Az új Latitude a Cannes-i filmfesztivál hivatalos taxija
Íme a Renault új nagykocsija, a Latitude
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault új nagykocsija Dél-Koreából érkezik, és 2011 májusában mindjárt a Cannes-i filmfesztivál hivatalos autójaként szállítja a sztárokat.
Noha a Renault jó ideje csakis ötajtós karosszériával gyártotta nagyautóit, most szakít a hagyományos lépcsőshátúnál modernebb és praktikusabb farkialakítással, a Latitude konzervatív módon csakis négyajtósként készül. Nem is akárhol, a Koleoshoz hasonlóan Dél Koreában, Busan városában, a Renault-Samsung Motors üzemében, ahol egyebek mellett a műszaki alapokat adó Samsung SM5 is készül.
A műszaki alapok érezhetően távol keletiek, mondhatni sablonosak. A Latitude elöl MacPherson, hátul multilink futóművön gördül. Egyetlen benzinmotorja 2,0 literes, feltöltő nélküli, 140 lóerős, viszont E85 biozüemanyagot is elfogad. A dízelek természetesen turbósak, 2,0 literesből 150 és 175 lóerős választható, a csúcs 3,0 literes, V6-os, 240 lóerős. A váltók kivétel nélkül 6 fokozatúak, az erősebbik 2,0 literes turbódízelhez opcióként, a V6-oshoz alapáron bolygóműves automata jár. Összkerékhajtás nincs, a hajtás mindegyik verzióban az első kerekeké, ez persze vélhetően kevéssé zavarja majd a Latitude célcsoportját, ezt a formát aligha választják majd a sportos lelkületűek. A gázolajos motorok kivétel nélkül részecskeszűrősek, Euro5-normásak. A belépő motorok a Renault eco2, környezetvédelmi tanúsítványát is magukénak tudhatják, a paletta legtakarékosabbja a 150 lóerős gázolajos, melynek kombinált fogyasztási értéke 5,3 l/100 km, CO2-emissziója 140 g/km.
Míg kívülről jelentős (elöl 1035, hátul 1100 mm-es) túlnyúlásaival aligha tagadhatja le távol keleti gyökereit a 4,9 m hosszú, 1,83 m széles és 1,48 m magas Latitude, az utasteret a Renault-ra jellemző ízléssel rendezték be a francia fejlesztők. A finom vonalakkal rajzolt, puha műanyaggal borított műszerfal példaképp akár két (világos és sötét) tónussal is rendelhető, az ülések bőr kárpitozása szintén választható bézs és fekete árnyalatban. Az első ülések opciós elektromos állíthatósága nem kunszt, a sofőrülés azonban négy fokozatban állítható intenzitású masszázst is kínálhat. A Renault a környezetet kevéssé terhelő modelljeit jelölő eco2 címkéje mellé a Latitude-del új jelölést is bevezet, elsőként az a modell érdemli ki az utasok komfortszintjére utaló „Take Care” jelölést. Mindezért 3 zónás légkondicionálót, Samsung Super Plasma® légionizátort és illatosító rendszert is bevet. Az „Auto”, „Soft” és „Fast”, azaz automatikus, enyhe és gyors üzemmódra egyaránt kapcsolható légkondicionáló aktívszenes lég- és pollenszűrőjével eleve távol tartja a kellemetlen illatokat, de az utastér ionizációs légtisztítója akár az utastérben keletkező, vagy a nyitott ablakokon keresztül beáramlott kellemetlen illatokat is semlegesítheti, sőt a gyáriak szerint negatív ionok termelésével az utasokat pihentetheti is, így Clean és Relax üzemmódra kapcsolható. A szellőztetőrendszer illatosító kapszulája nem új tanulmány, más francia márkák már bő 3 éve használják, ám a Renault elsőként az intenzitás szabályzón túl illat-kapcsolót is bevet, egyszerre két aroma-kapszula tárazható a műszerfalba.
Kényelmi szolgáltatások mellett teret is bőven ad a Latitude, a hátsó, 251 mm-es lábtér példaképp a gyáriak szerint a célzott versenytársakét kivétel nélkül túlnövi. Arra azonban csak finom utalásokat tesznek, hogy kik is a konkurensek. Nem a hagyományos nagyautók, inkább a nagyobb középkategóriások, így a Citroën C5, a Ford Mondeo, az Opel Insignia vagy a Skoda Superb. Ezáltal sejthető, hogy a gyáriak a Lagunáénál csak kevéssel magasabb, valamivel több, mint 6 millió forint körül indulóárat próbálnak majd a hazai piacra csak márciusban érkező Latitude-nak kreálni. Joggal tehető fel a kérdés, hogy nem okoz-e majd házon belüli konkurenciát a már 3 éves Lagunának a nála csaknem 30 cm-rel hosszabb Latitude. A gyáraik válasza egyértelmű nem, hiszen a Lagunát idén őszi frissítésekor szándékosan sportosabb irányba mozdították, így az 5-ajtós Berline és kombi Grandtour karosszériás sorozat inkább a sportvonalat keresőknek szól, míg a Latitude tagadhatatlanul a konzervatív lépcsőshátút keresők autója lehet.
