LE motornál. Utóbbival és alaphangon 6 355 000 forintot kell kifizetni a Q30-asért, de a második, Premium felszereltség felára kapásból bő egymillió forintos tétel, s a további szintek árát is jócskán megkérik és nem is kapható mindegyik motor mindegyik ellátmánnyal. A 2.0t csúcsverzió például csakis Sport szinten, alsó hangon 11,41 millió forintért kérhető. Természetesen gazdag ellátmánnyal, de például olyan megkötéssel, hogy parkolóasszisztens, holttérfigyelő, távolságtartós tempomat hozzá nem is kérhető. A legerősebb benzinest „vezetni” kell.
Infiniti Q30 - árak
Kivitel Váltó Hajtás Ár (Ft)
Q30 1.6t (122 LE) 6MT FWD 6 355 000
Q30 1.5d (109 LE) 6MT FWD 6 985 000
Q30 2.2d (170 LE) 7DCT FWD 8 515 000
Q30 1.6t (122 LE) Premium 6MT FWD 7 347 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium 6MT FWD 7 977 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium 7DCT FWD 8 637 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium 7DCT FWD 9 507 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium 7DCT AWD 10 102 000
Q30 1.6t (122 LE) Premium City Black 6MT FWD 8 415 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium City Black 6MT FWD 9 045 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium City Black 7DCT FWD 9 705 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium City Black 7DCT FWD 10 575 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium City Black 7DCT AWD 11 170 000
Q30 1.6t (122 LE) City Black Edition 6MT FWD 8 785 000
Q30 1.5d (109 LE) City Black Edition 6MT FWD 9 415 000
Q30 2.2d (170 LE) City Black Edition 7DCT AWD 11 540 000
Q30 1.6 (122 LE)t Premium Tech 6MT FWD 8 782 000
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech 7DCT FWD 9 917 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech 6MT FWD 9 412 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech 7DCT FWD 10 942 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech 7DCT AWD 11 537 000
Q30 1.6t (122 LE) Premium Tech Gallery White 6MT FWD 9 227 000
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech Gallery White 7DCT FWD 10 362 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech Gallery White 6MT FWD 9 857 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Gallery White 7DCT FWD 11 387 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Gallery White 7DCT AWD 11 982 000
Q30 1.6t (122 LE) Premium Tech Café Teak 6MT FWD 8 982 000
Q30 1.6t (156 LE) Premium Tech Café Teak 7DCT FWD 10 117 000
Q30 1.5d (109 LE) Premium Tech Café Teak 6MT FWD 9 612 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Café Teak 7DCT FWD 11 142 000
Q30 2.2d (170 LE) Premium Tech Café Teak 7DCT AWD 11 737 000
Q30 1.6t (156 LE) Sport 7DCT FWD 9 582 000
Q30 2.0t (211 LE) Sport 7DCT AWD 11 410 000
Q30 1.5d (109 LE) Sport 6MT FWD 9 077 000
Q30 2.2d (170 LE) Sport 7DCT FWD 10 607 000
Q30 2.2d (170 LE) Sport 7DCT AWD 11 202 000
Q30 1.6t (156 LE) Sport City Black 7DCT FWD 10 675 000
Q30 2.0t (211 LE) Sport City Black 7DCT AWD 12 503 000
Q30 1.5d (109 LE) Sport City Black 6MT FWD 10 170 000
Q30 2.2d (170 LE) Sport City Black 7DCT FWD 11 700 000
Q30 2.2d (170 LE) Sport City Black 7DCT AWD 12 295 000

Az Infiniti mottója, hogy nem kíván szinte mindenkinek, szinte mindent kínálni, hanem csak néhányaknak, de nekik tényleg mindent. Aki a vezetési élményre vágyik, az felárért sem kap sofőrsegédeket. Érthető, de azért a Q30 Sport nagyon nem egy A 45 AMG. Ha utóbbiból is elkészülne az Infiniti adoptációja, tényleg leborulnék a modell előtt, ami persze nem olcsó, de mégis olcsóbb, mint csillagos kiadása, és mint már említettem, tágasabb, kényelmesebb, használhatóbb. Már hazánkban is rendelhető, az első bemutatóautók hamarosan megjönnek, az ügyfélautók érkezése nálunk jövő év elején várható, de a nyugat-európai kiszállítások már e hónapban megkezdődnek. Audi A3, BMW 1, Mercedes A-osztály, Lexus CT, Volvo V40 vásárlók figyelem, valóban új választási lehetőség érkezett, érdemes lesz megnézni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    Na igen, a lámpája meg az ötszögű hűtőrács az pont Kodo. A sziluett meg Guilietta. [url]https://i.ytimg.com/vi/BQl0H0Iacvo/maxresdefault.jpg[/url]
    A műszeregység meg egy analógizált Volvo LCD egység.

    Más kérdés hogy jobb mint az eredeti, kb mint amikor odatették a tervezők elé, hogy egy ilyet csináljanak,csak jobbat.

