Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összes főbb paraméterével bemutatkozott a piacra nyáron érkező Peugeot 208. A legtakarékosabb verzió vegyes fogyasztása 3,4 l/100 km.
Új részletet, oldalüvegei köré krómkeretet hoz az elődjénél rövidebb Peugeot 208. A három- és ötajtós verzió ezúttal minden eddiginél hangsúlyosabban különül majd el farával
Bizonyára a Peugeot is érezte, hogy a 207 átlépett egy határt, amit kisautónak nem kellene. Nem más ez, mint a bűvös 4 méteres, hosszban mért határvonal. Ha csak néhány milliméterrel is, de a 207 (igaz, nem egyedüli modellként, de mégis) túlnyúlt rajta. A zsúfolt városok lakói pedig minden megspórolt centiért küzdenek, így nem jött be nekik olyan mértékben a túl nagyra nőtt modell, mint annak idején a 206-os. Igaz, alaposan fel volt adva a lecke, hiszen a 206+ néven a mai napig kapható sorozat 6 millió feletti, már 7 milliót közelítő példányszámával minden idők legnépszerűbb Peugeot modelljének számít. A 208 azonban más, hogy mennyire, arról álljon itt a gyár vezéreinek egy-egy gondolata:
"A 208-cal új korszakba lép a Peugeot" - Vincent Rambaud, a Peugeot igazgatója
“A 208 egy időszámítás vége, és egy másik kezdete. Ez az autó egy új korszakot képvisel, nagyon fontos a Peugeot-nak" - Alain Tranzer, az A9 projekt igazgatója
"A 208 mérföldkő a Peugeot-nál. A 208-ban benne van a 205 és a 206 szelleme, valamint a 207 praktikuma, a 208 modernségével kombinálva” - Xavier Peugeot, a Peugeot marketing- és kommunikációs igazgatója
"A 208-cal lehetőséget teremtett magának a Peugeot, hogy újjáteremtsen egy ikont" - Laurent Blanchet, Peugeot termékválaszték-igazgató
"Olyan autót szerettünk volna, amely kívül kisebb, belül nagyobb a 207-nél" - Christophe Clochard, 208 tervezési vezető
Hirdetés
Izmosabb fart, értsd: vaskosabb tetőoszlopokat kap a háromajtós
Talán utóbbi érhető tetten leginkább: a 208-as Peugeot a 207-essel egyező tengelytávú (és változatlanul elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművű) padlólemezre épül, de első túlnyúlása 6, a hátsó pedig 1 cm-rel csökkent, azaz a karosszéria 7 cm-rel rövidebb, ám ennek ellenére a helykínálat nőtt. A hátsó lábtér például az új üléstámla-kialakítással 5 cm-rel nagyobb, s ügyes trükköknek köszönhetően állítólag az sem vehető észre, hogy a karosszéria szélessége 2, magassága 1 cm-rel apadt, magyarán a 208 elődjéhez hasonlóan vihet kényelmesen négy felnőttet is.
Teljesen új, magasra ültetett blokkos a műszerfal, a sofőr kisebb fókuszváltással olvashatja, mint a hagyományost - ezzel a drágább Head-Up Display felé kacsint a megoldás
LED-sor világíthatja a panorámatetőt
Az utastér kialakítása teljes mértékben szakít a 205-ös, 206-os vonalaival, egyetlen egyező részlet sincs, egy-egy elem hangulatával az 508-asból ismerős, ám itt olyan újdonságok sorakoznak, mint például a hagyományosnál jóval magasabbra, szinte a szélvédőre szerelt (nem titkoltan a Head-up display-t) kiváltó műszerblokk vagy a szokásosnál is parányibb (elektromos rásegítésű) kormánykerék. A középkonzol tetején a modellek 80 százalékában érintőképernyőről vezérelhető a rádió és a Bluetooth kihangosító; a gyári rendszerek között alacsony, 500 eurós áron lesz rendelhető az ugyanitt megjelenő navigáció is. A pakolóhely-kínálat a márkától megszokottan jó, szélesek az ajtózsebek, a kézifék környékén pedig a ma divatos okostelefonok számára is elegendő méretű rekeszt alakítottak ki. Az utastér méretéhez hasonlóan nőtt a csomagtér kapacitása is, az alapesetben 285 literes üreg 15 többletlitert mutat fel, az egymozdulatos üléshajtással elérhető 1076 liter azonban valamivel szerényebb a 207-esénél.
