3,4 l/100 km a legtakarékosabb Peugeot 208 fogyasztása

Ikont teremt újjá a Peugeot 208

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Összes főbb paraméterével bemutatkozott a piacra nyáron érkező Peugeot 208. A legtakarékosabb verzió vegyes fogyasztása 3,4 l/100 km.

Bizonyára a Peugeot is érezte, hogy a 207 átlépett egy határt, amit kisautónak nem kellene. Nem más ez, mint a bűvös 4 méteres, hosszban mért határvonal. Ha csak néhány milliméterrel is, de a 207 (igaz, nem egyedüli modellként, de mégis) túlnyúlt rajta. A zsúfolt városok lakói pedig minden megspórolt centiért küzdenek, így nem jött be nekik olyan mértékben a túl nagyra nőtt modell, mint annak idején a 206-os. Igaz, alaposan fel volt adva a lecke, hiszen a 206+ néven a mai napig kapható sorozat 6 millió feletti, már 7 milliót közelítő példányszámával minden idők legnépszerűbb Peugeot modelljének számít. A 208 azonban más, hogy mennyire, arról álljon itt a gyár vezéreinek egy-egy gondolata:

  1. "A 208-cal új korszakba lép a Peugeot" - Vincent Rambaud, a Peugeot igazgatója
  2. A 208 egy időszámítás vége, és egy másik kezdete. Ez az autó egy új korszakot képvisel, nagyon fontos a Peugeot-nak" - Alain Tranzer, az A9 projekt igazgatója
  3. "A 208 mérföldkő a Peugeot-nál. A 208-ban benne van a 205 és a 206 szelleme, valamint a 207 praktikuma, a 208 modernségével kombinálva” - Xavier Peugeot, a Peugeot marketing- és kommunikációs igazgatója
  4. "A 208-cal lehetőséget teremtett magának a Peugeot, hogy újjáteremtsen egy ikont" - Laurent Blanchet, Peugeot termékválaszték-igazgató
  5. "Olyan autót szerettünk volna, amely kívül kisebb, belül nagyobb a 207-nél" - Christophe Clochard, 208 tervezési vezető

Hirdetés

Talán utóbbi érhető tetten leginkább: a 208-as Peugeot a 207-essel egyező tengelytávú (és változatlanul elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművű) padlólemezre épül, de első túlnyúlása 6, a hátsó pedig 1 cm-rel csökkent, azaz a karosszéria 7 cm-rel rövidebb, ám ennek ellenére a helykínálat nőtt. A hátsó lábtér például az új üléstámla-kialakítással 5 cm-rel nagyobb, s ügyes trükköknek köszönhetően állítólag az sem vehető észre, hogy a karosszéria szélessége 2, magassága 1 cm-rel apadt, magyarán a 208 elődjéhez hasonlóan vihet kényelmesen négy felnőttet is.
Az utastér kialakítása teljes mértékben szakít a 205-ös, 206-os vonalaival, egyetlen egyező részlet sincs, egy-egy elem hangulatával az 508-asból ismerős, ám itt olyan újdonságok sorakoznak, mint például a hagyományosnál jóval magasabbra, szinte a szélvédőre szerelt (nem titkoltan a Head-up display-t) kiváltó műszerblokk vagy a szokásosnál is parányibb (elektromos rásegítésű) kormánykerék. A középkonzol tetején a modellek 80 százalékában érintőképernyőről vezérelhető a rádió és a Bluetooth kihangosító; a gyári rendszerek között alacsony, 500 eurós áron lesz rendelhető az ugyanitt megjelenő navigáció is. A pakolóhely-kínálat a márkától megszokottan jó, szélesek az ajtózsebek, a kézifék környékén pedig a ma divatos okostelefonok számára is elegendő méretű rekeszt alakítottak ki. Az utastér méretéhez hasonlóan nőtt a csomagtér kapacitása is, az alapesetben 285 literes üreg 15 többletlitert mutat fel, az egymozdulatos üléshajtással elérhető 1076 liter azonban valamivel szerényebb a 207-esénél.
A Peugeot 208 méretei
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 3965 x 1739 x 1460 mm
Tengelytáv [mm] 2538 mm
Csomagtér [l] 285-1039
Üzemanyagtartály [l] 50