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    “A legtöbb amit a Q30-as elérhet, az az hogy kivégzi a Guiliettát, és vele az Alfát… Meg esetleg a DS márkát is…” Ez a giccskupac maximum a kispadról nézheti a nagyok meccsét,sok vizet nem fog zavarni,ez egyértelmű:)

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    Tiszta Mazda 3 -a nyomorék C-oszlopot leszámítva-….a lámpák és az ívek főként.Eddig az Infinity egyedinek tűnt a szememben de ezzel elvágták magukat.

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    Mercedes-ről váltottam infinitire, nagy szerencsémre! Sok “szaki” bárgyú nyilatkozata nem tudott eltántorítani az infiniti vásárlástól, gondoltam, ha az amerikai hadsereg vezérkarának jó ez e vacak autó, nekem is jó lesz.
    Negyedik éve használom és semmi probléma! Volt ML 320, BMV X5, Audi A6, BMV5, E merci, a gatyám ráköltöttem mindegyikre, az Infinitivel egy napon se lehet őket említeni! Szép különleges autó, sokat tud, robbanékony, keveset fogyaszt, persze nem egy tucat jármű, és “sajnos” sokan nem tudják mennyibe kerül és így a szomszédokat, bunkó haverokat nem lehet vele idegesíteni.

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    imádom, amikor emberek alaptalanul állítanak valamit. jó, akkor mutasd azt az alfát, amelyikre hasonlít a kodo. várom a linket, nyilván nem akarsz a szádból popót csinálni, h állítasz valamit és nincs rá bizonyíték. ha meg szubjektív állítod, akkor meg nem mondom azt, h teljesen értelmetlen, de max a te szinteden ragad ez meg csak.
    az új kodo design, annyiból hasonlít az alfára, hogy harmonikus. nincs túltolva benne semmi. nem érződik az, h csak vonalzóval rajzolták, de az sem, h hogy csak “körzővel”. bár nekem az alfa saját véleményem szerint ebben rosszabb, mert több a gömbölyded rész, ami nem teszi túl férfiassá (az új sub/compact modelleknél nyilván) és komolyan vehetővé a sziluettet és az öszképet.
    aki nem vak, az látja főleg a szembeni lámpás és hátsó lámpás képeknél, h mennyire passzol a sziluett, marginális különbség? az infiniti hűtőmaszkja, és a C oszlop / 5. ablak, amik szerény véleményem szerint túl győzikések, azzal a sok csűcsökkel meg ívvel. a V40-nel ez a design nem versenyezhet, a mazda 3 meg sokkal kultúráltabb. ennyi.

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    A Mazda3 egy jól sikerült Alfa hommage. Nagyon kevés eredeti vonással. Frankfurtban a Mazda stand csupa vörös autóval teljesen úgy nézett ki mintha az Alfáé lenne ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/07/uzenet_az_agynak_az_utolso_napon_es_hetvegen_ne_menjen_az_ember_autoszalonra[/url], [url]http://www.gettyimages.be/detail/nieuwsfoto%27s/general-view-of-mazda-motor-corporation-booth-during-the-nieuwsfotos/488285710[/url])…

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    Nagyon korrekt autó, ahhoz hogy valaki más márkát lásson bele ahhoz az kell hogy ne ismerjen más márkát. Egyrészt tipikus infitnitis részletekkel van tele, másrészt nem is nagyon téveszthető össze (feltéve hogy a szemlélő látott már Infinitit korábban).

    Szerintem a gond itt azért a unique selling point hiányával van. A V40 egy sor újítással érkezett, mégsem lett azért egy őrült kasszasiker, bár azért ha összejön a 80.000-es eladás a facelift előtt az nem olyan gáz.

    A legtöbb amit a Q30-as elérhet, az az hogy kivégzi a Guiliettát, és vele az Alfát… Meg esetleg a DS márkát is…

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    na, komolyan érdekelne mi ebben a kecses, úgy néz ki mint egy összegyürt energiaitalos doboz :D:D:D:D:D egyébként, majdnem 100%-os mazda 3 klón, kicsit túltolva (egyébként én úgy tudom, hogy hivatalosan az volt az alap, nem a mercedes A !!!!) . ha valakinek ilyen kell, akkor inkább azt ajánlanám a 160 lovas motorral, sokkal könnyebb jobban vezethető autó, biztosabb motor, kevésbé giccses design.

  • 2017.10.28. at 11:29
    Permalink

    Azért ha megnézzük a konkrenseket, látszik, hogy ebben van a legtöbb meló…A3-as Audi a kockafejeknek, 1-es BMW a béna formatervek kedvelőinek. A Merci nagyon nyit a fiatalok felé, ez szemmel látható, főleg az A-osztálynál, a Volvo V40 korrekt ellenfél, aki meg japán prémiumot akar, talán nagyobb ismertsége miatt a CT-t veszi. De kétségkívül egy üde színfolt, várom élőben.

Vélemény, hozzászólás?