A Peugeot 208 méretei
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]
3965 x 1739 x 1460 mm
Tengelytáv [mm]
2538 mm
Csomagtér [l]
285-1039
Üzemanyagtartály [l]
50
[kepallojobb=417687]Még meg sem jelent a sportos RC, de már az alapgépeknél is van szó 17 colos alufelniről[/kepallojobb]
Szerényebb azonban az önsúly is, motorverziótól függően 110-173 kilogramm a megtakarítás, a 975 kilós önsúlytól induló kínálat még a kisautók körében is pehelysúlyú. Utóbbi, valamint az apasztott (Cd: 0.29) légellenállás is szerepet játszik a fogyasztás jelentős leszorításában, de ehhez sokat hozzátesznek a friss motorok is. Vadonatúj egységek a benzinesek között említhetők, az új, 1,0 és 1,2 literesek háromhengeresek, könnyűfém blokkosak és 1,4-es, 1,6-os testvéreikhez hasonlóan változó szelepvezérlésűek. A dízelek a már régóta ismert, 1,4, illetve 1,6 literesek csiszoltjai, kivétel nélkül részecskeszűrővel és az alapgépnél opcióként, a többinél alapáron Stop & Start rendszerrel, azaz e-HDi néven. A váltók a legtöbb verziónál 5 fokozatú kézik, a (benzines és dízel) csúcsmodelleké 6-os, a szerényebbik (92 LE) teljesítményű 1.6 HDi-hez pedig szintén 6 fokozatú robotizált is választható. Elismerésre méltó, hogy a teljes paletta szén-dioxid emissziója 135 g/km-t nem meghaladó, a dízeleké és az alapbenzinesé kivétel nélkül 100 g/km alatti. Utóbbiak zöme 3,8 l/100 km vegyes fogyasztással büszkélkedhet, egyetlen kivétel az 1.4 e-HDi, melynek (gyári érték szerint) 3,4 l/100 km a kombinált fogyasztása, így az az 50 literes üzemanyagtartállyal 1470 kilométeres (elvi) hatótávra hitelesített.
A Peugeot 208 benzines kínálata
1.0 VTi
1.2 VTi
1.4 VTi
1.6 VTi
1.6 THP
Lökettérfogat (ccm)
999
1199
1397
1598
1598
Max. teljesítmény (LE/ford.)
68/6000
82/5750
95/6000
120/6000
156/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)
95/3000
118/2750
136/4000
160/4250
240-260/ 1750-4000
Váltó
5 fok. kézi
5 fok. kézi
5 fok. kézi
5 fok. kézi
6 fok. kézi
Végsebesség (km/h)
163
175
188
190
215
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
14,0
12,2
10,5
9,9
7,3
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km)
5,2/3,7/4,3
5,6/3,9/4,5
7,5/4,5/5,6
8,1/4,5/5,8
7,9/4,5/5,8
CO2-kibocsátás (g/km)
99
104
129
134
135
Hirdetés
Részleteivel az 508-as formáira emlékeztet a műszerfal, nem maradtak el a divatos fémes cicomák
A 208 alapellátmányáról még nem sokat tudni, az opciósról annál inkább: parkoló-asszisztens, panorámatető, kétzónás automata klíma egyaránt szerepelhet majd benne. A biztonsági elemek között minden bizonnyal alapáras lesz az ESP és a 6 légzsák, s már most biztos az is, hogy Németországban 11 600 eurós árral lesz rendelhető az 1,0 literes, háromhengeres alapváltozat. A mostani, 315 forint euró-árfolyammal nincs értelme hazai árat kalkulálni, bízzunk benne, hogy lehet még 3,5, akciósan 3 millió forint alatti az új kispözsó ára.
A Peugeot 208 dízel kínálata
1.4 HDi
1.4 e-HDi
1.6 e-HDi
1.6 e-HDi
1.6 e-HDi
Lökettérfogat (ccm)
1398
1398
1560
1560
1560
Max. teljesítmény (LE/ford.)
68/4000
68/4000
92/4000
92/4000
115/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.)
160/1750
160/1750
230/1750
230/1750
270-285/ 1750
Váltó
5 fok. kézi
5 fok. kézi
5 fok. kézi
6 fok. robot
6 fok. kézi
Végsebesség (km/h)
163
165
185
183
190
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
13,5
16,2
10,9
11,8
9,7
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km)
4,4/3,4/3,8
3,6/3,2/3,4
4,5/3,4/3,8
4,3/3,5/3,8
4,6/3,4/3,8
CO2-kibocsátás (g/km)
98
87
98
98
99
Peugeot-szokás szerint elöl-hátul hangsúlyosak a lámpatestek. A LED-es menetfény nem biztos, hogy szériatartozék lesz
A bevezetést persze nem csak a kedvező vételár segíti. A stílusos, nem egyedi módon a prémiumvilág felé kacsintó oroszlánkölyök Ice Velvet néven 650 példányos (interneten keresztül foglalható) bevezető-szériával is jön – egyebek mellett egyedi fényezéssel, üvegtetővel, sötét krómozású tükörházakkal és kipufogóvéggel, a kategóriában ritka ablakkeret-krómozással és 17 colos alufelnikkel, sportüléssel, navigációval és LED-es menetfénnyel. A cél egyértelműen nem más, mint a 206 sikereinek ismétlése, azaz a legnépszerűbb kisautóvá válni, ami valljuk be, nem lesz egyszerű – bár, ha úgy vesszük, „csak” a 207 számainak másfélszeresét kell hozni és már le is lesz győzve a mostani listavezető, azaz a Volkswagen Polo. Mi drukkolunk, hiszen a piaci versenynél nincs jobb ösztönző az autók fejlődésének.