[kepallojobb=417687]Még meg sem jelent a sportos RC, de már az alapgépeknél is van szó 17 colos alufelniről[/kepallojobb] Szerényebb azonban az önsúly is, motorverziótól függően 110-173 kilogramm a megtakarítás, a 975 kilós önsúlytól induló kínálat még a kisautók körében is pehelysúlyú. Utóbbi, valamint az apasztott (Cd: 0.29) légellenállás is szerepet játszik a fogyasztás jelentős leszorításában, de ehhez sokat hozzátesznek a friss motorok is. Vadonatúj egységek a benzinesek között említhetők, az új, 1,0 és 1,2 literesek háromhengeresek, könnyűfém blokkosak és 1,4-es, 1,6-os testvéreikhez hasonlóan változó szelepvezérlésűek. A dízelek a már régóta ismert, 1,4, illetve 1,6 literesek csiszoltjai, kivétel nélkül részecskeszűrővel és az alapgépnél opcióként, a többinél alapáron Stop & Start rendszerrel, azaz e-HDi néven. A váltók a legtöbb verziónál 5 fokozatú kézik, a (benzines és dízel) csúcsmodelleké 6-os, a szerényebbik (92 LE) teljesítményű 1.6 HDi-hez pedig szintén 6 fokozatú robotizált is választható. Elismerésre méltó, hogy a teljes paletta szén-dioxid emissziója 135 g/km-t nem meghaladó, a dízeleké és az alapbenzinesé kivétel nélkül 100 g/km alatti. Utóbbiak zöme 3,8 l/100 km vegyes fogyasztással büszkélkedhet, egyetlen kivétel az 1.4 e-HDi, melynek (gyári érték szerint) 3,4 l/100 km a kombinált fogyasztása, így az az 50 literes üzemanyagtartállyal 1470 kilométeres (elvi) hatótávra hitelesített.
A Peugeot 208 benzines kínálata
1.0 VTi 1.2 VTi 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP
Lökettérfogat (ccm) 999 1199 1397 1598 1598
Max. teljesítmény (LE/ford.) 68/6000 82/5750 95/6000 120/6000 156/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 95/3000 118/2750 136/4000 160/4250 240-260/ 1750-4000
Váltó 5 fok. kézi 5 fok. kézi 5 fok. kézi 5 fok. kézi 6 fok. kézi
Végsebesség (km/h) 163 175 188 190 215
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 14,0 12,2 10,5 9,9 7,3
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) 5,2/3,7/4,3 5,6/3,9/4,5 7,5/4,5/5,6 8,1/4,5/5,8 7,9/4,5/5,8
CO2-kibocsátás (g/km) 99 104 129 134 135

Hirdetés
A 208 alapellátmányáról még nem sokat tudni, az opciósról annál inkább: parkoló-asszisztens, panorámatető, kétzónás automata klíma egyaránt szerepelhet majd benne. A biztonsági elemek között minden bizonnyal alapáras lesz az ESP és a 6 légzsák, s már most biztos az is, hogy Németországban 11 600 eurós árral lesz rendelhető az 1,0 literes, háromhengeres alapváltozat. A mostani, 315 forint euró-árfolyammal nincs értelme hazai árat kalkulálni, bízzunk benne, hogy lehet még 3,5, akciósan 3 millió forint alatti az új kispözsó ára.
A Peugeot 208 dízel kínálata
1.4 HDi 1.4 e-HDi 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi
Lökettérfogat (ccm) 1398 1398 1560 1560 1560
Max. teljesítmény (LE/ford.) 68/4000 68/4000 92/4000 92/4000 115/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/1750 160/1750 230/1750 230/1750 270-285/ 1750
Váltó 5 fok. kézi 5 fok. kézi 5 fok. kézi 6 fok. robot 6 fok. kézi
Végsebesség (km/h) 163 165 185 183 190
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 13,5 16,2 10,9 11,8 9,7
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) 4,4/3,4/3,8 3,6/3,2/3,4 4,5/3,4/3,8 4,3/3,5/3,8 4,6/3,4/3,8
CO2-kibocsátás (g/km) 98 87 98 98 99
A bevezetést persze nem csak a kedvező vételár segíti. A stílusos, nem egyedi módon a prémiumvilág felé kacsintó oroszlánkölyök Ice Velvet néven 650 példányos (interneten keresztül foglalható) bevezető-szériával is jön – egyebek mellett egyedi fényezéssel, üvegtetővel, sötét krómozású tükörházakkal és kipufogóvéggel, a kategóriában ritka ablakkeret-krómozással és 17 colos alufelnikkel, sportüléssel, navigációval és LED-es menetfénnyel. A cél egyértelműen nem más, mint a 206 sikereinek ismétlése, azaz a legnépszerűbb kisautóvá válni, ami valljuk be, nem lesz egyszerű – bár, ha úgy vesszük, „csak” a 207 számainak másfélszeresét kell hozni és már le is lesz győzve a mostani listavezető, azaz a Volkswagen Polo. Mi drukkolunk, hiszen a piaci versenynél nincs jobb ösztönző az autók fejlődésének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:39
    Permalink