Noha a hazai árak és felszerelés-csomagok sem ismertek még negyed évvel a forgalmazás kezdete előtt, az már egyértelműen tudható, hogy a Latitude miket vethet be. Biztos alapfelszerelésnek ígérkezik a 6 légzsákos, menetstabilizáló elektronikás, guminyomás-szenzoros biztonsági és a kétzónás automata légkondicionálós, elektromos ablakos és tükrös, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszeres, távirányítós CD-rádiós, Bluetooth-kihangosítós kényelmi ellátmány. A cikkünkben már említett kényeztető berendezéseken túl a Latitude is megkapja a Renault többi modelljéből ismert, csekély (~500 euro) összegért kínált Carminat TomTom navigációt, mely sávinformációval, a valós forgalomáramlási statisztikán alapuló IQ Routes útvonaljavaslattal, a TomTom közösségen keresztül automatikus Mapshare frissítéssel és a Laguna mellett itt először TomTom Live funkcióval is segíti felhasználóit. Utóbbi csomagba a rádióhullámok helyett műholdon keresztül sugárzott, valós idejű forgalmi információk (HD Traffic), az akár a mozgó traffipaxokra vonatkozó figyelmeztetés és 11 millió bejegyzéses Google POI adatbázis is tartozik, sőt a rendszer 5 napos időjárás előrejelzést is ad – az aktuális pozícióra és bármely úti célra egyaránt. Hifiből alapáron 8 hangszórós 3D Arkamys rendszer jár, de opcióként kérhető 16 hangsugárzós Bose is. A parkolást nem csak tolatókamera, hanem felülnézeti képet adó „Birdview” rendszer is támogathatja. A vezetést könnyítő elektronikák közül a sebességtartó- és határoló elektronika alapáras, rendelhető kanyarkövető xenon fényszóró.
A Latitude üzenete egyértelmű, a konzervatív, a kényelmet előtérbe helyező, de kissé jellemtelen limuzin leginkább a flottavásárlók piacára kíván betörni. Legnagyobb fegyvere komfortja mellett ára lehet.
A műszaki alapok érezhetően távol keletiek, mondhatni sablonosak. A Latitude elöl MacPherson, hátul multilink futóművön gördül. Egyetlen benzinmotorja 2,0 literes, feltöltő nélküli, 140 lóerős, viszont E85 biozüemanyagot is elfogad. A dízelek természetesen turbósak, 2,0 literesből 150 és 175 lóerős választható, a csúcs 3,0 literes, V6-os, 240 lóerős. A váltók kivétel nélkül 6 fokozatúak, az erősebbik 2,0 literes turbódízelhez opcióként, a V6-oshoz alapáron bolygóműves automata jár. Összkerékhajtás nincs, a hajtás mindegyik verzióban az első kerekeké, ez persze vélhetően kevéssé zavarja majd a Latitude célcsoportját, ezt a formát aligha választják majd a sportos lelkületűek. A gázolajos motorok kivétel nélkül részecskeszűrősek, Euro5-normásak. A belépő motorok a Renault eco2, környezetvédelmi tanúsítványát is magukénak tudhatják, a paletta legtakarékosabbja a 150 lóerős gázolajos, melynek kombinált fogyasztási értéke 5,3 l/100 km, CO2-emissziója 140 g/km.
Kényelmi szolgáltatások mellett teret is bőven ad a Latitude, a hátsó, 251 mm-es lábtér példaképp a gyáriak szerint a célzott versenytársakét kivétel nélkül túlnövi. Arra azonban csak finom utalásokat tesznek, hogy kik is a konkurensek. Nem a hagyományos nagyautók, inkább a nagyobb középkategóriások, így a Citroën C5, a Ford Mondeo, az Opel Insignia vagy a Skoda Superb. Ezáltal sejthető, hogy a gyáriak a Lagunáénál csak kevéssel magasabb, valamivel több, mint 6 millió forint körül indulóárat próbálnak majd a hazai piacra csak márciusban érkező Latitude-nak kreálni. Joggal tehető fel a kérdés, hogy nem okoz-e majd házon belüli konkurenciát a már 3 éves Lagunának a nála csaknem 30 cm-rel hosszabb Latitude. A gyáraik válasza egyértelmű nem, hiszen a Lagunát idén őszi frissítésekor szándékosan sportosabb irányba mozdították, így az 5-ajtós Berline és kombi Grandtour karosszériás sorozat inkább a sportvonalat keresőknek szól, míg a Latitude tagadhatatlanul a konzervatív lépcsőshátút keresők autója lehet.
A Latitude üzenete egyértelmű, a konzervatív, a kényelmet előtérbe helyező, de kissé jellemtelen limuzin leginkább a flottavásárlók piacára kíván betörni. Legnagyobb fegyvere komfortja mellett ára lehet.