Kíváncsiságból megnéztem a Focus katalógust. Eszerint az 1.6 TDCI vegyes fogyasztása 4,2 liter, még az országúti is 3,7. Azt meg szerintem nem kell magyarázni, hogy a valóságban mindig magasabb a fogyasztás a gyári megadott értéknél. Én olyan 5 litert tartok reális értéknek vegyes fogyasztásra.
Igen az új Ford Focus Eco-diesel 3.4 litert eszik átlagban 100km-en! Miért mondanám, ha nem úgy lenne? Keress rá és megtalálod. Nem most adták ki, kb.: 2 éve lehet kapni. 1.6l-es Tdi motorja van.
Nekem ez már nagyon túl van dizájnolva. Remélhetőleg a minőség irányába mennek el a Peugetnál, mint a Citroen a DS3-al.
Horatius, te nagyon el vagy varázsolva. 🙂
En sosem ertettem ezt az olcso fenntartäs kategoriät.
Smart, lupo 3l meg most ez.
Ha olcso fenntartäsu autot akarok, veszek egy dizel 1es golfot szäzötvenert, kb 5 litert eszik, igaz 120 näl nem megy többet, de kit erdekel, tankolok bele mindenfele olajakat a trfoolajtol kezdve a szürt etolajig a gyrosostol, meg kötök rä egy youngtimer biztositäst ami evente 10 rongy.
Ha beszarik a motorja kb 25 ezerert veszek bele egy masikat 3 ora alatt csere es megy tovabb.
Nem sajnälom, a szüksegesnel nem költök rä többet.
Nälam ez jelenti az olcso autozäst nem ezek a többmillios szarok.
En ket forintot nem adnek erte.
Persze tudom, hogy nagyon trendi meg a csajok biztos buknak rä de egy ev mulva kijön valami ujjabb csoda aztän dobhatod ki.
Mär ha meg menni fog akkor mert hät ugye a vezerlest egy ilyenen biztos nem 8 ezer forintbol csereled le mint pl a kadettomon.
Meghogy ikon… jo vicc
Teremtene ujja a 205 1.9 Gti-t na az egy ikon, ehhez kepest legaläbbis mindenkepp.
Szép autó, de miért teremt ezzel IKON-t? A 3.4 literes átlagfogyasztás nem olyan nagy eredmény, hiszen az új hibridek már 2.3 l/100km-nél járnak. És a Ford Focus (ami jóval nagyobb autó) is tudja a 3.4l-es átlagot az 1.6TDI-vel.
Szerintem a Focus mellett nehezen rúg labdába, csak ha nagyon olcsó lesz.
Kíváncsiságból megnéztem a Focus katalógust. Eszerint az 1.6 TDCI vegyes fogyasztása 4,2 liter, még az országúti is 3,7. Azt meg szerintem nem kell magyarázni, hogy a valóságban mindig magasabb a fogyasztás a gyári megadott értéknél. Én olyan 5 litert tartok reális értéknek vegyes fogyasztásra.
Igen az új Ford Focus Eco-diesel 3.4 litert eszik átlagban 100km-en! Miért mondanám, ha nem úgy lenne? Keress rá és megtalálod. Nem most adták ki, kb.: 2 éve lehet kapni. 1.6l-es Tdi motorja van.
Nekem ez már nagyon túl van dizájnolva. Remélhetőleg a minőség irányába mennek el a Peugetnál, mint a Citroen a DS3-al.
Horatius, te nagyon el vagy varázsolva. 🙂
Ford Focus? 3,4 liter ? 50 km-en?
En sosem ertettem ezt az olcso fenntartäs kategoriät.
Smart, lupo 3l meg most ez.
Ha olcso fenntartäsu autot akarok, veszek egy dizel 1es golfot szäzötvenert, kb 5 litert eszik, igaz 120 näl nem megy többet, de kit erdekel, tankolok bele mindenfele olajakat a trfoolajtol kezdve a szürt etolajig a gyrosostol, meg kötök rä egy youngtimer biztositäst ami evente 10 rongy.
Ha beszarik a motorja kb 25 ezerert veszek bele egy masikat 3 ora alatt csere es megy tovabb.
Nem sajnälom, a szüksegesnel nem költök rä többet.
Nälam ez jelenti az olcso autozäst nem ezek a többmillios szarok.
En ket forintot nem adnek erte.
Persze tudom, hogy nagyon trendi meg a csajok biztos buknak rä de egy ev mulva kijön valami ujjabb csoda aztän dobhatod ki.
Mär ha meg menni fog akkor mert hät ugye a vezerlest egy ilyenen biztos nem 8 ezer forintbol csereled le mint pl a kadettomon.
Meghogy ikon… jo vicc
Teremtene ujja a 205 1.9 Gti-t na az egy ikon, ehhez kepest legaläbbis mindenkepp.
Szép autó, de miért teremt ezzel IKON-t? A 3.4 literes átlagfogyasztás nem olyan nagy eredmény, hiszen az új hibridek már 2.3 l/100km-nél járnak. És a Ford Focus (ami jóval nagyobb autó) is tudja a 3.4l-es átlagot az 1.6TDI-vel.
Szerintem a Focus mellett nehezen rúg labdába, csak ha nagyon olcsó lesz.