    Kíváncsiságból megnéztem a Focus katalógust. Eszerint az 1.6 TDCI vegyes fogyasztása 4,2 liter, még az országúti is 3,7. Azt meg szerintem nem kell magyarázni, hogy a valóságban mindig magasabb a fogyasztás a gyári megadott értéknél. Én olyan 5 litert tartok reális értéknek vegyes fogyasztásra.

  • 2017.10.31. at 05:39
    Permalink

    Igen az új Ford Focus Eco-diesel 3.4 litert eszik átlagban 100km-en! Miért mondanám, ha nem úgy lenne? Keress rá és megtalálod. Nem most adták ki, kb.: 2 éve lehet kapni. 1.6l-es Tdi motorja van.

  • 2017.10.31. at 05:39
    Permalink

    Nekem ez már nagyon túl van dizájnolva. Remélhetőleg a minőség irányába mennek el a Peugetnál, mint a Citroen a DS3-al.
    Horatius, te nagyon el vagy varázsolva. 🙂

  • 2017.10.31. at 05:39
    Permalink

    En sosem ertettem ezt az olcso fenntartäs kategoriät.
    Smart, lupo 3l meg most ez.
    Ha olcso fenntartäsu autot akarok, veszek egy dizel 1es golfot szäzötvenert, kb 5 litert eszik, igaz 120 näl nem megy többet, de kit erdekel, tankolok bele mindenfele olajakat a trfoolajtol kezdve a szürt etolajig a gyrosostol, meg kötök rä egy youngtimer biztositäst ami evente 10 rongy.
    Ha beszarik a motorja kb 25 ezerert veszek bele egy masikat 3 ora alatt csere es megy tovabb.
    Nem sajnälom, a szüksegesnel nem költök rä többet.
    Nälam ez jelenti az olcso autozäst nem ezek a többmillios szarok.
    En ket forintot nem adnek erte.
    Persze tudom, hogy nagyon trendi meg a csajok biztos buknak rä de egy ev mulva kijön valami ujjabb csoda aztän dobhatod ki.
    Mär ha meg menni fog akkor mert hät ugye a vezerlest egy ilyenen biztos nem 8 ezer forintbol csereled le mint pl a kadettomon.

    Meghogy ikon… jo vicc
    Teremtene ujja a 205 1.9 Gti-t na az egy ikon, ehhez kepest legaläbbis mindenkepp.

  • 2017.10.31. at 05:39
    Permalink

    Szép autó, de miért teremt ezzel IKON-t? A 3.4 literes átlagfogyasztás nem olyan nagy eredmény, hiszen az új hibridek már 2.3 l/100km-nél járnak. És a Ford Focus (ami jóval nagyobb autó) is tudja a 3.4l-es átlagot az 1.6TDI-vel.

    Szerintem a Focus mellett nehezen rúg labdába, csak ha nagyon olcsó lesz.

Vélemény, hozzászólás?